OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 705 van 19.545 resultaten
    interview
    Strategisch management
    26 september 2012
    Jeroen Ansink
    12-16 minuten leestijd
    Zijn ideeën over strategie hebben het concurrentielandschap blijvend veranderd. Harvard-professor Michael Porter is na bijna veertig jaar nog steeds vol passie over zijn vakgebied. Een gesprek over keuzes, intellectuele eenzaamheid en prestatiedrang. ‘Concurrentie in het bedrijfsleven is van een hele andere orde dan competitie in sport.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 september 2012
    Amber Zwartbol
    Rick van Asperen heeft zich onder andere door het boek 'Geweldloze communicatie' laten inspireren en wil met zijn spel 'CONTACT - (k)it' werkvormen bieden waarmee je de communicatie met jezelf en andere kunt verbeteren.
    interview
    Leiderschap
    25 september 2012
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Leidinggeven kun je zelf! heet het nieuwe boek van Peter de Roode. Het is een theoretische uitwerking van het eerder verschenen Werkvormen voor managers, al wordt in zijn laatste werk de praktijk zeker niet vergeten. De Roode aan het woord over de noodzaak tot mondigheid.
    recensie
    Verandermanagement
    25 september 2012
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Spanning in en rond organisaties: elke manager en consultant heeft er mee te maken. Een mooi onderwerp dus voor het jaarlijkse congres van M&O, het tijdschrift voor management en organisatie. Het gelijknamige congresboek bevat de bijdragen van (bijna) alle sprekers. Helaas ontbreekt daarbij de waardevolle beschouwing die filosoof Harry Kunneman aan het eind van de dag ten beste gaf.
    recensie
    Leiderschap
    24 september 2012
    Chrétienne Bontenbal
    3-4 minuten leestijd
    Ook leiders zijn gewone mensen en is niets menselijks hen vreemd - zoals de neiging om beslissingen uit te stellen. In zijn boek 'Leiderschap op halve kracht' gaat David De Cremer in op dit onderbelichte aspect in het gedrag van leiders. Hij stelt dat leiders die uitstelgedrag vertonen minder effectief zijn, minder gezond zijn en het vertrouwen van anderen schaden. In zijn boek biedt hij inzichten in waar uitstelgedrag vandaan komt en wat de gevolgen zijn. Tevens geeft De Cremer beknopt een aantal principes die je kunt volgen, waardoor je minder uitstelgedrag vertoont.
    nieuws
    24 september 2012
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Bedrijven zullen zich in de toekomst moeten richten op de wisselwerking tussen strategie en de samenleving. Dat zegt Harvard-hoogleraar Michael Porter in een exclusief interview met Managementboek Magazine. Volgens Porter staan ondernemingen aan de vooravond van een doorbraak op het gebied van sociale verantwoordelijkheid. ‘Dat is van oudsher een terrein waarop het bedrijfsleven zich afzijdig houdt. Maar ik ben ervan overtuigd dat nieuwe manieren om te concurreren in toenemende mate zullen samenvloeien met innovaties om maatschappelijke problemen aan te pakken.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 september 2012
    Arjan Vermeulen
    2-3 minuten leestijd
    'De gebruiksaanwijzing van uw medewerker' van Hans Faas gaat in op de drijfveren, gedrag en temperament van verschillende soorten medewerkers. Ik vind de kracht van dit boek liggen in de zeer praktische management tips & trucs. Met name de 32 vergadertrucs maken de aanschaf van het boek meer dan waard.
    recensie
    Economie
    24 september 2012
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Michael Sandel is professor of government op Harvard en heeft naam gemaakt met zijn boek Rechtvaardigheid. In 'Niet alles is te koop' richt hij zich op de toename van de betekenis van het marktdenken in de afgelopen dertig jaar. 
    recensie
    Economie
    24 september 2012
    Perry Oostrum
    Michael Sandel is professor of government op Harvard en heeft naam gemaakt met zijn boek Rechtvaardigheid. In 'What Money Can't Buy' richt hij zich op de toename van de betekenis van het marktdenken in de afgelopen dertig jaar. In zijn visie heeft dit de manier waarop wij omgaan met producten, met waarden en alles wat een mens belangrijk vindt zeer ingrijpend veranderd. En het ergste is, dat wij dat niet eens door lijken te hebben gehad. In zijn nieuwe boek stelt hij dan ook dat we er goed aan doen ons af te vragen wat wij nu werkelijk belangrijk vinden, welke waarde wij daaraan toekennen, in een poging de markt de pas af te snijden. Het is Sandel te kort door de bocht dit alles toe te schrijven aan hebzucht, die vaak als boosdoener wordt aangewezen voor de heikele situatie waarin we ons nog altijd bevinden.
    recensie
    Algemeen management
    21 september 2012
    Eric van Arendonk
    Ik sla 'Het begint met een idee' van Carolien Vader net dicht en was in eerste instantie niet van plan een recensie te schrijven. Maar tijdens het lezen ben ik van mening veranderd. Dat heeft te maken met de inhoud van het boek, het is verrassend en bevat meer dan je in eerste instantie zou vermoeden. 'Leuk, als meer mensen dit boek lezen' dacht ik, en met een recensie kan ik daar in ieder geval een positieve bijdrage aan leveren.
    recensie
    Verandermanagement
    21 september 2012
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    'Spanning in en rond organisaties' in 15 hoofstukken schrijven 31 auteurs over spanningen. Spanningen die ontstaan als organisaties gaan samenwerken, spanningen die worden veroorzaakt door organisatieveranderingen en over spanningen die aanwezig zijn in teams en tussen individuele mensen. 
    recensie
    Communicatie en media
    21 september 2012
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Mensen die de voorkeur geven aan luisteren boven praten, die nieuwe dingen uitvinden en creëren maar liever niet hun eigen ideeën pitchen. Introverte mensen hebben het moeilijk in een concurrentiemaatschappij waarin extraversie als de norm beschouwd wordt. 
    interview
    Strategisch management
    20 september 2012
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Veel bedrijven hebben een te beperkt beeld van strategie, zegt Harvard-hoogleraar Cynthia Montgomery in De strateeg. Ze hebben de eindverantwoordelijkheid losgekoppeld van de CEO en beseffen niet dat strategie een organisch proces is dat constante bijstelling behoeft. ‘Permanente concurrentievoordelen zijn een illusie.’
    recensie
    Coaching en trainen
    19 september 2012
    Amber Zwartbol
    2-4 minuten leestijd
    Intervisie is een veelgebruikte samenwerkingsvorm om van en met elkaar te leren in organisaties. Marijke Lingsma en Ger van Doorn bespreken zowel werkinhoudelijke zaken door de deelnemers als meer persoonlijke zaken als samenwerking of persoonlijke drijfveren in hun boek 'Intervisiecoaching'.
    recensie
    Coaching en trainen
    19 september 2012
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Met 'The skilled facilitator' biedt Schwarz een gedegen handboek ten behoeve van het faciliteren, ongeacht of je manager, consultant, coach of trainer bent. Het boek is gebaseerd op een set van kernwaarden, aannames en principes opgezet vanuit een systeembenadering. De premisse van dit boek is dat het proces van faciliteren een positieve bijdrage levert aan de prestaties van het team.
    recensie
    Algemeen management
    18 september 2012
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Managers worden verleid tot veel halve waarheden. In 'Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense' worden heel wat heilige huisjes en conventionele wijsheden afgebroken of ter discussie gesteld. Jeffrey Pfeffer en Robert Sutton pleiten voor een werkwijze gebaseerd op 'feiten': Evidence Based Management. Niet de zoveelste managementtrend, maar een manier van denken en doen die toekomst en realiteit goed verbindt. Niet het 'nieuwe' zou centraal moeten staan, maar de zoektocht of iets 'waar' is. Een uitstekend boek voor alle betrokkenen in een organisatie die geïnteresseerd zijn in het doorbreken van patronen.
    recensie
    Financieel management
    18 september 2012
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    'Basisboek bedrijfseconomie' viert (bijna) z'n 25-jarig jubileum. Vanaf 1988 verschenen er negen drukken. Zelf leerde ik 'het vak' (financieel management) met de vierde druk van 1995. Inmiddels zijn we dus bij druk 9 en is er natuurlijk wel wat veranderd. Maar opvallend is toch wel de grote mate van continuïteit bij dit boek, met name wat betreft de indeling en de duidelijke en overzichtelijke presentatie van de leerstof. De hoofdindeling van het boek is altijd ongewijzigd gebleven.
    recensie
    Marketing
    18 september 2012
    Mariska Fennema
    John Hegarty, auteur van 'Hegarty over reclame', is van oorsprong een creative director en één van de oprichters van het bekende internationale reclamebureau BBH (Bartle Bogle Hegarty). De ondertitel van zijn boek luidt: 'Een idee transformeren tot magie', wat volgens de auteur het kenmerk is van het succesvolste werk van BBH. Dit boek is het verhaal over zijn loopbaan in de reclame met daarbij een reflectie op reclamecampagnes en de succesfactoren daarvan. Het biedt een interessante inkijk in de ontwikkeling van de reclamewereld vanaf circa de zeventiger jaren tot heden en zet de huidige ontwikkelingen in perspectief.
    recensie
    Strategisch management
    18 september 2012
    Jefte de Bruin
    'Groeimodellen' gaat, zoals de naam doet vermoeden, in op hoe organisaties nieuwe business kunnen creëren. Anders dan andere boeken over dit onderwerp tracht 'Groeimodellen' de nadruk te leggen op het 'hoe' van deze vraag. De auteurs stellen ten doel de lezer te inspireren aan de hand de eigen adviespraktijk. Het resultaat is een frisse mix van bestaande modellen en een eigen model: het Businessmodelwiel, dat bestaat uit 12 submodellen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 september 2012
    Veerle Blajic-Kik
    2-3 minuten leestijd
    Een boek over alle aspecten van klantencontact. Fijn! Na zes jaar zelf in klantencontact te werken, meen ik er wat over te kunnen zeggen. Mijn ervaring valt echter in het niet in vergelijking met die van Jos Mittelmeijer, die zijn kennis in 'Klantcontact voor Dummies' met ons deelt. Hij leidt de lezer door (open) deuren en legt uit wat zich daarachter bevindt. De typische 'Voor Dummies'-stijl maakt het overzichtelijk en gemakkelijk te hanteren.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden