OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 712 van 19.539 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    28 juni 2012
    Hugo-Jan Ruts
    Wat is 'ondernemerschap'? Wilma Straatman en Mechteld Daniels schreven er praktisch doe-boek over: 'Succesvol ondernemen: P's of cake!'
    recensie
    Algemeen management
    27 juni 2012
    Richard van der Lee
    Is 'What every manager needs to know' van Marielle Sonnenberg en Judie van Breukelen van toegevoegde waarde? Het antwoord is een volmondig 'Ja'. Het boek is interessant voor managers, would-be managers en anderen die gefascineerd zijn door relevante zaken die spelen binnen organisaties. Een handig naslagwerk met op bepaalde gebieden zeker boeiende visies.
    interview
    Leiderschap
    27 juni 2012
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Theory U is een stappenplan dat diepgaande verandering in organisaties en mensen mogelijk maakt. Een belangrijke voorwaarde is dat je bereid en in staat bent alle (voor)oordelen over de werkelijkheid achter je te laten. Ofwel: ‘Leading the Future as it Emerges, zoals de ondertitel van het bekende boek Theory U van Otto Scharmer luidt. Dat is echter verre van eenvoudig en daarom schreven organisatiecoaches Esther de Haan en Eva Beerens een boek dat u kan helpen: Organisatieontwikkeling met Theory U. Managementboek Magazine sprak beide auteurs.
    interview
    Algemeen management
    27 juni 2012
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Corporate governance is meer dan de Code Tabaksblat of de monitoring erop. Corporate governance is niet in beton gegoten. Behoorlijk bestuur evolueert mee met de ontwikkelingen in de maatschappij en economie en past zich als een kameleon aan. Het jaarboek Corporate Governance helpt om het debat rondom het thema levend te houden. Managementboek magazine sprak een van de samenstellers, Mijntje Lückenrath-Rovers.
    recensie
    Algemeen management
    27 juni 2012
    Johan Bel RM
    'Cool is hot' is een veelgeprezen boek, de inmiddels derde bestseller van René Boender. En dat het een beststeller is, geloof ik wel: het boek leest lekker weg en is toegankelijk voor een breed publiek. Wat heeft een marketeer aan de 81 'candies'?
    recensie
    Strategisch management
    27 juni 2012
    Martijn Anderson
    Het boek 'Nieuwe producten en diensten bedenken' van Gijs van Wulfen vormt een compleet naslagwerk voor wie zijn of haar product wil vernieuwen of een geheel nieuw product wil ontwikkelen. Rode draad vormt de VOORT-innovatiemethode. Het geheel is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en –ervaringen.
    recensie
    Economie
    27 juni 2012
    Peter van der Wel
    De Nederlandse trendwatcher Adjiedj Bakas publiceert regelmatig over allerhande toekomst gerelateerde onderwerpen. Van de toekomst van de liefde tot een toekomst zonder olie. Zijn nieuwste boek met als titel: 'De staat van morgen' behandelt de toekomst van de Nederlandse en de Vlaamse overheid. In dit boek komen vele trends uit eerdere boeken weer terug, maar nu aangevuld met trends die Bakas ziet in het openbaar bestuur en in de politiek van de lage landen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 juni 2012
    Veerle Blajic-Kik
    'Laat je niet langer opzadelen met de woede, frustratie en negativiteit van anderen!' David Pollay kondigt het duidelijk aan op de knalgele kaft van dit boek. In 'De wet van de vuilniswagen' brengt hij op positieve wijze onder de aandacht dat we ons laten beïnvloeden door de emotionele vuilnis van anderen (en vice versa). Gelukkig kunnen we ons daarvan bevrijden, beweert hij, door middel van de Eed van de Wet op de Vuilniswagen. En om te zorgen dat het werkt, vind je na elk onderdeel een actielijst waar je direct mee aan de slag kunt.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2012
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Zakelijke besprekingen kunnen veel effectiever, schrijft Frank Groot in 52 patroondoorbrekende denktechnieken voor managers. Je moet dan wel de juiste denktechnieken gebruiken en dat zijn technieken die vaste denkpatronen doorbreken. Met zijn boek biedt hij een ruimhartige inkijk in de toolkit die hij daarvoor in de loop der jaren heeft ontwikkeld.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 juni 2012
    Joost van Driessen
    Het boek 'Mensen, arbeid en organisatie' gaat over drie deelgebieden: arbeidspsychologie, organisatiepsychologie én personeelspsychologie. Alle kennis op dit vlak in één boek verzamelen is een flinke ambitie, maar die ambitie maakt Herman Steensma waar. De breedte van het vakgebied brengt ook een uitdaging met zich mee: het overzicht bewaren. Op dat vlak valt nog wat te winnen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    26 juni 2012
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Van een probleem een uitdaging maken: dat is het belangrijkste doel van Oplossingsgerichte Wegwijzers voor individuen, een instrument voor zelfcoaching dat ontwikkeld werd Gwenda en Linda Schlundt Bodien. Deze Wegwijzers zijn gebaseerd op de oplossingsgerichte benadering, die vijfentwintig jaar geleden ontwikkeld werd door psychotherapeuten van het Brief Family Therapy Center in Milwaukee (VS).
    recensie
    26 juni 2012
    Amber Zwartbol
    3-5 minuten leestijd
    Gefascineerd door de drijfveren van mens en in het algemeen, jongeren in het bijzonder en de veranderingen in de maatschappij, ging ik 'De grenzeloze generatie en de eeuwige jeugd van hun opvoeders' lezen. Ik heb me van de eerste tot en met de laatste bladzijde verbaasd afgevraagd of het allemaal echt zo erg gesteld is als Frits Spangenberg en Martijn Lampert het stellen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    25 juni 2012
    Dorien van Doorn
    Is het wel zo leuk aan de top? Nu de vrouwen meer in trek zijn en nu de crisis ook vrouwen in de kaart speelt, is het tijd om de voor- en nadelen van een CEO-functie op een rijtje te zetten. Dat doen Willemijn van Benthem en Mirjam van Immerzeel op overzichtelijke manier in 'CEO me'.
    interview
    Marketing
    25 juni 2012
    Hans van der Klis
    5-6 minuten leestijd
    Mabel Nummerdor en Mijke de Vette van Spark Avenue zijn van mening dat marketeers nu eindelijk eens rekening moeten gaan houden met vrouwen. De invloed van vrouwen reikt namelijk veel verder dan alleen hun eigen portemonnee: de gehele maatschappij feminiseert. In hun boek Miss Marketing (‘Business in de Evanomie’) hebben Nummerdor en De Vette een praktische leidraad geformuleerd waarmee marketeers hun strategieën en campagnes kunnen toetsen aan de vrouwelijke waarden.
    interview
    Communicatie en media
    25 juni 2012
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Bij een crisis hadden organisaties vroeger zo’n vierentwintig uur de tijd om zich te bezinnen op een reactie. De opkomst van de sociale media heeft dat verkort tot hooguit een uur. Wie niet bij voorbaat heeft geïnvesteerd in reputatie- en crisismanagement is dan het bokje, betoogt Frank Peters in Reputatie onder druk.
    recensie
    IT-management / ICT
    25 juni 2012
    Dorien van Doorn
    In een bondig boekje durft Pieter van Groenewoud de strijd aan te gaan om uitleg te geven over het op intuïtie gebaseerde iCloud van Apple. Dat is lef hebben!
    recensie
    Organisatiekunde
    22 juni 2012
    Nico Jong
    Het streven naar maakbaarheid en beheersbaarheid, gebaseerd op rationalisering en economisering hebben ons een ongekende welvaart gebracht. Maar dit streven is niet opgewassen tegen de diepe crisis waar we in Europa mee te maken hebben. Want die komt voort uit hetzelfde denkraam dat ons die welvaart bracht. We kunnen de huidige problemen niet meer oplossen met die manier van denken. Een andere oriëntatie is nodig om het negatieve tij te keren.
    recensie
    Personeelsmanagement
    22 juni 2012
    Iris van Maurik
    Voordat ik bij Adviestalent aan de slag ging als junior adviseur, was ik student. En als student kwam ik relatief weinig in aanraking met mensen van andere generaties. Want laten we eerlijk zijn; als student omring je je vooral met andere studenten en sporten en bijbaantjes vinden vrijwel altijd plaats in de aanwezigheid van leeftijdsgenoten. Maar nu, in het werkende leven, kom ik veel in contact met andere generaties. Die opdrachtgever, programmamanager of senior beleidsmedewerker is toch een aantal jaren ouder. Behalve dat zij meer ervaren zijn, is ook te merken dat ze bepaalde issues anders bekijken of aanpakken. Zo werd ik nieuwsgierig naar verschillende generaties en wat hen onderscheidt van elkaar. Ik besloot daarom het boek van Aart Bontekoning te lezen: 'Generaties! Werk in uitvoering'.
    recensie
    Non-profit
    22 juni 2012
    Eelke Pol
    'Dit boek komt voort uit dat academische veld en wil de belangrijkste managementopgaven voor publieke en semipublieke organisaties aan de orde stellen en van antwoorden voorzien. (..) Het boek heeft praktische ambities, maar geeft die vorm via academische ambachtelijkheid'. Een paar citaten afkomstig uit de inleiding van 'Handboek publiek management'. De publieke manager die dit boek van kaft tot kaft doorgrondt, weet het (weer): de uitdagingen waar hij/zij voor staat zijn fors. Met dit boek neemt deze manager stevige academische bagage tot zich en daarbij gelukkig ook praktische oplossingen op een breed vlak: van leiderschap tot het omgaan met media, en van samenwerking in publieke netwerken tot financieel management.
    recensie
    Advisering
    22 juni 2012
    Arie Buvens
    'Wat is nu eigenlijk het probleem?' van Peter van Loevezijn biedt een methode om een organisatieprobleem en het bijbehorende advies op een logische wijze te presenteren aan degene die u gaat adviseren. De modellen die u hiervoor gaat gebruiken PROA en OPR zijn bedoeld voor iedereen die is opgeleid in een specialisme, zoals bedrijfskunde, economie, marketing, bouwkunde of ICT, en die zijn expertise inzet om anderen te adviseren. Een uitermate praktisch hulpmiddel om dagelijks bij de hand te hebben.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden