OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 949 van 19.453 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    10 december 2003
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Plezier is decadent. Alleen als je echt geld te veel hebt dan ga je zo werken dat het ook nog leuk is. Dit algemene, bijna calvinistische standpunt is inmiddels bijna maatgevend voor ons doen en laten en meestal ook op onze visie op ons werkzame leven en op de organisaties waar we in en voor werken.
    achtergrond
    Algemeen management
    30 november 2003
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    3 november 2003
    Jan Dirkx
    Ik geef een 9 Een feest der herkenning! Zonder in cliché's te willen vervallen geldt dit in belangrijke mate voor dit boek. Het beschrijft heel helder de werking van het mechanisme om organisaties op te stuwen naar meer resultaat en plezier in het werk.
    recensie
    Personeelsmanagement
    3 november 2003
    Marian Bakker
    1-2 minuten leestijd
    Plezier én prestatie zijn voorwaarden, die ik als 'must' bij werken zie, vandaar dat de overweging om het boek aan te schaffen snel gemaakt was en er gelijktijdig hoge verwachtingen bij ontstonden.
    recensie
    Algemeen management
    3 november 2003
    Arnold van der Beek
    Ik geef een 8 'Plezier & prestatie', hét managementprincipe voor organisaties. Toen ik de titel en de korte introductie las, dacht ik, hé totaalvoetbal! De passie en het enthousiasme van de auteurs is terug te vinden in de stijl van het boek zonder dat het stoort.
    recensie
    Marketing
    3 november 2003
    John Koster RM
    Eerlijk gezegd lukt het mij niet om een boek met als titel 'Visionaire Marketing' geheel onbevooroordeeld open te slaan. Wat kan er zo visionair zijn aan marketing? Is het niet zo dat visionair vooral betrekking heeft op personen? En als er al zoiets is als 'Visionaire Marketing', is er dan ook 'Niet-Visionaire Marketing'? Dit boek vraagt enige gewenning; het leest alsof je een college volgt. Een goed college, welteverstaan. Het staat werkelijk boordevol voorbeelden (meer dan 80% van de tekst), die in een soort geletterde spreektaal zijn beschreven. Uitgesproken Amerikaans van opzet, maar niet onplezierig door de zweem van vlotheid en milde ironie, zij het soms wat onrustig van de hak op de tak springend.
    recensie
    Financieel management
    3 november 2003
    Jaap Hollaar
    3-4 minuten leestijd
    In veel ondernemingen is men de afgelopen jaren voortvarend aan de slag gegaan met prestatiemanagement door het introduceren van concepten als de balanced scorecard, activity based management en value based management.
    recensie
    Verandermanagement
    3 november 2003
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Je zou zeggen dat er in de loop van de jaren toch wel genoeg boeken over veranderingsprocessen geschreven zijn. Waartoe dan nog steeds nieuwe titels uitgeven? Wel, moeten ze bij uitgeverij Het Spectrum gedacht hebben, omdat die enorme hoeveelheid publicaties niet verhindert dat heel veel veranderingen niet het gewenste resultaat opleveren. Er moet dus nog ruimte zijn voor een nieuwe how to. Zeker een die, als we de auteur mogen geloven, nu eindelijk eens in kaart brengt waardoor veranderingsprocessen te vroeg stranden en hoe je dat kunt voorkomen.
    interview
    Strategisch management
    3 november 2003
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    Toen ik 'Niets nieuws onder de zon en andere toevalligheden' van Jaap Peters en Rob Wetzels las, was ik net terug van vakantie in de Elzas.
    recensie
    Algemeen management
    24 oktober 2003
    Marc Berkenbosch
    Boek
    recensie
    Strategisch management
    24 oktober 2003
    Gert-Jan Hospers
    Wie nog altijd in charismatisch leiderschap gelooft, is na lezing van dit boek voorgoed genezen. Topondernemingen oftewel 'visionaire bedrijven' moeten het niet hebben van een sterke CEO; hun succes ontlenen ze veeleer aan een tijdloze visie en aan BHAG's (Big, Hairy, Audacious Goals). De combinatie van die visie en ambitieuze doelen geeft topbedrijven de veerkracht om hun kern te behouden en zichzelf tegelijkertijd constant te vernieuwen. Dat was althans de bevinding van Collins en Porras in hun Amerikaanse managementbestseller 'Built to Last' (1994). Een tijdloos boek, zo blijkt: bijna tien jaar na dato is een zeer leesbare Nederlandse vertaling verschenen onder de titel 'Gebouwd voor de toekomst'.
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2003
    Marcel Antoons
    1-2 minuten leestijd
    Het lezen van het boek van Judith Mair was voor mij net alsof ik in de spiegel naar mezelf zat te kijken en dat was zo nu en dan best confronterend. Het boekt geeft aan waar veel bedrijven, vooral in de nieuwe economie, de afgelopen jaren te veel de nadruk op hebben gelegd.
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2003
    Jos van Loo
    Het boek van Judith Mair is het best te vergelijken met een actualiteiten programma. Het programma bestaat uit verschillende items waarin verhoudingen tussen werkgever en kenniswerkers worden belicht.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 oktober 2003
    Hilde Veraart-Maas
    3-5 minuten leestijd
    Perfinstrument om medewerkers te sturen op resultaten en ontwikkeling. Toch worden de beoogde resultaten niet altijd bereikt. "Het werkt niet!" is een veelgehoorde klacht.
    achtergrond
    interview
    Personeelsmanagement
    1 oktober 2003
    Annegreet van Bergen
    9-12 minuten leestijd
    Eigenlijk is Anthony Gaillard min of meer bij toeval in de stress geraakt. Dat wil zeggen als onderzoeker en docent.
    achtergrond
    Organisatiekunde
    1 oktober 2003
    Peter de Roode
    8-12 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    29 september 2003
    Frans van Schijndel
    2-3 minuten leestijd
    In de inleiding van 'Plezier & prestatie' wordt schematisch weergegeven wat de relatie is met andere boeken op dit gebied (leuk idee!).

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden