OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 647 van 19.566 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    19 december 2013
    Sietse Rauwerdink
    Toon Gerbrands is al jarenlang een gevierd manager, coach en directeur in de sportwereld. Wat maakt nu dat hij succes na succes weet te behalen? Gerbrands doet in 'De succescrisis' letterlijk een boekje open. Met mooie praktijkcases en soms ook wat lastig te plaatsen theorie.
    recensie
    Non-profit
    19 december 2013
    Jeannette Kuikman
    3-5 minuten leestijd
    De kern van 'Sociaal doe-het-zelven' is de doorgeslagen rol van de overheid. Pieter Hilhorst en Jos van der Lans zetten dit boek 'de beweging van mensen die het heft in eigen hand nemen' naast 'het verleggen van de macht van de overheid' om te komen tot een effectievere manier van maatschappelijke verantwoordelijkheid delen.
    nieuws
    IT-management / ICT
    19 december 2013
    Bertrand Weegenaar
    Strategy+ Business, is één van de toonaangevende managementbladen van Amerika, heeft zijn jaarlijkse lijst ‘best business books’ gepubliceerd. Toefje op de taart zijn altijd de juryrapporten die door talentvolle managementdenkers worden geschreven.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    18 december 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Onderhandelen met iemand die woedend is, kwaad wegloopt, keihard zit te liegen, of in huilen uitbarst. Herkenbaar? Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met technieken voor Onderhandelen als het heet wordt. Een boek waarmee je iedere druk aan de onderhandelingstafel het hoofd kan bieden.
    recensie
    Algemeen management
    17 december 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met een tweede boek over onderhandelen, Onderhandelen als het heet wordt. Waar de meeste boeken uitgaan van rationeel handelende onderhandelaars, geeft Van Houtem in dit boek munitie aan onderhandelaars die te maken krijgen met boze, schreeuwende, huilende of liegende onderhandelaars.
    nieuws
    17 december 2013
    Pierre Pieterse
    De zoektocht naar de beste zzp’er, freelancer en interim professional van Nederland – FOTY Awards ofwel Freelancer of the Year Awards – is tot nu toe zeer succesvol. In totaal hebben zich 1.500 deelnemers ingeschreven in de eerste weken van de competitie. Gezamenlijk hebben zij meer dan 60.000 stemmen verzameld.
    column
    17 december 2013
    Ralf Knegtmans
    2-3 minuten leestijd
    ‘Wat zijn de eisen waar toekomstige CEO’s aan moeten voldoen’, vroeg men mij laatst op een congres over leiderschap. Tijdens een interactieve sessie kwamen de deelnemers met verschillende lijstjes met competenties die ze onontbeerlijk achtten.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    16 december 2013
    Brigitte Koehler
    Adam Grant is hoogleraar psychologie aan Wharton en uitgeroepen tot een van de veertig beste psychologen onder de veertig van de wereld. Dat schept verwachtingen. Met zijn boek 'Geven en nemen' laat hij zien wat de verborgen dynamiek van succes is. Geven dus. Maar wel strategisch geven, want anders wordt er over je heen gelopen. Hoe je strategisch geeft, laat Grant zien aan de hand van veel inspirerende voorbeelden. Eenmaal opgepakt kon ik het boek niet meer laten liggen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    16 december 2013
    Femke Tijtsma Sijtsma
    2-3 minuten leestijd
    Het boek 'Sales beter de baas' geschreven door Edwin de Haas heeft als bij titel 'laat je succes niet aan het toeval over'. Het inhoud van het boek slaat op de ondernemer, baas en directeur. Hoe zorg jij er voor dat er meer uit je bedrijf gehaald wordt? De Haas geeft in het boek sterke argumenten die zeker toepasbaar zijn voor zowel de beginnende als de meer ervaren 'sales'-persoon.
    recensie
    16 december 2013
    Jasper van Dorp
    In 'Het bouwen van een brein' geeft Ray Kurzweil zijn visie op kunstmatige intelligentie en hoe de mensheid in de (niet zo verre) toekomst de mogelijkheid zal hebben om het menselijk brein na te bootsen met behulp van computers. Dat is een interessant gegeven en het is ook een zeer interessant boek geworden. Kurzweil is een vlotte verteller, maar bovenal beschikt hij over een enorme kennis op het gebied van kunstmatige intelligentie.
    interview
    Psychologie
    16 december 2013
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Voor de lancering van het boek Schaarste (‘Hoe gebrek aan tijd en geld ons gedrag bepalen’) was auteur Eldar Shafir ingevlogen. Tijdens het debat ‘Zijn arme mensen dom?’ sprak hij over de gevolgen van schaarste op iemands denkkracht. ‘Schaarste kaapt automatisch ons denken.’
    recensie
    Coaching en trainen
    13 december 2013
    Maarten Fijnaut
    De energie in een team optimaliseren? Betere prestaties behalen doordat het team efficiënter en effectiever samenwerkt? Joost Crasborn legt uit 'hoe' het team in beweging kan worden gebracht. In 'Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!' staan veel praktische tips en concrete voorbeelden. Het is een inspirerend boek, ook voor de ervaren manager. Juist omdat de auteur verschillende vernieuwende modellen en technieken verhelderend uitlegt. Bovendien stimuleert hij actie door praktijkgerichte oefeningen. Een aanrader voor managers of medewerkers van zelfsturende teams.
    recensie
    Marketing
    12 december 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Zakelijke markten zijn radicaal veranderd. Klanten geven er steeds vaker de voorkeur aan zich eerst te oriënteren en te luisteren naar ervaringen en aanbevelingen vanuit peer groups. Marketing- en salesteams staan daarom voor een belangrijke keus: nog harder ‘pushen’ in de laatste fase van het koopproces, of zo vroeg mogelijk en vooral geduldig aan een succesvolle zakelijke relatie bouwen. In zijn boek Br@inbound Marketing pleit Paul Hassels Mönning nadrukkelijk voor het laatste. Dat wil zeggen: neuromarketing is het motto.
    recensie
    Algemeen management
    12 december 2013
    Dirk de Wit
    3-4 minuten leestijd
    In het autobiografische 'De rampondernemer' beschrijft Frank Krake met vlotte pen zijn loopbaan als ondernemer in de tuinmeubelbranche. Een loopbaan als een 'achtbaan', die hem voert langs onder andere 9/11, faillissementen en doorstart, de vuurwerkramp en familieomstandigheden. Hoewel weinig ondernemers in een soortgelijke achtbaan opereren, biedt dit boek tussen de regels door veel tips, lessen en stof tot overdenken met betrekking tot ondernemen!
    recensie
    Leiderschap
    11 december 2013
    Nienke van Oeveren
    Er zijn veel boeken verschenen over Nelson Mandela en met allerlei lessen die we van hem kunnen leren. Hij heeft ook zelf een boek geschreven over zijn leven. In zijn autobiografie ‘De lange weg naar vrijheid’ beschrijft Mandela zijn levensloop tot zijn inauguratie als president in 1994. Een indrukwekkend verhaal over de hindernissen die Mandela overwon of liet oplossen met tactische gesprekken.
    recensie
    Reclame en verkoop
    11 december 2013
    Ferry Juddho de Haas
    'Topverkoper in 20 weken' is een compleet boek voor de beginnende verkoper die zich willen profileren tot de perfecte buitendienst salesmedewerker. Hierin bespreekt Ine Van Hofstraeten onder andere de SELL-strategie, welke je laat zien op welke wijze je het beste klanten kunt benaderen. Daarnaast vertelt de auteur ook wanneer en hoe je een topverkoper kunt worden. Startende verkopers hebben hiermee een leuk handvat om te beginnen met hun salescarrière.
    nieuws
    Reclame en verkoop
    11 december 2013
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Als het aan verkooptrainer Michel Hoetmer ligt, kunnen alle pretentieuze theorieën over verkoopvaardigheden in de prullenbak. In een nieuwe serie (e-)boeken bespreekt hij de belangrijkste verkoopvaardigheden per thema: Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen, Slim onderhandelen over prijzen, Sluit de deal!, en Maak van de telefoon je vriend. ‘Als mijn lezers willen, kunnen ze deze lessen vandaag nog toepassen.’
    interview
    Psychologie
    11 december 2013
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Gebrek aan focus leidt tot slecht leiderschap, zegt de Amerikaanse denker Dan Goleman in Aandacht. Managers die resultaten willen behalen, moeten tegelijkertijd beschikken over zelfkennis, mensenkennis en systeemkennis. ‘We hebben moeite met iets dat ons in het verleden natuurlijk afging.’
    recensie
    IT-management / ICT
    10 december 2013
    Like Warringa
    De afgelopen jaren is er voor (bijna) alles een app ontwikkeld. In 'Maak je eigen Apps' gaan Serge de Beer en Annemarie van Essen aan de hand van een eenvoudig programma in op het zelf ontwikkelen van een app. Ze laten zien dat het voor (vrijwel) iedereen mogelijk is om een app te maken, mits je een goed idee hebt en bereid bent om het programma GameSalad onder de knie te krijgen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    10 december 2013
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Kriebelt het om een eigen zaak te beginnen, jezelf om te scholen, af te vallen of een wereldreis te maken? Of word je onrustig van het gevoel dat er meer uit het leven te halen valt dan je nu doet? Dan is 'Niet zeggen maar doen' geschreven door Shaa Wasmund wat je nodig hebt! Het geeft je een duwtje in de rug om te stoppen met leuteren en er gewoon voor te gaan!

      Personen

        Trefwoorden