OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 955 van 19.460 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    18 december 2002
    Harold Janssen
    5-8 minuten leestijd
    Minstens zo intrigerend als het boek zelf, is het enorme succes ervan. Van 'Hoe word ik een rat?' - veelal kozend 'De Rat' genoemd - zijn in binnen een half jaar ruim 25000 exemplaren over de toonbank gegaan.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 december 2002
    Bert Peene
    Het opleidingsaanbod van een (middel)groot bureau geeft een aardige indruk van de waan van de dag in de wereld waarin managers en medewerkers de belangrijkste rollen spelen. Van wat 'in' is omdat Mensen Die Het Kunnen Weten dat zeggen bijvoorbeeld. Maar ook van echte behoeften, die het functioneren van mensen in sterke mate bepalen. In dat laatste geval kan het woord 'waan' gemakkelijk een heel andere betekenis krijgen, bijvoorbeeld omdat het ons confronteert met de gekte van het moderne leven.
    recensie
    Marketing
    2 december 2002
    Bert Peene
    1-2 minuten leestijd
    Met 'Agressiemanagement. Hoe organisaties omgaan met agressie van klanten' van Hans Koning e.a. erbij dacht ik een complete toolkit voor effectief omgaan met agressie in handen te hebben.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Iwan Basoski
    Wat mij vanaf het voorwoord van 'Zelfsturend Leren' aanspreekt, is de oprechtheid en 'menselijkheid' waarmee Ratering, ondersteund door Hafkamp, ons zijn boodschap over leren in organisaties meedeelt. 
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Jeroen Bertrams
    Om leren binnen organisaties te bevorderen moeten organisaties de stap maken van traditioneel leren naar zelfsturend leren, stellen de auteurs van 'Zelfsturend leren'. Hiertoe wordt een uitvoerig 12-stappen model beschreven.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Janka Stoker
    Er zijn de afgelopen jaren veel boeken geschreven over 'zelfsturende teams'. Dit boek stelt zelfsturend leren centraal. Het zou daarmee een nieuwe dimensie kunnen toevoegen aan inzichten rond teams. 
    recensie
    Algemeen management
    26 november 2002
    Henk Hogeweg
    Het was in 2000 dat ik besloot uit de wereld van een vaste baan in dienst van een organisatie te stappen en voortaan als zelfstandig dienstverlener door het leven te gaan. Het was een heel natuurlijke stap. Ik kon me op dat moment absoluut niet voorstellen welke problemen ik zou (kunnen) tegenkomen. Een ding was echter zeker: Ik zou nooit van mijn leven meer in dienst treden van een olifant, de grote organisaties van deze tijd, waarin ik als een hamster me rot rende om steeds op dezelfde plaats te blijven.
    achtergrond
    Werk en loopbaan
    26 november 2002
    Annegreet van Bergen
    7-10 minuten leestijd
    Wat is burn-out? Hoe ontstaat het? Hoe is het te genezen? Over het antwoord op deze vragen bestaat in hoge mate overeenstemming. Over de vraag of en hoe je burn-out kunt voorkomen, bestaat meer verschil van mening.
    achtergrond
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Maikel Batelaan
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    Walter Baets
    8-12 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    Rudy van Stratum
    7-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    Jan Jonker
    7-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    André de Waal
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Marketing
    26 november 2002
    Wijnand Fasotte
    7-10 minuten leestijd
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 november 2002
    Hilde Veraart-Maas
    1-2 minuten leestijd
    'Prioriteiten' leest prettig, geeft duidelijke voorbeelden, boeit, voegt toe en nodigt uit tot zelfreflectie. Volgens Covey bieden drie generaties timemanagement instrumenten voor efficiency maar leiden ze niet tot kwaliteit van leven.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 november 2002
    Jan Wouter van der Straaten
    3-4 minuten leestijd
    Nadat het enneagram een aantal jaren geleden in Nederland opdook, lijkt het zich een steeds stevigere plek te veroveren binnen de Nederlandse trainerswereld. Een vloed van boeken en legio cursussen en trainingen, de laatste nu ook bij de grote 'klassieke' opleidingsinstituten. Is het enneagram een zinvolle aanvulling? In welk opzicht? Is het enneagram een rationeel, beheersbaar didactisch instrument, of zit er toch nog iets hocus pocus bij en geven wij onszelf, trainers en coach, te veel over aan ondoorzichtige regels en vragenlijsten? Bovenstaande vragen vormden het uitgangspunt bij de bespreking van het boek 'Werken met het enneagram' van Hanna Nathans.
    recensie
    Algemeen management
    25 november 2002
    Martijn Hoogeveen
     Deze Forrester-analist strooit rijkelijk met marktcijfers in haar boek dat bedoeld is voor bedrijven die beter zaken willen gaan doen met de internetconsument.
    recensie
    Algemeen management
    25 november 2002
    Roel de Hoop
    'Nu of nooit' van Mary Modahl, Vice-president van Forrester Research Inc. is een vlot geschreven (en vertaald) boek over een aantal zich nog ontwikkelende aspecten van Internet.
    recensie
    Algemeen management
    25 november 2002
    Henk Masereeuw
    1-2 minuten leestijd
    Mary Modahl is bedrijfsanalyste bij Forrester en maakt sinds 1994 deel uit van een onderzoeksgroep die zich volledig richt op e-commerce.
    recensie
    Algemeen management
    25 november 2002
    Henk Hogeweg
    7-9 minuten leestijd
    Nu al wordt voorzien, dat we in de komende 10 jaren de veranderingen in de mate van de afgelopen 30 jaren voor onze kiezen krijgen. En we zijn al zo verander- en reorganisatiemoe.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden