OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 723 van 19.530 resultaten
    interview
    Communicatie en media
    4 april 2012
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    Je mag ‘m gerust de koning van het reputatiemanagement noemen. Cees van Riel introduceerde als eerste een concrete maatstaf om reputaties van bedrijven te meten. Waarmee hij aantoonde hoe groot het belang van reputatie kan zijn. Met zijn nieuwe boek De alignment-factor met als ondertitel ‘Leveraging the power of total stakeholder support’, gaat hij een flinke stap verder. Een gesprek met deze hoogleraar corporate communicatie over onder meer de wijze waarop je een langetermijnrelatie bouwt met al je stakeholders, de positie van de communicatieprofessional, en alignment-in-praktijk. ‘Bij Philips begon het proces van alignment bij de Board.’
    nieuws
    Marketing
    4 april 2012
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    ‘Welke klanten wil je over een jaar kwijt zijn?’ Jos Burgers stelt deze opmerkelijke vraag vrijwel meteen aan het begin van het Boekevent Gek op gaten. Het gaat hem om de positionering van het merk.
    interview
    Algemeen management
    4 april 2012
    Joep Schrijvers
    9-12 minuten leestijd
    Hij lang, sportief en vooral een erg toegankelijke man. Vindt van zichzelf dat hij een opgeruimd karakter heeft. Zijn werkkamer is dan ook om door een ringetje te halen. Bij zijn bureau staat een bijzondere boekenkast, die je niet snel bij een hoogleraar zult aantreffen. Hij is dus wetenschapper, maar ook consultant en beslist geen moralist. Toch weet hij alles van morele dilemma’s af. Al meer dan twintig jaar zit hij in het vak van de bedrijfsethiek. Deze keer praat bij zijn boekenkast: professor Muel Kaptein.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 april 2012
    Richard van der Lee
    3-4 minuten leestijd
    Het boek 'Corporate Universities' van Martijn Rademakers en diverse coauteurs is een prima naslagwerk voor mensen die geïnteresseerd zijn in leervraagstukken binnen grotere organisaties en de bijbehorende inrichting. De praktijkvoorbeelden uit de profit en non-profit sector zijn leerzaam. Echter, het meest interessante deel van het boek is het deel waarin de toekomst van het leren, in relatie tot de ontwikkeling van talent en organisaties, wordt geschetst.
    recensie
    Internet en social media
    2 april 2012
    Aart G. Broek
    3-5 minuten leestijd
    Jaap van Ginneken bezigt een verleidelijke beeldspraak met zijn 'enthousiasmevirus'. Daarmee geeft hij echter slechts gedeeltelijk een antwoord op de vraag 'hoe gevoelens zich explosief verspreiden nu iedereen online is'. Aan het eind van 'Het enthousiasmevirus' weten we vooral dat we nog niet zo heel veel weten van ons wereldwijde sociaal-psychologische reilen en zeilen. Die boodschap is overigens waardevol genoeg om tot ons te nemen.
    recensie
    2 april 2012
    Amber Zwartbol
    Iedereen kent wel iemand die hij of zij bewondert. Soms is die persoon dichtbij, een familielid, een goede vriend of vriendin of een collega. Soms een onbereikbaar persoon die vooral bekend is door de media. Marja den Boer, auteur van 'Durven doen wat je raakt' interviewde voor haar boek 22 personen die zij om verschillende reden bewondert. Personen die, zoals ze zelf zegt, als een rolmodel voor haar zijn, doordat haar ouders om verschillende redenen geen rolmodel voor haar konden zijn in haar jeugdjaren.
    interview
    Marketing
    2 april 2012
    Linda Huijsmans
    8-11 minuten leestijd
    Steven Van Belleghem ontwikkelde het idee van word of mouth marketing. Dat hij daarmee de tijdgeest op zijn staart trapte, bewijst het succes van zijn vorige boek, De conversation manager. Nu is er de logische opvolger: De Conversation Company. De inhoud in één zin: richt de cultuur van je hele bedrijf in op de klant!
    interview
    Advisering
    2 april 2012
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Precies een jaar geleden begon de triomftocht van René Boender (1958) als schrijver van managementboeken. Zijn eersteling Great to Cool was afgezien van de kalenders vorig jaar het bestverkochte managementboek. En zoals hij toen al voorspelde, zou het daar niet bij blijven. Na het in samenwerking met Jos Ahlers geschreven Generatie Z verschijnt nu zijn derde boek: Cool is Hot. Een interview in steekwoorden, geïnspireerd op zijn nieuwe boek.
