OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 791 van 19.510 resultaten
    interview
    Inkoop en logistiek
    26 juli 2010
    Joep Schrijvers
    9-13 minuten leestijd
    Bij zijn boekenkast met uitzicht over de grootste bouwput van Amsterdam vertelt Walther Ploos van Amstel M&L over zijn loopbaan, de kunst van het schrijven en natuurlijk over zijn grote passie: de moderne Logistiek.
    interview
    Leiderschap
    23 juli 2010
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Otto Scharmer stelt dat sociale vernieuwing vanuit onszelf moet komen. Hij heeft daarvoor een theorie ontwikkeld, Theorie U. Scharmer gaat er vanuit dat structurele, ingrijpende veranderingen in de maatschappij, ons bedrijf of onszelf, alleen mogelijk zijn als die van binnenuit komen. ‘Een moderne leider is een goede luisteraar, niet iemand die bevelen geeft.’
    interview
    Algemeen management
    23 juli 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Het belang van merken neemt af. In plaats daarvan komt de reputatie van bedrijven steeds vaker in de schijnwerpers te staan. Om die zo goed mogelijk uit te laten komen, kunnen bedrijven gebruik maken van een nieuw instrument: internal branding. Het is een optelsom van human resources, marketing en communicatie. Gaby Nedeski schreef er samen met Luc van Beers een boek over: Internal branding 2.0.
    interview
    Economie
    23 juli 2010
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Staat hij symbool voor de nieuwe bankier? Feit is dat Peter Blom, directievoorzitter van de Triodos Bank, duurzamer opereert dan de meeste van zijn collega’s. Zijn opvattingen over de financiële crisis en de lessen die we daaruit zouden moeten trekken, zijn opgetekend in Het nieuwe bankieren. ‘Deze financiële crisis hangt samen met de veel ingrijpender problemen van deze tijd, zoals het klimaatvraagstuk, de energiecrisis en de voedselcrisis.’
    recensie
    Coaching en trainen
    21 juli 2010
    Hilde Veraart-Maas
    3-5 minuten leestijd
    De snelle ontwikkelingen in onze kenniseconomie, de strijd om talent en de felle concurrentie dwingen tot het overbruggen van de kloof tussen prestatie-eisen en persoonlijke / organisatorische capaciteiten. Wat blijkt? Juist de meest succesvolle topmanagers investeren zelf veel van hun tijd en aandacht in coaching om tot uitmuntende prestaties te komen. 
    interview
    Psychologie
    21 juli 2010
    Joep Schrijvers
    9-12 minuten leestijd
    Ze schrijft columns, populaire artikelen en boeken over alledaagse menselijke eigenaardigheden. Hoe je een eerste indruk van iemand krijgt, hoe je moet slijmen, over het ego dat ons in de weg staat. Ze maakt zich zorgen over ons instinctieve gedrag, dat in de huidige grootschalige samenleving veel schadelijke gevolgen heeft. Haar karakter omschrijft ze echter als pragmatisch en goed gehumeurd. Bij de boekenkast staat psycholoog, schrijver én dierenliefhebber professor Roos Vonk.
    interview
    Organisatiekunde
    21 juli 2010
    Linda Huijsmans
    7-9 minuten leestijd
    Cees Buys is een idealist. Aan de titel van zijn boek lees je dat niet meteen af, maar Opvolging en overdracht kijkt op een originele manier naar een van de grote economische problemen van dit moment: ondernemers die geen opvolger vinden. Hij komt bovendien met een creatieve oplossing.
    recensie
    Organisatiekunde
    20 juli 2010
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    'Lerend organiseren', geschreven door Wierdsma en Swieringa, is niet een echt leerboek maar een praktisch boek over organiseren, veranderen en managen. Een lerende organisatie is een organisatie die het vermogen bezit zich telkens te verbeteren, te vernieuwen en te ontwikkelen. Of anders gezegd: Een lerende organisatie is een organisatie die veelzijdig leert. Veelzijdig betekent in dit verband op alle leerniveaus: regels, inzichten en principes. Het vereist het vermogen om collectief op het allerhoogste, maar ook het allermoeilijkste niveau van leren te kunnen leren. Dit boek heeft in belangrijke mate bijgedragen aan het begrip de lerende organisatie, zoals bekend uit de managementliteratuur.
    recensie
    Non-profit
    19 juli 2010
    Bas van Vlierden
    6-8 minuten leestijd
    Het managen van een ziekenhuis is de moeilijkste baan die er bestaat, aldus Fred Lee, auteur van 'Als Disney de baas was in uw ziekenhuis'. En deze baan zou een stuk gemakkelijker zijn wanneer er geleerd wordt van de bedrijfsvoering van Disney. In zijn boek legt Lee uit wat ziekenhuizen (maar ook bedrijven in hele andere branches) kunnen leren van wat Disney al heeft geleerd: de beleving van de klant is DE leidende voorwaarde voor succes.
    recensie
    Psychologie
    19 juli 2010
    Edward Gilding
    2-3 minuten leestijd
    Zelden heb ik tijdens het lezen van een boek zoveel geïnteresseerde reacties van collega's, vrienden of onbekende medereizigers in de trein gekregen als op Roos Vonks 'Ego's en andere ongemakken - Psychologie van alledaagse menselijke eigenaardigheden'. Velen bleken haar werk en naam te kennen uit de tijdschriften Psychologie Magazine en Intermediair. De beste columns en artikelen uit deze bladen van de periode 2005-2008 zijn gebundeld in het boek 'Ego's en andere ongemakken'.
    recensie
    Psychologie
    19 juli 2010
    Edward Gilding
    1-2 minuten leestijd
    Zelden heb ik tijdens het lezen van een boek zoveel geïnteresseerde reacties van collega's, vrienden of onbekende medereizigers in de trein gekregen als op Roos Vonks 'Ego's en andere ongemakken - Psychologie van alledaagse menselijke eigenaardigheden'. Velen bleken haar werk en naam te kennen uit de tijdschriften Psychologie Magazine en Intermediair. De beste columns en artikelen uit deze bladen van de periode 2005-2008 zijn gebundeld in het boek 'Ego's en andere ongemakken'.
    recensie
    Verandermanagement
    19 juli 2010
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    In vrijwel alle workshops en coachtrajecten die ik uitvoer, stimuleer ik de deelnemers om zelf te ontdekken wat er goed gaat, waar knelpunten zitten en wat ze er aan kunnen doen om te verbeteren. 
    recensie
    Economie
    19 juli 2010
    Rudy van Stratum
    4-5 minuten leestijd
    Hoewel beide boeken eenzelfde onderwerp en focus hebben, vullen 'Vrije val' van Joseph Stiglitz en 'Wat als de markt faalt?' van John Cassidy elkaar prima aan, een reden om ze beiden in een bespreking op te nemen.
    recensie
    Economie
    19 juli 2010
    Rudy van Stratum
    Hoewel beide boeken eenzelfde onderwerp en focus hebben, vullen 'Vrije val' van Joseph Stiglitz en 'Wat als de markt faalt?' van John Cassidy elkaar prima aan, een reden om ze beiden in een bespreking op te nemen.
    interview
    Economie
    19 juli 2010
    Jeroen Ansink
    11-16 minuten leestijd
    Hij staat bekend als een lastpak die tot vervelens toe gelijk heeft. Nobelprijswinnaar Joseph Stiglitz heeft, na vlammende betogen tegen de uitbuiting van ontwikkelingslanden en de oorlog in Irak, zijn pijlen gericht op de tekortkomingen van de financiële wereld. In Vrije val propageert hij hervormingen in de banksector en ‘kapitalisme met een menselijk gezicht’. ‘Zowel Wall Street als de Amerikaanse regering moeten het vertrouwen met de burger herstellen.’
    interview
    Algemeen management
    18 juli 2010
    Dominique Haijtema
    14-20 minuten leestijd
    Vertrouwen heeft de toekomst, is de stellige overtuiging van trainer Tica Peeman en reputatiedeskundige Mildred Hofkes. Die laatste denkt zelfs dat vertrouwen het geld zal vervangen als belangrijkste ruilmiddel. ‘We gaan naar een tijd waarin wij meer op zoek zijn naar verbinding.’
    recensie
    Financieel management
    16 juli 2010
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Veel managers raken lichtelijk in de stress bij alleen de gedachte al om de onuitputtelijke hoeveelheid beschikbare 'Financiële kengetallen' te leren onderscheiden en begrijpen. Econoom en accountant Ciaran Walsh heeft na vijftien jaar ervaring in het bedrijfsleven de overstap gemaakt naar de universitaire wereld. 
    recensie
    Marketing
    16 juli 2010
    Bas van Vlierden
    2-3 minuten leestijd
    Seth Godin's 'Purple Cow' staat al lange tijd hoog in de lijst bestverkochte sales- & marketingboeken van webwinkels. Godin's uitspraken op de achterkant van het boek ('the old ways of marketing are dead', 'your product will only survive in a crowded marketplace is you stop advertising and start innovating' en 'you need to be a purple cow') doen verwachten dat de Purple Cow de oplossing is voor veel problemen waar marketeers tegenwoordig mee worstelen. Benieuwd of dat werkelijk zo is?
    recensie
    Marketing
    16 juli 2010
    Bas van Vlierden
    Seth Godin's 'Purple Cow' staat al lange tijd hoog in de lijst bestverkochte sales- & marketingboeken van webwinkels. Godin's uitspraken op de achterkant van het boek ('the old ways of marketing are dead', 'your product will only survive in a crowded marketplace is you stop advertising and start innovating' en 'you need to be a purple cow') doen verwachten dat de Purple Cow de oplossing is voor veel problemen waar marketeers tegenwoordig mee worstelen. Benieuwd of dat werkelijk zo is?
    recensie
    16 juli 2010
    Marinus Grootenboer
    2-3 minuten leestijd
    'De Wereld in 2100', geschreven in 2009 door George Friedman, doet een aantal voorspellingen over de politieke verhoudingen voor de komende 100 jaar. George Friedman is een Amerikaanse politicoloog en futuroloog die politieke en strategische adviezen geeft aan het bedrijfsleven. Hij is dus beroepsmatig dagelijks bezig het politieke toneel te analyseren. Vanuit deze ervaring geeft hij een 'totaalvisie' over hoe het verder zal/kan verlopen met de spelers op het wereldtoneel.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden