OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 584 van 11.855 resultaten
recensie
Internet en social media
6 juni 2001
Tinus de Gouw
2-3 minuten leestijd
Temidden van allerlei verhalen over de E-business hype en de ongekende mogelijkheden van het Internet, biedt dit boek een praktische en gedegen handleiding voor het opzetten van een elektronische winkel. Juist omdat de auteurs het belang onderkennen van een doordachte en goed gestructureerde website, geeft het boek een aantal bruikbare adviezen om tot een succesvolle elektronische winkel te komen. Een zakelijke argumentatie en een gedegen aanpak vormen het fundament voor het beoogde succes. Het boek geeft daarvoor een aantal fundamentele spelregels, die op een prettige wijze worden geïllustreerd met bekende en minder bekende voorbeelden.
recensie
Algemeen management
20 mei 2001
Peter de Roode
Jane Clarke verplaatst zich in haar boek in de schoenen van de medewerker die in zijn organisatie wordt geconfronteerd met politieke spelletjes. De timing van het boek lijkt perfect gekozen in een tijd waarbij reorganisaties, fusies, stakingen en veranderingen eerder regel dan uitzondering lijken te zijn. Immers, zo betoogt de auteur, juist bij veranderingen is er sprake van een hoog politiek gehalte.
recensie
internet en social media
17 mei 2001
Rob Beltman
4-5 minuten leestijd
Met 'E-strategie' heeft Cor Molenaar eindelijk de opvolger geschreven van het zo bekritiseerde boek 'New Marketing' (1997), dat tevens zijn proefschrift was. Het grote aantal congressen en seminars waar Molenaar als spreker of voorzitter is te bewonderen, bevestigt zijn status als autoriteit op het gebied van Marketing en ICT.
recensie
Verandermanagement
17 mei 2001
Marck Oostra
6-9 minuten leestijd
Het verschil tussen een knuppel in het hoenderhok en een open deur is in de organisatiekunde niet alleen een kwestie van inhoud, maar vooral ook van timing. En om er maar geen doekjes om te winden: 'Veranderen als status quo' is in beide opzichten geen knuppel in het hoenderhok.
recensie
Organisatiekunde
17 mei 2001
Henk Hogeweg
4-6 minuten leestijd
Over het verschil tussen managen en boerenverstand - Het is een bijzonder geschenk als je puur op gevoel een boek bestelt, dat vervolgens een goudmijn aan mogelijkheden bevat voor toepassing in de praktijk.
recensie
internet en social media
17 mei 2001
Cees van Westrenen
2-3 minuten leestijd
Klanten krijgen, klanten hebben en klanten houden, is voor een onderneming van groot belang. Volgens Gerard van Vliet is dit ook de essentie van CRM ( Customer Relationship Management).
recensie
recensie
Marketing
17 mei 2001
Marcel Weber
Reclame is een manier waarop marketeers consumenten willen overhalen om de hen aangeboden producten te kopen. Dat doen ze op een agressieve en zeer kostbare manier, nameljk door bij consumenten 'in te breken' in hun dagelijks handelen. Het werkt daarom nauwelijks meent de auteur. In deze moderne tijd van 'information overload' is er namelijk één schaars goed dat de consument zich niet laat afnemen en dat is tijd. Reclames zijn dieven van die tijd: ze vragen aandacht, vandaar dat de consument deze negeert. De enige manier waarop een marketeer kan slagen is als hij aangekondigd, op persoonlijke wijze en met relevante boodschappen bij de consument aanklopt. Dat is in het kort de essentie van permissie marketing in tegenstelling tot interruptiemarketing, aldus Seth Godin in dit boek.
recensie
recensie
Leiderschap
14 mei 2001
C.K. Musch
4-6 minuten leestijd
Pessimisten (of zijn het realisten) beweren wel dat organisaties geen geweten hebben, omdat ze geen geheugen hebben. En een geheugen is onmisbaar voor morele disciplinering.
recensie
Marketing
14 mei 2001
Jeroen Bender
1-2 minuten leestijd
De marketing wijzer 'Retail en marketing' bevat een compilatie van artikelen, verzameld en ingeleid door Rob van der Kind. Hij schetst in zijn inleiding een aantal belangrijke ontwikkelingen binnen het Nederlandse winkelgebeuren over de afgelopen 55 jaar:
recensie
Organisatiekunde
18 april 2001
Joost Naafs
2-3 minuten leestijd
Kwaliteit en klantgerichtheid zijn veel gehoorde begrippen; soms weinig zeggend maar door iedere organisatie o zo gewenst. In het boek van De Beer wordt duidelijk dat de twee begrippen alles met elkaar te maken hebben.
recensie
Personeelsmanagement
17 april 2001
Léon de Caluwé
2-3 minuten leestijd
Deze recensie is gebaseerd op de oorspronkelijke, Engelse editie van het boek dat verscheen onder de titel 'Living Strategy'. Via via werd ik attent gemaakt op dit boek. Het had een paar verassende nieuwe dingen werd mij gezegd. Ik heb het gekocht en gelezen en mijn reactie is: het heeft nieuwe, maar ook wat oude dingen.
recensie
Strategisch management
17 april 2001
Dennis Rijnders
3-5 minuten leestijd
Hoe volwassen bedrijven start-ups te slim af kunnen zijn! Dat is te lezen in 'Radical Innovation'. Het boek behandelt een een intrigerend onderwerp op een moment dat de internet hype voorbij lijkt te zijn.
recensie
IT-management / ICT
17 april 2001
Hans Strikwerda
In een tijd van een explosie van beschikbaarheid van informatie en van communicatiecapaciteit is het verleidelijk om de informatietechnologie als de bepalende factor te zien voor niet alleen technologische ontwikkelingen, maar vooral ook maatschappelijke ontwikkelingen. Internet en IT wordt door een aantal wel gezien als het einde van de onderneming, van de universiteit en andere maatschappelijke instituties. Brown (Chief Scientist bij Xerox Corporation en directeur van het Xerox Palo Alto Research Centrum (Parc)) en Duguid (researcher in sociale en culturele studies aan de Universiteit van Californië) ontmythologiseren in hun voortreffelijke boek (in de USA inmiddels een bestseller) de werking van de informatietechnologie.
recensie
internet en social media
17 april 2001
Hans Strikwerda
3-5 minuten leestijd
'Het einde van de IT-hype'. Zo had de titel van dit boek ook kunnen luiden. In een tijd van een explosie van beschikbaarheid van informatie en van communicatiecapaciteit is het verleidelijk om de informatietechnologie als de bepalende factor te zien voor niet alleen technologische ontwikkelingen, maar vooral ook maatschappelijke ontwikkelingen.
recensie
internet en social media
17 april 2001
Hans Strikwerda
3-4 minuten leestijd
De meest cruciale en ook meest onzekere factor in de nieuwe economie is de consument. Kon in de oude economie de consument gesegmenteerd worden, statistisch beschreven en door middel van marketing gemanipuleerd, dat gaat niet meer op in de nieuwe economie.
recensie
Strategisch management
27 maart 2001
Leo Kerklaan
3-5 minuten leestijd
Vierjaar na de succesvolle verschijning van het boek 'Op kop met de Balanced Scorecard' komen Kaplan en Norton met een nieuw boek. Het eerste boek was al uitputtend.
recensie
Algemeen management
21 maart 2001
C.K. Musch
4-5 minuten leestijd
Francis Fukuyama is bekend van eerdere, spraakmakende boeken als 'Het einde der geschiedenis en de laatste mens', en 'Trust', dat in de Nederlandse vertaling de opmerkelijke titel 'Welvaart' meekreeg.
recensie
Marketing
16 maart 2001
Paul Postma
2-3 minuten leestijd
Uitgeverij Samsom brengt naast het maandelijkse Tijdschrift voor Marketing elke twee maanden een boekje uit rond een marketing thema, de zogenoemde Marketing Wijzers. Zo zijn onder meer titels verschenen over merken, loyaliteit, diensten, strategie, en nu terecht een over CRM, nummer 17 in de reeks.