OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 779 van 19.511 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    17 november 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    In 2003 publiceerde Hans Strikwerda het boek ‘Shared Service Centers’, dat sindsdien geldt als het standaardwerk op het gebied van, jawel, shared service centers; interne dienstenverschaffende eenheden binnen organisaties, die voor meerdere business units/divisies/afdelingen duidelijk afgebakende werkzaamheden verrichten. Nu is de herziene editie uit, onder de titel Shared Service Centers II.
    recensie
    Algemeen management
    16 november 2010
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Een deel van de Nederlandse cultuur was het zuigen op een pepermuntje tijdens de kerkdienst. In de begintijd van KING richtte producent Tonnema zijn marketing hoofdzakelijk op kerkgangers, schrijft Jef de Jager in 'De KING familie'. Er werd fanatiek geadverteerd in diverse kerkblaadjes. De hervormden gebruikten vooral Faam pepermunt, maar gereformeerden gaven de voorkeur aan KING. 
    recensie
    16 november 2010
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Is er een filosofie waarin het niet alleen gaat om diepzinnige statements en grote beweringen, maar om verheldering van alledaagse problemen? Ja, die is er. Paul Wouters, werkzaam als organisatieadviseur bij Berenschot, neemt de lezer bij de hand en laat zien dat filosofie over uiteenlopende 'denkgereedschappen' beschikt om vragen uit de praktijk te lijf te gaan. 'Denkgereedschap 2.0' is een sterke uitgebreide en volledig herziene versie van zijn uit 1999 stammende boek 'Denkgereedschap', dat met de bijbehorende trainingen voor veel opleiders en professionals uit uiteenlopende disciplines een aanvulling is gebleken op de vakmatige toolbox.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 november 2010
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Dagelijks doen duizenden managers hun uiterste best om de resultaten van de organisatie te verbeteren. Zij slagen daar vaak niet in. Volgens ex-directeur van de NS, Nol Groot, is het een illusie te denken dat je de organisatie kunt sturen of modelleren. In het boek Zelforganisatie en leiderschap legt hij uit hoe managers de organisatie toch vooruit kunnen helpen.
    recensie
    Economie
    16 november 2010
    Peter van der Wel
    3-4 minuten leestijd
    'Succes in tijden van crisis? Hoe blijf je overeind in woelige tijden?' Wie het weet mag het zeggen. George Soros heeft in dit boek een zeer interessante boodschap. Allereerst zijn persoonlijke filosofie, zijn methode om met onzekerheid om te gaan. Maar daarnaast biedt hij ook zijn – verontrustende – kijk op de werking van de politiek en de economie en de verwevenheid van beide. Daarmee heeft dit een boek een boodschap voor iedereen die geïnteresseerd is in filosofie, politiek, economie en de relatie tussen deze drie systemen.
    recensie
    Leiderschap
    15 november 2010
    Ben Kuiken
    1-2 minuten leestijd
    Wat heeft de baas met het merk dat zijn bedrijf voert? Bemoeit hij zich net als Freddy Heineken vroeger met iedere reclamecampagne en zelfs met de kleur van het logo, of laat hij dat liever aan zijn mensen over? Communicatieadviseur Lodewijk van der Peet was er nieuwsgierig naar en interviewde 25 bazen van bekende merken. Dat levert een leuk en onderhoudend boekje op: Merkwaardige bazen.
    column
    15 november 2010
    Guus Hustinx
    4-5 minuten leestijd
    Het kabinet-Rutte wil de huidige politieregio’s samenvoegen tot één nationale politie onder verantwoordelijkheid van de minister van Veiligheid. Welke problemen gaat dat eigenlijk oplossen? Een analyse.
    recensie
    Psychologie
    12 november 2010
    Sonja van Vuren
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel van het boek 'De stof van het denken' is 'Taal als venster op de menselijke natuur'. Als geïnteresseerde leek die van taal en de menselijke geest houdt, wekte dat meteen mijn interesse. Maar eenmaal begonnen, kom ik er al snel achter dat het boek dusdanig bombastisch en omslachtig geschreven is, dat het moeilijk doorkomen is voor de gemiddelde niet-linguïst. Jammer, want het nieuwste boek van Steven Pinker bevat ook interessante stukken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 november 2010
    Robert Haringsma
    4-5 minuten leestijd
    Martin Seligman is samen met een aantal anderen de grondlegger van de positieve psychologie. Deze tak van de psychologie richt zich niet op het genezen van psychologische aandoeningen, maar op het vergroten van het levensgeluk. 'Gelukkig zijn kun je leren' gaat over deze nieuwe loot aan de tak van de psychologie. Zowel de stroming zelf als de onderwerpen die zij onderzoekt worden behandelt. Het is daardoor tegelijk een zelfhulpboek en een populair wetenschappelijk boek.
