OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 82 van 3.286 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    30 augustus 2016
    Henny Portman
    6-8 minuten leestijd
    Het boek Agile Managen. Snel en wendbaar werken aan continue verbetering in organisaties van Mike Hoogveld is het zoveelste boek met Agile in de titel. Maar Agile managen is zeker geen boek om links te laten liggen.
    preview
    Algemeen management
    26 augustus 2016
    Suzanne Tesselaar
    2-3 minuten leestijd
    Storytelling Atlas, het landschap van verhalen en veranderen reikt ver over geijkte grenzen; van corporate stories tot serious gaming. Je krijgt snel een overzicht van wat storytelling behelst , wat je ermee kunt doen of laten en hoe je zelf je eigen landschap samenstelt. Gebaseerd op 15 jaar praktijkervaring en even zoveel wetenschappelijk onderzoek, geeft Suzanne Tesselaar inzicht, overzicht en uitzicht op de wereld van storytelling. Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    25 augustus 2016
    Patrick Davidson
    4-5 minuten leestijd
    'Altijd goed wanneer een boek je zo aan het denken zet' meent Patrick Davidson. Hij las Internet is niet het antwoord van Andrew Keen, een zeer kritische analyse van de interneteconomie en Amerikaanse tech-bedrijven zoals Facebook, Uber, Amazon, Apple, Google en Whatsapp. Wat is de impact die internet en internetbedrijven hebben op ons leven en op diverse bedrijfstakken? Leest als een roman, kent een open einde, al is een happy end nog lang niet zeker.
    preview
    Algemeen management
    23 augustus 2016
    Jos Gielkens
    2-3 minuten leestijd
    Het begrip ‘Service' is een beladen woord en vaak voor velerlei uitleg vatbaar. Bij ‘IT Service management' vertoont de uitleg bij klant en leverancier grote verschillen. Hoe komt dit? En, nog belangrijker, wat is hier aan te doen zodat klant en dienstverlener eindelijk dezelfde taal gaan spreken? Want zo lang als beide partijen een andere taal spreken, blijft de kwaliteit van de dienstverlening vaak ver onder de maat.
    interview
    Algemeen management
    22 augustus 2016
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Ooit was Gyuri Vergouw een groot aanhanger van de Balanced Scorecard, maar de laatste tien jaar is hij steeds meer tot de overtuiging gekomen dat problemen binnen organisaties voornamelijk zijn terug te voeren op menselijk gedrag. In zijn nieuwe boek, Het Dodo-effect, heeft hij de beste stukken die hij daarover schreef gebundeld.
    recensie
    Algemeen management
    21 augustus 2016
    Hans van der Loo
    5-7 minuten leestijd
    Als er veel op het spel staat en er onder druk gepresteerd moet worden, gaat het nogal eens mis. Dat geldt zelfs voor ervaren en optimaal begeleide topsporters.
    recensie
    Algemeen management
    19 augustus 2016
    Paul Schollaardt
    3-4 minuten leestijd
    De omgekeerde grip gaat over leidinggeven aan professionals op basis van vertrouwen en commitment. Het zet deze aanpak tegenover een directieve leidinggevende stijl. Aan de hand van een businesscase bij een groot petrochemisch bedrijf wordt geïllustreerd wat de effecten van deze stijlen zijn.
    opinie
    Algemeen management
    19 augustus 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Rini van Solingen is adviseur en coach op het gebied van Agile organisatietransformaties en softwareontwikkeling en is daarnaast hoogleraar gedistribueerde softwareontwikkeling aan de TU Delft. Hij schreef o.a. De kracht van Scrum en De Bijenherder en binnenkort verschijnt De responsive enterprise. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.
    recensie
    Algemeen management
    16 augustus 2016
    Corien Plaisier
    Dit leuke boek over Timemanagement zet alle mogelijkheden die je hebt om beter met je tijd om te gaan voor je op een rij en confronteert je met je eigen gedrag. Dat is niet altijd even leuk, maar als je streeft naar werkgeluk moet je er natuurlijk wel wat voor over hebben.
    recensie
    Algemeen management
    16 augustus 2016
    Freija van Duijne
    2-3 minuten leestijd
    Het nieuwste boek van Wim de Ridder ademt een en al bevlogenheid uit. De Ridder ziet verandering. Hij beschrijft een toekomst die nog nauwelijks op de radar staat bij beleidsmakers en bestuurders. Met de beelden die hij schetst spoort hij mensen aan om te gaan ondernemen. Om het systeem te kantelen naar een toekomst die eigenlijk al is begonnen.
    nieuws
    Algemeen management
    12 augustus 2016
    Justin van Lopik
    Naar aanleiding van haar Het geheim van 100.00 per jaar geeft Laura Babeliowsky voor Managementboek een gratis webinar. Speciaal voor Managementboek is dit informatieve seminar te volgen op dinsdag 16 augustus.
    recensie
    Algemeen management
    12 augustus 2016
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Het bedrijfsleven is rijp voor een nieuw soort organisatie, zegt Frederic Laloux in Reinventing organizations. Ondernemingen in verschillende sectoren experimenteren onafhankelijk van elkaar met een bestuursvorm waarin winst niet langer het primaire doel is en werknemers niet worden gezien als productiemiddelen.
    recensie
    Algemeen management
    10 augustus 2016
    Arjan Yspeert
    2-3 minuten leestijd
    In het prettig leesbare De man die de wereld koffie leerde drinken van FD-redacteur Japsper Houtman krijgt de lezer in 255 pagina’s alles te horen over de man waar de titel op doelt.
    recensie
    Algemeen management
    10 augustus 2016
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Hoeveel goedbedoelde oplossingen mislukken er wel niet? Dat komt doordat we altijd op zoek zijn naar de finale analyse, definitieve oplossing, de perfecte planning. Die wordt dan al gauw belangrijker dan het doel. Dat we alleen al daardoor nooit bereiken. Aslander en Witteveen stellen een alternatief voor: Permanent Bèta. Een voortdurende staat van ontwikkeling, gevoed door onze collectieve intelligentie.
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2016
    Sandra Barendrecht
    3-4 minuten leestijd
    Dat alles anders wordt is op zich geen nieuws. Waar eerder de stoommachine ‘ons’ leven veranderde, zal nu de robot veel werk uit handen gaan nemen. Daarom spreekt Bijl ook van nieuwe technologieën, waarvan hij er zeven uitlicht.
    recensie
    Algemeen management
    8 augustus 2016
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Jeroen Dontje heeft een enthousiasmerend boek De dag na de brainstorm geschreven dat ik één keer heb uitgelezen.
    recensie
    Algemeen management
    8 augustus 2016
    Pierre Spaninks
    1-2 minuten leestijd
    Sinds de uitvinding vijftig jaar geleden is de informatietechnologie een steeds grotere invloed gaan uitoefenen op nagenoeg alle facetten van ons leven. De snelheid neemt exponentieel toe en het einde is niet in zicht. We moeten onze plaats zoeken in een wereld die we niet kennen. Wim de Ridder is in Metamorfose - De nieuwe welvaart de gids die we allemaal nodig hebben.
    recensie
    Algemeen management
    5 augustus 2016
    Marloes Hoekman
    2-3 minuten leestijd
    Agile: het begrip kom ik steeds meer tegen in mijn werk als adviseur. Vaak zeggen managers: ‘we moeten meer agile gaan werken’. Maar wat betekent dat nu eigenlijk? Vandaar dat ik ervoor koos me wat meer te verdiepen in het onderwerp, met toch wel het beeld dat het vooral een hippe managementterm is. Dus ik was benieuwd of mijn beeld na het lezen van dit boek zou veranderen.
    recensie
    Algemeen management
    5 augustus 2016
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Nederland kent ruim 1 miljoen zzp-ers. De meeste zzp-ers werken zich een slag in de rondte, maar verdienen nauwelijks een boterham met beleg. Ze pakken het verkeerd aan volgens businesscoach Laura Babeliowsky. Als je haar stappenplan volgt is € 100.000 omzet per jaar gemakkelijk te doen.
    preview
    Algemeen management
    4 augustus 2016
    Elwin van Rijen
    4-5 minuten leestijd
    Welkom, het nieuwe klantvriendelijk van Elwin van Rijen is een verzameling van korte verhalen waarin klantvriendelijkheid centraal staat. In zijn preview vertelt Van Rijen hoe het boek tot stand kwam.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden