OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 379 van 19.599 resultaten
recensie
Verandermanagement
18 mei 2018
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Best practices mogen dan wereldwijd gebruikt worden, dat betekent niet dat ze ook effectief zijn. In tegendeel. Veel best practices zijn achterhaald, schadelijk of dwarsbomen innovatie. Door je te ontdoen van populaire, maar versleten ideeën en oplossingen creëer je nieuwe kansen voor innovatie en groei. Dat is de boodschap van Freek Vermeulen in Breaking Bad Habits.
preview
Economie
18 mei 2018
Kaj Morel
3-4 minuten leestijd
Wanneer het over economie gaat, lijken we wel makke schapen die braaf achter hun alwetende herder met de blauwe ogen aanlopen. We stellen geen vragen. We komen niet in opstand.
recensie
Leiderschap
18 mei 2018
Annemiek Sierhuis
4-5 minuten leestijd
De vrolijke Wim van der Leegte (geb. 1947) straalt op de kaft en het boek vertelt precies over deze gemoedelijke Brabander en oprichter van de VDL groep, die heel veel in zijn mars heeft.
recensie
Ondernemen
17 mei 2018
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Lees Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony's Chocolonely. Een ware rollercoaster op weg naar 100% slaafvrije chocola. Met journalist en schrijver Jeroen Siebelink als volleerd sterke verhalenverteller.
recensie
Strategisch management
17 mei 2018
Wiemer Renkema
3-4 minuten leestijd
De bedrijfscultuur-code van Daniel Coyle is een van de beste managementboeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Coyle schrijft over zeer verschillende organisaties: van internet startups tot basketbalteams, van Pixar tot Navy Seals, van het kerstbestand in de 1e Wereldoorlog tot een restaurantketen.
recensie
preview
Internet en social media
17 mei 2018
Stéphan Lam
2-3 minuten leestijd
Veel bedrijven zeggen dat ze social media inzetten, in werkelijkheid is het maar weinig ‘social’. Content wordt bedacht op de marketingafdeling, terwijl er diepgaande vakkennis beschikbaar is in de rest van de organisatie. In deze preview pleit Stéphan Lam om ‘social’ terug in social media te stoppen, middels de persoonlijke netwerken van de medewerkers.
recensie
Coaching en trainen
17 mei 2018
Nicole van Dijk
2-3 minuten leestijd
De cover geeft direct prachtig visueel weer waar het om draait in dit boek: kwetsbaarheid en kracht. Hoe leert u als coach/therapeut nieuwe manieren aan uw cliënten om hiermee om te gaan?
recensie
Marketing
16 mei 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De titel trekt zeker de aandacht, want sinds wanneer is winnen zilver? Het boek ziet er mooi uit met een stevige kaft en een grote leesbaarheid alsmede op het eerste gezicht niet zo veel pagina's. Het zijn 97 bladzijden.
recensie
Leiderschap
16 mei 2018
Veerle Blajic-Kik
4-5 minuten leestijd
‘Leuk hoor, al die boeken over leiderschap, maar op den duur weet je niet meer wat je moet geloven, ze zeggen allemaal wat anders!’ Joël Aerts maakt daar korte metten mee en verzamelde de 14 belangrijkste manieren om je ontwikkeling te versnellen.
recensie
Ondernemen
16 mei 2018
Rick Lindeman
3-4 minuten leestijd
Geen vervoermiddel is zo typisch Nederlands als de fiets. Marian Rijk probeert in Een Eeuw in versnelling aan de hand van het familiebedrijf Gazelle de ontwikkeling van de fiets en van Nederland te schetsen.
preview
Algemeen management
16 mei 2018
Siemen Cox
4-5 minuten leestijd
De Blauwe Revolutie is een interactief werkboek voor ondernemers, corporate refugees en studenten. Het bevat een methodiek om je organisatie in vier overzichtelijke stappen te verduurzamen en dat vervolgens overtuigend te communiceren.
recensie
Communicatie en media
15 mei 2018
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Hoe neem je het publiek met een spannende plot op sleeptouw? En hoe spin je een complexe communicatieboodschap uit tot een interessant verhaal?
recensie
Algemeen management
15 mei 2018
Theo Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Anno 2018 is de populariteit van de Agile ICT ontwikkelmethode nog steeds aan het groeien, niet enkel binnen de ICT, maar ook daarbuiten. Logisch, aangezien Agile vaak gelijk gesteld wordt met ‘meer klanttevredenheid’, ‘sneller reageren op marktontwikkelingen’ en ‘betrokken medewerkers’.
recensie
Verandermanagement
15 mei 2018
Han van der Pool
2-3 minuten leestijd
Leidinggeven aan organisatie transformatie is de populaire versie van het proefschrift van Rogier Offerhaus. Het is geschreven naar aanleiding van zijn promotieonderzoek naar gerichte cultuurverandering aan de Universiteit van Tilburg.
preview
Verandermanagement
15 mei 2018
Jos van der Horst
3-4 minuten leestijd
In de loop van de jaren ontmoette ik veel professionals met stevige kritiek op de veranderambities van ‘hun organisatie’. Meestal zat niemand te wachten op hun kritische geluid.
column
Marketing
15 mei 2018
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Na urenlang in de regen te hebben gelopen en voor de zoveelste keer voor een gesloten deur te staan, besloten we nu maar even te kloppen. Na enige tijd ging boven een raampje open van waaruit een morsige dame ons toeriep dat ze gesloten waren.
interview
Algemeen management
15 mei 2018
Ger Post
6-9 minuten leestijd
Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en er mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het Managementboek van het Jaar 2018 sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
recensie
Persoonlijke effectiviteit
15 mei 2018
Sandra Kok
1-2 minuten leestijd
De roep van de hooggevoelige vrouw is het eerste boek van Tamara Beekmans, en wat voor eentje! In het eerste hoofdstuk pakt ze je helemaal in. Wat een verhaal. Ze tekent haar levensverhaal op en laat niet alleen zien wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ze laat je het meebeleven.
recensie
Algemeen management
14 mei 2018
Liesbeth Tettero
4-5 minuten leestijd
Robert Cialdini laat in zijn nieuwe boek De kracht van timing zien hoe en hoe vaak we beslissingen nemen gebaseerd op onbewuste beïnvloeding door anderen.