OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 384 van 19.599 resultaten
    recensie
    23 april 2018
    Dave van Ooijen
    8-11 minuten leestijd
    Er woedt een heus gevecht om de Europese rechtsstaat. Zo startte vier maanden geleden de Europese Commissie een juridische procedure tegen Polen.
    interview
    Coaching en trainen
    23 april 2018
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Jitske Kramer: ‘De Tayloriaanse periode van top-down en processen in stukjes knippen is geweest. We gaan gewoon weer organiseren zoals we dat al eeuwen doen: samenwerken, naar elkaar luisteren met een charismatische leider op afstand.’
    nieuws
    Marketing
    23 april 2018
    Ger Post
    3-4 minuten leestijd
    Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het ‘Managementboek van het jaar 2018’ sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    23 april 2018
    Jolanda Meijer
    3-4 minuten leestijd
    Voor veel werknemers is hun baas eerder een stressfactor dan een bron van inspiratie en motivatie. Zij worden geconfronteerd met sociaal onhandige, incapabele of ronduit onbeschofte leidinggevenden.
    recensie
    Mens en maatschappij
    23 april 2018
    Ger van den Buijs
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel verwoordt prachtig de visie van de auteurs: ‘de machine als medemens’. Ik heb de laatste tijd een aantal boeken gelezen over Artificiële Intelligentie (AI) en dit boek is absoluut het beste in zijn genre.
    recensie
    Internet en social media
    20 april 2018
    Jessie van Loon
    3-4 minuten leestijd
    Je herkent inhakers als je ze tegenkomt. Door de voorbeelden die Thijs Waardenburg en Komala Mazerant geven in Inhaken met sociale media in 60 minuten pingpongen de ideeën al tijdens het lezen door je hoofd.
    nieuws
    Algemeen management
    20 april 2018
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    De winnaar is bekend! Het is een boek waarvan wij als jury met recht zeggen: dit moet elke manager lezen. Na bijna een jaar vol lezen, beoordelen, discussiëren en keuzes maken zijn we er uit.
    recensie
    Algemeen management
    20 april 2018
    Rick Lindeman
    2-3 minuten leestijd
    Drie jaar geleden alweer verscheen van Danielle Braun, samen met Jitske Kramer het geweldige boek De Corporate Tribe. Een rijke uitgave, vol mooie foto's van rites in Afrika en totempalen in Amerika.
    recensie
    Marketing
    20 april 2018
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Ik ben echt fan van Steven Van Belleghem. De presentatie die ik ooit heb mogen bijwonen was verbijsterend, ronduit geweldig. Hij kan als geen ander vertellen over technologie. Zijn boek When digital becomes human heb ik in één ruk uitgelezen.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    20 april 2018
    Peter Roemeling
    3-4 minuten leestijd
    In het jarenlang coachen van mensen waren er twee vragen die maar door mijn hoofd bleven spelen. ‘Wat is dat: mens zijn?’ en ‘Wat heb je te doen om je te ontwikkelen en gelukkig te blijven of te worden?’
    preview
    Personeelsmanagement
    19 april 2018
    Jacco Valkenburg
    3-4 minuten leestijd
    Een briefselectie, matching op basis van het cv en twee sollicitatiegesprekken is nog steeds gemeengoed om een keuze te maken wie de nieuwe collega wordt.
    recensie
    Strategisch management
    19 april 2018
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    Organiseren in en met netwerken van Nikki Willems, Renee Linck en Edwin Kaats is een praktisch werkboek dat helpt bij het organiseren van een – nieuw – netwerk.
    recensie
    Ondernemen
    19 april 2018
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Wie heeft er nog nooit van Amazon gehoord? Ik denk dat Amazon inmiddels een van de meest bekende webwinkels is. En wie aan Amazon denkt, denkt aan Jeff Bezos.
    recensie
    IT-management / ICT
    19 april 2018
    Robert den Broeder
    3-4 minuten leestijd
    Managers en bestuurders hebben het niet makkelijk tegenwoordig. Er verschijnen steeds nieuwe technologieën en managementmodellen en er is sprake van toenemende concurrentie van jonge en uiterst wendbare ondernemingen.
    preview
    Verandermanagement
    19 april 2018
    Kilian Bennebroek Gravenhorst
    2-3 minuten leestijd
    Binnenkort verschijnt een nieuw boek van Jaap Boonstra over Perspectieven op veranderen. Hij stelt dat er geen beste manier van veranderen is, in weerwil van wat veel andere benaderingen ons doen geloven.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 april 2018
    Liesbeth Tettero
    1-2 minuten leestijd
    ‘Recensie schrijven over Bullet Journal voor professionals’. Het staat serieus al een paar weken in mijn to-do-lijst. In mijn digitale agenda. Dus niet in een bullet journal. Of ‘bujo’, voor intimi.
    recensie
    Coaching en trainen
    18 april 2018
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Dat het coachen van teams iets heel anders is dan het trainen van teams is zo’n beetje de rode draad in dit handboek van Vroemen. Niet voor niets kiest hij als subtitel ‘helpen zonder bemoeizucht’.
    recensie
    Coaching en trainen
    18 april 2018
    Wiemer Renkema
    recensie
    Leiderschap
    18 april 2018
    Wiemer Renkema
    2-3 minuten leestijd
    Teams in flow is een prettig geschreven en mooi vormgegeven boek dat gaat over de ontwikkeling van teams. Diederik Steeman, de schrijver, is organisatiepsycholoog en werkt als adviseur en coach op het gebied van team- en organisatieontwikkeling.
    recensie
    Communicatie en media
    18 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Organisaties moeten klantgericht zijn om te kunnen overleven. Ze investeren daarin ook steeds meer maar vergeten een belangrijk punt.

      Personen

        Trefwoorden