    recensie
    Algemeen management
    12 november 2010
    Carla Verwijs
    Manager, maak uw borst maar nat. Uw gouden tijden zijn voorbij. Managers worden een uitstervend ras, zo kunt u lezen in het boek 'De laatste manager', geschreven door Ben Kuiken. Op zich heeft Kuiken niets tegen managers. De meeste werken hard en doen hun uiterste best. Dat managers steeds minder voor elkaar krijgen, ligt aan de manier waarop werk wordt georganiseerd. De organisatie zoals we die kennen, heeft haar langste tijd gehad. De tekenen van verval zijn overal zichtbaar. De organisatie is ziek, zoals Kuiken laat zien aan de hand van zeven (ziekte)symptomen, zoals cholesterol en aderverkalking.
    recensie
    Strategisch management
    12 november 2010
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Kevin Lane Keller is de grondlegger van de customer based approach. Zijn magnum opus, Strategic Brand Management, is bewerkt voor de Nederlandse markt. Het boek, met de titel Strategisch merkenmanagement, heeft de ambitie het gedachtegoed van Keller toegankelijk te maken voor het hoger onderwijs.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 november 2010
    Bert Thiel
    3-4 minuten leestijd
    'Over de hersenen in het dagelijks leven' is de ondertitel van 'Meisjes zijn niet bèta-dom', het meest recente boek van Marianne Joëls. De Utrechtse hoogleraar neurowetenschappen behandelt daarin op heldere wijze wat er in onze hersenen gebeurt als we ons aanpassen aan het meerderheidsstandpunt en waarom gebouwen kleiner lijken als je zelf gegroeid bent. Een lezenswaardig boek voor wie geïnteresseerd is in de stuurbaarheid en oorsprong van gedrag en de werking van onze grijze cellen.
    recensie
    Economie
    11 november 2010
    Henk Hogeweg
    4-6 minuten leestijd
    Welkom in Extremistan, de wereld van de 21e eeuw, waarin de winnaar alles pakt, de verliezer steeds meer verliest en er sprake is van extreme en toevallige variatie als gevolg van relatief kleine gebeurtenissen, die alleen achteraf voorspelbaar zijn, maar die wel grote gevolgen hebben. 
    column
    11 november 2010
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een forens spoedt zich dagelijks naar zijn werk. Omdat hij ’s ochtends altijd tijd te kort komt, slaat hij zijn ontbijt over. Hij koopt liever op het station een vers belegd broodje. In de stationshal bevinden zich twee broodjeszaken. Het assortiment van beide zaken is identiek. En ook de rest van de entourage lijkt als twee druppels water op elkaar. Er is slechts één verschil: in de ene zaak staat een vreselijk aardige verkoper achter de toonbank en in de andere zaak een ontzettend chagrijnige verkoper. Bij welke van de twee zaken zou onze hongerige forens het liefst zijn broodje kopen?
    recensie
    Personeelsmanagement
    11 november 2010
    Stendert Krommendam
    Bob de Groot gaat met 'Veel succes in HRM!' in op de veelgestelde vraag over de toegevoegde waarde, en daarmee het bestaansrecht, van het Human Resources vakgebied. Het boek is voor de HRM-er geschreven maar is vooral geschikt voor HRM-scholieren en beginnende professionals.
    interview
    Algemeen management
    11 november 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Integraal klachtenmanagement van Kees Ahaus en Eric de Haan is precies wat het belooft te zijn: een standaardwerk over klachtenmanagement. Aan TNO-directeur Kees Ahaus de vraag waarom bedrijven, hoewel ze weten dat er enorm veel waarde schuilt in goed klachtenmanagement, er maar niet in slagen die wetenschap in daden om te zetten.
    achtergrond
    Advisering
    11 november 2010
    Walter van Hulst
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    Marketing
    10 november 2010
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    SEO, CMS, metatags, site index, pageranking, affiliate, landingspagina, webinar, vlogs... Wel eens van gehoord maar eigenlijk geen idee wat hier nu echt mee bedoeld wordt? Na het lezen van het boek 'Internetmarketing voor dummies' is dit bekende kost en kunt u het bovenstaande met behulp van dit boek ook daadwerkelijk in de praktijk brengen.
    recensie
    10 november 2010
    Bert Thiel
    3-4 minuten leestijd
    'Het is de straattaal van het management... De alledaagsheid ervan verhult de ware bedoeling: afhouden, klein houden, stilhouden.' Zo omschrijft Paul Verburgt in 'Bazenbargoens' zijn onderwerp. Dat klinkt zwaar, moeilijk en bedreigend, maar dat is het niet. Het dunne boekje is een helder en bijzonder vermakelijk pareltje. Aan de hand van twintig zeer herkenbare uitspraken als 'Hoe vind je zelf dat het gaat?' toont Verburgt aan dat taal een makkelijk wapen is in de handen van luie of juist overijverige managers.
    recensie
    Projectmanagement
    10 november 2010
    Joost van Driessen
    2-4 minuten leestijd
    Het 'Zakboek geslaagd projectmanagement' is volgens de schrijvers Jacques Dierick en Marijke van Biezen een handzaam boek voor iedereen die zich bezighoudt met projectmanagement. Om het kaf van het koren te scheiden kunnen deze mensen zich laten certificeren door de International Project Management Association (IPMA). Het boek bevat de benodigde kennis voor die certificering. Dat zijn forse beloftes, maar wat maakt het boek daarvan waar?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden