OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 641 van 19.570 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    14 februari 2014
    Arie Buvens
    4-5 minuten leestijd
    Met ‘Het einde van business as usual’ wil Brian Solis duidelijk maken dat er een nieuw onbekend terrein is ontstaan voor het nieuwe zakendoen. Collectieve ervaringen van klanten laten het ware gezicht van een bedrijf zien.
    recensie
    Internet en social media
    14 februari 2014
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    In 'Slimmer online werken in 60 minuten' beschrijft lifehackingexpert Stephan ten Kate honderden tips en tools waarmee u makkelijker en sneller kunt werken. Vier lezers geven hun mening.
    recensie
    Algemeen management
    13 februari 2014
    Marius van Rijswijk
    Het boek Compliance & management' is een interessant boek. De ondertitel 'Inzichten voor een integere bedrijfsvoering vanuit business spiritualiteit, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethiek en management' geeft kernachtig weer waar het boek over gaat. Naar mijn persoonlijke smaak heeft het echter niets met spiritualiteit te maken, maar dat terzijde. De auteurs geven ieder, vanuit hun eigen discipline, een andere kijk op compliance. Zij zoeken daarbij verbinding met o.a. maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethiek, reputatiemanagement en human resource management.
    recensie
    Strategisch management
    13 februari 2014
    Carla Derijck
    2-3 minuten leestijd
    Stel je voor: Archimedes, Einstein, Newton en Pascal die in dezelfde tijd leven en werken. Die hun kennis delen en elkaar inspireren. Met dit prikkelende beeld introduceert Jan Jacob Bos zijn boek 'Noodzakelijke kennis'. Om vervolgens te stellen dat de huidige modellen over kennismanagement verouderd zijn. In dit boek leeft de gedachte dat kennis (delen) onlosmakelijk is verbonden met strategie. Hoe je de kennis van professionals dagelijks de strategie van de organisatie kunt versterken, wordt duidelijk aan de hand van zijn 9-indicatorenmodel.
    recensie
    Internet en social media
    13 februari 2014
    Hedwyg van Groenendaal
    recensie
    13 februari 2014
    Yvette Bartholomée
    1-2 minuten leestijd
    Twee jaar lang was Hans Achterhuis Denker des Vaderlands. Het boek 'Tegendenken' bundelt de discussies die Trouwjournalist Peter Henk Steenhuis in die twee jaar met hem voerde. Over de Eurocrisis, de logica van de vrije markt, politiek en de gezondheidszorg, alles wat in die twee jaar actueel was en nu nog steeds is.
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 februari 2014
    Hugo-Jan Ruts
    Elk jaar huren organisaties voor 32 miljard euro aan flexibel personeel in. Van uitzendkrachten tot hoog gespecialiseerde zzp'ers. En daar kunnen die organisaties jaarlijks 3 tot 5 miljard euro op besparen. Dat stellen Max Boodie, Rob de Laat en Paul Oldenburg in hun boek 'Professioneel inhuren van flexibele arbeid'.
    recensie
    Ondernemen
    13 februari 2014
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Drie jaar na het verschijnen heeft The Lean startup een heuse beweging ontketend. De boodschap dat het gros van de beginnersfouten in startups voorkomen kan worden, creëerde aanvankelijk een sensatie in Silicon Valley, maar heeft zich inmiddels ook uitgebreid tot andere sectoren. Inmiddels komen ondernemers van allerlei pluimage van Rotterdam tot aan Teheran regelmatig in meetups bij elkaar om ervaringen uit te wisselen. Lean is global geworden, en de onlangs verschenen Nederlandse vertaling komt wat dat betreft geen moment te vroeg.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2014
    Dirk de Wit
    In het handzame boekje ‘De staatsgreep van de klant’ geven Neil van der Veer, Sjoerd Buitinga en Ivo Duchateau hun aanpak weer om een Shining Star te worden, een organisatie waarin de klant centraal staat zonder dat deze de organisatie kan gijzelen. Tegelijk betekent dit dat de waarde van het boekje afneemt, naarmate 'de klant centraal' minder belangrijk is om te overleven. Door de breedte aan onderwerpen en de beperkte omvang is dit boekje slechts een interessante kennismaking met relevante thema’s en een inspiratiebron om deze thema’s in te zetten in de eigen organisatie.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    13 februari 2014
    Jeroen Ansink
    Een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden. Met die boodschap bindt de Amerikaanse bedrijfsadviseur Dan Roam al een tijdje de strijd aan met PowerPoint. Zo’n presentatie is in de meeste gevallen niet meer dan een beschrijving op basis van een aantal weinigzeggende bullets. Daardoor moeten standpunten soms tot in den treure worden toegelicht en duren vergaderingen vaak veel langer duren dan noodzakelijk.
    recensie
    Algemeen management
    13 februari 2014
    Yolanda van Heese
    Managementmodellen - voor velen een handige manier om de werkelijkheid in beeld te brengen en te bepalen welke beslissing hij moet nemen. Maar welk model moet u kiezen? Er zijn immers zoveel modellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Tom Willem den Hoed brengt daarin overzicht met zijn ‘Handboek Managementmodellen'. Hij presenteert ruim 100 modellen, onderverdeeld naar 6 verschillende typen. Daarmee geeft hij een handvat om complexe situaties met een geschikt model in kaart te brengen.
    recensie
    Non-profit
    13 februari 2014
    Martin Walraven
    In de wetenschap en in de praktijk bestaat weinig theoretisch en empirisch onderbouwd materiaal over de kwaliteit van de beleidsvoorbereiding in relatie tot de effecten van beleid. ‘Twee kanten van de medaille’ geeft inzicht in factoren die de kwaliteit van de beleidsvoorbereiding optimaliseren om de effectiviteit van beleid vroegtijdig te beïnvloeden. Meyken Houppermans heeft een ideaaltypisch model voor de beleidsvoorbereiding ontworpen en getoetst aan vier beleidscases.
    recensie
    Verandermanagement
    12 februari 2014
    Martin van Staveren
    Wat is er al niet gezegd en geschreven over organisatieontwikkeling? Veel, maar nog lang niet alles, zo blijkt uit het magistrale boek ‘Het et-cetera principe - Een nieuw perspectief op organisatieontwikkeling’. Het is geschreven door Thijs Homan, hoogleraar Change and Implementation bij de Open Universiteit. Eerst een kleine waarschuwing, het lezen van dit boek kan af en toe een ongemakkelijk gevoel oproepen, dat bij gewoon verder lezen dan weer wel wordt omgezet in fascinatie en verwondering.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 februari 2014
    Like Warringa
    In ons leven van multitasken, zoveel mogelijk doen in zo weinig mogelijk tijd, stress, spitsroede lopen en de balans vinden tussen werk en privé is ‘The one thing’ van Keller en Papasan een zeer verfrissend boek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 februari 2014
    Like Warringa
    3-4 minuten leestijd
    In ons leven van multitasken, zoveel mogelijk doen in zo weinig mogelijk tijd, stress, spitsroede lopen en de balans vinden tussen werk en privé is ‘1 Ding’ van Keller en Papasan een zeer verfrissend boek.
    recensie
    Algemeen management
    12 februari 2014
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Hun eigen ervaringen en die van de deelnemers aan hun trainingen, inspireerden Wanda Kraal en Tanja Smid tot het schrijven van Leidinggeven doe je zo! Een bij uitstek praktisch boek, dat vol staat met handreikingen om effectiever en dus met meer plezier leiding te geven.
    interview
    Communicatie en media
    12 februari 2014
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Angst. Pure angst. Dat is de belangrijkste reden waarom medewerkers hun mond houden. Deze ‘corporate silence’ is een sluipmoordenaar die organisaties kan verlammen. En de betrokkenheid van medewerkers naar het nulpunt doet dalen. Communicatiestrateeg Mark Blok legt in zijn boek Kop dicht, mond open de vinger op de zere plekken. En laat zien hoe je de stilte doorbreekt.
    nieuws
    Organisatiekunde
    12 februari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    The Innovator’s Dilemma van Clayton Christensen geldt sinds het verschijnen in 1997 als de gouden standaard voor het vernieuwingsbeleid van gevestigde bedrijven. In het boek waarschuwt de Harvard-hoogleraar voor ‘disruptieve innoveerders’: copycats met producten die weliswaar van mindere kwaliteit zijn dan het origineel, maar stukken goedkoper en daarmee bereikbaar voor de massa.
    recensie
    Internet en social media
    12 februari 2014
    Ferry Juddho de Haas
    'Efficiënt werken met gratis webtools' is een praktisch werkboek voor iedereen die meer uit het internet wil halen en dit wil combineren met haar of zijn werk, studie of zelfs op sociaal vlak meer en beter wil samenwerken. Carolien Kok vertelt over diverse webtools en exact stap voor stap hoe ermee gewerkt kan worden. Dat betekent dat je dit boek niet alleen leest maar vooral doet!
    recensie
    Psychologie
    12 februari 2014
    Milou Engelaer
    2-3 minuten leestijd
    Enige tijd geleden viel ik tijdens een zaprondje midden in een gesprek tussen Ruby Wax en presentator Toine Huys in het programma College Tour. Ik had de aankondiging wel gezien, maar ik had bij Ruby Wax een beetje het beeld van een schreeuwerige, arrogante Amerikaanse die vooral heel goed is in het voor schut zetten van anderen. Zat ik er even naast! Toen haar boek ‘Tem je geest’ op Managementboek.nl verscheen, besloot ik het dan ook zonder twijfelen te bestellen.

      Personen

        Trefwoorden