OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 773 van 19.511 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    19 januari 2011
    Erwin van de Pol
    3-4 minuten leestijd
    Als u aan de Italiaanse politiek denkt, denkt u wellicht aan bestuurders die dagelijks privé-zaken door ambtenaren laten regelen, politici die elkaar slechts in de weg zitten omdat de tegenstander nu eenmaal een tegenstander is en kabinetten die weggestemd worden om zaken die buitenlanders futiel voorkomen.
    recensie
    Marketing
    19 januari 2011
    Reinier Willems
    3-4 minuten leestijd
    Social media, het fenomeen dat tot voor kort het exclusieve domein leek te zijn van consumentenmarketing staat nu ook in de top-3 onderwerpen van menig business-to-business marketingplan. In het boek 'Trust Agents' beschrijven social media experts Chris Brogan en Julien Smith op praktische wijze hoe u social media kunt inzetten in de ontwikkeling van de invloed en reputatie van (zakelijke) merken.
    interview
    Non-profit
    19 januari 2011
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Er gaat het nodige mis in overheidscommunicatie. De auteurs van de Raak-methode pretenderen daar een oplossing voor te hebben, zonder dat ze overigens beweren dat die methode rocket-science is. Hoe twee assen en vier kwadranten communicatie overzichtelijk maken. Kornelis Wetsema legt uit.
    recensie
    Leiderschap
    19 januari 2011
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Voor wie meer wil weten over coaching is 'De excellerende sportcoach' een aanrader. Topcoaches uit de sportwereld bieden een blik achter de schermen en vertellen openhartig hoe zij het beste uit hun mensen halen. Het excelleren zit 'm vooral in het motiveren en stimuleren.
    column
    18 januari 2011
    Dirk-Jan de Bruijn
    2-3 minuten leestijd
    Onze nieuwe premier is een groot voorstander van meer directe contacten tussen ambtenaren en Kamerleden, als het initiatief tenminste maar van de volksvertegenwoordigers komt. De regels daarvoor - destijds opgesteld door premier Kok - zijn nu veel te strikt. Mark Rutte pleit terecht voor 'een ontspannen contact tussen ambtenaren en de Tweede Kamer’.
    recensie
    Juridisch
    18 januari 2011
    U. Mert
    Heeft u regelmatig te maken met arbeidsrechtelijke kwesties? Dan biedt het 'Handboek Arbeidsrecht' van Ronald Beltzer e.a. uitkomst. Het handboek omvat alle relevante onderdelen van het arbeidsrecht en is voorzien van talloze praktijkvoorbeelden. Daarbij worden tevens de fiscaal- en sociaal-verzekeringsrechtelijke consequenties behandeld. Het is een praktisch handboek dat dagelijks kan worden geraadpleegd voor handige tips. De informatie van de auteurs is sterk praktijkgericht. Het handboek is volledig en de schrijvers zijn er buitengewoon goed in geslaagd de complexe materie toegankelijk te maken.
    interview
    Personeelsmanagement
    18 januari 2011
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Als je talent wilt ontwikkelen binnen je organisatie en mensen wilt belonen voor de vorderingen die ze daarbij maken, heb je een beloningssystematiek nodig die daarop aansluit. In hun boek Waarderen van talent doen Patricia de Wit en Marloes Rutten daar een voorstel voor, inclusief handvatten. Het moeilijkste werk laten ze over aan de lezer: een consequente, eerlijke toepassing in de praktijk.
    recensie
    Verandermanagement
    17 januari 2011
    Gertjan de Groot
    4-6 minuten leestijd
    Als mensen het onderwerp in 'Mensen veranderen' zouden zijn, zou dit boek vol staan met levensverhalen van mensen over gebeurtenissen waardoor zij in de loop hun leven veranderd zijn. En dan zou deze recensie vast in een heel ander blad staan. In 'Mensen veranderen' zijn mensen overwegend lijdend voorwerp. 
    recensie
    Algemeen management
    17 januari 2011
    Pieter Rop
    Om meteen eerlijk te beginnen; ik was in eerste instantie niet kapot van het onderwerp van dit boek. Luisteren. Hoeveel boeken zijn daar inmiddels niet over verschenen? Wat zou deze ingenieur Harry van de Pol daar dan bij geknutseld kunnen hebben, dat nog interessant is ook? Ik kan u alvast beloven het is hem gelukt! In 'Harthorend' gaat de auteur een stapje verder dan het bekende zender-ontvanger schema en de uitgekauwde afkorting LSD, die staat voor Luisteren, Samenvatten en Doorvragen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    17 januari 2011
    Peter de Roode
    In dit prettig en vlot geschreven boekje wordt het zeer herkenbare excuus 'Ik heb een hekel aan cold calling' stap voor stap ontmanteld. Victor Bonke laat op treffende wijze zien dat cold calling niet iets is om tegen op te zien. Wél dat er veel fouten mee gemaakt worden en ook dat het vooral tussen onze oren zit om het maar niet te doen. Na het lezen van 'Koud bellen: brrr..' nemen we weer met zelfvertrouwen de telefoon ter hand.
    recensie
    Verandermanagement
    17 januari 2011
    Eelke Pol
    2-3 minuten leestijd
    'Mensen veranderen' is een intrigerende titel. Wie worstelt er niet met de (ir)rationaliteit van mensen om je heen? En misschien met die van jezelf? Yvonne Burger, Léon de Caluwé en Paul Jansen geven antwoord op deze vragen. 'Mensen veranderen' is een boek dat als naslagwerk eigenlijk niet mag ontbreken in de boekenkast van hen die zich professioneel bezighouden met mensen in organisaties.
    interview
    Communicatie en media
    17 januari 2011
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Het merendeel van de veranderprocessen mislukt omdat er te weinig aandacht wordt besteed aan de implementatie en communicatie ervan. Dit is de stelling van Lambert Pater en Marielle Schuurman in het boek Communicatie en implementatie. Zij geven vijftig tips om van theorie naar praktijk te komen. Een gesprek met een van de auteurs, Marielle Schuurman.
    recensie
    Juridisch
    14 januari 2011
    Gertjan de Groot
    3-4 minuten leestijd
    Waarom lezen sommige artikelen als een trein en zijn andere niet om door te komen? Door deze vraag te stellen, beloof ik de lezer een antwoord. Als er beloftes gedaan worden, wil je door blijven lezen tot de belofte ingelost is. Ontbreken beloftes, dan haak je snel af. Voor de hersenen werken beloftes als een drug, legt Peter Passenier uit in , 'Schrijven met beloftes'. Met een beloning in het vooruitzicht, stimuleert de productie van dopamine (de boodschapperstof tussen de hersencellen) en daarmee een prettig gevoel.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 januari 2011
    Elly Lijnse
    3-4 minuten leestijd
    'Alleen uitmuntende prestaties zijn goed genoeg.' Maar een prestatie van meer dan honderd procent betekent volgens Simone Janson niet automatisch succes en carrière. In het boek 'Minder perfect, meer effect' beschrijft zij diverse voorbeelden, technieken en tips om minder perfectionistisch te worden. Zij richt zich hoofdzakelijk op situaties in de werkomgeving. 
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2011
    Gérard Hendriks
    Veerkracht vergroten valt niet mee. Liselotte Baeijaert en Anton Stellamans geven vier veerkrachtpijlers voor veerkracht in jezelf en vier voor teamveerkracht. 'Vergroot de veerkracht in jezelf en je team' is bestemd voor iedereen die heel veel tips, spreuken, metaforen, acties, adviezen en oefeningen op een rij wil hebben om (team)veerkracht te bevorderen.
    recensie
    Verandermanagement
    14 januari 2011
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Dit naslagwerk biedt een uitgebreid overzicht van veel wat er op het gebied van leren en veranderen verschenen is. Yvonne Burger, Léon de Caluwé en Paul Jansen geven een samenhangend beeld van de belangrijkste veranderkundige inzichten. Mijn kritiek op 'Mensen veranderen' is dat ik zowel de titel als de ondertitel niet echt passend vind.
    interview
    Organisatiekunde
    14 januari 2011
    Ben Kuiken
    5-6 minuten leestijd
    Niet winst of omvang, maar betekenis is het nieuwe kapitaal van organisaties. Dit stelt ‘betekenisdenker’ Kaj Morel in zijn boek Identiteitsmarketing. De organisatie van de toekomst weet medewerkers te inspireren met een missie die verschil maakt.
    recensie
    12 januari 2011
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    In 'Een (nieuwe) geschiedenis van de filosofie' plaatst Jan Bor de geschiedenis van de westerse filosofie in het bredere verband van de Aziatische filosofie. Hij gaat in op de wortels van de geschiedenis van het denken en bespreekt de denkers tot de huidige tijd toe. Dit doet hij op een bijzonder persoonlijke manier.
    recensie
    Personeelsmanagement
    12 januari 2011
    Peter Bosma
    2-3 minuten leestijd
    Wie heeft nog niet via zijn LinkedIn-account de contacten met (oud-)collega's, vrienden en klasgenoten hernieuwd? Aaltje Vincent vond mij via LinkedIn nadat van mijn hand een recensie van haar boek 'Jobmarketing' in het blad Management & Literatuur was verschenen. Uit het contact dat daaruit voortvloeide, bood zij mij haar nieuwste werk aan, dat zij publiceerde met auteur Jacco Valkenburg; 'Solliciteren via LinkedIn'.
    recensie
    Strategisch management
    12 januari 2011
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Niet alles wat oud is, is achterhaald. Wie zich bezighoudt met strategie in organisaties, kan niet om dit boek heen. Igor Ansoff - de vader van strategisch management - beschrijft in helder Engels hoe de invloed van de omgeving nauwkeurig gemonitord kan worden. 'Strategic management' is een briljant boek waar veel MT-leden uit zowel de profit- als de non-profitsector hun voordeel mee kunnen doen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden