OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 807 van 19.502 resultaten
    recensie
    Psychologie
    9 maart 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Als rasechte vakidioot heeft neurobioloog Jeroen Geurts het op feesten en partijen vaak over zijn vakgebied: de hersenen. Blijkbaar intrigeert het onderwerp. Het is reden voor de auteur om een boekje te schrijven dat niet zozeer volledigheid nastreeft, maar antwoorden geeft op vragen die niet-hersenkundigen vaak stellen. Hij is daar met 'Over de kop' goed in geslaagd en heeft een zeer lezenswaardig boekje afgeleverd.
    recensie
    Verandermanagement
    9 maart 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Veranderen is moeilijk voor organisaties en voor leidinggevenden die veranderingsprocessen in goede banen moeten leiden. De veelal sterk theoretische literatuur over organisatieverandering biedt nauwelijks houvast, aldus Rogier Guns, auteur van 'Zacht veranderen' en global change manager bij Philips. '... want de zachte kant van verandering negeer je op eigen risico!' 
    nieuws
    Leiderschap
    9 maart 2010
    Linda Huijsmans
    3-5 minuten leestijd
    Otto Scharmer stelt dat sociale vernieuwing vanuit onszelf moet komen. Hij heeft daarvoor een heel nieuwe theorie heeft ontwikkeld, Theory U. De Nederlandse vertaling van zijn gelijknamige boek werd gisteren feestelijk ten doop gehouden. Een verslag.
    recensie
    Marketing
    9 maart 2010
    Eric van Arendonk
    'Customer advocacy: kijken met de ogen van de klant' prijkt op de kaft van 'Als jij de klant was...'. Dit zie je eigenlijk nog te weinig, een ondertitel die zichzelf waarmaakt. Enerzijds weet de auteur customer advocacy op een heldere manier uiteen te zetten maar anderzijds heeft Nicolette Wuring het ook toegepast bij het schrijven van het boek. Alsof dit boek met de ogen van de lezer geschreven is. Je pakt dit boek op en na het lezen van de eerste pagina's weet je dat dit boek je nieuwe inzichten en inspiratie zal gaan geven. Probeer het dan nog maar eens weg te leggen!
    recensie
    Algemeen management
    8 maart 2010
    Peter Bosma
    Hoe haal ik het beste uit mijn team? Deze vraag zullen vele managers, leidinggevenden en coaches zich, soms ook vertwijfeld, stellen. Pogingen tot heldere oplossingen en antwoorden zijn in vele artikelen en boeken beschreven. In de afgelopen decennia zijn er door vele auteurs theorieën en methodes aangedragen die beloofden hierin te kunnen slagen. U zoekt theoretische en praktische, antwoorden en methodes op deze vraag! Met het lezen van 'Hoe haal ik het beste uit mijn team?' van David Clutterbuck zult u zeker enthousiast worden, aan de slag kunnen en uw team tot grotere hoogte weten te brengen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 maart 2010
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Verkopen doen we allemaal, de één wat vaker dan de ander. Herinnert ú zich de laatste keer nog dat u uw standpunt, een product of een dienst aan een ander wilde verkopen? En hoe verging u dat? Was dit een natuurlijk proces of bent u blij dat u dit niet al te vaak hoeft te doen? Pieter De Smet probeert u met zijn boek 'Verkopen is een werkwoord' te inspireren om uw verkoopvaardigheden te verbeteren. Juist in deze moeilijke tijden, waarin menigeen via sollicitaties zichzelf moet zien te verkopen, is inspiratie op dit vlak erg welkom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 maart 2010
    Carla Verwijs
    We denken vaak dat we alles tegelijk kunnen. Terwijl we aan de telefoon hangen met een klant, typen we het mailtje af voor een collega. Dat is namelijk wel zo efficiënt. In 'Multitasken bestaat niet' laat Dave Crenshaw ons zien dat het omgekeerde waar is. Een dun, klein boekje geschreven in de vorm van een businessfabel. Met een Blackberry op de voorkant, als symbool voor de hulpmiddelen die multitasken mogelijk maken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 maart 2010
    Carla Verwijs
    We denken vaak dat we alles tegelijk kunnen. Terwijl we aan de telefoon hangen met een klant, typen we het mailtje af voor een collega. Dat is namelijk wel zo efficiënt. In 'Multitasken bestaat niet' laat Dave Crenshaw ons zien dat het omgekeerde waar is. Een dun, klein boekje geschreven in de vorm van een businessfabel. Met een Blackberry op de voorkant, als symbool voor de hulpmiddelen die multitasken mogelijk maken.
    recensie
    Leiderschap
    8 maart 2010
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Dankzij internet zijn veel geografische, economische en tijdsgrenzen verdwenen. Er ontstaan nieuwe netwerken. Een tribe is een groep mensen die verbonden is met elkaar, een leider en een idee. Door internet is het ineens mogelijk om verbonden te zijn met mensen in andere landen, zonder dat face-to-face contact nodig is. Leiderschap is daardoor iets dat nog steeds alleen maar werkt als iemand, de leider, het voortouw neemt. Leiderschap is niet alleen het leiden van een organisatie. Een leider is iemand die zich inzet voor een doel. Seth Godin doet in 'Tribes' een oproep aan ons allemaal om die leider in ons naar boven te laten komen!
    recensie
    Marketing
    8 maart 2010
    José Otte
    Dankzij internet zijn veel geografische, economische en tijdsgrenzen verdwenen. Er ontstaan nieuwe netwerken. Een tribe is een groep mensen die verbonden is met elkaar, een leider en een idee. Door internet is het ineens mogelijk om verbonden te zijn met mensen in andere landen, zonder dat face-to-face contact nodig is. Leiderschap is daardoor iets dat nog steeds alleen maar werkt als iemand, de leider, het voortouw neemt. Leiderschap is niet alleen het leiden van een organisatie. Een leider is iemand die zich inzet voor een doel. Seth Godin doet in 'Tribes' een oproep aan ons allemaal om die leider in ons naar boven te laten komen!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 maart 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    In een prettig leesbaar boekje leidt neuroloog Margriet Sitskoorn u rond in de wondere wereld van de hersenen. Dat doet ze op een prettige manier: ze legt goed uit, verzamelt aansprekende voorbeelden, herhaalt de belangrijkste inzichten en raakt nergens haar lezers kwijt door bijvoorbeeld te moeilijk taalgebruik. 'Het maakbare brein' is een aanrader voor alle mensen die geïnteresseerd zijn in de vele geheimen die ons brein herbergt.
    recensie
    Coaching en trainen
    8 maart 2010
    Daniëlle de Jonge
    Als trainer doet u er waarschijnlijk van alles aan om uw trainingen aantrekkelijk te maken voor de deelnemers. Interessante informatie, verschillende werkvormen, goede hulpmiddelen en een afwisselend programma. Voeg daar aan toe de leerdoelen van de deelnemers en de energie van de trainer zelf en er is een uitstekende basis voor een succesvolle training. Harold Stolovitch en Erica Keeps, schrijvers van het boek 'Vertellen is nog geen trainen', gaan een stap verder. Volgens hen blijven veel trainers hangen in het overdragen van informatie en oefenen. Terwijl er zo veel meer te bereiken is. En nog op een leuke en inspirerende manier ook!
    recensie
    5 maart 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Het is niet de retoriek van de traditionele directeur - sigaar in de mondhoek, varkensoogjes, gestreept kostuum, slecht humeur en een stem als een misthoorn - waar Paul Verburgt zich aan ergert in zijn boekje Bazenbargoens. Nee, het zijn die zinnetjes waarmee de moderne, vlotte, geëmancipeerde leidinggevende van tegenwoordig zowel maskeert als duidelijk maakt dat er hier maar één is die het voor het zeggen heeft: en dat is hij (of zij natuurlijk).
    recensie
    Leiderschap
    5 maart 2010
    José Otte
    Het INSEAD Global Leadership Centre (IGLC) werd door Professor Manfred Kets de Vries opgericht en hij werkt daar momenteel als directeur. Het IGLC heeft duizenden executives geholpen om hun effectiviteit te vergroten in zowel hun samenwerking met collega's en cliënten als hun met aandacht voor hun eigen professionele en persoonlijke aspiraties. In 'De ideeën van Manfred Kets de Vries over leiderschap' neemt Harry Starren van De Baak ons mee aan de hand langs een groot aantal boeken van in dit geval Manfred Kets de Vries.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 maart 2010
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Jan den Breejen is sinds de jaren 90 intensief bezig met werkleertrajecten. Hij is er namelijk van overtuigd dat elk gezond en succesvol bedrijf, ofwel de High Performance Organisatie, naast een werkplek ook een school moet zijn. Den Breejen stelt dat vóór alles een HPO wordt gekenmerkt door de werknemers: hun houding, motivatie en gedrevenheid maakt het verschil, en een HPO kan op vele manieren invloed uitoefenen op deze factoren, voornamelijk door hun werknemers, jong en oud, te blijven trainen. Den Breejen verwijst graag naar het Japanse begrip Kaizen, dat zoveel betekent als ‘constante verbetering’.
    recensie
    Projectmanagement
    3 maart 2010
    Projectleider-Worden.nl
    2-3 minuten leestijd
    'Het is tijd de projectsaboteurs te voorzien van het juiste gereedschap: een boek dat uitlegt hoe je een project kunt manipuleren en vernietigen.' Een prikkelend en veelbelovend voorwoord van Jeroen Gietema en Dion Kotteman in hun boek 'De projectsaboteur'. 
    recensie
    Communicatie en media
    3 maart 2010
    José Otte
    Pim Elfferich interviewde communicatiemensen en ontdekte een opvallende overeenkomst bij organisaties die hoog scoren als 'leukste' werkgevers. Allemaal hebben ze bijzonder veel aandacht voor interne communicatie. In 'Hoera, het is weer maandag!' laat hij ons zien hoe belangrijk interne communicatie is voor een goed lopende organisatie.
    recensie
    Leiderschap
    3 maart 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Wie 'Presence' met veel interesse heeft gelezen, zal zeker ook 'Theory U' willen lezen. Waar u in 'Presence' op hoofdlijnen de inzichten aangereikt krijgt van de U-theorie, daar gaat Otto Scharmer in dit nieuwe boek een stuk verder en diept hij de concepten verder uit. Het boek is bepaald geen receptenboek en al helemaal geen doe-boek. Het boek biedt echter een integrale verander- en leermethode die organisaties als basis kunnen gebruiken bij complexe veranderingen.
    recensie
    Verandermanagement
    3 maart 2010
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Wat krijg je als je een oud lid van de raad van bestuur van Ahold, een jezuïet en een hoogleraar verandermanagement vijf jaar lang periodiek in een pastorie in Bloemendaal bij elkaar brengt? Een nieuw boek: Het theater van verandering.
    recensie
    Non-profit
    3 maart 2010
    Gertjan de Groot
    Voorbeelden van mislukte samenwerking in de publieke dienstverlening halen de krant. Het ging mis, blijkt achteraf, omdat alle betrokken partijen langs elkaar werkten. Oplossingen die herhaling moeten voorkomen, worden vaak gezocht in het instellen van een nieuwe coördinerende instellingen zoals de Centra voor Jeugd en Gezin of het verspreiden van lokale 'best practices'. Pieterjan van Delden heeft een uitermate intelligent en stimulerend boek geschreven, waarin hij verslag doet van zijn onderzoek naar wat samenwerking in de publieke dienstverlening wél succesvol maakt. En passant legt hij in 'Samenwerking in de publieke dienstverlening' bloot waarom de boven genoemde aanpakken geen succes zullen hebben.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden