OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 461 van 19.650 resultaten
recensie
20 april 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
20 april 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
20 april 2017
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
In ‘Bezorgde Burgers’ voert Steven de Jong Samuel als hoofdpersoon op. Samuel werkt bij communicatiebureau Puntjes op de i. Hij redigeert marketingteksten van ‘jonge, dynamische bedrijven’.
preview
Strategisch management
20 april 2017
Gijs van Wulfen
3-4 minuten leestijd
Met Innoveer Jezelf biedt Gijs van Wulfen een praktisch 6-stappenplan om jezelf en je werk te innoveren. Want innoveren is eenvoudiger dan je denkt. Een preview.
nieuws
Strategisch management
19 april 2017
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Tot de uitreiking van de prijs Managementboek van het Jaar 2017 was innovatiegoeroe Gijs van Wulfen wereldberoemd behalve in Nederland. De bekroning van zijn boek Het innovatiedoolhof, tijdens het Managementboekengala op 18 april in de Prodentfabriek in Amersfoort, zal daar zonder twijfel verandering in brengen.
interview
Internet en social media
19 april 2017
Paul Groothengel
4-6 minuten leestijd
Met hun slimme algoritmes en datagestuurde informatie duwen overheden en bedrijven ons in een bepaalde richting, zonder dat wij dat doorhebben. Ons privacyprobleem is veel groter dan gedacht, gevangen als we zitten in een ‘web van onzichtbaar prikkeldraad’. Aldus Maurits Martijn, journalist van De Correspondent. Met collega Dimitri Tokmetzis schreef hij Je hebt wél iets te verbergen, over het levensbelang van privacy.
preview
Strategisch management
19 april 2017
Glenn Frijde
3-4 minuten leestijd
Glenn Frijde schetst in Dynamisch organiseren hoe bedrijven alleen met een compleet ander paradigma de snelle veranderingen van nu de baas kunnen. We moeten stoppen met reorganiseren, als we de juiste dingen doen gaat dat vanzelf. Een preview.
recensie
Leiderschap
18 april 2017
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Eenvoud voor gevorderden met als subtitel ‘ingrediënten voor inspirerend leiderschap’ heeft het formaat en de functie van een zakboek met veel citaten en mooie tekeningen in zwart/wit van Gam Klutier.
recensie
18 april 2017
Dave van Ooijen
8-12 minuten leestijd
In De erecode. Hoe morele revoluties plaatsvinden vraagt Kwame Anthony Appiah, hoogleraar filosofie aan de Universiteit van New York, zich af hoe morele revoluties tot stand komen.
preview
Strategisch management
18 april 2017
Tony de Bree
3-4 minuten leestijd
Tony de Bree weet als online ondernemer, jurylid van o.a. de Dutch Fintech Awards en voormalig bankier welke factoren van cruciaal belang zijn voor het succesvol lanceren van een businessidee. Hij schreef er een boek over: Kan het vliegen? Een preview.
interview
Personeelsmanagement
18 april 2017
Justin van Lopik
4-6 minuten leestijd
Karin Manuel deed onderzoek naar hoe je als werkgever millennials kunt aantrekken én behouden. Ze maakt korte metten met bepaalde ideeën over Millennials: 'Millennials wisselen niet van werk omdat jobhoppen hun motto is. Ze doen dat omdat ze in organisaties te weinig worden getriggerd'.
recensie
Reclame en verkoop
18 april 2017
Aukje Adams
2-3 minuten leestijd
Wat zijn salesvaardigheden waarover jij moet beschikken om succesvol te zijn? Ten eerste moet jij je productaanbod goed kennen, inlevingsvermogen hebben en over de juiste uitstraling beschikken. Maar vooral moet je goed kunnen luisteren. Luisteren, om te analyseren waar de klant naar op zoek is. Door de juiste vragen te stellen, overtuigend te argumenteren, oog te hebben voor cross selling en resultaatgericht te onderhandelen.
interview
Marketing
14 april 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Ondernemers zijn succesvoller als ze eerst hun winst pakken en zich dan pas zorgen maken om de kosten, stelt bedrijfsadviseur Mike Michalowicz in Profit first. Cruciale stap is het openen van verschillende bankrekeningen die elk een specifiek doel dienen. ‘Je neemt betere beslissingen als je je inkomsten al vooraf een bestemming geeft.’
recensie
Financieel management
14 april 2017
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De ondertitel ‘de weg naar jouw crowd’ wordt volledig waargemaakt in Het grote crowdfunding boek van Simon Douw en Gijsbert Koren. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 april 2017
Sonja van Vuren
7-10 minuten leestijd
De 10 stappen naar succes. In 6 stappen een gelukkiger leven. Lijstjes zijn onverminderd populair. Ze geven de verleidelijke illusie dat er een eenvoudige formule is voor succes of geluk. En dat willen we maar wat graag geloven, al weten we heus wel dat veranderen niet tot zoiets simplistisch te reduceren is.
preview
Algemeen management
14 april 2017
Mathieu Weggeman
3-4 minuten leestijd
Iedereen weet onmiddellijk waar je het over hebt als je ‘stagnatie’ zegt, maar om het aan te pakken moet je preciezer weten wat het is. De auteurs zien stagnatie als een vroegtijdige afname van de persoonlijke groeisnelheid die tot stilstand en afnemende performance leidt.
column
Organisatiekunde
14 april 2017
Martin van Staveren
2-3 minuten leestijd
Om effectief om te kunnen gaan met risico’s is iets van een risicodossier wel handig. Het hoeft niet meer te zijn dan een actielijstje met aandachtspunten. Toch loopt dit vaak flink uit de hand. En dat begint met de verkeerde vraag.
recensie
recensie
Marketing
13 april 2017
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
recensie
Marketing
13 april 2017
Désirée Wassing-Boerema
3-5 minuten leestijd
Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.