OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 684 van 19.560 resultaten
column
Marketing
27 maart 2013
Paul Postma
4-6 minuten leestijd
Je hebt onderwerpen die jarenlang aan deskundigen zijn voorbehouden, en dan ineens populariseren. Net als producten die door de markt zakken. De kwaliteit neemt af naarmate de populariteit toeneemt. Neurologie is zo’n onderwerp, en in het bijzonder de toepassing op mijn vakgebied: neuromarketing. Ik word niet vrolijk van die populariteit.
interview
Persoonlijke effectiviteit
26 maart 2013
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Het evenwicht tussen ons verbale en visuele brein is uit balans, zegt de Amerikaanse consultant Dan Roam in Bla Bla Bla - Wat te doen als woorden niet werken. We praten zo veel dat we ten onrechte zijn gaan denken dat we de wereld ook begrijpen. Zonder visuele ondersteuning missen we echter vaak het overzicht. ‘Het is onmogelijk om de Griekse schuldencrisis uit te leggen met alleen woorden.’
recensie
Marketing
26 maart 2013
Paul Groothengel
1-2 minuten leestijd
Over twee jaar heeft vrijwel iedere Nederlander een smartphone. Met de recente uitrol van 4G kan de Nederlandse consument opeens veel meer met zijn tablet en smartphone, zoals beeldbellen, live videostreams bekijken, en razendsnel foto’s en filmpjes delen met vrienden. Voor iedere marketeer die weet dat hij hier wat mee moet, maar geen idee heeft waar hij moet beginnen, schreef internetondernemer en docent Patrick Petersen het Handboek Mobile Marketing, met als ondertitel ‘Mobile Marketing effectief inzetten’.
nieuws
Persoonlijke effectiviteit
26 maart 2013
Ger Post
2-3 minuten leestijd
Het is een klassiek experiment: vierjarigen krijgen een snoepje, waarna de onderzoeker ze vertelt dat als ze vijftien minuten kunnen wachten met eten, ze nog een tweede snoepje krijgen. Hoe langer de kinderen die oog-in-oog met de verleiding kunnen wachten, des te groter is hun kans op een succesvolle carrière.
recensie
Internet en social media
26 maart 2013
Tanja Beugelsdijk
De tweede editie van het handzame & fraai vormgegeven 'Succesvol met nieuwe media' van Stefaan Lammertyn is (terecht) al verschenen. In bloemrijk Vlaams en tegelijk met vaart weet Lammertyn de lezer te verleiden zich te verdiepen in de kansen van social media voor de eigen organisatie. Zelfs in geval van weerstand tegen het medium. De voorbeelden die hij gebruikt zijn vaak persoonlijk, zeer gevarieerd en overtuigend.
recensie
Communicatie en media
26 maart 2013
Brigitte Koehler
'Visual Notes' van Kim Ravers is een mooi vormgegeven boek dat je letterlijk laat zien dat je slimmer kunt communiceren met beelden. Een visueel geschreven boek. Een boek dus met weinig tekst maar met vooral veel aansprekende tekeningen. Zelf was ik, voor ik het boek uit had, ook al aan de slag met het maken van mijn eigen plaatjes. Als jij dat ook wilt, leren communiceren met beelden, dan kun je niet om dit boek heen.
nieuws
IT-management / ICT
26 maart 2013
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Managementboek, OnlineSeminar.nl en de nieuwe – digitale – business school Crowdale introduceren open online courses op het gebied van strategie, sales & marketing, finance en (persoonlijk) leiderschap. Om u kennis te laten maken kunt u nu gratis proeven van deze nieuwe vorm van leren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
25 maart 2013
Brigitte Koehler
2-3 minuten leestijd
Met hun boek '365 dagen succesvol' willen David de Kock en Arjan Vergeer je alle tools aanreiken die nodig zijn om jouw beste jaar ooit van start te doen laten gaan. In kleine, praktische stapjes wijzen ze je de weg naar succes. Dus wanneer je denkt dat er voor jou meer in het leven zit dan er tot nu toe uitkomt, dan is dit boek iets voor jou.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
25 maart 2013
José Otte
1-2 minuten leestijd
Rosabeth Moss Kanter is de Ernest L. Arbuckle Professor aan de Harvard Business School. Ze was voorheen de editor van 'Harvard Business Review' en is nu adviseur voor prominente organisaties, scholen, ambtelijke organisaties en organisaties die dicht bij onze maatschappij staan.
recensie
Algemeen management
22 maart 2013
Willem Poppe
2-3 minuten leestijd
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard is een bekend Nederlands spreekwoord. Stephen M.R. Covey zal dit spreekwoord in gedachten hebben gehad toen hij eerst 'De Snelheid van Vertrouwen' schreef en nu zijn 'Slim Vertrouwen'. Van beide boeken hebben de ondertitels meer zeggingskracht dan de eigenlijke titel. De ondertitels zijn respectievelijk 'Dat wat alles verandert' en 'Principes en vaardigheden om vertrouwen te creëren'. Het boek geeft iedereen de middelen in handen om vertrouwen tot een werkzaam instrument te maken in alle samenwerking.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
22 maart 2013
José Otte
Op basis van de vragen die Chopra krijgt van zijn lezers over alle facetten van het leven heeft hij een boek geschreven over hoe u zelf het antwoord op die vragen kunt vinden: 'Spirituele oplossingen, antwoorden op levensvragen'.
recensie
Strategisch management
22 maart 2013
Kees Groenewoud
'Klant in de driver's seat' van Sjors van Leeuwen gaat over klantgedreven innoveren. Het boek legt uit hoe je als bedrijf de slagingskans van nieuwe producten en ideeën kunt vergroten door de klant centraal te stellen in het innovatieproces. Dit is overigens meteen Van Leeuwens definitie van klantgedreven innoveren, hetgeen illustratief is voor het boek: niet ingewikkeld, praktisch en hands on.
recensie
Organisatiekunde
22 maart 2013
Lodi Planting
Bas van de Haterd, professioneel bemoeial, geeft in zijn boek (R)evolutie van werk inzicht in de maatschappelijke ontwikkelingen die anno 2013 plaatsvinden. De ondertitel – sociaal kapitaal in organisaties – vat mijn inziens het boek het beste samen. Bedrijven maken namelijk een transitie door (of gaan deze meemaken) van Human Capital naar Social Capital. Hoe dit gebeurt en waarom dit gebeurt beschrijft Van de Haterd tot in detail. Hoe bedrijven deze transitie moeten managen blijft helaas achterwege.
recensie
Marketing
22 maart 2013
Linda Poort
1-2 minuten leestijd
Voor schrijvers die in een handomdraai willen leren hoe je SEO-vriendelijke teksten schrijft, is 'De kleine SEO voor Dummies' niet geschikt. Ondernemers die willen leren hoe ze hun website het beste kunnen vormgeven en waarom, zullen wel wat opsteken van dit kleine boekje, dat je gemakkelijk overal mee naartoe kunt nemen.
recensie
Marketing
22 maart 2013
Max Kohnstamm
Het doel van marketeers in het algemeen en reclamemakers in het bijzonder is om het gedrag van consumenten te beïnvloeden. Om dat te bereiken bestaan in essentie drie middelen: dwingen, argumenteren of verleiden.
recensie
recensie
Marketing
22 maart 2013
Jeanine Dijkhuis
Dat in deze tijd van toenemende mediaconsumptie mensen steeds meer prikkels krijgen, is bekend. Men ontvangt dus ook vaker commerciële boodschappen en dat levert keuzestress op. Het kan niet anders, dan dat dit gevolgen heeft voor de media aandacht die je als organisatie inkoopt.
recensie
Marketing
22 maart 2013
Max Kohnstamm
Ik ben een aanrader' gaat over de markt van aanraders. De markt van aanraders, dat klinkt natuurlijk merkwaardig. Ter toelichting een citaat uit bet boek: 'aanraders zijn een zeer grote groep doodgewone mensen die collectief hun hoogstpersoonlijke ervaring met een product of dienst in een gigantische database dumpen en op diverse platformen delen met andere consumenten'.
recensie
Marketing
22 maart 2013
Max Kohnstamm
3-4 minuten leestijd
Het is de taak van de recensent om een boek kernachtig samen te vatten. Maar de auteur heeft zo'n fraaie samenvatting op de achterflap van het boek geplaatst dat ik daar graag gebruik van maak.
opinie
Algemeen management
22 maart 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Jaap van ‘t Hek startte in 1997 Organisatievragen, waarbij Leike van Oss hem een jaar later vergezelde. Tussentijds was hij enkele jaren partner bij De Roo Interim. Hij is sinds 1992 kerndocent bij Sioo en werkt het liefst met eigenwijze professionals. Welke 3 boeken zetten hem het meest aan het denken?