OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 253 van 19.560 resultaten
    achtergrond
    16 juli 2020
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Irene, Karin en Marjan welk boek hen pakte.
    recensie
    Communicatie en media
    16 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek! 
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Het is tijd on weer bewust te zijn van onze reden van bestaan en om weer echt contact te hebben met onze klanten. Dit kan door op zoek te gaan naar onze drijfveren en door content te bieden waar klanten echt iets aan hebben. Volgens Marieke Hendrix is het tijd voor een Reframe.
    preview
    Marketing
    16 juli 2020
    Danny Oosterveer
    3-4 minuten leestijd
    Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Een preview.
    recensie
    Marketing
    15 juli 2020
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
    recensie
    Financieel management
    15 juli 2020
    Paul Schollaardt
    2-3 minuten leestijd
    Gerard Verstegen en Aloy Soppe leveren met Ethiek voor financieel professionals en gedegen en goed leesbare gids af. Deze studie van ethiek voor de financiële professional definieert goed wat onder ethiek wordt verstaan.
    recensie
    Communicatie en media
    15 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Storytelling is een eeuwenoude kunst: informatie overbrengen door verhalen te vertellen. En wie zou je dat beter kunnen leren dan een scenarioschrijver? Joost Schrickx is een scenarioschrijver, en hij schreef het boek Storytelling.
    recensie
    Verandermanagement
    15 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Het boek Veranderversnellers - het afkijkboek van Kilian Benneboek Gravenhorst is het vervolg op De Veranderversneller. Het is een leerzaam boek voor elke manager die met verandering aan de slag moet.
    preview
    Algemeen management
    15 juli 2020
    Jigal Schrijver
    2-3 minuten leestijd
    De titel Part of the Deal staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van de werkzaamheden als zzp-er en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.
    interview
    IT-management / ICT
    15 juli 2020
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Het heeft even geduurd, maar de value based healthcare-gedachte van Michael Porter krijgt steeds vastere voet aan de grond. Ook in Nederland. Het boek Beter Dokteren – Hoe patiënten profiteren van big data laat zien dat data-analyse van medische behandelingen leidt tot kwalitatief betere én goedkopere zorg. Maar misschien belangrijker: data-analyse leidt uiteindelijk ook tot een ander gesprek met de patiënt in de spreekkamer. Co-auteur van Beter Dokteren én chirurg Eric Hans Eddes: ‘Soms is een lieve dokter belangrijker dan een goede dokter.’
    recensie
    15 juli 2020
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Levitsky and Ziblatt are respected university scholars in the field of democracy. They analyze in How Democracies Die how some presidents or prime ministers undermine processes of democratic systems, values and norms in their own country.
    recensie
    Leiderschap
    14 juli 2020
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Zen in de boardroom is een persoonlijk boek waarin Sake Algra beschrijft hoe hij na jaren in de bestuurskamer tot het inzicht kwam dat zelfreflectie en een open houding hem niet alleen een andere en relaxtere manier van werken opleverde, maar vooral ook meer impact en energie.
    recensie
    Coaching en trainen
    14 juli 2020
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    De boeken van Schein over onder meer bedrijfspsychologie, loopbaanankers, procesadvisering en cultuur zijn standaardwerken. Na zijn afscheid van het MIT in Boston is de 80-jarige emeritus-hoogleraar nog niet van plan om de pen te laten rusten.
    recensie
    Algemeen management
    14 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    1-2 minuten leestijd
    Jam Cultures van Jitske Kramer is een prachtig uitgevoerd boek geïllustreerd met korte verhaaltjes, ervaringen uit de reizen van de auteur en grappige intermezzo's over diversiteit en inclusie.
    recensie
    Psychologie
    14 juli 2020
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    De definitie van piekeren in De gelukkige piekeraar van Bart Verkuil is heel helder: ‘een beschermingsreactie tegen verwachte schade in de toekomst’.
    preview
    Coaching en trainen
    14 juli 2020
    Jikkie Has
    3-4 minuten leestijd
    Zakelijk zelfvertrouwen geeft heldere antwoorden en praktische handvatten om je ambities waar te maken. Gebaseerd op wetenschappelijke inzichten uit de psychologie en gedragswetenschappen, aangevuld met praktische ervaringen. Een preview.
    recensie
    Marketing
    13 juli 2020
    Daniëlle de Jonge
    3-5 minuten leestijd
    Omdat ik zelf heel actief met LinkedIn bezig ben, maakte dit boek LinkedIn Power meteen nieuwsgierig. Want ja, de basis heb ik uitstekend onder de knie. Maar wat is er nog meer mogelijk? 
    recensie
    Coaching en trainen
    13 juli 2020
    Jessie van Loon
    3-4 minuten leestijd
    Vrouwen mogen meer zelfvertrouwen hebben, leerde Jikkie Has. Leuk, maar... HOE? Ze zocht praktische tools, maar vond die niet. Daarom dook ze in de wetenschappelijke publicaties over zelfvertrouwen. Dat leidde tot het praktische boek Zakelijk zelfvertrouwen - Durf succesvol te zijn.
    recensie
    Marketing
    13 juli 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Carlijn Postma stelt in haar boek Bingemarketing - Het beste scenario voor het bouwen van je merk een goede vraag: waarom bingewatchen we wel bij een Netflix-serie, maar niet bij de content van een merk?
    column
    Psychologie
    13 juli 2020
    Stefan van der Stigchel
    3-5 minuten leestijd
    Door de Coronacrisis gaan veel bedrijven momenteel door een zware tijd. Maar ook voor veel individuen eist het zijn tol. Als we onze kenniseconomie op een duurzame manier terug willen brengen naar het oude niveau, moeten we het bespreekbaar maken dat mensen mentaal even op kunnen zijn.

      Personen

        Trefwoorden