
Lees verder
vrmlg. hoogleraar Corporate Communications, EUR
Meer over Cees van RielOm succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kunt u als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorgt u er nu voor dat uw organisatie de meeste credits krijgt?
'De alignment-factor' laat aan de hand van vier stappen zien hoe u als communicatieprofessional voor uw organisatie duurzame relaties opbouwt en ze op langere termijn onderhoudt.
* Verzamel informatie en zorg dat u goed inzicht krijgt in uw reputatie, de publieke opinie, het gedrag van medewerkers, uw identiteit en strategische doelen.
* Kies een marsroute, neem positie en kies een helder doel. Duurzame relaties opbouwen kan op twee manieren: de zachte of de harde, onderhandelend of ... confronterend.
* Communiceer uw marsroute, positie en doelen vervolgens op een aansprekende manier, zodat u het onderhandelen of confronteren ondersteunt.
* Toon uw successen en wees accountable: zorg dat u op het niveau van de raad van bestuur kunt uitleggen wat de effecten zijn van uw inspanningen om duurzame relaties tot stand te brengen.
alignment communicatie stakeholdermanagement reputatiemanagement corporate communicatie organisatie-identiteit strategisch management corporate communication stakeholdersteun license to operate medewerkersalignment externe alignment interne alignment corporate story issuemanagement communicatiestrategie corporate identity verandermanagement kpi's performance measurement corporate branding organizational accountability relaties onderhandelen confronteren corporate dashboard marsroute publieke opinie corporate image social media
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books