OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 628 van 19.582 resultaten
    recensie
    Marketing
    26 juni 2014
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Dienstenmarketingmanagement behoort sinds 1994 tot de toonaangevende literatuur van alle commerciële opleidingen in het hoger onderwijs. Dit jaar was het tijd voor alweer de zesde herziene editie. De veranderingen? ‘Internet, internet en nogmaals internet’.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2014
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Passie: een woord waar de een van gaat glunderen en de ander jeuk krijgt. Want het wordt te pas en te onpas gebruikt, en dat is zonde. Passie is immers een geweldige eigenschap met bijbehorend fijn gevoel.
    recensie
    Leiderschap
    26 juni 2014
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    ‘Een voor allen, allen voor een’ van Simon Sinek is een boek over de zoektocht naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer.
    recensie
    Communicatie en media
    25 juni 2014
    Raisa Hehenkamp
    2-3 minuten leestijd
    ‘Een kijkje in de keuken in de wereld van politieke lobby en belangenbehartiging’. Met die belofte werd ik gelokt het boek van Van Drimmelen te lezen.
    recensie
    Mens en maatschappij
    23 juni 2014
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Is het erg als politici worden vergeleken met acteurs? Het politieke schouwspel wordt immers nogal eens vergeleken met ‘een groot theater ’. Vaak hebben die beelden een negatieve betekenis - en dat is niet altijd terecht, aldus voormalig acteur en politicus Boris van der Ham.
    recensie
    Communicatie en media
    23 juni 2014
    Marloes Hoekman
    2-3 minuten leestijd
    Doorgaans vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, maar op een feest van een oud-studiegenoo leken de gesprekken niet te vlotten. Toen ik naar huis ging, vroeg ik me af waarom ik het niet zo naar m’n zin had gehad die avond. De sfeer was goed, er stond prima muziek op en de drank en happen waren goed verzorgd. Na het lezen van ‘Basisboek luisteren en spreken’ van Harry van de Pol, kan ik hier beter antwoord op geven.
    recensie
    Algemeen management
    23 juni 2014
    Sanne de Haan - Smid
    2-3 minuten leestijd
    `Het ware wezen van de mens is zijn wil´, zei Schopenhauer ooit. `Je bent wat je wilt.´ Met deze introductie was mijn nieuwsgierigheid naar het boek ‘Drijfveren’ gewekt. Is het ook echt zo dat ik ben wat ik wil of laat ik mijn handelen ook beïnvloeden door mijn omgeving?
    recensie
    Verandermanagement
    23 juni 2014
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Klassieke organisaties zijn verstrikt geraakt in een web van regels, structuren en prestatie-indicatoren met als uiteindelijk doel: meer en beter. In haar nieuwste boek Wat bezielt ons? (‘Van verstarring naar vitaliteit’) beschrijft Lenette Schuijt hoe het vooruitgangsdenken ons in een wurggreep houdt, wat de gevolgen daarvan zijn én hoe tegelijkertijd nieuwe initiatieven tot ontwikkeling komen die wijzen op een kentering: de vitaliteit in de onderstroom.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    23 juni 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Er blijkt iets ernstig mis met de manier waarop we introverten zien, schrijft Scott Berry Kaufman. Hij trekt van leer tegen het idee dat introverten ‘diepe denkers’, ‘reflectief’ of ‘sociaal angstig’ zijn.
    interview
    Strategisch management
    23 juni 2014
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Als er één sector is die de huidige politieke discussie dicteert, is het wel de zorg. De timing van het boek Briljante businessmodellen in de zorg, baanbrekende benaderingen voor een betere en betaalbare zorg, is derhalve in zichzelf ook briljant. Al ontzorgt het boek niet alle zorgproblemen, opvallend is wel dat het boek snel in de top van goed verkopende boeken is terechtgekomen.
    column
    Economie
    20 juni 2014
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    Toen het CBS de groeicijfers over het eerste kwartaal van 2014 bekendmaakte, kreeg je het idee dat de Nederlandse media niet goed snik waren. Wat was er aan de hand?
    opinie
    Leiderschap
    20 juni 2014
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Eveline Jansen helpt leidinggevenden met coaching en trainingmeer kracht te halen uit hun veranderaanpak door slim gebruik te maken van de werking van het brein. Ze is eigenaar van bureau Evelutie en heeft een blog Verandertips. Haar top 3 bestaat uit de volgende boeken:
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 juni 2014
    Sandra Kok
    Een boekje dat je laat zien hoe een blije eikel leeft, handelt en doet. Met een positieve levenshouding kunnen ze de hele wereld aan. Negatieve zaken gaan ze uit de weg, het draait enkel om positieve psychologie.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 juni 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek zet Joost Crasborn een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Maar wat vinden de lezers ervan? In deze aflevering van In Focus: Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!
    interview
    Algemeen management
    20 juni 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het managen van groei is een chaotisch proces dat voor elk bedrijf weer anders is, zegt Stanford-hoogleraar Robert Sutton in Scaling up excellence. Toch zijn alle succesvolle opschalingen het gevolg van bepaalde principes die telkens weer terugkomen. ‘De beste schaalvergroters zijn organisaties waarbij iedereen weet welke dingen heilig zijn en welke dingen taboe.’
    recensie
    19 juni 2014
    Nico de Meester
    ‘Het vervoer van morgen begint vandaag’ schetst drie toekomstbeelden voor personenvervoer in Nederland over 30 jaar en onderbouwt die met een uitgebreide scenarioanalyse. De schrijvers doen geen voorspelling voor de toekomst, maar schetsen mogelijke ontwikkelingen. In hoeverre deze toekomsten werkelijkheid worden is afhankelijk van een goede samenwerking tussen verschillende partijen.
    recensie
    Algemeen management
    19 juni 2014
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    De kern van ‘Het ABC van vertrouwen’ van Ken Blanchard, Cynthia Olmstead & Martha Lawrence is een selfassessmenttool over vertrouwen. Vertrouwen wordt uitgewerkt in vier componenten: competentie, geloofwaardigheid, betrokkenheid en betrouwbaarheid.
    recensie
    Algemeen management
    19 juni 2014
    Maarten Fijnaut
    In tijden van efficiëntie, lean-programma’s en strakke deadlines is deze titel een verademing. In ‘een goede manager zaait verwarring’ leggen Ori Brafman en Judah Pollack haarfijn uit dat het ‘niet plannen’ vaak tot waardevolle resultaten kan leiden. Waardevoller zelfs dan als er volop controle is en structuur. Een zeer inspirerend en makkelijk leesbaar boek met internationale succesverhalen.
    column
    Algemeen management
    19 juni 2014
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    De V van ‘vakantie’ zit weer in de maand, en dat is traditioneel het moment dat ik u mag lastig vallen met mijn persoonlijke tips, observaties en andere aberraties. En omdat we sinds kort naast management ook alle andere boeken verkopen, mag mijn leeslijstje wat breder zijn. Deze keer een glimp op het stapeltje boeken dat ondergetekende meeneemt ter leringh ende vermaeck…
    interview
    Communicatie en media
    19 juni 2014
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Effectieve communicatie is het resultaat van maatwerk. Die overtuiging ligt aan de basis van Communicatie Compleet, een serie boeken voor het hoger onderwijs over de basisvaardigheden voor professionele communicatie. Toegepast op diverse sectoren, waardoor een functionele mix van algemene theorie en contextuele communicatie is ontstaan. Deel drie is bestemd voor hulp- en dienstverleners. Managementboek Magazine sprak met de redacteurs die voor de serie verantwoordelijk zijn.

      Personen

        Trefwoorden