OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 912 van 19.468 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    15 januari 2008
    Jan Boerstra
    'The Succes Principles' zijn compact samen te vatten tot het devies 'Leef je droom'. De auteur, Jack Canfield, wijst aan de hand van 25 principes de weg naar een betekenisvol en succesrijk leven waarin onze materiële en immateriële wensen in vervulling gaan.
    recensie
    Algemeen management
    13 januari 2008
    Ben Kuiken
    3-5 minuten leestijd
    Of willen ze mij gewoon niet begrijpen? Met deze vraag, die veel managers bezighoudt, opent het boek Pimp je afdeling van Jeroen Busscher. De Duitse filosoof Friedrich Nietzsche heeft er een mooi, verhelderend beeld voor. Zijn collega Wittgenstein heeft een antwoord.
    achtergrond
    13 januari 2008
    Steven de Jong
    3-4 minuten leestijd
    De afgelopen maand heb ik mijn best gedaan om de maximum snelheid niet te overschrijden, niet te sjoemelen met de omzetbelasting en lege flessen te scheiden van ander huishoudelijk afval. Daarin ben ik geslaagd, maar ik had het beter voor me kunnen houden. Want vanaf nu rust op mij de verdenking dat ik het normaal gesproken niet zo nauw neem met de regels.
    recensie
    Economie
    13 januari 2008
    Dick Pels
    7-9 minuten leestijd
    Het is hypocriet om het bedrijfsleven de schuld te geven van de uitwassen van het kapitalisme, stelt de Amerikaanse hoogleraar en oud-minister van Arbeid Robert Reich in zijn nieuwe boek 'Superkapitalisme'.
    recensie
    Werk en loopbaan
    11 januari 2008
    Bertrand Weegenaar
    De titel en de opmaak van de managementnovelle Juggling Elephants Be the ringmaster of your work and life (Penguin 2007) suggereert een omgeving van dierentuin of circus.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 januari 2008
    Peter de Roode
    Na het boek 'Ja-maar wat als alles lukt?' is er nu het boekje 'Ja-maar ik ben wel leraar' dat zich toespitst op het onderwijs. Voor dit boek hebben de auteurs Berthold Gunster en Herberd Prinsen aan de hand van zeven principes die zouden moeten leiden tot een 'ja-maar' vrije school, verhalen verzameld van leraren die illustreren dat 'out of the box' denken in veel gevallen mogelijk is. Onduidelijk blijft overigens hoe het een en ander gerealiseerd moet worden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 januari 2008
    Peter de Roode
    Wie kent ze niet, de kernkwaliteiten van Ofman. Te pas en te onpas worden ze opgevoerd bij diverse trainingen. En wie daar als deelnemer aan weet te ontsnappen, wordt uiteindelijk toch met het begrip 'kernkwaliteiten' geconfronteerd in het kader van de beoordelingsystematiek. Veel mensen kennen dus het begrip 'kernkwaliteit', maar wat weten ze er eigenlijk van? Het boek 'Hé, ik daar!?' van Daniel Ofman biedt uitkomst. Dit boek geeft enorm veel achtergrondinformatie bij het model waarvan de auteur zelf de geestelijke vader is. Een nuttig boek voor lezers die alles willen weten van het hoe en waarom van het ontdekken en ontwikkelen van je eigen kernkwaliteiten.
    recensie
    Leiderschap
    7 januari 2008
    Peter de Roode
    Met enige scepsis begon ik aan het boek 'Het is niet te geloven', omdat ik vreesde dat Ofman vooral eerder werk zou gaan 'herhalen', en de lezer wederom met de onvermijdelijke kernkwaliteiten en de aspecten 'het', 'ik' en 'wij' zou worden geconfronteerd. Die scepsis werd al snel weggenomen. Niet door het feit dat de kernkwaliteiten en genoemde aspecten achterwege blijven, maar juist omdat ze nu zo helder verwoord worden tegen de achtergrond van een bestaande context en wel de 'Philip Morris-organisatie'. Ofman heeft dit boek geschreven samen met Guust Verpaalen, algemeen directeur van Philip Morris. Het boek beschrijft de zoektocht die is afgelegd om de vraag te beantwoorden hoe men in de organisatie aan bewustwording kon gaan doen en hoe men uit de comfortzone kon komen.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 januari 2008
    Gertjan de Groot
    De titel 'Op zoek naar synergie. Omgaan met onoplosbare problemen' zet de lezer direct op het verkeerde been. Anders dan de ondertitel suggereert, geeft Rob Zuijderhoudt geen oplossingen of recepten voor het omgaan met complexe problemen. Hij beschouwt organisaties dan ook niet als dingen die bestuurd en beheerst kunnen worden, en complexe problemen zijn per definitie niet op de gebruikelijke manier oplosbaar.
    recensie
    Marketing
    7 januari 2008
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'De magie van het merk Harry Potter', zo luidt de ondertitel van het boek 'De boodschap van de tovenaarsleerling' van Stephen Brown. En magie heeft 'dit merk'! Zo heb ik alle boeken van Harry Potter gelezen en als morgen deel 8 zou uitkomen, sta ik als één van de eersten in de rij om dit deel aan te schaffen. 
    recensie
    Non-profit
    6 januari 2008
    Steven de Jong
    3-4 minuten leestijd
    Op feestjes worden ze uitgelachen, op hun werk over het loket heen aangevlogen en in het bedrijfsleven geldt hun CV als een brevet van onvermogen. Nee, het is geen pretje om op een verjaardag te vertellen dat je medewerker vergunningen bij de Gemeente Bellingwedde bent. Dan laat je lease-autorijdende HEAO-buurman, die met zijn ‘Financial Recruitment Consultant’-visitekaartje pronkt, je voor de rest van de avond alleen suffen met je priklimonade.
    achtergrond
    Economie
    22 december 2007
    Steven de Jong
    6-9 minuten leestijd
    Parfum met een ziel, bier met emotie. Het is de wereld van de reclame, waarin we kleuren moeten proeven en geuren zien. Een beschaving waarin we onze identiteit ontlenen aan merken en beleving het unique selling point is. Is dat iets van de laatste jaren? Laat ik u deelgenoot maken van een historisch reclameonderzoekje, uitgevoerd op een zondagochtend aan mijn ontbijttafel.
    recensie
    Economie
    17 december 2007
    Steven de Jong
    5-6 minuten leestijd
    Levi Strauss is een spijkerbroek, Ralph Lauren een avondjurk en Calvin Klein een onderbroek. De eerste maakt je stoer, de tweede sexy en in de derde lijk je opeens groter geschapen. Dat er achter die namen succesvolle ondernemers schuilgaan zijn we allang vergeten. Het zijn labels, merken. De vraag is echter niet wat maar wie er wordt gemerkt. Gebrandmerkt…
    recensie
    Marketing
    17 december 2007
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Persoonlijk vind ik het lezen van handboeken niet echt prettig. Dat heeft te maken met de opzet van een handboek. Het is zo vreselijk volledig. Daar is op zich niets mis mee, maar hierin zit opgesloten dat je dus ook basiszaken tegenkomt die voor jou als niet meer dan open deuren zijn. Aan de andere kant heeft dat ook een voordeel. De opbouw is logisch omdat het stap voor stap de materie behandelt. Het handboek 'Direct Marketing 2.0' van Paul Postma is wat mij betreft dan ook een echt handboek: een goede opbouw en de materie wordt bijzonder helder uiteengezet. Deze heldere opzet maakt het mogelijk het boek als bladerexemplaar te gebruiken, dus om te raadplegen als je met een vraagstuk zit waarvoor je op dat moment net even wat meer diepgang zoekt.
    recensie
    Leiderschap
    17 december 2007
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    Is het mogelijk om een recensie te schrijven over een boek dat 1030 pagina's telt? Jawel, dat is mogelijk, maar ook bijzonder moeilijk zoals het boek 'Tegen het idealisme' bewijst. Deze lijvige biografie van Pierre Vinken is geschreven door vriend en bewonderaar Paul Frentrop.
    nieuws
    Algemeen management
    12 december 2007
    Ben Kuiken
    3-4 minuten leestijd
    De bonussen van ceo’s zijn in de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld, kopte het FD maandag. Een relatie tussen de hoogte van de bonus en de prestaties van het bedrijf is zwak. Het geeft maar weer eens aan hoe moeilijk het is om weerstand te bieden aan het grote geld en trouw aan jezelf te blijven.
    achtergrond
    Economie
    5 december 2007
    Pierre Pieterse
    5-7 minuten leestijd
    ‘De hele hype van globalisering komt van mondiale bobo’s die elkaar op vliegvelden ontmoeten en dan tegen elkaar zeggen, tut tut,tut Nederland is erg in zichzelf gekeerd.’ Aldus Joep Schrijvers. Je ziet het zo voor je. Fokke loopt peinzend heen en weer en zegt: ‘We hebben te maken met de terreur van een globale economie.’ Waarop Sukke onderuit gezakt, riposteert: ‘Het is gewoon niet te vatten. Het is allemaal zó algemeen. Misschien moeten we kiezen voor een mondiale aanpak.’
    nieuws
    4 december 2007
    Bertrand Weegenaar
    Reset, Changing the way we look at video games (Berrett-Koehler, 2007) in een bijzonder diepgaand en leerzaam boek over de snel groeienDe game-industrie. De auteur, Rusel DeMaria, is een vermaard game-strateeg en bespreekt het hele spectrum van het ontstaan in de arcades tot de huidige virtuele werelden. Alleen is de insteek t.o.v. andere boeken een andere: het gaat DeMaria in gaming ontspannen EN leren. Er zijn nogal wat misverstanden op dit gebied: "geweld"-games zet aan tot geweld, veel spelen van games maakt kinderen a-sociaal! Gamen is verslavend!
    recensie
    Marketing
    3 december 2007
    Bernard Nieuwendijk
    4-6 minuten leestijd
    Larry Weber, oprichter van de W2 group en voorzitter van de Massachusetts Innovation and Technology Exchange, wil met zijn boek 'Marketing to the social web' een gids neerzetten voor de marketeer die zich begeeft in de woelige wereld van internet. Meer specifiek: de ontwikkeling van the social web. Volgens Weber ontkomt geen enkele marketeer aan deze woelige wereld, dus is het niet alleen van belang om inzicht te hebben in de belangrijkste ontwikkelingen maar moet een marketeer ook weten hoe hij of zij hier gebruik van kan maken.
    nieuws
    Algemeen management
    C2C
    3 december 2007
    Pierre Pieterse
    Het boek Cradle to Cradle. Remaking the way we make things is hard op weg een bijbel te worden in de wereld die duurzaamheid heet. En de beide auteurs , Michael Braungart en William McDonough, wereldsterren.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden