OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 584 van 11.855 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    6 juni 2001
    Tinus de Gouw
    2-3 minuten leestijd
    Temidden van allerlei verhalen over de E-business hype en de ongekende mogelijkheden van het Internet, biedt dit boek een praktische en gedegen handleiding voor het opzetten van een elektronische winkel. Juist omdat de auteurs het belang onderkennen van een doordachte en goed gestructureerde website, geeft het boek een aantal bruikbare adviezen om tot een succesvolle elektronische winkel te komen. Een zakelijke argumentatie en een gedegen aanpak vormen het fundament voor het beoogde succes. Het boek geeft daarvoor een aantal fundamentele spelregels, die op een prettige wijze worden geïllustreerd met bekende en minder bekende voorbeelden.
    recensie
    Algemeen management
    20 mei 2001
    Peter de Roode
    Jane Clarke verplaatst zich in haar boek in de schoenen van de medewerker die in zijn organisatie wordt geconfronteerd met politieke spelletjes. De timing van het boek lijkt perfect gekozen in een tijd waarbij reorganisaties, fusies, stakingen en veranderingen eerder regel dan uitzondering lijken te zijn. Immers, zo betoogt de auteur, juist bij veranderingen is er sprake van een hoog politiek gehalte.
    recensie
    internet en social media
    17 mei 2001
    Rob Beltman
    4-5 minuten leestijd
    Met 'E-strategie' heeft Cor Molenaar eindelijk de opvolger geschreven van het zo bekritiseerde boek 'New Marketing' (1997), dat tevens zijn proefschrift was. Het grote aantal congressen en seminars waar Molenaar als spreker of voorzitter is te bewonderen, bevestigt zijn status als autoriteit op het gebied van Marketing en ICT.
    recensie
    Verandermanagement
    17 mei 2001
    Marck Oostra
    6-9 minuten leestijd
    Het verschil tussen een knuppel in het hoenderhok en een open deur is in de organisatiekunde niet alleen een kwestie van inhoud, maar vooral ook van timing. En om er maar geen doekjes om te winden: 'Veranderen als status quo' is in beide opzichten geen knuppel in het hoenderhok.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 mei 2001
    Henk Hogeweg
    4-6 minuten leestijd
    Over het verschil tussen managen en boerenverstand - Het is een bijzonder geschenk als je puur op gevoel een boek bestelt, dat vervolgens een goudmijn aan mogelijkheden bevat voor toepassing in de praktijk.
    recensie
    internet en social media
    17 mei 2001
    Cees van Westrenen
    2-3 minuten leestijd
    Klanten krijgen, klanten hebben en klanten houden, is voor een onderneming van groot belang. Volgens Gerard van Vliet is dit ook de essentie van CRM ( Customer Relationship Management).
    recensie
    Marketing
    17 mei 2001
    Marcel Weber
    3-4 minuten leestijd
    Recl
    recensie
    Marketing
    17 mei 2001
    Marcel Weber
    Reclame is een manier waarop marketeers consumenten willen overhalen om de hen aangeboden producten te kopen. Dat doen ze op een agressieve en zeer kostbare manier, nameljk door bij consumenten 'in te breken' in hun dagelijks handelen. Het werkt daarom nauwelijks meent de auteur. In deze moderne tijd van 'information overload' is er namelijk één schaars goed dat de consument zich niet laat afnemen en dat is tijd. Reclames zijn dieven van die tijd: ze vragen aandacht, vandaar dat de consument deze negeert. De enige manier waarop een marketeer kan slagen is als hij aangekondigd, op persoonlijke wijze en met relevante boodschappen bij de consument aanklopt. Dat is in het kort de essentie van permissie marketing in tegenstelling tot interruptiemarketing, aldus Seth Godin in dit boek.
    recensie
    Advisering
    16 mei 2001
    Hilde Veraart-Maas
    Chri
    recensie
    Leiderschap
    14 mei 2001
    C.K. Musch
    4-6 minuten leestijd
    Pessimisten (of zijn het realisten) beweren wel dat organisaties geen geweten hebben, omdat ze geen geheugen hebben. En een geheugen is onmisbaar voor morele disciplinering.
    recensie
    Marketing
    14 mei 2001
    Jeroen Bender
    1-2 minuten leestijd
    De marketing wijzer 'Retail en marketing' bevat een compilatie van artikelen, verzameld en ingeleid door Rob van der Kind. Hij schetst in zijn inleiding een aantal belangrijke ontwikkelingen binnen het Nederlandse winkelgebeuren over de afgelopen 55 jaar: 
    recensie
    Organisatiekunde
    18 april 2001
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    Kwaliteit en klantgerichtheid zijn veel gehoorde begrippen; soms weinig zeggend maar door iedere organisatie o zo gewenst. In het boek van De Beer wordt duidelijk dat de twee begrippen alles met elkaar te maken hebben.
    recensie
    Personeelsmanagement
    17 april 2001
    Léon de Caluwé
    2-3 minuten leestijd
    Deze recensie is gebaseerd op de oorspronkelijke, Engelse editie van het boek dat verscheen onder de titel 'Living Strategy'. Via via werd ik attent gemaakt op dit boek. Het had een paar verassende nieuwe dingen werd mij gezegd. Ik heb het gekocht en gelezen en mijn reactie is: het heeft nieuwe, maar ook wat oude dingen.
    recensie
    Strategisch management
    17 april 2001
    Dennis Rijnders
    3-5 minuten leestijd
    Hoe volwassen bedrijven start-ups te slim af kunnen zijn! Dat is te lezen in 'Radical Innovation'. Het boek behandelt een een intrigerend onderwerp op een moment dat de internet hype voorbij lijkt te zijn.
    recensie
    IT-management / ICT
    17 april 2001
    Hans Strikwerda
    In een tijd van een explosie van beschikbaarheid van informatie en van communicatiecapaciteit is het verleidelijk om de informatietechnologie als de bepalende factor te zien voor niet alleen technologische ontwikkelingen, maar vooral ook maatschappelijke ontwikkelingen. Internet en IT wordt door een aantal wel gezien als het einde van de onderneming, van de universiteit en andere maatschappelijke instituties. Brown (Chief Scientist bij Xerox Corporation en directeur van het Xerox Palo Alto Research Centrum (Parc)) en Duguid (researcher in sociale en culturele studies aan de Universiteit van Californië) ontmythologiseren in hun voortreffelijke boek (in de USA inmiddels een bestseller) de werking van de informatietechnologie.
    recensie
    internet en social media
    17 april 2001
    Hans Strikwerda
    3-5 minuten leestijd
    'Het einde van de IT-hype'. Zo had de titel van dit boek ook kunnen luiden. In een tijd van een explosie van beschikbaarheid van informatie en van communicatiecapaciteit is het verleidelijk om de informatietechnologie als de bepalende factor te zien voor niet alleen technologische ontwikkelingen, maar vooral ook maatschappelijke ontwikkelingen.
    recensie
    internet en social media
    17 april 2001
    Hans Strikwerda
    3-4 minuten leestijd
    De meest cruciale en ook meest onzekere factor in de nieuwe economie is de consument. Kon in de oude economie de consument gesegmenteerd worden, statistisch beschreven en door middel van marketing gemanipuleerd, dat gaat niet meer op in de nieuwe economie.
    recensie
    Strategisch management
    27 maart 2001
    Leo Kerklaan
    3-5 minuten leestijd
    Vierjaar na de succesvolle verschijning van het boek 'Op kop met de Balanced Scorecard' komen Kaplan en Norton met een nieuw boek. Het eerste boek was al uitputtend.
    recensie
    Algemeen management
    21 maart 2001
    C.K. Musch
    4-5 minuten leestijd
    Francis Fukuyama is bekend van eerdere, spraakmakende boeken als 'Het einde der geschiedenis en de laatste mens', en 'Trust', dat in de Nederlandse vertaling de opmerkelijke titel 'Welvaart' meekreeg.
    recensie
    Marketing
    16 maart 2001
    Paul Postma
    2-3 minuten leestijd
    Uitgeverij Samsom brengt naast het maandelijkse Tijdschrift voor Marketing elke twee maanden een boekje uit rond een marketing thema, de zogenoemde Marketing Wijzers. Zo zijn onder meer titels verschenen over merken, loyaliteit, diensten, strategie, en nu terecht een over CRM, nummer 17 in de reeks.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden