OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 694 van 19.553 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2013
    Dick Bos
    4-5 minuten leestijd
    Wat een leuk boek om te lezen is 'Ondernemen met bezieling' van Simone Nijboer! Als je er mee begint, lees je het ook in een adem uit. Het is geen omvangrijk boek, maar de wijze van schrijven en de inhoud zijn heel beeldend en spreken aan. Voor elke beginnende ondernemer of reflecterende ondernemer zitten er herkenbare onderdelen in.
    column
    Leiderschap
    14 januari 2013
    Karel Noordzij
    2-3 minuten leestijd
    ‘Je hebt het in je boek Op weg naar nieuw leiderschap over "fair process" en geeft aan wat het niet is. Een ding dat het niet is, zo schrijf je, is "arbeiderszelfbestuur instellen, waarbij een kortetermijnfocus mogelijk de langetermijnkoers uit het oog verliest".’ Aldus Bas van de Haterd die zich over deze zin verbaast in zijn open brief aan de auteur. Karel Noordzij antwoordt.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    12 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    Business spiritualiteit is een bekend begrip, waarbij je meteen de associatie krijgt met auteur Paul de Blot die het begrip flink promoot. Maar ook op breder vlak vindt spiritualiteit zijn weg in de managementliteratuur. Denk aan boeken over leiderschap, coachen, persoonlijk geluk. Het begin van een nieuw jaar en de aftrap van de Maand van de spiritualiteit is een mooi moment om eens Stil te staan.
    interview
    Marketing
    11 januari 2013
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    In de marketingwereld leidt de kloof tussen online en offline marketing tot onduidelijkheid. Tot een schizofreen merkbeeld bij consumenten. Dat moet en kan beter, bewijst Joris Merks in zijn boek Schizofrene marketing.
    recensie
    Psychologie
    11 januari 2013
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    In juli ben ik 50 geworden. De titelbedenker van het boek 'Het seniorenbrein' van André Aleman heeft mij schrik aangejaagd met de ondertitel 'De ontwikkeling van onze hersenen na ons vijftigste' . Dit boek haalt genoeg wetenschappelijk onderzoek aan om te constateren dat het wel los loopt met de aftakeling van mijn hersenen.
    opinie
    Verandermanagement
    11 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Tjip de Jong is als adviseur en onderzoeker verbonden aan Kessels & Smit, The Learning Company. In 2010 verdedigde hij een proefschrift dat dieper inging op de relatie tussen sociale netwerken, leerprocessen en innovatie. Hoe ziet zijn top 3 eruit?
    opinie
    Algemeen management
    11 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Willemijn Dicke (1970) werkt als universitair hoofddocent Bestuurskunde aan de TU Delft. Ze heeft veel onderzoek naar marktwerking gedaan. Ze is tevens columnist voor het AD / Rotterdams Dagblad en schrijver van fictie. Hoe ziet haar top 3 eruit?
    recensie
    Werk en loopbaan
    10 januari 2013
    Lex Beijersbergen
    3-4 minuten leestijd
    Een verassend innovatieve en inspirerende benadering om uw carrière wezenlijk te veranderen via een model dat op één A4-tje past. Het boek 'Business Model You', geschreven door Tim Clark in samenwerking met Alexander Osterwalder, Yves Pigneur en Patrick van der Pijl biedt een nieuwe richting: in uw carrière als werknemer, maar misschien juist wel als startende ondernemer.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 januari 2013
    Amber Zwartbol
    2-3 minuten leestijd
    De auteur(s) van de kaartenset '75 tools for creative thinking' blijven anoniem. Onder de naam (studio) Booreiland is deze prachtige kaartenset uitgegeven.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 januari 2013
    Dick Bos
    2-3 minuten leestijd
    'Het geheim van de trainer' van Lianne Kaufman en Janneke Ploegmakers is een absolute aanrader. Het boek biedt, zoals het belooft, de hoofdingrediënten van succesvolle (in-company) trainingen. Ben je na het lezen van het boek een gekwalificeerde trainer? Tja dat is weer een andere vraag! De auteurs wijzen op tal van valkuilen en bieden door hun breed opgezette boek aan 'beginnende' trainers een waardevol handboek die hen helpt een bewuste trainer te zijn of te worden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 januari 2013
    Bertine Zoon
    'Focus u op uw te behalen resultaat, in plaats van op het aantal uur dat u of uw medewerkers werken.' Robert C. Pozen, die zelf een aantal pittige leidinggevende functies achter zijn naam heeft staan, heeft deze uitspraak als rode draad door zijn boek 'Ultieme Productiviteit' lopen. Als u als leidinggevende of als (startende) medewerker meer resultaat in minder tijd wilt behalen dan dient u uw arbeidsproductiviteit te verbeteren om zo uw doelstellingen te bereiken. Pozen heeft dit zelf ervaren en deelt deze kennis dan ook met u in dit boek.
    recensie
    Projectmanagement
    10 januari 2013
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Voor snelle met name flexibele softwareprojecten wordt steeds vaker gebruikgemaakt van de agile-methode. Vanuit zijn ervaring beschrijft Sander Hoogendoorn hoe deze methode werkt. Een aanrader!
    column
    Leiderschap
    10 januari 2013
    Bas van de Haterd
    2-3 minuten leestijd
    Beste Karel, Met veel genoegen heb ik je boek gelezen, Op weg naar nieuw leiderschap. Daar waar ik veel van de zaken die je schrijft onderschrijf, viel mijn oog toch op een klein zinnetje op pagina 47 dat ik niet begreep.
    recensie
    Marketing
    10 januari 2013
    Paul Hassels Mönning
    4-6 minuten leestijd
    'Digitale verleiding' beantwoordt helder de vraag hoe online verkopen naast meer bereik ook meer impact kan hebben. Maurits Kaptein combineert hierbij wetenschappelijk onderzoek (o.a. Stanford University) met diverse praktische offline en online voorbeelden. De daarbij aangehaalde beïnvloedingsprincipes zijn op zichzelf niet nieuw. Maar de online toepassing ervan betekent een wezenlijke andere, relevanter kijk op- en aanpak van online marketing.
    recensie
    Coaching en trainen
    9 januari 2013
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    'Gefeliciteerd met je aankoop! Je hebt hiermee een tool in handen die je als trainer of docent ongelooflijk veel tijd zal besparen en bovendien de kwaliteit van je training, coaching of onderwijs zal verhogen. Met deze kaarten leren je deelnemers, coachees of studenten meer en met meer plezier.' Auteurs van 'Aan het werk met actiekaarten', Lia Bijkerk en Titia van der Ploeg, durven het aan om de bijbehorende handleiding te openen met deze beloftes. Terecht!
    interview
    Strategisch management
    8 januari 2013
    Linda Huijsmans
    5-6 minuten leestijd
    Innoveren is een voorwaarde om te overleven. Toch mislukt nog steeds een groot deel van de productintroducties. Luisteren naar de klant is een essentiële voorwaarde voor succes, betoogt Sjors van Leeuwen daarom in zijn boek Klant in de driver’s seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities. Dankzij de sociale media is de consument een niet te negeren factor geworden.
    column
    8 januari 2013
    Guus Hustinx
    4-5 minuten leestijd
    De afgelopen tijd hebben we de ontluisterende val van diverse bestuurders, een bekende topadvocaat en een topwetenschapper meegemaakt. Het roept een scala van tegenstrijdige emoties op. Verbijstering hoe iemand het soort zaken uit kan halen strijdt met een dosis leedvermaak en de opluchting dat er toch nog rechtvaardigheid bestaat. Wat drijft deze mensen, hoe laat hun omgeving hen hun gang gaan en hoe kun je voorkomen dat het zover komt?
    recensie
    Leiderschap
    8 januari 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Ruim zes jaar na het heldhaftige optreden in Afghanistan dat hem de Militaire Willems-Orde opleverde, heeft Kapitein Marco Kroon zijn ideeën over leiderschap aan het papier toevertrouwd. In Leiderschap onder vuur legt hij uit hoe hij de uiterst moeilijke beslissing durfde te nemen om te vragen om vuur op de eigen troepen.
    recensie
    Strategisch management
    7 januari 2013
    Arjan Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Wilt u uw organisatie naar een betere bestemming loodsen? Organisatiepsycholoog Kim Castenmiller en bedrijfseconoom Dirk Anton van Mulligen schreven 'Geef je organisatie toekomst' voor de topmanagers in een bedrijf, als ook voor die informele leider. Het boek staat vol met inspirerende oneliners, verwijzingen naar interessante verdiepingsslagen en is mooi vormgegeven. Een groot onderdeel van de basis van dit boek zijn de vele interviews met vernieuwers uit de praktijk.
    recensie
    7 januari 2013
    Veerle Blajic-Kik
    Hoeveel passie is er nodig om succesvol te zijn in de klantencontactwereld? Marion van den Brink deelt de verhalen van 25 managers klantencontact met de lezer in 'Op weg naar het hart van de klant'. De belangrijkste conclusie die zij uit de verhalen van deze bevlogen mensen haalt, is dat klantencontact van een ondergeschoven kindje 20 jaar geleden, nu een complete omslag heeft gemaakt naar de ster van het bedrijf.

      Personen

        Trefwoorden