OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 794 van 19.508 resultaten
    recensie
    Projectmanagement
    30 juni 2010
    Projectleider-Worden.nl
    2-3 minuten leestijd
    In juni 2009 is de huidige versie van PRINCE2 gelanceerd, inclusief het officiële handboek 'Managing Succesful Projects with PRINCE2'. Al snel volgden een aantal Nederlandstalige boeken van auteurs die in de jaren daarvoor ook succesvolle werken over PRINCE2 hadden geschreven. En zo verwachtten wij ook snel een aangepaste versie van 'De kleine Prince2' van Mark van Onna en Ans de Koning, per slot één van 'de toppers' in ons land op het gebied van PRINCE2-boeken. Maar uiteindelijk hebben we lang moeten wachten totdat wij bij Projectleider-Worden.nl de nieuwe versie in handen kregen. 'De kleine Prince2 Editie 2010' is het wachten meer dan waard geweest.
    recensie
    Marketing
    30 juni 2010
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Het gebruik van interactieve media is een must voor iedere marketeer. Sterker nog: de mate waarin bedrijven erin slagen de personal touch in hun marketinginspanningen voortdurend te optimaliseren, is een kritieke succesfactor van belang. Zo luidt, kort samengevat, de boodschap die de schrijvers van Interactieve marketing hun lezers willen meegeven. Dat zijn vooral studenten in het hoger economisch onderwijs, maar ook voor praktiserende professionals heeft het boek ongetwijfeld genoeg te bieden. ‘Interactieve marketing’ wil de lezer op een gestructureerde manier leren kijken naar de nieuwe mogelijkheden die de internettechnologie biedt en dat is ook voor ervaren marketeers nog lang niet altijd gesneden koek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 juni 2010
    Daniëlle de Jonge
    Haalt u het beste uit uzelf? Neemt u voortdurend de initiatieven om maximaal te genieten van uw leven, uw werk en alles wat u bezig houdt? Of kunt u nog wel een extra zetje in de juiste richting gebruiken? Drs. Hans Heijnen, auteur van het boek 'Tien stappen op weg naar persoonlijk ondernemerschap', weet uit eigen ervaring dat er veel bij komt kijken om het heft op de goede manier in eigen hand te nemen. Zijn kennis, inzicht en ervaringen heeft hij gebruikt om dit boek te schrijven. Het is een uitgebreide leidraad voor iedereen die zichzelf in werkrelaties naar een hoger plan wil tillen.
    recensie
    Organisatiekunde
    29 juni 2010
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Twee boeken die weliswaar verschillende thema’s behandelen, maar ook iets gemeen hebben. Beide boeken zijn namelijk geschreven in romanvorm en beide boeken hebben als boodschap ‘het moet anders’. De belofte van Laagland van Robert Coppenhagen gaat over het mobiliseren van een maatschappelijke onderstroom, en Elke dag als de zon opkomt van Paul Bessems over nieuwe manieren van (slimmer) werken.
    recensie
    Psychologie
    29 juni 2010
    Robert Haringsma
    2-3 minuten leestijd
    Eén van de nieuwste therapievormen uit de Verenigde Staten is de Acceptance and Commitment Theory (ACT). De therapie heeft een gedegen theoretisch fundament en is uitvoerig wetenschappelijk onderzocht. Russ Harris presenteert dit alles in 'De valstrik van het geluk' op een soepele manier. Hij schrijft vlot en zonder jargon en geeft voortdurend tips waarmee je de informatie uit het boek in de praktijk kan toepassen. Het boek is dan ook uitermate geschikt als zelfhulpboek.
    recensie
    Marketing
    29 juni 2010
    Paul Hassels Mönning
    3-5 minuten leestijd
    'Zodra het woord 'Marketing' valt, volgt er een reactie. Positief? Vaak niet.' Het boek 'Marketing is geen reclame' neemt stelling tegen de zeker in B2B heersende perceptie dat marketing sec gaat over reclame of communicatie. De auteurs Krijn de Best en Willem de Vries beschrijven wat in hun ogen marketing wél is en kan betekenen voor de ondernemer. De gehanteerde modellen en casestudy bieden diegene die zich oriënteert op marketing als businessdiscipline een helder, compact inzicht.
    column
    28 juni 2010
    Guus Hustinx
    4-5 minuten leestijd
    Gelijkwaardigheid en wederkerigheid zijn belangrijke principes om op een constructieve manier met elkaar om te kunnen gaan in organisaties. Juist in hiërarchische verhoudingen vormen deze principes de smeerolie voor een respectvolle relatie. Als deze principes ontbreken, ontstaan willekeur en oneigenlijke macht.
    recensie
    Ondernemen
    28 juni 2010
    Jan Boerstra
    4-5 minuten leestijd
    Michiel Muller is een succesvol ondernemer die zijn verhaal graag met iedereen wil delen. Als medeoprichter van drie in hun soort unieke ondernemingen, presenteert hij met 'Michiel Muller, ervaringen van een serial entrepreneur' een soort handleiding voor ondernemers die het tegen de gevestigde orde durven op te nemen.
    recensie
    Psychologie
    25 juni 2010
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    In 'Positieve psychologie voor Dummies' geven Averil Leimon en Gladeana McMahon een praktische handleiding aan vaardigheden en strategieën die we nodig hebben om onze sterktes te herkennen, denkwijze te veranderend en effectief met lastige emoties om te gaan. Het resultaat: meer succes, een betere gezondheid en meer geluk.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 juni 2010
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Met dit boek van twee zwaargewichten in de wereld van organisatieculturen heeft u zowel een theoretisch kader als een praktische handleiding als u aan de slag gaat met een verandering in de cultuur van uw organisatie. 'Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur' van Kim Cameron en Robert Quinn is niet voor niets een evergreen.
    recensie
    Verandermanagement
    25 juni 2010
    Bram Kolk
    3-4 minuten leestijd
    De schijnbare tegenstelling in de titel van het boek 'Power & Love' en de subtitel 'Een strategie voor blijvende verandering' intrigeren mij voldoende om dit boek van de Canadees Adam Kahane te lezen. Zittend in onze tuin, genietend van een paar zomerse dagen in juni heb ik het boek in een paar dagen doorgelezen.
    recensie
    Marketing
    25 juni 2010
    Roel Reukers
    'Meatball Sundae' is een boek van Seth Godin dat, net als zijn vorige boek 'Purple Cow', uitgebreid stil staat bij het zogenaamde 'nieuwe marketing'. De Nederlandse vertaling van dit boek heeft als titel meegekregen: 'Gehaktballen met slagroom'. Godin gebruikt gehaktballen en slagroom als synoniemen voor respectievelijk oude- en nieuwe marketing. Boodschap van Godin is dat oude marketing (gehaktballen) niet zomaar nog lekkerder wordt wanneer je er een toefje slagroom (nieuwe marketing/media) op doet: 1 + 1 is niet altijd 2.
    recensie
    Marketing
    25 juni 2010
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    In navolging van andere overheidssectoren blijkt de gezondheidszorg in zeer korte tijd de omslag naar een vrije markt te maken. Dit resulteert er in dat de zorgverlener niet meer als vanzelfsprekend verzekerd is van voldoende cliënten. De zorgproductie is hierdoor niet meer gegarandeerd. Cliënten blijken plotseling te kunnen kiezen voor een concurrent. Tijden zijn dus veranderd. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 juni 2010
    Wouter Jacobs
    4-6 minuten leestijd
    Het boek 'Het slimme onbewuste' is een ode aan het onbewuste. De rol van het onbewuste is door de jaren heen enorm onderschat en er is ten onrechte veel te veel betekenis toegekend aan het bewuste. Ap Dijksterhuis (hoogleraar psychologie) rekent hier rigoureus mee af en plaatst het onbewuste op het voetstuk dat het verdient.
    recensie
    Strategisch management
    24 juni 2010
    Corella Slob
    Voor een fusie heb je niet alleen een goede uitvoering nodig, maar ook een grondige voorbereiding. Theo van Iperen maakt in 'Fuseren is topsport' duidelijk dat deze titel niet uit de lucht is gegrepen. Een overzichtelijk boek maar een recente case mist om de theorie echt te kunnen toepassen.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 juni 2010
    Peter Vermeulen
    Weer verschijnt er een boek waarin de auteur betoogt te weten waar de problemen in zorginstellingen door ontstaan en vooral hoe deze aan te pakken zijn. Auteur Jaap van der Mei richt zich met zijn boek 'Fatale en vitale spiralen in de zorg' vooral op de gehandicaptenzorg, ouderenzorg, verpleeghuiszorg en de kortdurende ondersteuning en revalidatie (care). Ondanks dat er verbanden bestaan richt 'Fatale en vitale spiralen in de zorg' zich niet in op de ziekenhuizen (cure).
    recensie
    Marketing
    24 juni 2010
    Bas van Vlierden
    Na zijn beststellers 'Klanten zijn eigenlijk net mensen!' en 'No Budget Marketing' gooit auteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers het over een andere boeg. 'Hondenbrokken' is een managementroman over klantgerichtheid. Geen theoretische en zware kost, maar praktische tips op een speelse manier gebracht.
    recensie
    24 juni 2010
    Peter Vermeulen
    3-5 minuten leestijd
    11,8 miljoen Nederlanders gaan minstens één keer per jaar naar hun huisarts. Eén op de negen mensen wordt in een ziekenhuis opgenomen en meer dan 400.000 mensen krijgen hulp van de thuiszorg. In 'Dokter is ziek' geeft Gonny ten Haaft u een blik achter de schermen van de zorg aan de hand van zeer openhartige en hartverscheurende gesprekken van slechts drie verpleegkundigen, drie artsen en drie zorgmanagers die nu zelf ziek zijn. Hoe 'ervaren' zij het om nu zelf patiënt te zijn? Hulpverleners die zelf ziek zijn kijken namelijk plotseling anders tegen een patiënt, hulpverlener en de gezondheidszorg aan.
    recensie
    Inkoop en logistiek
    24 juni 2010
    Rudy van Stratum
    Waarom is 'Kijk op ketens' van Prof. Grijpink en zijn studenten interessant? Omdat het gaat over de grootschalige toepassing van informatie- en communicatietechnologie waar veel partijen en veel geld mee gemoeid is. Grootschalige toepassing van ICT in ketens van aan elkaar geschakelde partijen levert zelden tot nooit op wat men er van verwacht.
    recensie
    Coaching en trainen
    24 juni 2010
    Marianne Eussen
    Om als leidinggevende succesvol te zijn is het belangrijk zelfkennis te hebben en te weten waar uw sterke en zwakke kanten zitten. Het valt vaak niet mee om diep van binnen te kijken naar uw eigen gedrag en dan eerlijk te zijn naar je uzelf. Het 'Reflectiespel 2' van Marijke Lingsma, Marijke Sybesma en Jan Oosting laat u op een ongedwongen manier kritisch naar uzelf kijken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden