OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 660 van 19.563 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    2 september 2013
    Nico Jong
    Oerganisatie staat voor het idee dat we alle vormen van organisatie kunnen begrijpen door naar de kleinste eenheden en hun samenspel te kijken. Die kleinste bouwstenen zijn door en door egoïstisch, maar kunnen toch tot intrigerende vormen van samenwerking komen. Zo ontstaan de meest complexe vormen van biologische, ecologische, psychologische, economische en technologische oerganisatie.
    recensie
    Projectmanagement
    2 september 2013
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties krijgen te maken met steeds complexere vraagstukken. Zij vragen om een aanpak die rekening houdt met verschillende belangen en die kan verbinden. Vraagstukken komen steeds vaker en sneller op en ook de samenwerkingsverbanden wisselen telkens.
    recensie
    Marketing
    2 september 2013
    Maricken Hengeveld
    Bedrijven hebben veel onderbenut conversatiepotentieel. Hieronder verstaat Van Belleghem de vele conversaties die met en onder klanten ontstaan, die niet op een strategische manier worden gemanaged en die kunnen worden aangegrepen om het bedrijf te verbeteren. Er zijn ontzettend veel touch points waarbij de conversatie met de klant kan worden gestart. In 'De Conversation Company' beschrijft Van Belleghem hoe je als organisatie deze dialoog met de klant start, onderhoudt en je klant betrekt bij je organisatie. Niet alleen op campagneniveau, volgens de 'oude' checklistmentaliteit, maar structureel, verankerd in de bedrijfsstrategie.
    recensie
    Marketing
    2 september 2013
    Mark van Heijningen
    Gebruik de feedback van je klanten nu echt... Is de rode draad die door 'De Conversation Company' loopt. Het is geschreven door Steven van Belleghem, leest vlot en is in de praktijk van marketing- en klantcontactcentermanagers goed als leidraad of discussiestuk te gebruiken. Iedereen ervaart de kracht van sociale media in privéleven en verkent – of zet vol in op – de zakelijke toepassingen. Daarmee zijn de beschreven onderwerpen en voorbeelden erg relevant. U kunt direct aan de slag met dit 'handboek'.
    recensie
    Werk en loopbaan
    2 september 2013
    Bote Scholtens
    Eigenlijk stond ik op het punt om het vorige boek van Hormann ('Hypotheekvrij!') aan te schaffen, maar toen ik zijn nieuwe 'Helemaal Vrij!' zag besloot ik toch anders. Als 26-jarige viel ik niet helemaal in de doelgroep van 45-plussers maar gezien Hormann's staat van dienst had ik er vertrouwen in dat hij mij zeker zou kunnen interesseren.
    column
    Organisatiekunde
    30 augustus 2013
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Leiders weten doorgaans heel goed weten wat er moet gebeuren, maar vergeten er bij te zeggen hoe dat dan zijn beslag moet krijgen. In de managementliteratuur staat dit verschijnsel te boek als de ‘effect gap’: de CEO vertelt zijn staf wat hem voor ogen staat, vaak in schurende algemene bewoordingen (vaart maken, innoveren, veranderen, klantgericht, excelleren) maar verzuimt er bij te zeggen hoe dat dan moet.
    recensie
    Communicatie en media
    30 augustus 2013
    Nico Jong
    Met ruim veertig jaar communicatie op de teller heeft communicatietsaar Ben Warner een buitengewoon communicatieboek geschreven. Hij noemt het zelf een empiriografie omdat het bestaat uit een verzameling van ervaringen, meningen en overpeinzingen uit zijn eigen loopbaan. De empirie van de auteur Warner dus, die vanuit zijn persoonlijke cooling down ook nog graag een blik op de toekomst werpt. Hij was directeur Communicatie van de Gasunie en jarenlang actief in de beroepsverenigingen en het communicatieonderwijs. Degenen die les of college van hem hebben gehad, kennen zijn betrokkenheid en bevlogenheid en die spatten ook van iedere pagina in zijn nieuwe boek Communicatie.
    nieuws
    Psychologie
    28 augustus 2013
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Waarom komt er nooit een einde aan de to-do-list van drukke mensen? Waarom blijven arme mensen vaak arm? Waarom maakt iemand die eenzaam is moeilijker nieuwe vrienden? Het lijken vragen die weinig met elkaar te maken hebben, maar de hoogleraren Sendhil Mullainathan en Eldar Sharif betogen in hun nieuwe boek Schaarste dat er wel degelijk een onderliggende oorzaak is: inderdaad, schaarste!
    interview
    Algemeen management
    28 augustus 2013
    Pierre de Winter
    11-15 minuten leestijd
    Drie belangrijke trends stelen momenteel de show in het duurzaamheidsdebat: kleinschaligheid, coöperatief organiseren en de opkomst van de circulaire economie. ‘Mensen zijn op zoek naar nieuwe vormen om de samenleving en de economie vorm te geven.’
    recensie
    Verandermanagement
    27 augustus 2013
    Sipke Wagenaar
    Heel wat implementaties van Business Intelligence (BI)-initiatieven leveren niet het verhoopte resultaat op. In het boek 'Systemisch Performance Management – met mensen naar duurzame verandering' van Dries van Nieuwenhuyse, Simonne Vermeylen en Philippe Devos leggen de auteurs de vinger op de zere plek, wij moeten op een radicaal andere manier gaan werken. Het is de menselijke factor, een belangrijke schakel in de onderneming, die kan zorgen voor duurzame verandering. En dus niet alleen de techniek.
    recensie
    Algemeen management
    27 augustus 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Kruip in bed bij je klanten, betaal jezelf 1000 euro per uur en negeer urgente taken. Het zijn zomaar drie van de 100 tips die Caspian Woods u geeft in zijn boek 'Advocaat van de Duivel'. Elke tip heeft een prikkelende, vragen oproepende en soms zelfs hilarische naam. Bedoeld om u even wakker te schudden en aan het denken te zetten, en dat werkt.
    achtergrond
    Algemeen management
    27 augustus 2013
    Pierre Pieterse
    7-10 minuten leestijd
    Management in honderd boeken, een soort Body of Knowledge and Skills van gestolde managementkennis, kan dat? Ja. Elke maand selecteren we een boek uit een blok van tien zodat we in december met het bespreken van de nummer 1 de ‘BOKS van 2013’ compleet hebben.
    interview
    Projectmanagement
    27 augustus 2013
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Nadat hij eerder (met anderen) al een handboek over projectmanagement schreef, heeft Jo Bos nu samen met Anne Jette van Loon en Hans Licht een handboek over programmamanagement geschreven: Programmatisch creëren. ‘Er is een andere taal nodig om in tijdelijke structuren complexe veranderopgaven te realiseren’, zegt Bos. ‘In deze snel veranderende wereld kunnen organisaties veel dingen niet meer alleen doen.’
    opinie
    Leiderschap
    27 augustus 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Maaike Thiecke is samen met Bianca van der Zeeuw uitvinder van Systemisch TransitieManagement en oprichter van Plan B, een bedrijf dat organisaties helpt om lenig te worden in verandering.
    nieuws
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Ger Post
    Vroegah. Toen was nog duidelijk wat links was (PvdA, groene zeep en arbeiders), en wat rechts (VVD, blauwe stropdas en ondernemers). Ook in het brein. Zo zorgde een dominante linkerkant voor een wiskundeknobbel en oog voor detail, want daar ‘zat’ logica en analytisch denken. Had iemand een sterk ontwikkelde rechterkant, dan kon je hem of haar het beste zo snel mogelijk kleurpotloden geven, want dan was die persoon creatief. Die mensen zien ‘het grote plaatje’ en kunnen goed ‘abstract denken’.
    column
    26 augustus 2013
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    De relatie met de klant verandert, en dat eigenlijk continu. Was de klant vroeger een afhankelijke afnemer of kritische consument, vanaf eind jaren negentig praten we echt van ‘koning klant’.
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    Na jaren van onderzoek heeft André de Waal zijn HPO-bouwwerk voltooid. Met als daverend slotakkoord de publicatie, dit voorjaar, van Hoe bouw je een High Performance Organisatie? De vijf universele factoren van excellent presteren. Reden voor een gesprek over ondermeer HPO-pijlers en -kenmerken, over excelleren versus aanmodderen, en de fout van te veel ambitie: ‘Veel organisaties gaan nat op de kant van de processen, vooral omdat ze veel te veel projecten doen.’
    interview
    Marketing
    26 augustus 2013
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    Makeup.com van L’Oréal. Allerhande van Albert Heijn. Hele grote merken zetten steeds beter content in om klanten te binden en nieuwe klanten binnen te halen. ‘Voor marketeers is een goede content-marketingstrategie als een heilige graal. Je bindt mensen met iets wat ze écht leuk vinden. Wat wil je nog meer?’ Aldus Aart Lensink, auteur van Aan de slag met content marketing.
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De publieke sector van Nederland moet beter presteren met een kleiner budget. Dat kan alleen lukken als publieke managers zich opnieuw uitvinden, stelt Wim Schreuders. Hij werkte decennia in het publieke domein. Met Meer door minder in het publieke domein wil hij eraan bijdragen dat publieke managers meer maatschappelijk resultaat boeken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 augustus 2013
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    Daniel Pink is bekend van de boeken 'Drive' en 'Een compleet nieuw brein' en als ex-speechschrijver van Al Gore. Met zijn vlotte schrijfstijl weet Pink hoe hij de aandacht vast kan houden. In zijn nieuwste boek 'Verkocht!', betoogt hij dat we bijna allemaal verkopers zijn.

      Personen

        Trefwoorden