OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 471 van 19.651 resultaten
recensie
Psychologie
3 maart 2017
Aart G. Broek
3-5 minuten leestijd
Schaamte is een substantieel andere emotionele ervaring dan schuldgevoel. Schuld is het gevoel waarbij je je afvraagt wat jouw handelen een ander voor nadeel berokkent. Met schaamte denken we onze eigen kant op: wat doet de ander ons aan of dreigt de ander ons aan te doen voor ernstige pijn door vernedering en uitsluiting.
preview
Leiderschap
2 maart 2017
Anouk Brack
3-4 minuten leestijd
Waarom kunnen we het hoofd van Trump niet meer zien en zoeken we tegelijk steeds nieuws over hem op? Waarom komt tijdens een reorganisatie vaak het slechtste in de mens naar boven? Waarom vinden we met kritiek omgaan zo moeilijk? In ieders brein huist een Trump en dit staat jouw leiderschap in de weg.
recensie
Marketing
2 maart 2017
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Big Data Marketing, Snel – Simpel – Succesvol geschreven door Paul Postma was weer een boek om naar uit te kijken. Paul Postma is één van Nederlands Marketing Iconen. Werk je in de marketing, dan ken je meestal Postma ook wel.
nieuws
Persoonlijke effectiviteit
2 maart 2017
Justin van Lopik
Het ene verkiezingsdebat is nog niet afgelopen of het volgende komt er al weer aan. Politici buitelen deze dagen over elkaar heen om de aandacht. In 2011 verscheen het boek Debatteren om te winnen. Het is inmiddels een échte evergreen. Auteur Roderik Grieken laat aan de hand van diverse methoden, overtuigtips en oefeningen zien hoe je sterker kunt argumenteren en beter presenteren.
preview
Leiderschap
2 maart 2017
Toon Gerbrands
2-3 minuten leestijd
Wat zijn de principes om succes te bereiken? Hoe komt een prestatieklimaat tot stand? Welke rol speelt de coach en de manager? Toon Gerbrands deelt zijn kennis en ervaring in Mijn Stijl. Praktisch, toepasbaar voor leidinggevenden en gebaseerd op de wispelturige realiteit van alledag. Een preview
recensie
Marketing
2 maart 2017
Rein Hof
2-3 minuten leestijd
Eind 2016 werden er een flink aantal nieuwe boeken gepubliceerd, ook op gebied van marketing. Op zich logisch, want de maand december leent zich prima voor het weggeven van cadeautjes en een boek is een mooi geschenk. Zolang dit boek ook ergens toe doet en een bijdrage biedt.
recensie
Algemeen management
1 maart 2017
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Ik heb De kracht van liminaal denken van Dave Gray in één ruk uitgelezen. Prettig geschreven en bovendien een goed verhaal.
recensie
Leiderschap
1 maart 2017
Arvid Buit
2-3 minuten leestijd
In een tijd waarin veel kritiek wordt geuit op leiders en vormen van leiderschap, schrijft auteur Paul Woodruff een werk gebaseerd op filosofische beschouwingen aan de hand van Griekse Mythologie. Vergezocht? Allerminst, het boek is een waar meesterwerk boordevol schitterende analogieën, beschouwingen en wijsheden.
preview
Marketing
1 maart 2017
Carole Lamarque
3-4 minuten leestijd
Influencer marketing is trending. Dat kun je zelfs letterlijk nemen. In Google Trends krijgt het begrip het label ‘Breakout’, wat betekent dat de wereldwijde interesse in influencer marketing de afgelopen tijd met meer dan 5000% is gestegen.
interview
Psychologie
1 maart 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
De doorslaggevende factor voor succes is niet talent, maar uithoudingsvermogen, zegt de Amerikaanse psycholoog Angela Duckworth in De Grit-factor - De kracht van passie en doorzettingsvermogen. Grootse prestaties komen niet uit de lucht vallen, maar zijn het gevolg van een incrementeel proces dat nooit af is. ‘Precies wat agile bedrijven ook nastreven.’
recensie
Marketing
1 maart 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek Klantsignaalmanagement van Zanna van der Aa te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid?
recensie
Marketing
28 februari 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Contentmarketing, geschreven door Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens mag je bijna wel een studieboek noemen. De auteurs hebben het boek geschreven voor de Vlaamse markt, en dat merk je soms wel aan de schrijfstijl, maar daarom is het niet minder interessant voor Nederlandse lezers.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
28 februari 2017
José Otte
1-2 minuten leestijd
Werken in de digitale wereld vanuit de inzichten die al door de samoerai ontwikkeld zijn. Want, zo zegt Merks, alles waar je in de moderne (digitale) wereld tegenaan loopt op je werk kun je beter doen als je in je achterhoofd de inzichten van de samoerai hebt, die je helpen.
nieuws
Algemeen management
28 februari 2017
Pierre Spaninks
1-2 minuten leestijd
Marketeers zijn vooral bezig met de marketing van het bedrijf en van de producten en diensten van dat bedrijf. Aan de organisatie van de marketingfunctie en van de marketingcompetenties besteden ze veel minder aandacht.
recensie
Algemeen management
28 februari 2017
Nicole Verhoeven
recensie
28 februari 2017
Hanneke Tinor-Centi
preview
Personeelsmanagement
28 februari 2017
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Futuring Organisatisations van Karin Manuel gaat over het toekomstbestendig maken van organisaties door een aantrekkelijke werkgever voor Milennials te worden. Een preview.
recensie
Marketing
28 februari 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef.
preview
Leiderschap
27 februari 2017
Jan-Dirk den Breejen
2-3 minuten leestijd
Managers worden steeds strenger beoordeeld op de prestaties van de eigen unit of afdeling. We ontwikkelen mensen opdat de performance van de organisatie verbetert.
recensie
Algemeen management
27 februari 2017
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Een praktisch werkboek over hoe gesprekken in organisaties beter kunnen. Na het lezen van het boek De gespreksfluisteraar zijn diverse handige tips en suggesties bijgebleven om gesprekken direct effectiever te maken.