OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 675 van 19.560 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    13 mei 2013
    Nick van Loendersloot
    Even dacht ik dat we met een retrospectief uit het land van voor- en hoofdwas te maken hebben, maar gelukkig zet de subtitel 'Verandert de Crisis Ons Leven?' ons op het juiste been. Bekend is dat crisis een eeuwigdurende bron is voor de literatuur. Zonder de Tweede Wereldoorlog waren naoorlogse schrijvers als Minco en Mulisch, Claus en Van het Reve nergens geweest.
    achtergrond
    Algemeen management
    13 mei 2013
    Justin van Lopik
    5-6 minuten leestijd
    Een optimistisch boek over het leervermogen van het maakbare brein, dat vond de SRM-leesclub van Brein@work. In dit boek (2010) hebben de opleidingskundigen Nina Lazeron en Ria van Dinteren bijna 40 artikelen van wetenschappers en praktijkmensen bijeengebracht over de werking van het lerende brein en wat trainers en coaches daarmee kunnen in de beroepspraktijk.
    recensie
    Verandermanagement
    13 mei 2013
    Sven Kuipers
    1-2 minuten leestijd
    Alweer een boek over innovatie. Ditmaal buigt Jeff Gasperz, hoogleraar innovatie aan de Nyenrode Business Universiteit, zich over het onderwerp. Hij belooft simpele en praktische adviezen waarmee je direct aan de slag kunt binnen de eigen organisatie. En die geeft hij ook.
    recensie
    Algemeen management
    13 mei 2013
    Rob van Nes
    'Saab over de kop' past, hoewel van een andere omvang, prima in het rijtje van businessdrama's als Het drama Ahold en De prooi. Maarten van der Pas en Robert van den Oever schetsen een helder beeld van wat zich in de periode 2009-2012 rond het ooit roemruchte automerk afspeelde. Dankzij de onlosmakelijke band met Spyker krijgt het verhaal een derde dimensie waardoor het niet een saai feitenrelaas wordt, maar een boek dat bijna leest als een thriller. Bij ieder hoofdstuk vraag je je af hoe het verder gaat. Triest genoeg voor de betrokkenen is het geen fictie maar harde waarheid.
    recensie
    Strategisch management
    13 mei 2013
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Een zeer indrukwekkend boek van een bijzondere schrijver. Na het lezen van 'The Black Swan' van Nassim Nicholas Taleb zal de lezer de wereld met andere ogen aanschouwen. Vanaf dat moment zal hij gemiddelden, curves van Gauss en incidenten anders bekijken. Maar de grootste waarde van het boek zit hem in de beantwoording van de vraag: Hoe om te gaan met onzekerheid? Niet door de toekomst te voorspellen - dat konden we niet en zullen we nooit kunnen. Wel door ons bewust te zijn van een aantal cruciale zaken.
    nieuws
    Internet en social media
    13 mei 2013
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Het kan toeval zijn of een blijk van een hernieuwd optimisme, maar in de Verenigde Staten komen opvallend veel managementboeken uit die hun blik naar voren richten. De toekomst is een hot item.
    achtergrond
    Organisatiekunde
    10 mei 2013
    Justin van Lopik
    6-9 minuten leestijd
    ‘Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust kiezen’, zegt Rob van Es, docent Organisatiefilosofie en kerndocent van het interdisciplinair college Film & Wetenschap aan de UvA. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, hoe helder hij ook zijn model voor het nemen van morele besluiten uitlegt in zijn omvangrijke boek ‘Professionele ethiek’. En hoe kan het communicatieadviseurs helpen in hun adviespraktijk? Het boek werd besproken tijdens een SRM Leesclub bijeenkomst.
    recensie
    Organisatiekunde
    10 mei 2013
    Sonja de Bruin
    1-2 minuten leestijd
    Ik had Het doel van Eliyahu Goldrattal al een tijdje in huis voordat ik erin ben begonnen. En nu heb ik spijt dat ik het niet eerder heb gelezen. Het is zo'n ontzettend goed boek!
    recensie
    Psychologie
    10 mei 2013
    Sonja de Bruin
    1-2 minuten leestijd
    'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab is één van de boeken die ik had meegenomen op vakantie en dat bleek een goede keus te zijn. Het boek is van begin tot het einde boeiend en staat boordevol met interessante weetjes.
    recensie
    Organisatiekunde
    10 mei 2013
    Peter de Roode
    'De Cubrix; van Marcel van Marrewijk bekijkt organisatieontwikkeling en performanceverbetering vanuit de theorie van Spiral Dynamics. Deze theorie geniet een steeds grotere populariteit en heeft een grote aantrekkingskracht op mensen die meervoudige perspectieven willen innemen bij veranderings- of verbetertrajecten.
    nieuws
    IT-management / ICT
    10 mei 2013
    Jeroen Ansink
    Het boek All In (Engels) van Adrian Gostick en Chester Elton heeft een Axiom Business Book Award gewonnen. De Axiom Business Book Awards zijn in 2008 in het leven geroepen om Amerika’s meest opmerkelijke managementboeken voor een groot voetlicht te krijgen. Het boek werd eerste in de categorie bedrijfscultuur.
    recensie
    Algemeen management
    10 mei 2013
    Bart Aupers
    Wie kent niet dat gevoel een winkel te binnen te lopen en je niet welkom te voelen. “Zou ik je heel misschien iets mogen vragen”, weet je na heel wat aarzeling uit te brengen tegen de dienstdoende winkelmedewerker. Zijn of haar reactie houdt niet zelden het midden tussen totale onverschilligheid en de respons op een buitengewoon onbehoorlijk voorstel. Lammers weet op zeer gevatte en herkenbare wijze het fenomeen van gastheerschap neer te zetten in zijn boekje met de aansprekende titel WAUW. Gelardeerd met vlot geschreven anekdotes doet Lammers een poging de verkoper/ondernemer een les gastheerschap bij te brengen.
    recensie
    Marketing
    10 mei 2013
    Sven Kuipers
    1-2 minuten leestijd
    In 'Calimeromarketing 2.0. De Nieuwe Marketingfilosofie voor Kleine Ondernemers, Freelancers en Zzp'ers' wordt een hoop duidelijk. Romme schrijft zonder enig blikken of blozen op wat iedere marketeer allang weet.
    recensie
    Marketing
    10 mei 2013
    Sven Kuipers
    recensie
    Marketing
    10 mei 2013
    Martin Danko
    'Chaotics. The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence' lijkt een graantje mee te willen pikken van de hype die rondom de huidige wereldwijde crisis is ontstaan. De auteurs, Philip Kotler en John Caslione zijn echter aansprekende namen. Philip Kotler is natuurlijk bekend vanwege zijn publicaties over marketing. John Caslione kende ik persoonlijk niet, maar een snelle zoekopdracht op Google leverde op dat hij een expert is op het gebied van ondernemingsstrategie op mondiaal niveau. Het meeste van zijn werk draait ook om het adviseren van bedrijven in rumoerige tijden.
    recensie
    Organisatiekunde
    10 mei 2013
    Sietse Rauwerdink
    2-3 minuten leestijd
    'Lean voor Dummies', door Natalie J. Sayer en Bruce Williams, is een mooie introductie in de wereld van Lean Management. In het boek laat dit echter lang op zich wachten. Naast het intrappen van open deuren, en voorbeelden zonder context, worden er gelukkig ook veel praktische handreikingen gedaan.
    column
    Persoonlijke effectiviteit
    10 mei 2013
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Een crisis? Daar kom je wel doorheen met zelfvertrouwen. Moet je een presentatie houden? Vergroot je zelfvertrouwen (van Robert Haringsma). Gaat het niet zo lekker? Zorg dan eerst dat je 100% zelfvertrouwen (van Frank Schaper) hebt.
    nieuws
    Strategisch management
    10 mei 2013
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Multinationals onderhouden doorgaans een moeizame relatie met de natuur. Veel topbestuurders onderschrijven het ethische argument voor milieubescherming, maar haken af zodra de discussie over de kosten gaat.
    recensie
    Strategisch management
    8 mei 2013
    Max Kohnstamm
    Het bijzondere van 'Innovators' is dat het aandacht besteedt aan tal van verschillende verschijningsvormen van creativiteit en innovatie. Van architecten tot gameontwikkelaars, van meubelmakers tot webdesigners, ze krijgen allemaal aandacht. Anders dan bij gewone 'kunstboeken' wordt in de begeleidende tekst de link naar toegepaste kunst en commercie veelvuldig gelegd.
    achtergrond
    Economie
    8 mei 2013
    Aart G. Broek
    6-8 minuten leestijd
    In Het belastingparadijs beschrijven Van Geest, Van Kleef en Smits Nederland als een bijzonder uitnodigend belastingparadijs voor buitenlandse bedrijven en vermogende particulieren. De fundamenten voor dit paradijs werden gelegd door notaris mr. A.A.G. (papa Ton) Smeets op een Nederlands eiland aan de andere zijde van de Atlantische Oceaan, namelijk in Curaçao en nog wel ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Hoe voorkom je ‘aanslagen’?

      Personen

        Trefwoorden