    recensie
    Economie
    30 maart 2012
    Wardy Poelstra
    Het Centraal Planbureau heeft wel eens minder turbulente tijden meegemaakt. Directeur Coen Teulings is sinds het uitbreken van de crisis niet uit de media weg te slaan, meestal met weinig vrolijk stemmende mededelingen over de stand van onze economie en navenant sombere voorspellingen (die gelukkig vaker niet dan wel uitkomen). In 2009 publiceerde het CPB 'De grote recessie', dat iets positiever is getoonzet. Nu we in een 'double dip' zitten, komt het CPB ruim twee jaar later met een nieuw boek, 'Europa in crisis', waarin de schuldencrisis en de wederwaardigheden van de Europese Monetaire Unie centraal staan.
    recensie
    Algemeen management
    30 maart 2012
    Michel Hoetmer
    Welk jochie heeft niet met soldaatjes gespeeld? Ik in ieder geval wel. Ik verslond in mijn jeugdjaren boeken over Napoleon, Michiel de Ruyter en vele anderen die de loop van de geschiedenis hebben bepaald. Op school droomde ik weg bij de heldendaden van deze krijgsheren. Ik ben nog steeds dol op geschiedenis. Dus trok het boek 'Denken als generaal' van Michiel Janzen meteen mijn aandacht.
    recensie
    Coaching en trainen
    30 maart 2012
    Richard van der Lee
    2-3 minuten leestijd
    'Degelijk en veelomvattend' waren de eerste woorden die bij mij opkwamen bij het lezen van het boek 'Coachen als professie' van Ien van der Pol. Het boek beschrijft zeer uitgebreid een breed scala een coachingsmethodieken en bijbehorende wetenswaardigheden. Gezien het toenemende belang van coaching is dit boek een must-have voor de professional en de leidinggevenden die meer diepgang zoeken in relatie tot de collega's waar zijn leiding aan mogen geven.
    interview
    Leiderschap
    30 maart 2012
    Hans van der Klis
    9-13 minuten leestijd
    Gedeeld leiderschap van Paul-Peter Feld en Jelle Dijkstra is op het Managementboekengala 2012 uitgeroepen tot het Managementboek van het Jaar 2012. Hun visie op de vormgeving van het sociale proces dat aan leiderschap ten grondslag zou moeten liggen, werd door de jury onder leiding van consultant Willy Egberink ‘het meest vernieuwend, praktisch, toegankelijk en verfrissend’ omschreven.
    column
    29 maart 2012
    Michel Hoetmer
    4-5 minuten leestijd
    Aan experts in ons land geen gebrek. U kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een expert met een mening. Of moet ik zeggen: die zijn evangelie verkondigt? Want dat is het toch vaak.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    28 maart 2012
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    In het boek 'De beste versie van jezelf' laat Monique Schouten je kennis maken met het enneagrammodel, de bijbehorende V-cirkel en de negen verschillende persoonlijkheidstypen die hier uit voort komen. Door je bewust te worden van je drijfveren kun je het beste uit jezelf halen, belooft het boek. Je gaat dan doen wat goed voor je is en laten wat slecht voor je is.
    interview
    Leiderschap
    28 maart 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Arjan Eleveld schreef een boek over het ‘fit’ maken van organisaties, onder de toepasselijke titel Maak je organisatie FIT. Dat kan zonder reorganisatie, zegt hij, al wil dit niet zeggen dat het geen bloed, zweet en tranen kost.
    recensie
    Marketing
    28 maart 2012
    Eric van Arendonk
    Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
    recensie
    Marketing
    28 maart 2012
    Eric van Arendonk
    Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
    interview
    Marketing
    28 maart 2012
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    ‘Maak je er wel een beetje een leuk stuk van?’ Wouter de Vries jr., universitair docent in de dienstenmarketing, ondernemer en spreker, heeft geen behoefte aan dikdoenerij. Met zijn bestseller Blauwe Bananen, die hij samen schreef met Thiemo van Rossum (die tijdens het afnemen van het interview helaas in het buitenland vertoefde), wil hij zijn theorieën over dienstenmarketing juist eens op een leuke en toegankelijke manier onder de aandacht brengen.
    recensie
    Leiderschap
    27 maart 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    De zaken- en managementwereld is er een van afkortingen. ROI, SMART, MAGIE… Wie ooit een managementboek ter hand heeft genomen, zal met een of meerdere, al dan niet geforceerd gezochte acroniemen kennis hebben gemaakt. Arjan Eleveld voegt aan de reeds lange lijst de kekke afkorting FIT toe: Focus, Involvement en Trust. Volgens Eleveld zijn dat de drie pijlers van een succesvolle organisatie. Een organisatie moet net als het individu fit zijn om tot grootse prestaties te komen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    27 maart 2012
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Generaties! Werk in uitvoering laat Aart Bontekoning ons op aangename wijze kennismaken met alle momenteel in Nederland levende generaties. Zijn boodschap is daarbij dezelfde als in zijn eerdere werk: organisaties die een positieve dialoog tussen generaties weten te genereren, plukken daar altijd de vruchten van.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden