OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 810 van 19.500 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    16 februari 2010
    Thea de Feyter
    De boodschap komt niet over en u krijgt het gevoel dat u niet begrepen wordt. Ieder mens maakt het wel eens mee in communicatie met anderen. U neemt zich voor om het de volgende keer anders te doen... Maar wát gaat u dan anders doen? 'Een droom met een deadline' biedt praktische raadgevingen en oefeningen waarin u de effectiviteit van uw communicatie kunt ontwikkelen. Eelco Wisman haalt 'de parels onder het stof' vandaan.
    recensie
    Personal finance
    16 februari 2010
    Ronald Buitenhuis
    2-4 minuten leestijd
    ‘We hobbelen al eeuwen van de ene financiële crisis naar de andere’, schrijft Ivo Valkenburg in zijn boek Spirit in finance. Het is volgens hem de hoogste tijd om onszelf te genezen van oude starre denkwijzen en gevoelens over geld.
    recensie
    Algemeen management
    15 februari 2010
    Jolanda Thelosen
    2-3 minuten leestijd
    Organisatieveranderingen zijn aan de orde van de dag, maar leiden niet altijd tot het gewenste resultaat. Dat is voor Wilmar Zomer en Dirk de Natris aanleiding om onderzoek te doen naar de inzet van werkoverleg bij complexe organisatieveranderingen. De auteurs beschrijven hun bevindingen kort en bondig in hun boek 'Werkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering'. Hun conclusie: het middenkader moet het werkoverleg effectiever inzetten in zijn communicatie. Ze geven tips om te komen tot meer interactie.
    recensie
    Leiderschap
    15 februari 2010
    José Otte
    1-2 minuten leestijd
    Aan de hand van een prachtig verhaal leren Ken Blanchard en Sheldon Bowles ons hoe we onze mensen zo gemotiveerd en enthousiast krijgen dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie. 'Gung Ho!' gaat over samenwerken en leren van de natuur, een aanrader.
    interview
    Algemeen management
    15 februari 2010
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Zelfs bedrijven met slaande ruzie kunnen hun grieven uitonderhandelen, zegt Harvard-professor Robert Mnookin. In Bargaining with the Devil legt hij uit hoe. M&L sprak even met de auteur.
    recensie
    Projectmanagement
    12 februari 2010
    Projectleider-Worden.nl
    Waar de vorige manuals absoluut niet uitnodigden om op te pakken en door te lezen, is Office of Government Commerce er nu goed in geslaagd om een aantrekkelijk én inhoudelijk goed handboek te presenteren; 'Managing Successful Projects with PRINCE2 2009 Edition'. Schokkende veranderingen in de methodiek zelf tref je niet aan. Immers, PRINCE2 was en is nog steeds gebaseerd op jarenlange praktijkervaring en die is sinds het ontstaan van PRINCE2 niet écht veranderd.
    recensie
    Mens en maatschappij
    12 februari 2010
    Wardy Poelstra
    3-5 minuten leestijd
    'De boel bij elkaar houden'. Onder dat motto trad Job Cohen begin 2001 aan als burgemeester van Amsterdam. Een motto dat sindsdien tot vervelens toe door vriend en - vooral - vijand is aangehaald om de ambities en werkwijze van Cohen te prijzen of te hekelen. Een motto ook dat acht jaar later nog steeds centraal staat in het boek 'Binden', een bundeling van elf lezingen en toespraken uit de periode 2001-2009. Je kunt Cohen in elk geval niet verwijten dat hij niet consistent is.
    nieuws
    Algemeen management
    12 februari 2010
    Joep Schrijvers
    3-5 minuten leestijd
    Na slow food, slow politics, slow management, slow sex hebben we nu ook slow learning. De slowbeweging lijkt mensen uit meerdere kringen te inspireren. Gisteren waren in Seats2meet in Maarssen ongeveer veertig mensen uit het bedrijfsleven en de overheid bezig zich over de vraag te buigen wat slow learning zou kunnen betekenen.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 februari 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. Het woord virtueel lijkt ook een heel andere betekenis te krijgen. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker, als ze niets doen. 
    recensie
    Organisatiekunde
    12 februari 2010
    Perry Oostrum
    2-3 minuten leestijd
    LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. Het woord virtueel lijkt ook een heel andere betekenis te krijgen. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker, als ze niets doen. Binnen organisaties moet dan ook een omslag plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden. Menno Lanting, auteur van 'Connect!', is verbonden aan De Baak Managementcentrum VNO-NCW en is gespecialiseerd in het gebruik van sociale media door organisaties. Met dit boek maakt hij inzichtelijk welke stappen nodig zijn om de omslag te kunnen maken. 'Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf.'
    interview
    Economie
    11 februari 2010
    Erik de Vries
    3-4 minuten leestijd
    Samen met Ivar Davids publiceerde Han Hendriks in 2008 het boek Make, Buy or Ally? In dat werk draaide het hoofdzakelijk om de vraag wat bedrijven zelf moeten doen, wat ze moeten uitbesteden en hoe ze kunnen profiteren van onderlinge samenwerking. Een groot deel van deze thematiek is terug te vinden in Hendriks’ nieuwe boek: De grootste of de beste?
    recensie
    Verandermanagement
    11 februari 2010
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    In De Brown Paper-methode doen Wessel Berkman en Marcel van der Schaaff letterlijk een boekje open over hun kijk op verandermanagement. De Brown Paper Company, waar beiden werkzaam zijn, pakt verandertrajecten binnen bedrijven op een onorthodoxe manier aan. Het boek is een weergave van die aanpak, zodat het naast een theoretische visie op verandermanagement ook de uitstraling van een praktisch handboek krijgt.
    recensie
    Advisering
    10 februari 2010
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Is Het adviseursspel dat binnenkort verschijnt spannend? En is het eigenlijk wel een spel? Ieder wedstrijdelement ontbreekt namelijk en er zijn in principe geen winnaars of verliezers. M&L vroeg het een van de makers, Gerard Hoendervanger.
    recensie
    Algemeen management
    10 februari 2010
    Carla Verwijs
    Malcolm Gladwell kennen we van de boeken 'Uitblinkers', 'Intuïtie' en 'Het beslissende moment'. Een echte verhalenverteller die er van houdt vragen uit te pluizen aan de hand van anekdotes, onderzoeken, feitjes en interviews. Naast de genoemde boeken schrijft Gladwell columns in The New Yorker. Een selectie van die columns is verzameld in 'Wat de hond zag'. De titel legt Gladwell als volgt uit: hij wil graag weten wat er in een hond omgaat als deze agressief is: hoe ziet de hond zijn omgeving? Zo ook met de mens: wat gaat er in zijn hoofd om? Gladwell vindt topmensen, de genieën van deze wereld, niet zo interessant; echt interessante verhalen komen van de 'bescheiden genieën'.
    recensie
    Algemeen management
    10 februari 2010
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Malcolm Gladwell kennen we van de boeken 'Uitblinkers', 'Intuïtie' en 'Het beslissende moment'. Een echte verhalenverteller die er van houdt vragen uit te pluizen aan de hand van anekdotes, onderzoeken, feitjes en interviews. Naast de genoemde boeken schrijft Gladwell columns in The New Yorker. Een selectie van die columns is verzameld in 'Wat de hond zag'. De titel legt Gladwell als volgt uit: hij wil graag weten wat er in een hond omgaat als deze agressief is: hoe ziet de hond zijn omgeving? Zo ook met de mens: wat gaat er in zijn hoofd om? Gladwell vindt topmensen, de genieën van deze wereld, niet zo interessant; echt interessante verhalen komen van de 'bescheiden genieën'.
    recensie
    Marketing
    10 februari 2010
    Anne-Mieke Vermeer
    2-3 minuten leestijd
    Leest u elke advertentie aandachtig en kijkt u geïnteresseerd alle reclameblokken op tv? Ko Floor, zelfstandig marketingcommunicatiestrateeg, en Fred van Raaij, hoogleraar economische psychologie, weten zeker dat dat niet het geval is. Bij de enorme vloed aan boodschappen waarmee we dagelijks overspoeld worden, is het voor elk bedrijf een kunst om er positief uit te springen. En dat begint bij een gedegen aanpak. Floor en Van Raaij schreven daarom 'Marketingcommunicatiestrategie', een standaardwerk op dit gebied voor studenten en vakgenoten.
    recensie
    Non-profit
    10 februari 2010
    Léon van der Meij
    Het huidige accreditatiestelsel in het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen bestaat nu zo'n zeven jaar. Het stelsel staat aan de vooravond van een wijziging. Minister Plasterk stuurde het wetsvoorstel in november 2009 door aan de Tweede Kamer. Theo Douma werpt in 'Accreditatie, oud en nieuw' niet alleen een blik op deze beoogde vernieuwingen, hij plaatst deze ook in een historisch en internationaal perspectief. Daarnaast maakt Douma in het tweede deel een vertaling naar de accreditatiepraktijk voor instellingen in het hoger onderwijs.
    recensie
    Leiderschap
    10 februari 2010
    José Otte
    Om elke medewerker te geven wat nodig is, gebruiken we situationeel leiderschap. Om het beste in anderen naar boven te brengen pas je je leiderschapsstijl aan aan het ontwikkelingsniveau van degene die je leiding geeft. In 'Situationeel Leiderschap II en de One Minute Manager' neemt Ken Blanchard ons mee op de reis die van het originele Situationeel Leiderschap leidt tot Situationeel Leiderschap II. Een duidelijk verschil tussen situationeel leiderschap en situationeel leiderschap II zag ik echter niet.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 februari 2010
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek zal ons leven transformeren, zegt Patsy Rodenburg over 'Presence'. Zij benut haar kennis van de stem door al jaren lang als coach te werken. Dit boek maakt ons volledig potentieel wakker en leert ons onze verveling en negativiteit te lijf te gaan. Aan de vooravond van een nieuwe morgen begin ik te lezen...
    interview
    Verandermanagement
    10 februari 2010
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Vreemd genoeg is Veranderkunst pas het eerste boek over de raakvlakken tussen organisatie- en communicatieadvies. Terwijl die twee disciplines toch alles met elkaar te maken hebben. Monique Haarhuis, medeoprichtster van het platform OrgComm en co-auteur van het boek, legt uit waarom.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden