OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 255 van 19.560 resultaten
nieuws
Marketing
7 juli 2020
Ronand Jansen
2-3 minuten leestijd
Afgelopen vrijdag 3 juli, zat ik op uitnodiging van professioneel dagvoorzitter Joost Hoebink in het circulaire zaalcomplex Circl in Amsterdam. Aanleiding was de feestelijke presentatie van zijn boek Staande ovaties.
recensie
Verandermanagement
7 juli 2020
José Otte
2-3 minuten leestijd
Hoe kun je met Appreciative Inquiry (waarderend onderzoeken) aan de slag? Appreciative Inquiry van Matthijs Steeneveld geeft concrete manieren om deze verandermethode toe te passen in teams en organisaties.
preview
IT-management / ICT
7 juli 2020
Rob Oostveen
3-4 minuten leestijd
In dit onthullende boek laat Rob Oostveen zien welke digitale uitwassen we kunnen voorkomen en welke kansen we kunnen benutten. Een preview.
recensie
Leiderschap
7 juli 2020
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen heb is bekijken hoe het in elkaar zit. De inhoudsopgave geeft me een idee wat me te wachten staat. Ik lees ook de eerste tien regels. Nu liep het even anders, voordat ik er erg in had was ik tien pagina's verder.
recensie
Leiderschap
6 juli 2020
Niels van Gorp
2-3 minuten leestijd
Wat een leuke titel; Managers op het matje. Een mooie vondst. Esther Teeuw laat zien hoe je als leidinggevende met lichamelijke oefening en met aandacht een betere leidinggevende kunt zijn; meer in balans en meer in contact.
recensie
Marketing
6 juli 2020
Peter Streefkerk
6-8 minuten leestijd
Met het boek Online invloed sluiten auteurs Bas Wouters en Joris Groen nadrukkelijk aan bij het gedachtegoed van Cialdini uit de vorige eeuw en geven er een digitale invulling aan. En alleen dat al maakt dit boek een waardevolle aanvulling op het ‘online’ repertoire.
preview
Psychologie
6 juli 2020
Pieter van der Haak
1-2 minuten leestijd
In dit boek krijg je de handvatten aangereikt om je eigen groeimindset verder te ontwikkelen. Hiervoor is gebruik gemaakt van inzichten uit de persoonlijkheids-, sport- en neuropsychologie. Een preview.
interview
Marketing
6 juli 2020
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Paul Beens schreef met Impact marketing een praktisch marketinghandboek voor ondernemers. Met deze methode zouden voor kenniswerkers een veel beter bestaan kunnen opbouwen.
recensie
Organisatiekunde
3 juli 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Leike van Oss en Jaap van 't Hek behandelen in hun nieuwe boek een fenomeen dat hen al jaren boeit: Onmacht. Het gaat hen vooral om het soort onmacht dat voortkomt uit fundamentele verschuivingen in de maatschappij.
recensie
Algemeen management
3 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Voor effectieve teams is Psychologische veiligheid een vereiste, betogen Hans van der Loo en Joriene Beks in hun boek Psychologische veiligheid. Een heldere uiteenzetting over een basisbehoefte van iedere medewerker.
recensie
Algemeen management
3 juli 2020
Annemiek Sierhuis
1-2 minuten leestijd
Een aansprekend boek met een mooi omslag: een olifant die in een kantooromgeving loopt. De boodschap van Kijk het beest in de bek van Simon van der Veer is meteen duidelijk.
interview
Leiderschap
3 juli 2020
Ronald Buitenhuis
5-7 minuten leestijd
CEO’s nemen doorgaans te weinig afstand van de dagelijkse hectiek en missen soms de nodige reflectie. Hierdoor zijn ze niet zelden te veel bezig met de korte termijn en de aandelenkoers. ‘Er is bij CEO’s vaak een gebrek om met een ruimere blik te kijken naar waar ze allemaal verantwoordelijk voor zijn’, betoogt auteur van Zen in de boardroom Sake Algra. ‘Anders kijken, doet anders denken, waardoor we anders kunnen handelen met daardoor andere uitkomsten.’
preview
Marketing
3 juli 2020
Paul Beens
3-5 minuten leestijd
Impact marketing begint bij de juiste mindset, het stellen van de juiste vragen, bereid zijn tot leren en verbeteren en dan uiteindelijk ook weten welke campagnes en ‘trucjes’ je het best kunt inzetten. Een preview.
achtergrond
3 juli 2020
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Irene, Fred en Marjan welk boek hen pakte.
recensie
Algemeen management
2 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
2-3 minuten leestijd
Wat een teleurstelling, het boekje is zo dun! Dat was mijn eerste gedachte toen ik Tribaal Kantoorgedoe van Danielle Braun uit de enveloppe haalde. Maar Een uur later heb ik het uit èn ben ik vol bewondering.
recensie
Communicatie en media
2 juli 2020
Paul Hassels Mönning
5-7 minuten leestijd
'Netwerken is menswerken' is misschien wel het fraaiste citaat uit dit boek door Rob B. Tol. En dat netwerken draait om mensen blijkt ondermeer uit diverse gastauteurs die een bijdrage leveren aan Wie dit leest is gek op netwerken.
column
Strategisch management
2 juli 2020
Bertrand Weegenaar
5-7 minuten leestijd
De journalisten Sander Heijne en Hendrik Noten vonden de term Fantoomgroei. Ze noemden hun gezamenlijk project Fantoomgroei Waarom we steeds harder werken voor steeds minder. De timing van het boek is perfect.
recensie
Marketing
1 juli 2020
Mylene Bouwman
3-4 minuten leestijd
Een tijdje terug kwam ik via een event in aanraking met het Fogg Behavior Model, een model dat mij razend enthousiast maakte die dag. Dit model was voor mij echt de weg naar verkopen via online kanalen, als social media en e-mail.
recensie
Mens en maatschappij
1 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
5-7 minuten leestijd
De tweede berg is een filosofisch boek over zingeving dat je zeker een tweede (en misschien wel derde) keer moet lezen om alles tot je te laten doordringen. Geen blauwdruk of stappenplan, wel heel veel (deels autobiografische) voorbeelden van mensen die betekenis gevonden hebben.
interview
Leiderschap
1 juli 2020
Peter Spijker
5-6 minuten leestijd
In haar boek Liefdevol leidinggeven bespreekt Jacqueline Hospers hoe je als leidinggevende werkbare oplossingen creëert die recht doen aan de soms tegengestelde perspectieven van alle betrokkenen.