OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 650 van 19.566 resultaten
interview
Reclame en verkoop
22 november 2013
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Wie zei er dat verkopers niet lezen? In september dit jaar verscheen Sales beter de baas van Edwin de Haas, dat vrijwel meteen op de eerste plaats van de Top 10 van Managementboek.nl terechtkwam. Als je de juiste snaar weet te raken, willen verkopers kennelijk best een boek ter hand nemen. Maar wat voor snaar is dat?
recensie
Reclame en verkoop
22 november 2013
Ingeborg Peterson
Verkopen is een vak en een vak kun je leren. Sommigen hebben een stukje natuurtalent meegekregen. Of misschien moeten we zeggen een bepaalde gedrevenheid, interesse en nieuwsgierigheid, maar vooral de kunst om te kunnen vragen, luisteren en begrijpen. Maar het grootste gedeelte van verkoop kwaliteiten kan en moet je leren en de bewustwordingen hebben en/of krijgen waar je kansen en verbeterpunten liggen.
recensie
Strategisch management
22 november 2013
Ingrid Spruit
Bepaalt een 'briljant' businessmodel het succes van een onderneming? Of helpt het juist 'briljante' ondernemingen te onderscheiden? In 'Briljante businessmodellen, een bijzondere benadering voor betere business' nemen Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en Jennifer Op 't Hoog de lezer mee in hun fascinatie voor bedrijven die het anders doen en daarmee echt het verschil maken.
Hiervoor maken zij gebruik van zestien zorgvuldig gekozen, herkenbare cases en een goed onderbouwd en makkelijk hanteerbaar businessmodel. Een inspirerend boek voor (startende) ondernemers en managers op zoek naar eigenheid.
recensie
Reclame en verkoop
22 november 2013
Gerdien Karssen
3-4 minuten leestijd
Voor veel mensen die binnen een bedrijf of als zelfstandige professional opdrachten moeten verwerven, is verkopen niet hun eerste discipline. Om hun vak uit te kunnen oefenen is acquisitie noodzakelijk, maar ze voelen zich hier vaak ongemakkelijk bij. In het vlot lezende boek 'Opdrachtgever gezocht' geven Jan Willem van den Brink en Maarten van Os veel praktische tips om bij nieuwe potentiële klanten aan tafel te komen en op een voor alle partijen prettige manier een koopgesprek te voeren.
nieuws
Persoonlijke effectiviteit
22 november 2013
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
Is het de werkdruk? Is het de tijdsgeest? In de catalogus van managementboek.nl groeit het aandeel ‘mindfulness’ gestaag. Het esoterisch deel tussen de ‘harde’ titels over financieel management, leiderschap, of veranderen. De plank met ‘mindfulness titels’ is in elk geval de laatste maanden weer flink aan het uitdijen.
recensie
Leiderschap
21 november 2013
Wouter Fioole
In 'Clear Leadership' legt dr. Gervase Bushe zijn lezers uit op welke manier we kunnen werken aan heldere en stabiele werkrelaties op basis van partnership (aldus de ondertitel). Op welke manier 'interpersoonlijke troebelheid' in organisaties kan worden voorkomen door het voeren van organisatieleergesprekken op basis van de vier elementen van ervaring. Waarbij het werkelijk in de praktijk toe kunnen passen hiervan eigenlijk alleen weggelegd is voor die personen die beschikken over zelfdifferentiatie. Euhm… wat?
recensie
Internet en social media
21 november 2013
Jeroen Ansink
2-3 minuten leestijd
Als het niet waar gebeurd zou zijn, zou De Twitter Story van New York Times-journalist Nick Bilton waarschijnlijk worden afgeserveerd als een vergezochte soap. Vier sociaal onbeholpen hackers vinden elkaar, bouwen aan een internetstartup die zeven jaar later meer dan twintig miljard dollar waard is, en doen er intussen alles aan om elkaar het leven zo zuur te mogelijk maken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 november 2013
Yolanda van Heese
In haar boek 'De kracht van kwetsbaarheid' behandelt Brené Brown, bekend als spreekster bij TED, verschillende aspecten over kwetsbaarheid. Het is geen boek dat je snel even doorbladert. Je moet er goed voor gaan zitten, met aandacht lezen en bereid zijn naar je eigen drijfveren en beschermingsmechanismen te kijken. En als je dat doet: dan weet Brown je te raken.
recensie
Strategisch management
20 november 2013
Joost Hagenaar
Gerco Rietveld biedt in 'Wat bezielt mijn klant!? - Ondernemen in onzekere tijden' een aantal creatieve antwoorden aan verkopers in BtoB die in deze recessie ervaren dat inkopers het inkoopspel vaak hard spelen op de prijs. Inkopers willen immers maximaal kosten besparen. Leveranciers die makkelijk meebewegen in verdere prijsverlagingen lopen het risico om te vallen, verliesgevende klanten brengen immers risico's met zich mee. Gerco Rietveld geeft als inkoopdeskundige een inkijk in de denkwerelden en karakters van inkopers en verkopers en neemt het in 'Wat bezielt mijn klant!?' vooral op voor verkopers. Hij geeft tal van tips en inzichten om het spel met de inkoper succesvol(ler) en leuker te maken.
recensie
Communicatie en media
20 november 2013
Dick Bos
4-5 minuten leestijd
Zo simpel en zo treffend, 'Getting Naked' van Patrick Lencioni is een boek dat je als consultant gelezen moet hebben! Waarschijnlijk is de theorie die achter het verhaal zit de enige manier om echt in contact te komen met een opdrachtgever of klant. Het boek moet aangeduid worden als een 'Must read!'
recensie
Algemeen management
20 november 2013
Dick Bos
'De theorie van Lean Six Sigma uitgelegd in een leerzaam boek' dat is - wat mij betreft -de beste wijze om het boek 'L2 Zorg, Lean leiderschap in de praktijk' van Kjeld Alij en Bas Lohman te beschrijven. De theorie wordt weggezet in een verhaal rond een Spoedeisende Eerste Hulpafdeling in een ziekenhuis. Eind van het verhaal is, wil je lean leiderschap goed laten slagen, neem er de ruimte en de tijd voor, je kunt het er niet even bij doen!
recensie
Financieel management
20 november 2013
Ron Pustjens
Twee 'bankiers zonder bank' adviseren ondernemers hoe om te gaan met de bank in 'De bank de baas - Bepaal zelf hoe je krediet eruitziet' Banken zijn al enkele jaren erg terughoudend in het verstrekken van financieringen aan ondernemers. Ze laten zich maar lastig overtuigen.
recensie
Marketing
20 november 2013
Johan Derrez
Alweer een boek over klantgerichtheid. 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud'. Eigenlijk weten we toch wel hoe het moet(?) Let op, zegt auteur Paul Moers, je moet in deze tijd niet denken in klantgerichtheid, maar in dienstbaarheid. En die is verslechterd.
nieuws
Internet en social media
20 november 2013
Jeroen Ansink
Mr. Amazon van de Amerikaanse Bloomberg-journalist Brad Stone heeft in Londen de Financial Times en Goldman Sachs Business Book of the Year onderscheiding gewonnen. In het boek beschrijft Stone hoe de Amerikaanse ondernemer Jeff Bezos een goedbetaalde baan op Wall Street opgaf om in een garage het internetbedrijf Amazon op te bouwen.
recensie
Marketing
19 november 2013
Bart Aupers
Toen ik het boek 'Economy of Experiences' in mijn postvakje vond, bekroop me een onbehaaglijk gevoel. Het boek deed me denken wanneer ik in mijn studententijd, altijd veel te kort voor tentamens, het door de docent voorgeschreven studiemateriaal opende. De opbouw, opmaak en zelfs de geur van het boek van Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof brachten deze herinneringen onherroepelijk bij me naar boven.
recensie
Verandermanagement
19 november 2013
Angelina Hammond
'Waar een wil is, is succes (Zó komt de zaak in beweging!)'van Dirk-Jan de Bruijn behandelt verandermanagement binnen organisaties en bedrijven. Al wil de auteur het woord 'verandermanagement' liever aan de wilgen hangen. Hij is namelijk van mening dat men verandering (lees: interne verandering op psychologisch vlak) niet kan sturen of afdwingen volgens de standaard managementmanieren. Dit standpunt onderbouwt hij overtuigend. Zijn verhaal is vooral voor directie en middenkader, die hun medewerkers of collega's in beweging willen brengen, een aanrader.
recensie
Verandermanagement
19 november 2013
Antonia van Houdt-Stoel
1-2 minuten leestijd
Waarom kopen mensen een Clocky, een wekker op wielen, in de wetenschap dat ze dan 's ochtends op handen en voeten een rondstuiterende, op hol geslagen wekker moeten vangen? Dan en Chip Heath beogen in 'Switch 'het patroon bloot te leggen waarlangs succesvolle veranderingen tot stand komen. In dit streven halen de schrijvers diverse anekdotes en spraakmakende onderzoeken aan.
recensie
Strategisch management
19 november 2013
Milou Engelaer
2-3 minuten leestijd
In mijn eerste week in de functie van adviseur bij Adviestalent, werd mij al de vraag gesteld die ik het meest vreesde: 'Jij hebt nog een frisse blik, hoe kijk jij daar tegenaan?' Een vraag die voor mijn gevoel eigenlijk betekende: zeg jij er eens iets creatiefs over, dat ons tot een inzicht brengt waar wij nog nooit over nagedacht hebben, dat inhoudelijk sterk en relevant is en bijdraagt aan de doelen die behaald moeten worden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 november 2013
Douwe Hatenboer
Vrijdagavond half 7. Na een lange week werken zit ik in de trein terug naar huis; van plan om telefoon, laptop en andere werkgerelateerde zaken te laten liggen tot maandag. Met hoge verwachtingen sla ik het boek 'Omgaan met Draken' van Jeanne Bakker open en bijna direct gaat mijn telefoon over. 'Als het maar niet die ene persoon is.' Ik heb geprobeerd om vrolijk en enthousiast te zijn, geprobeerd om snel ter zake te komen en ik heb gevraagd naar de persoon zelf en zijn achtergrond, maar niets lijkt in dit geval te werken. Hier zit ik dus niet op te wachten zo vlak voor het weekend.
recensie
Marketing
19 november 2013
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Een goede reputatie krijg je niet vanzelf. We leven in een uitdagende tijd. Het vertrouwen in organisaties en bestuurders staat meer dan ooit onder druk.