OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 655 van 19.563 resultaten
    interview
    Mens en maatschappij
    14 oktober 2013
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Tijdens de Avond van Wetenschap en Maatschappij, begin oktober in Den Haag, is de essaybundel Nederland in ideeën gepresenteerd. In dit boek beschrijven tientallen wetenschappers, intellectuelen, politici en ondernemers welk idee of welke innovatie volgens hen Nederland voorgoed heeft veranderd of dat nog zal gaan doen. Nederland in ideeën is de opmaat voor een nieuw platform waar deze denkers gezamenlijk gaan praten over de toekomst van ons land.
    interview
    Reclame en verkoop
    14 oktober 2013
    Bert Peene
    6-8 minuten leestijd
    Het salesvak is toe aan een grondige herbezinning. Van denken op korte termijn naar denken op lange termijn, en van product selling naar value selling. Dat betekent dat salesmanagers een andere rol krijgen. Hun afdeling is niet langer een tactisch instrument binnen marketing, maar een kritieke succesfactor voor organisatiesucces. In zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement reikt Robin van der Werf de tools aan om die omslag te kunnen maken.
    nieuws
    Verandermanagement
    11 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    ‘Je wilt sturing geven aan een verandering die echt iets oplevert en waar veel mensen bij betrokken zijn.’ Hoe voer je dit uit, zorg je dat er echt een gedragsverandering en dus resultaat komt? Ronald van Westering vertelt het tijdens het boekevent De 4 disciplines van uitvoering. ‘De methode lijkt makkelijk, maar is moeilijk om echt goed te doen.’
    recensie
    Werk en loopbaan
    11 oktober 2013
    Daniëlle de Jonge
    De cover, de schrijfstijl, de tips: alles aan 'Hoe word ik een powervrouw' van Janette Sybrandy schreeuwt om actie. Door u te ondernemen actie wel te verstaan, want zonder het zetten van de nodige stappen is het bereiken van de 'powervrouw-status' niet zo makkelijk. En die stappen variëren van simpel toepasbaar tot grondig denk- en uitzoekwerk. Groot voordeel: auteur Janette Sybrandy weet alle informatie in 'Hoe word ik een powervrouw' met veel enthousiasme over te brengen. Bovendien is het boek lekker overzichtelijk ingedeeld, zodat alle poweraspecten voorbij komen. Dit maakt het tot een compleet naslagwerk voor iedere vrouw die zichzelf het waard vindt om stralend en succesvol in het leven te staan.
    recensie
    Algemeen management
    11 oktober 2013
    Daniëlle de Jonge
    1-2 minuten leestijd
    Een succesvol bedrijf en een gelukkig leven tegelijkertijd. Het kan – waarom ook niet? – en er zijn maar 65 strategieën voor nodig om het te bereiken. Die strategieën staan op enthousiasmerende wijze uiteengezet in het boek 'Winning without Losing' van Bjergegaard en Milne.
    interview
    Verandermanagement
    11 oktober 2013
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    Het Fyra-debacle, de ramp met de kernreactor in Fukushima, ziekenhuisblunders, de ramp met de Challenger… Heel veel risico’s waren wel degelijk in kaart gebracht. En toch ging het fout. ‘Vooral omdat het menselijk gedrag rond risico’s in de beoordelingen niet mee werd genomen’, concluderen Walter Zwaard en Cecile van der Velde in hun nieuwe boek: Van risico-inventarisatie naar cultuurverandering. Ronald Buitenhuis sprak met Cecile van der Velde.
    recensie
    Projectmanagement
    10 oktober 2013
    Sipke Wagenaar
    3-4 minuten leestijd
    Steeds vaker zien we om ons heen dat organisaties op een projectmatige manier gaan werken. Daar is ook veel voor te zeggen, want een project bestaat uit 'vooraf omschreven, gezamenlijk te verrichten werkzaamheden, leidend tot een eindproduct' (van Dale), waarbij er dus o.a. een bepaalde afbakening in tijd en geld is. Zeker in crisistijd goed om hiervoor kaders te stellen. 
    interview
    Marketing
    10 oktober 2013
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Hersenonderzoek is hot, vandaar dat Eric van Arendonk in Neuromarketing (‘Maximale impact met marketing en communicatie’, met medeauteurs Adriaan Polderman RM en Karel Smit RM) op een rijtje zet wat marketeers hebben aan de bevindingen uit neuro-onderzoek. ‘Wat communiceert gaat altijd voor, geen discussie.’
    nieuws
    Leiderschap
    9 oktober 2013
    Jeroen Ansink
    Ooit vond hij Apple een van de meest fantastische bedrijven ter wereld. Maar na het lezen van de biografie van oprichter Steve Jobs (Steve Jobs de biografie van Walter Isaacson) besloot hedgefonds-miljardair Julian Robertson al zijn aandelen Apple te verkopen.
    nieuws
    Reclame en verkoop
    9 oktober 2013
    Justin van Lopik
    Een onderzoek van marketing- en communicatiebureau MarkC en Managementboek naar de ‘Rotste marketingklus van Nederland’ brengt een aantal interessante patronen aan het licht. Acquisitie – de toekomst van uw bedrijf – eindigt bijvoorbeeld op nummer 1 op de lijst van klussen die blijven liggen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    9 oktober 2013
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Els Ackerman maakt korte metten met 30 mythes over werk en loopbaan in 'Ik zoek mijn passie'. De eerste druk dateert van 2010. Een aantal verhalen, vragen en columns is eerder gepubliceerd op de website van Intermediair. Helaas is het boek wat verouderd en niet erg vernieuwend.
    column
    Algemeen management
    9 oktober 2013
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Pas achteraf kun je beoordelen of iemand een ‘grote’ is of toch een eendagsvlieg. Deze universele waarheid ligt ten grondslag aan onze serie portretten van de grondleggers van management. En aan de beslissing om deze Galerij der Groten in boekvorm uit te geven. Pas achteraf werd duidelijk dat het gekozen perspectief iets toevoegt dat boven de gangbare portretten (de obligate goeroegids) uitstijgt.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek The connected company; 16 oktober verschijnt de Nederlandse vertaling.
    nieuws
    Psychologie
    8 oktober 2013
    Jeroen Ansink
    ‘Denken is moeilijk. Nadenken over sommige problemen is zo moeilijk dat alleen al het denken over het denken eraan je hoofdpijn kan bezorgen.’ Zo begint de Amerikaanse filosoof Daniel C. Dennett (1942) zijn boek Gereedschapskist voor het denken dat zojuist in Nederlandse vertaling is verschenen.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Richard van der Lee
    2-3 minuten leestijd
    Na het lezen van het boek 'Slow banking' is de eerste vraag die bij mij opkwam of auteur Hans Kwakman de doelgroep voor zijn boek wel juist heeft ingeschat door met deze titel te werken. De beschreven en herkenbare worsteling, in relatie tot begrippen als verbinding, vertrouwen en controle, is namelijk niet alleen zichtbaar in bankenland maar ook bij talloze andere organisaties in de publieke en private sector. 
    recensie
    Coaching en trainen
    8 oktober 2013
    Annett Keizer
    Iedereen maakt fouten. Meestal balen we daarvan en hebben we het gevoel dat we falen. Remko van der Drift leert ons anders aankijken tegen het maken fouten. Fouten maken is namelijk onvermijdelijk. Sterker nog, fouten maken is relatief en nuttig. Daarom is het van belang om onze mindset te veranderen en ons lerend vermogen vergroten. Niet makkelijk, wel noodzakelijk om succesvol te kunnen zijn. Niet voor niets luidt de ondertitel van dit inspirerende boek 'Durf het beste uit jezelf en je team te halen'.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Louis Thorig
    Waarom zijn zoveel organisaties vandaag de dag continu overbelast? Hoe ga je om met een overdosis aan informatie en krijg je een beter inzicht hoe bestaande bedrijfsmiddelen, energie en tijd efficiënt te verdelen? Hoe herken je stapelgedrag? Hoe kun je in vijf stappen organisatiecapaciteit vrijmaken en benutten? Dit zijn thema's waar auteur Frans van Loef met zijn boek 'Stoppen met stapelen' een antwoord op probeert te geven.
    opinie
    Algemeen management
    4 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Wilfrid Opheij is bestuursadviseur en als partner verbonden aan Twynstra Gudde, Adviseurs en Managers. Hij promoveerde in 2008 in Tilburg op de betekenis van bestuurders voor samenwerken. Samen met Edwin Kaats schreef hij het Managementboek van het Jaar van 2013: Leren samenwerken tussen organisaties. Hier sluit zijn top 3 van managementboeken naadloos op aan.
    recensie
    Marketing
    4 oktober 2013
    Johan Derrez
    We belanden in een nieuw tijdperk waarin kennis en creativiteit de belangrijkste productiefactoren zijn. Daarin kenmerkt zich ondernemerschap door onderscheidend vermogen, opvallen, out-of-the-box denken en een gigantische invloed van de digitale wereld op ons handelen en denken, beweert Jack Braeken in de inleiding van 'Commercieel excelleren in een digitale wereld'. De ondernemer en spreker belooft in te gaan op een aantal trends en inzichten om zelf trends te voorspellen.
    recensie
    Ondernemen
    4 oktober 2013
    Roel Beugels
    1-2 minuten leestijd
    Als bankier ben ik iedere dag in gesprek met ondernemers. Daarbij zijn de diverse gespreksitems vaak terug te herleiden tot onderwerpen als betalingsverkeer, overtollige spaargelden of financieringsverzoeken. Dit laatste heeft bijvoorbeeld betrekking op vervangings- of uitbreidingsinvesteringen, extra werkkapitaal of op geheel nieuwe initiatieven.

      Personen

        Trefwoorden