OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 303 van 19.579 resultaten
    recensie
    Marketing
    25 juli 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.
    recensie
    Verandermanagement
    25 juli 2019
    Eelco Sneep
    2-3 minuten leestijd
    Wij is belangrijker dan Why is een positief, concreet én reflectief boek over het aantoonbaar en blijvend verbeteren van prestaties bij een organisatie waar meer dan een miljoen Nederlanders dagelijks mee in aanraking komen: de Nederlandse Spoorwegen (NS).
    preview
    Psychologie
    25 juli 2019
    Roel Klaassen
    3-4 minuten leestijd
    Omgaan met druk is een pleidooi om de druk die je voelt te accepteren en te voelen om van daaruit mee leren omgaan - want eerlijk is eerlijk: echte topprestaties kunnen we alleen leveren wanneer er sprake is van enige druk. Een preview.
    recensie
    Communicatie en media
    24 juli 2019
    Ment Kuiper
    2-3 minuten leestijd
    Wat communiceren betekent is een boek over communiceren zelf. Met zo'n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit boek begonnen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    24 juli 2019
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    ‘Het lijkt of ik olie met water moet mengen' aldus een vrouw die ervoer dat ze niet tegelijkertijd aardig en assertief kon zijn. Een dilemma dat veel vrouwen herkennen: ben je daadkrachtig, dan ben je een bitch. Ben je aardig, dan word je niet competent gevonden.
    preview
    Leiderschap
    24 juli 2019
    John Strelecky
    2-3 minuten leestijd
    Met dit boek staat bestsellerauteur John Strelecky in het buitenland al ruim 3 jaar prominent in de top 5 van de boekenlijsten. Vanaf nu is hij ook eindelijk in het Nederlands verkrijgbaar: Return to the Why Café.
    recensie
    Psychologie
    23 juli 2019
    Martin van Staveren
    3-5 minuten leestijd
    Hoe begin je een recensie over een voltreffer van een boek, dat in eerste instantie de nodige managers zal afschrikken? Over een boek dat veel meer biedt dan je zou kunnen denken, dat élke manager met enige ambitie zou moeten lezen?
    recensie
    Personeelsmanagement
    23 juli 2019
    Richard Lannoye
    3-4 minuten leestijd
    In 10 stappen een topteam van Bene Bailleul richt zich zowel op teamleiders als op teamleden. Voor beide groepen worden 10 concrete stappen met tips en oefeningen aangereikt met als doel naar een topteam te groeien.
    preview
    Verandermanagement
    23 juli 2019
    An Kramer
    4-5 minuten leestijd
    ‘Jeder Mensch ist ein Künstler' is een beroemde uitspraak van de kunstenaar Joseph Beuys. 'In iedere mens zit een activist', is mijn stelling. Er bestaat geen activisten-opleiding. De activist in jou is er al.
    recensie
    Coaching en trainen
    22 juli 2019
    Ruerdje van Mierlo
    3-4 minuten leestijd
    Coachen is een vak, dat bewijst Nicolette Kat maar weer eens overduidelijk met haar geheel vernieuwde versie van Coachen met een leeg hoofd.
    recensie
    Algemeen management
    22 juli 2019
    Peter de Roode
    recensie
    Algemeen management
    22 juli 2019
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Velen zullen het herkennen: het ongemak van de eerste dag in een nieuwe baan. Ben je welkom? Met wie knoop je een praatje aan? En hoe doe je dat? In Stoor nooit een vlooiende aap begint Constanze Mager, hoofd Educatie bij Burgers Zoo, bij de eerste werkdag in de kantoorjungle.
    preview
    Algemeen management
    22 juli 2019
    Kim de Keijzer
    2-3 minuten leestijd
    ‘Spelen is toch voor kinderen?', hoor ik ze gniffelend tegen elkaar zeggen. Het is een doorsnee werkdag waarop ik bepakt en bezakt met mijn dozen LEGO® bij een klant op bezoek ga. We gaan professioneel spelen.
    recensie
    IT-management / ICT
    22 juli 2019
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Kies jij de weg van de minste weerstand en het grootste succes? Dat staat te lezen op het omslag van Non-Invasive Data Governance. Het lijkt te mooi om waar te zijn.
    recensie
    Strategisch management
    19 juli 2019
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Camilla van den Boom heeft een boek geschreven voor directeuren en managers die hun organisatie sterker, slimmer en sneller willen maken. De intrigerende titel 3458 trekt in ieder geval de aandacht.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    19 juli 2019
    Eva Brouwer
    5-7 minuten leestijd
    Op een podium staan als spreker of dagvoorzitter is niet alleen geweldig (spannend) om te doen, het is ook nog eens heel goed voor je zichtbaarheid (letterlijk: iedereen ziet je) en voor je expertstatus (iedereen ziet wat je weet/kan/doet).
    recensie
    Economie
    19 juli 2019
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Vlindereconomie is een boek over duurzame groei, een ander economisch model. Als financieel expert belicht Jack Cox met name de financiële kanten van de economie, van (overheids)schulden tot groeipercentages.
    recensie
    Marketing
    18 juli 2019
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende ecommerce bedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen.
    recensie
    Communicatie en media
    18 juli 2019
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Dat mensen ‘verhalenmachines' zijn is genoegzaam bekend. Maar verhalen hoeven niet langer uit slechts woorden te bestaan, maar kunnen gelardeerd worden met beelden en zelfs animaties. In dit boekje wordt de lezer uitgedaagd om zijn verhaal verder te verfraaien. Software, al dan niet gratis, speelt daarbij een belangrijke rol.
    recensie
    Reclame en verkoop
    17 juli 2019
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Er valt heel wat te leren van wittewijnijs, de klantobsessie van Amazons Jeff Bezos en glitterconfetti. Want ze helpen je om onderscheidend in beeld te komen bij klanten en ervoor te zorgen dat die graag zaken met jou willen doen.

      Personen

        Trefwoorden