OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 742 van 19.527 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 oktober 2011
    Dick Bos
    1-2 minuten leestijd
    'Heb lef durf te veranderen', wat een boek! De auteur wil dat je af en toe het boek weglegt voor het uitvoeren van oefeningen of zelfreflectie, maar bij mij bestaat de neiging om het in één keer uit te lezen. Tica Peeman heeft een bijzondere en zeer boeiende stijl van schrijven. Dat komt waarschijnlijk doordat zij veel van zichzelf in dit boek heeft gelegd.
    recensie
    Strategisch management
    18 oktober 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Aan oneliners geen gebrek in Porn voor bankiers (‘Wat bankers can learn from porn’). Zo laat auteur Hans Eysink Smeets onder meer weten dat ‘het ontslaan van bankmedewerkers komende jaren onvermijdelijk wordt’, dat ‘retailbankiers een meervoudige persoonlijkheidsstoornis hebben’, en dat je meer moet denken in spermatozoïden’. Grappig bedoeld? Vergeet het maar.
    recensie
    Economie
    18 oktober 2011
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    De economische, geopolitieke en maatschappelijke onzekerheden zijn groot. Meer dan ooit hebben mensen behoefte aan een referentiekader. Dat referentiekader wordt geboden in een viertal scenario's in de toekomstverkenning 'In 2030'. Dit is geschreven door de economen van het Directoraat Kennis en Economisch Onderzoek van Rabobank Nederland: Hans Stegeman, Danijela Piljic, Anke Struijs en editor Enrico Versteegh. Het is geen voorspelling van de wereld in 2030, maar een verkenning van de wereld zoals die er in 2030 uit zou kunnen zien.
    recensie
    Advisering
    18 oktober 2011
    Mark Scheijde
    2-3 minuten leestijd
    Hoe kom je tot het maximale rendement in een adviessituatie?' In 'Effectief adviseren' schetst Simone Schenk een herkenbaar probleem. Na het allesbehalve verrassende antwoord 'door te luisteren' volgt een duidelijke uiteenzetting van de werking van de hersenen om duidelijk te maken waarom je in adviessituaties vaak te snel of juist niet reageert. Dit zorgt voor nieuwe inzichten. Bij elke manager is het begrip communicatie een terugkerend thema.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 oktober 2011
    Mark Scheijde
    2-3 minuten leestijd
    Hoewel we het al heel jong leren en het dagelijks doen, is het goed je eens te verdiepen in hoe praten werkt. Er kan namelijk veel van afhangen. In 'Praten en iets zeggen' staat Sander Wieringa stil bij hoe er gepraat wordt, wat er mis gaat en hoe het beter kan. De belofte dat je na dit boek te hebben gelezen anders praat, hangt natuurlijk van jezelf af maar ongetwijfeld kun je iets met zijn vele adviezen.
    nieuws
    Communicatie en media
    18 oktober 2011
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    ‘De mens staat steeds centraal, de communicatie is per situatie verschillend, en communicatie blijft heel complex.’ Aldus de bondige samenvatting van het boekevent ‘Veranderen & communicatie’ door voorzitter Monica Wigman. Een samenvatting waar de dienstdoende sprekers van deze middag, Annemarie Mars, Erik Reijnders en Ilse van Ravenstein, zich in konden vinden. Dit boekevent werd georganiseerd in samenwerking met Logeion, vereniging voor communicatie.
    interview
    Verandermanagement
    18 oktober 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Verandertrajecten, welke organisatie kan er nog zonder? Organisaties veranderen zich suf en maken daarbij de nodige fouten. Te veel topdown, suffe communicatie die het doel voorbijschiet, met als gevolg woede en weerstand op de werkvloer. Maar ja, hoe moet het dan wel? Adviseur Frank van Elsdingen geeft een oplossingsrichting aan in zijn boek getiteld Verlangen naar zee.
    recensie
    Algemeen management
    17 oktober 2011
    Linda Poort
    2-3 minuten leestijd
    Hou je van reizen? Ben je ondernemer of zit je eraan te denken om voor jezelf te beginnen? 'Lonely Planet, het verhaal van een grensverleggend bedrijf' combineert deze beide interessante onderwerpen door het verhaal te vertellen van de twee jongeren die Lonely Planet bedachten, uitbrachten en grootbrachten. Tony Wheeler en Maureen Wheeler geven een goed inzicht waar je met een beetje lef kunt komen, maar ook dat er veel moed voor nodig is om alle dieptepunten van het ondernemerschap met opgeheven hoofd te doorstaan.
    column
    Reclame en verkoop
    14 oktober 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Het grote ideaal van elke ondernemer zou volgens de gangbare zakelijke theorieën moeten zijn: streven naar hondstrouwe klanten. Want loyale klanten zijn de krenten in de zakelijke pap. Trouw is ook goed voor ons ego. Het is de spreekwoordelijke aai over ons trotse bolletje.
    recensie
    Leiderschap
    14 oktober 2011
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Problemen hoeven niet langer meer opgelost te worden met een vlucht- of vechtreactie, belooft de Amerikaanse managementgoeroe Stephen R. Covey. In Het 3de alternatief beschrijft hij hoe schijnbaar conflicterende belangen tot een win-win resultaat kunnen leiden. Dat leidt tot een inspirerend, maar soms wat overoptimistisch betoog.
    column
    13 oktober 2011
    Guus Hustinx
    4-5 minuten leestijd
    Mensen hebben een sterk ontwikkeld gevoel voor wat fair is en wat niet. Als we zaken unfair vinden, reageren we daar heftig op. Ook in organisaties speelt fairness een rol. Wat zijn de effecten? En hoe gaan we daar mee om?
    nieuws
    Organisatiekunde
    13 oktober 2011
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Wanneer je de Amsterdamse dierentuin Artis in je boek opneemt als casestudy heeft dat één groot voordeel, ontdekte marketingadviseur Paul Moers: je hebt meteen de ideale plek om je nieuwe boek, De kracht van passie, te presenteren.
    interview
    Algemeen management
    13 oktober 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Drie oud studiegenoten, nu min of meer succesvol leiders, hebben een weekend afgesproken in de Ardennen. Het verloopt anders dan ze vermoedelijk hadden verwacht. Dat is de setting van het boek Dienend leiderschap van Henk Jan Kamsteeg. Geheel opgebouwd in de traditie van Kenneth Blanchard, bijvoorbeeld de reeks ‘One Minute Manager’ of De orka award.
    recensie
    Werk en loopbaan
    12 oktober 2011
    Dorien van Doorn
    'Vanuit je hart naar succes, in werk , leven en moederschap' van Jolanda Holwerda is het meest enthousiasmerende en stimulerende boek van dit millennium over ambitieuze vrouwen en hun weg naar succes. Ambitieus in de vrouwelijke zin van het woord: het hebben van animo, aspiratie, werklust en verlangen naar vooruitgang.
    column
    11 oktober 2011
    Ralf Knegtmans
    2-3 minuten leestijd
    De dood van Apple oprichter Steve Jobs deed afgelopen week de discussie over zijn al dan niet onmisbare bijdrage aan het sexy concern weer opleven. Sommige analisten vrezen een serieuze teruggang op termijn. Maar anderen zien het genuanceerder. Zij denken dat Apple – mede door de goed gevulde pipeline met volgende generatie Apple producten – de eerste tijd in staat zal zijn de suprematie te continueren.
    recensie
    Marketing
    10 oktober 2011
    Paul Hassels Mönning
    Het aantal kleine ondernemingen en zelfstandigen groeit de laatste jaren flink. Karen Romme is van mening dat kleine bedrijven een andere wijze van marketing dienen te omarmen om het verschil te maken. 'Calimeromarketing' is een geuzennaam die onderstreept hoe een kleine onderneming zich op geheel eigen, persoonlijke wijze onderscheidt van grotere broers en zussen. 'Calimeromarketing 2.0' gaat daarbij specifiek in op 10 regels waarmee kleine ondernemers in dit digitale tijdperk hun voordeel kunnen doen. Het boek is praktisch, overzichtelijk en biedt wat mij betreft juist ook inzichten en suggesties voor grotere bedrijven die meer menselijk gezicht aan hun business willen geven.
    recensie
    Marketing
    10 oktober 2011
    Paul Hassels Mönning
    Het aantal kleine ondernemingen en zelfstandigen groeit de laatste jaren flink. Karen Romme is van mening dat kleine bedrijven een andere wijze van marketing dienen te omarmen om het verschil te maken. 'Calimeromarketing' is een geuzennaam die onderstreept hoe een kleine onderneming zich op geheel eigen, persoonlijke wijze onderscheidt van grotere broers en zussen. 'Calimeromarketing 2.0' gaat daarbij specifiek in op 10 regels waarmee kleine ondernemers in dit digitale tijdperk hun voordeel kunnen doen. Het boek is praktisch, overzichtelijk en biedt wat mij betreft juist ook inzichten en suggesties voor grotere bedrijven die meer menselijk gezicht aan hun business willen geven.
    interview
    Leiderschap
    7 oktober 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Leiders zijn griezels. Dominique Strauss Kahn is een geniaal leider. We moeten af van de allesverlammende focus op resultaat. De enkele visionairen die we de laatste jaren in Den Haag hebben voorbij zien komen, zijn bijna zonder uitzondering naarlingen geweest. Welkom in de wereld van filosoof René ten Bos. Gezien bovenstaande opvattingen is het niet heel wonderlijk dat zijn bijdrage aan De Leiderschapsbox als titel ‘de tegendraadse leider’ heeft meegekregen.
    interview
    Leiderschap
    7 oktober 2011
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Waarom is de fusie tussen KLM en Air France wel een succes en ging het bij British Steel en Corus mis? Dat heeft alles te maken met cultuur. Niels Noorderhaven is hoogleraar Internationaal Management aan de Universiteit van Tilburg en zoomt in zijn bijdrage aan De Leiderschapsbox in op het fenomeen cultuur via de interculturele leider. Want wie als hedendaags leider de factor cultuur negeert, kan de plank wel eens fenomenaal misslaan.
    recensie
    Marketing
    7 oktober 2011
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Arme winkelier. Marges staan onder druk, fabrikanten openen hun eigen outlets en de consument houdt z’n hand op de knip. En dan is er uiteraard nog internet, steeds meer klanten slaan de winkel over en kopen online. Wat moet je als winkelier? Wat is een handige strategie als je ook het net op wil? Daarover schreef adviseur en hoogleraar e-commerce Cor Molenaar het boek Het einde van winkels?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden