OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 959 van 19.459 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    7 augustus 2002
    Remko van der Honing
    2-3 minuten leestijd
    De gedachte is niet nieuw: door te focussen op de kernactiviteiten kunnen organisaties meer winst behalen en sneller groeien. Chris Zook en James Allen hebben dit idee verder onderzocht (zowel in literatuur als via diverse cases) en beschreven in het boek 'Winst uit kernactiviteiten'.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 juli 2002
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    Met hun boek 'Facility management: strategie en bedrijfsvoering van de facilitaire organisatie' hebben Maas en Pleunis een inhoudelijk goed en prettig leesbaar naslagwerk geschreven. Het boek beschrijft facility management in de volle breedte, waardoor de diepgang slechts beperkt aan bod komt.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2002
    Michael Geerdink
    8-11 minuten leestijd
    In 'Images of organization' beschrijft Gareth Morgan de metafoor van de organisatie als machine. Wat hem opvalt in dat organisatiebeeld is de standaardisatie van gedrag. Zo toont hij een checklist die wordt gebruikt om het personeel van een fastfoodketen te beoordelen. "Glimlacht naar de klant Ja/Nee", "Juiste hoeveelheid ijs Ja/Nee" etc. Ik moest sterk denken aan Morgan en zijn machinemetafoor toen ik het boek 'Het fastfood paradijs' van Eric Schlosser las.
    recensie
    Marketing
    20 juni 2002
    Rob Beltman
    Voor
    achtergrond
    Marketing
    12 juni 2002
    Marian Dingena
    9-12 minuten leestijd
    recensie
    Leiderschap
    11 juni 2002
    Jan Wouter van der Straaten
    4-5 minuten leestijd
    'Coaching in professionele organisaties' het boek van Van den Nieuwenhof, is eigenlijk een trilogie in een band. Drie aspecten van coaching worden op zeer praktische wijze besproken. Deel 1 geeft een taakgerichte aanpak van coaching in een professionele organisatie.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 juni 2002
    Nicolaas Weeda
    Ik geef een 8 Boeken als deze kunnen prikkelend zijn, anderen juist voorschrijvend terwijl weer anderen zich vooral richten op ondersteuning in praktijksituaties. Dit boek behoort zeker tot de laatste categorie, maar neigt ook sterk naar voorschrijvend met recepturen en is op verscheidene plaatsen prikkelend.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 juni 2002
    Mieke de Haan
    Ik geef een 7 Het boek is, zo melden de auteurs in de inleiding, bedoeld voor managers. Mensen die het druk hebben en geen tijd hebben om lang na te denken. Managers die snel informatie willen over de essenties van hun vak: organiseren, managen en veranderen.
    achtergrond
    Algemeen management
    6 juni 2002
    Ard-Pieter de Man
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Organisatiekunde
    6 juni 2002
    Arend Oosterhoorn
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    6 juni 2002
    Teun Hardjono
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    Personeelsmanagement
    5 juni 2002
    Douwe van den Berg
    5-7 minuten leestijd
    De begrippen 'competenties' en 'competentiemanagement' werden en worden te pas en te onpas gebruikt (en soms misbruikt). Nu het nieuwe er af is verschijnen er boeken die gericht zijn op de praktische toepassing. 'Resultaat gericht competentiemanagement' is zo'n boek. Het is alleszins de moeite waard dit boek te lezen.
    recensie
    Strategisch management
    29 mei 2002
    Friso den Hertog
    4-5 minuten leestijd
    Wanneer we in de supermarkt verpakte vleeswaren willen kopen weten we dat het verstandig is om naar de uiterste verkoopdatum te kijken. Bij de inzage van boeken over internet, ecommerce en ebusiness lijkt de publicatiedatum van even groot belang.
    recensie
    Leiderschap
    24 mei 2002
    Jan van der Heijden
    2-3 minuten leestijd
    Prof. Dr. Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of business, university of Michigan, Ann Arbor. Hij adviseert als organisatiepsycholoog honderden bedrijven, waaronder enkele Nederlandse multinationals. Hij is tevens bekend als auteur van het Handboek Managementvaardigheden.
    recensie
    Leiderschap
    24 mei 2002
    Frans van Schijndel
    2-3 minuten leestijd
    Stephen Covey (1933) is medeoprichter van de FranklinCovey Company (3.500 medewerkers en veel gevraagd spreker. Hij heeft de afgelopen 30 jaar veel trainingen uitgevoerd voor multinationals. Zijn wereldberoemde boek 'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap' is interessant voor iedereen die zijn leven bewust wil vormgeven. Dus ook voor managers en ondernemers.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 mei 2002
    Gérard Hendriks
    Marinus Knoope (1947) in vogelvlucht: fysicus, wetenschappelijk medewerker, leraar, kroegbaas en trainer. Iemand van 12 ambachten en 13 ongelukken. Na een forse crisis 'ontdekt' hij In 1989 de creatiespiraal: een beschrijving van de natuurlijke weg waarlangs de mens zijn eigen wensen realiseert. Sindsdien organiseert hij cursussen over de creatiespiraal en geeft hij lezingen en workshops door het hele land over het realiseren van wensen en wat mensen daarin tegenhoudt.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2002
    Henk Hogeweg
    6-8 minuten leestijd
    Het zijn turbulente tijden. Er gebeurt zo veel op zo veel plaatsen tegelijk dat de mensen moeite hebben om het bij te benen. En als we futuroloog Rolf Jensen mogen geloven dan is het einde nog niet in zicht.
    recensie
    Marketing
    15 mei 2002
    Nico Janssen
    2-3 minuten leestijd
    'Het managen van klanteninteractie' gaat vooral in op de integratie van direct marketing en database marketing. Het doel van deze integratie is het verhogen van de effectiviteit van de marketingcommunicatie en het meetbaar maken van inspanningen op dit gebied.
    recensie
    IT-management / ICT
    15 mei 2002
    Friso den Hertog
    4-5 minuten leestijd
    Wanneer we in de supermarkt verpakte vleeswaren willen kopen weten we dat het verstandig is om naar de uiterste verkoopdatum te kijken. Bij de inzage van boeken over internet, ecommerce en ebusiness lijkt de publicatiedatum van even groot belang.
    recensie
    Strategisch management
    15 mei 2002
    Marcel Weber
    Neen, het is geen drukfout. 'FastAlliances' wordt door de auteur van dit boek bewust aan elkaar geschreven. Het vormt een soort trade mark voor de vormen van samenwerking tussen e-commerce bedrijven. Want het boek gaat over alles wat komt kijken bij het aangaan van allianties in het moderne e-business tijdperk. De auteur bouwt hiermee voort op een eerdere publicatie over allianties in de 21e eeuw. Het grote onderscheid dat er bestaat tussen die allianties (volgens de schrijfster traditionele organisaties) is de snelheid waarmee wordt beslist over het samenwerken, de partners worden gekozen en de allianties worden vormgegeven. Vandaar ook de naam FastAlliances. Het sluiten van een deal in 14 dagen is niet ongewoon in deze sector. Daarom moet je je ook niet, zoals de traditionele organisaties dat doen, omringen met advocaten en financiële adviseurs in zo'n affaire. Dergelijke professionals zijn geneigd om eerst veel onderzoek te doen en voorbehoud te maken, zodat ze de snelheid eruit halen. Betrek ze er wel bij, maar hou hun rol beperkt en zorg voor de juiste timing, is de aanbeveling van Segil.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden