OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 388 van 19.599 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    5 april 2018
    Peter van den Boom
    3-4 minuten leestijd
    De voortgaande modernisering, globalisering, meer of minder Europa, toenemende diversiteit en instabiele internationale machtsverhoudingen leiden tot herwaardering van wat eigen is aan Nederland.
    recensie
    Organisatiekunde
    5 april 2018
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Samenwerken is niet ondanks, maar dankzij verschillen succesvol, zeker wanneer het om samenwerking tussen organisaties gaat. Dat is de belangrijkste boodschap van een verzameling essays, columns, interviews en (andere) praktijkverhalen die onder redactie van Twynstra Gudde-adviseurs Martine de Jong, Has Bakker en Fieke Robeerst gepubliceerd werd met als titel Tweebenig samenwerken.
    recensie
    Marketing
    5 april 2018
    Jessie van Loon
    3-4 minuten leestijd
    Een boek over zoekmachineoptimalisatie van Tonny Loorbach, bekend van de Internet Marketing Universiteit. Dat zorgt voor hooggespannen verwachtingen, zeker omdat je IMU vaak hoog in Google tegenkomt.
    preview
    Leiderschap
    5 april 2018
    Frits Conijn
    3-5 minuten leestijd
    Mijn eerste ontmoeting met Wim van der Leegte was op 28 augustus 2014. Ik interviewde hem voor het Financieele Dagblad, hij pakte zijn beruchte presentatiemap en vertelde over de winstcijfers, het aantal medewerkers, het eigen vermogen en de omzet. En dat alles van november 1966 tot nu.
    interview
    Algemeen management
    5 april 2018
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Ruim tien jaar na de verschijning van van Kloteklanten 1.0, met een update 2.0 in 2013, is Egbert Jan van Bel terug met een geheel nieuw boek: Kloteklanten 3.0. Aan de hand van de ervaringen van vijf winnaars van de prijs voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland concludeert Van Bel dat ware klantvriendelijkheid stevig ingebed moet zijn in de bedrijfscultuur. ‘Een fout rechtzetten is moeilijker dan tien jaar geleden.’
    recensie
    4 april 2018
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Vertrouwen is een alledaags begrip en iedereen heeft er mee te maken. Vertrouwen is bijvoorbeeld een belangrijke voorwaarde voor goede samenwerking, en veel recente managementliteratuur gaat dan ook over het belang van vertrouwen bij het managen van medewerkers.
    preview
    4 april 2018
    Luc van Esch
    3-4 minuten leestijd
    Hoe kun je mensen die je niet kent direct goed inschatten? Hoe kun je vertrouwen op je intuïtie bij beslissingen die je neemt?
    recensie
    Leiderschap
    4 april 2018
    Paul Misdorp
    4-6 minuten leestijd
    Mijn Stijl  van Toon Gerbrands is een interessant en intrigerend boek over wat topsport vraagt van goed management en hoe goed management kan bijdragen aan topsport. 
    preview
    Ondernemen
    4 april 2018
    Johan Nebbeling
    4-5 minuten leestijd
    André Rieu (68) is niet alleen een wereldberoemde violist en orkestleider, maar ook een gewiekst zakenman. Vanuit het niets bouwde hij een miljoenenimperium op. In Denken als André Rieu’ laat journalist Johan Nebbeling zien hoe de Maastrichtse stehgeiger het schopte tot de op twee na best verdienende muzikant van Nederland.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 april 2018
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Als een voormalig Chief Business Officer van Google X een formule heeft bedacht om 10 miljoen mensen gelukkig te maken, weet je dat het om een Amerikaanse auteur gaat en dat de kans op opportunisme groot is. Dat blijkt hier ook wel het geval.
    recensie
    Algemeen management
    3 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    In Kloteklanten 3.0 lees je wat je moet doen om het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland te worden. Het beschrijft de ontwikkelingen op het gebied van klantvriendelijkheid en bevat een groot aantal voorbeelden, adviezen en tips van winnaars van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
    preview
    Ondernemen
    3 april 2018
    Peter van Lonkhuyzen
    3-4 minuten leestijd
    Hij is een van de succesvolste ondernemers van onze tijd en inmiddels de rijkste man van de wereld. Wat zijn de geheimen van Jeff Bezos, de oprichter van de Amerikaanse internetwinkel Amazon? Peter van Lonkhuyzen over wat we van Bezos kunnen leren.
    recensie
    Projectmanagement
    3 april 2018
    Frank van Kuijck
    4-5 minuten leestijd
    Scrum, Lean en Agile. Dat zijn begrippen die je zowat in elke organisatie hoort. Dat was ook één van de redenen voor mij om het boek Agile with a smile te gaan lezen.
    recensie
    3 april 2018
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    In Door Haagse ogen bieden Erik van Venetië en Jur de Haan hun lezers een uiterst actueel kijkje in de Haagse politieke arena door de ogen van de ontvangers van een lobby.
    preview
    Algemeen management
    3 april 2018
    Maurice Jonkers
    3-4 minuten leestijd
    Chemische Binding is een atypisch managementboek. Ik heb gekozen voor een meer mystieke verhalende vorm in plaats van een lesgevend referaat. Met Chemische Binding is er een nieuw genre geschapen en wel geromantiseerde non-fictie.
    recensie
    Reclame en verkoop
    30 maart 2018
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    In deze wereld worden goede offertes steeds belangrijker. Hoe onderscheid je je van je concurrentie? Experttips voor onweerstaanbare offertes, maak van iedere offerte een opdracht met de GUN-factor klinkt dan zeer interessant.
    preview
    Marketing
    30 maart 2018
    Joyce Hardholt
    3-4 minuten leestijd
    Stel je eens voor. Een potentiële klant leest je aanbod, zijn vingers gaan tintelen en bám. Zonder twijfel drukt hij op de bestelknop of pakt hij de telefoon. Dit ligt voor het oprapen, want overtuigend schrijven is makkelijker dan je denkt. We geven je 5 slimme tips.
    recensie
    30 maart 2018
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    30 maart 2018
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    30 maart 2018
    Hanneke Tinor-Centi

      Personen

        Trefwoorden