OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 253 van 19.560 resultaten
achtergrond
16 juli 2020
Marjan Maandag
1-2 minuten leestijd
Oude boeken, nieuwe boeken... er is zoveel moois om te lezen. Deze week vertellen Managementboekcollega's Irene, Karin en Marjan welk boek hen pakte.
recensie
Communicatie en media
16 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek!
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het is tijd on weer bewust te zijn van onze reden van bestaan en om weer echt contact te hebben met onze klanten. Dit kan door op zoek te gaan naar onze drijfveren en door content te bieden waar klanten echt iets aan hebben. Volgens Marieke Hendrix is het tijd voor een Reframe.
preview
Marketing
16 juli 2020
Danny Oosterveer
3-4 minuten leestijd
Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Een preview.
recensie
Marketing
15 juli 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
recensie
Financieel management
15 juli 2020
Paul Schollaardt
2-3 minuten leestijd
Gerard Verstegen en Aloy Soppe leveren met Ethiek voor financieel professionals en gedegen en goed leesbare gids af. Deze studie van ethiek voor de financiële professional definieert goed wat onder ethiek wordt verstaan.
recensie
Communicatie en media
15 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Storytelling is een eeuwenoude kunst: informatie overbrengen door verhalen te vertellen. En wie zou je dat beter kunnen leren dan een scenarioschrijver? Joost Schrickx is een scenarioschrijver, en hij schreef het boek Storytelling.
recensie
Verandermanagement
15 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Het boek Veranderversnellers - het afkijkboek van Kilian Benneboek Gravenhorst is het vervolg op De Veranderversneller. Het is een leerzaam boek voor elke manager die met verandering aan de slag moet.
preview
Algemeen management
15 juli 2020
Jigal Schrijver
2-3 minuten leestijd
De titel Part of the Deal staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van de werkzaamheden als zzp-er en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.
interview
IT-management / ICT
15 juli 2020
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
Het heeft even geduurd, maar de value based healthcare-gedachte van Michael Porter krijgt steeds vastere voet aan de grond. Ook in Nederland. Het boek Beter Dokteren – Hoe patiënten profiteren van big data laat zien dat data-analyse van medische behandelingen leidt tot kwalitatief betere én goedkopere zorg. Maar misschien belangrijker: data-analyse leidt uiteindelijk ook tot een ander gesprek met de patiënt in de spreekkamer. Co-auteur van Beter Dokteren én chirurg Eric Hans Eddes: ‘Soms is een lieve dokter belangrijker dan een goede dokter.’
recensie
15 juli 2020
Peter van den Boom
3-5 minuten leestijd
Levitsky and Ziblatt are respected university scholars in the field of democracy. They analyze in How Democracies Die how some presidents or prime ministers undermine processes of democratic systems, values and norms in their own country.
recensie
Leiderschap
14 juli 2020
José Otte
2-3 minuten leestijd
Zen in de boardroom is een persoonlijk boek waarin Sake Algra beschrijft hoe hij na jaren in de bestuurskamer tot het inzicht kwam dat zelfreflectie en een open houding hem niet alleen een andere en relaxtere manier van werken opleverde, maar vooral ook meer impact en energie.
recensie
Coaching en trainen
14 juli 2020
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
De boeken van Schein over onder meer bedrijfspsychologie, loopbaanankers, procesadvisering en cultuur zijn standaardwerken. Na zijn afscheid van het MIT in Boston is de 80-jarige emeritus-hoogleraar nog niet van plan om de pen te laten rusten.
recensie
Algemeen management
14 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
1-2 minuten leestijd
Jam Cultures van Jitske Kramer is een prachtig uitgevoerd boek geïllustreerd met korte verhaaltjes, ervaringen uit de reizen van de auteur en grappige intermezzo's over diversiteit en inclusie.
recensie
Psychologie
14 juli 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
De definitie van piekeren in De gelukkige piekeraar van Bart Verkuil is heel helder: ‘een beschermingsreactie tegen verwachte schade in de toekomst’.
preview
Coaching en trainen
14 juli 2020
Jikkie Has
3-4 minuten leestijd
Zakelijk zelfvertrouwen geeft heldere antwoorden en praktische handvatten om je ambities waar te maken. Gebaseerd op wetenschappelijke inzichten uit de psychologie en gedragswetenschappen, aangevuld met praktische ervaringen. Een preview.
recensie
Marketing
13 juli 2020
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Omdat ik zelf heel actief met LinkedIn bezig ben, maakte dit boek LinkedIn Power meteen nieuwsgierig. Want ja, de basis heb ik uitstekend onder de knie. Maar wat is er nog meer mogelijk?
recensie
Coaching en trainen
13 juli 2020
Jessie van Loon
3-4 minuten leestijd
Vrouwen mogen meer zelfvertrouwen hebben, leerde Jikkie Has. Leuk, maar... HOE? Ze zocht praktische tools, maar vond die niet. Daarom dook ze in de wetenschappelijke publicaties over zelfvertrouwen. Dat leidde tot het praktische boek Zakelijk zelfvertrouwen - Durf succesvol te zijn.
recensie
Marketing
13 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Carlijn Postma stelt in haar boek Bingemarketing - Het beste scenario voor het bouwen van je merk een goede vraag: waarom bingewatchen we wel bij een Netflix-serie, maar niet bij de content van een merk?
column
Psychologie
13 juli 2020
Stefan van der Stigchel
3-5 minuten leestijd
Door de Coronacrisis gaan veel bedrijven momenteel door een zware tijd. Maar ook voor veel individuen eist het zijn tol. Als we onze kenniseconomie op een duurzame manier terug willen brengen naar het oude niveau, moeten we het bespreekbaar maken dat mensen mentaal even op kunnen zijn.