OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 388 van 19.599 resultaten
recensie
Mens en maatschappij
5 april 2018
Peter van den Boom
3-4 minuten leestijd
De voortgaande modernisering, globalisering, meer of minder Europa, toenemende diversiteit en instabiele internationale machtsverhoudingen leiden tot herwaardering van wat eigen is aan Nederland.
recensie
Organisatiekunde
5 april 2018
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Samenwerken is niet ondanks, maar dankzij verschillen succesvol, zeker wanneer het om samenwerking tussen organisaties gaat. Dat is de belangrijkste boodschap van een verzameling essays, columns, interviews en (andere) praktijkverhalen die onder redactie van Twynstra Gudde-adviseurs Martine de Jong, Has Bakker en Fieke Robeerst gepubliceerd werd met als titel Tweebenig samenwerken.
recensie
Marketing
5 april 2018
Jessie van Loon
3-4 minuten leestijd
Een boek over zoekmachineoptimalisatie van Tonny Loorbach, bekend van de Internet Marketing Universiteit. Dat zorgt voor hooggespannen verwachtingen, zeker omdat je IMU vaak hoog in Google tegenkomt.
preview
Leiderschap
5 april 2018
Frits Conijn
3-5 minuten leestijd
Mijn eerste ontmoeting met Wim van der Leegte was op 28 augustus 2014. Ik interviewde hem voor het Financieele Dagblad, hij pakte zijn beruchte presentatiemap en vertelde over de winstcijfers, het aantal medewerkers, het eigen vermogen en de omzet. En dat alles van november 1966 tot nu.
interview
Algemeen management
5 april 2018
Hans van der Klis
6-9 minuten leestijd
Ruim tien jaar na de verschijning van van Kloteklanten 1.0, met een update 2.0 in 2013, is Egbert Jan van Bel terug met een geheel nieuw boek: Kloteklanten 3.0. Aan de hand van de ervaringen van vijf winnaars van de prijs voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland concludeert Van Bel dat ware klantvriendelijkheid stevig ingebed moet zijn in de bedrijfscultuur. ‘Een fout rechtzetten is moeilijker dan tien jaar geleden.’
recensie
4 april 2018
Han van der Pool
2-3 minuten leestijd
Vertrouwen is een alledaags begrip en iedereen heeft er mee te maken. Vertrouwen is bijvoorbeeld een belangrijke voorwaarde voor goede samenwerking, en veel recente managementliteratuur gaat dan ook over het belang van vertrouwen bij het managen van medewerkers.
preview
4 april 2018
Luc van Esch
3-4 minuten leestijd
Hoe kun je mensen die je niet kent direct goed inschatten? Hoe kun je vertrouwen op je intuïtie bij beslissingen die je neemt?
recensie
Leiderschap
4 april 2018
Paul Misdorp
4-6 minuten leestijd
Mijn Stijl van Toon Gerbrands is een interessant en intrigerend boek over wat topsport vraagt van goed management en hoe goed management kan bijdragen aan topsport.
preview
Ondernemen
4 april 2018
Johan Nebbeling
4-5 minuten leestijd
André Rieu (68) is niet alleen een wereldberoemde violist en orkestleider, maar ook een gewiekst zakenman. Vanuit het niets bouwde hij een miljoenenimperium op. In Denken als André Rieu’ laat journalist Johan Nebbeling zien hoe de Maastrichtse stehgeiger het schopte tot de op twee na best verdienende muzikant van Nederland.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 april 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Als een voormalig Chief Business Officer van Google X een formule heeft bedacht om 10 miljoen mensen gelukkig te maken, weet je dat het om een Amerikaanse auteur gaat en dat de kans op opportunisme groot is. Dat blijkt hier ook wel het geval.
recensie
Algemeen management
3 april 2018
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
In Kloteklanten 3.0 lees je wat je moet doen om het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland te worden. Het beschrijft de ontwikkelingen op het gebied van klantvriendelijkheid en bevat een groot aantal voorbeelden, adviezen en tips van winnaars van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
preview
Ondernemen
3 april 2018
Peter van Lonkhuyzen
3-4 minuten leestijd
Hij is een van de succesvolste ondernemers van onze tijd en inmiddels de rijkste man van de wereld. Wat zijn de geheimen van Jeff Bezos, de oprichter van de Amerikaanse internetwinkel Amazon? Peter van Lonkhuyzen over wat we van Bezos kunnen leren.
recensie
Projectmanagement
3 april 2018
Frank van Kuijck
4-5 minuten leestijd
Scrum, Lean en Agile. Dat zijn begrippen die je zowat in elke organisatie hoort. Dat was ook één van de redenen voor mij om het boek Agile with a smile te gaan lezen.
recensie
3 april 2018
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
In Door Haagse ogen bieden Erik van Venetië en Jur de Haan hun lezers een
uiterst actueel kijkje in de Haagse politieke arena door de ogen van de
ontvangers van een lobby.
preview
Algemeen management
3 april 2018
Maurice Jonkers
3-4 minuten leestijd
Chemische Binding is een atypisch managementboek. Ik heb gekozen voor een meer mystieke verhalende vorm in plaats van een lesgevend referaat. Met Chemische Binding is er een nieuw genre geschapen en wel geromantiseerde non-fictie.
recensie
Reclame en verkoop
30 maart 2018
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
In deze wereld worden goede offertes steeds belangrijker. Hoe onderscheid je je van je concurrentie? Experttips voor onweerstaanbare offertes, maak van iedere offerte een opdracht met de GUN-factor klinkt dan zeer interessant.
preview
Marketing
30 maart 2018
Joyce Hardholt
3-4 minuten leestijd
Stel je eens voor. Een potentiële klant leest je aanbod, zijn vingers gaan tintelen en bám. Zonder twijfel drukt hij op de bestelknop of pakt hij de telefoon. Dit ligt voor het oprapen, want overtuigend schrijven is makkelijker dan je denkt. We geven je 5 slimme tips.
recensie
30 maart 2018
Hanneke Tinor-Centi
recensie
30 maart 2018
Hanneke Tinor-Centi
recensie
30 maart 2018
Hanneke Tinor-Centi