OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 569 van 11.859 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    7 juni 2004
    Bas Braad
    3-4 minuten leestijd
    De afgelopen jaren is er binnen organisaties een sterke behoefte ontstaan om handen en voeten te geven aan competentiemanagement. Aandacht voor de omgeving waarin mensen werkzaam zijn is essentieel voor het slagen van kennismanagement. Dat is de factor die vaak vergeten wordt.
    recensie
    Verandermanagement
    7 juni 2004
    Eduard Kimman
    3-4 minuten leestijd
    In dit vlot geschreven boek behandelt Anton Cozijnsen organisatieverandering . In een paar korte hoofdstukken beent hij door de theorieën om aan te komen bij de conclusie dat verandermanagers zich te veel laten leiden door de normatieve uitgangspunten van deze of gene stroming.
    recensie
    Leiderschap
    7 juni 2004
    Frans Eliëns
    Vele boeken en artikelen zijn verschenen waarin aandacht wordt schenken aan de eigenschappen, die een manager moet hebben om een organisatie te leiden. Hij (of zij, maar dat blijf ik niet herhalen) moet volgens de meer recente opvattingen hierover sluw zijn, moet een rat zijn, moet bikkelhard zijn en moet zeker niet aardig zijn. Dat is een lijst met eigenschappen, die misschien leidt tot kortstondige, zakelijke successen, maar die in ieder geval niet leidt tot het leiderschap, waar Daan Fousert in zijn boek 'Ander leiderschap' voor pleit. Het leiderschap dat volgens Fousert 'de capaciteit is om mensen bewust te maken van hun vrijheid om anders te zijn.'
    recensie
    Marketing
    7 juni 2004
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    In de nadagen van de echte hype rond Customer Relationship Management (CRM) kijken Jan Willem Rietdijk en Wichard Steenbakkers (beiden werkzaam bij Ordina) in dit boek uit de reeks 'ICT bibliotheek' naar de Kritische Succes Factoren voor het implementeren van CRM.
    recensie
    Psychologie
    7 juni 2004
    Hilde Veraart-Maas
    3-4 minuten leestijd
    De auteurs, hoogleraar psychologie, hebben twee doelstellingen met dit boek: (1) inzicht in verschillende psychologische theorieën, processen en de rol van de hulpverlener en (2) de vertaalslag van theorie naar praktische toepassing. Weten en doen zijn nu eenmaal twee verschillende zaken. Het boek richt zich niet op professionele therapeuten, maar op hulpverleners in de ruimste zin van het woord: adviseurs en coaches.
    recensie
    Personeelsmanagement
    7 juni 2004
    Marc Boland
    Ik g
    recensie
    Personeelsmanagement
    7 juni 2004
    Annelies Knuttel
    Ik g
    recensie
    Leiderschap
    1 juni 2004
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    Pieter Winsemius heeft een intrigerende combinatie gezocht, een boek over de overeenkomsten tussen Cruijff en leiderschap. Het boek is een verzameling voetbalverhalen, voorzien van een vertaling naar leiderschap in organisaties.
    recensie
    Algemeen management
    12 mei 2004
    Wim Steelink
    1-2 minuten leestijd
    In het Dolfinarium van Harderwijk ben ik altijd onder de indruk van wat dolfijnen en orka's kunnen. Graag zou ik ook eens met dolfijnen werken, waardoor de titel van dit boek mij aantrok.
    recensie
    Algemeen management
    12 mei 2004
    Robert Hamminga
    1-2 minuten leestijd
    Een heerlijk boek om op een mooie zomerse middag of avond te lezen. Geen zware kost, maar wel een eye-opener en zeer toepasbaar in vele situaties.
    recensie
    Algemeen management
    12 mei 2004
    Bas Beckers
    1-2 minuten leestijd
    Ik g
    recensie
    Advisering
    11 mei 2004
    Sebastiaan Aghina
    5-7 minuten leestijd
    "Vrije vogel met enige specifieke deskundigheid [...] integriteit en betrouwbaarheid [...] herinneringen aan de ambachtelijke maatschappij van voor de industriële revolutie." Met deze kwalificaties kenschetst Mickey Huibregtsen professionals aan het begin van de 21e eeuw in het voorwoord tot 'Wat beweegt professionals? Motieven in loopbaankeuzen', door Nijhoff, Commissaris, Dekker en anderen in de reeks Bedrijfskundige Signalementen.
    recensie
    Strategisch management
    6 mei 2004
    Hans Strikwerda
    5-7 minuten leestijd
    Na hun invloedrijke boek over de balanced scorecard gepubliceerd in 1996 en hun boek over de 'strategy focused organization', gepubliceerd in 2001, hebben Robert Kaplan en David Norton nu een derde boek gepubliceerd: 'Strategie in kaart gebracht'. 
    recensie
    Organisatiekunde
    26 april 2004
    Paul Breman en Claire Nutters
    2-3 minuten leestijd
    Bent u geïnteresseerd in kostenbesparing en kwaliteitsverbetering van ondersteunende en administratieve processen door de invoering van een shared service center bij uw organisatie? Dan heeft u met het boek 'Shared Service Centers' van Hans Strikwerda een uitstekend boek in handen! Het boek geeft een volledig overzicht van alle ins en outs van de organisatie, besturing en exploitatie van shared service centers (ssc). Enige kennis van de bedrijfseconomische principes is wel een voorwaarde om het boek volledig op zijn waarde te kunnen schatten.
    recensie
    Personeelsmanagement
    15 april 2004
    Twan Paes
    'In sommige gevallen was wel bewust de beslissing genomen', is de conclusie van de auteurs uit praktijkervaring. Werken met een Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP) is alleen zinvol als het een strategische keuze is en men ermee wil en durft te werken. Dit boek heeft niet de ambitie een kant en klaar instrument aan te leveren. Werken met een POP is maatwerk en een ontwikkelingsproces op zich. De ambitie is om aan te tonen dat POP's zeer goed kunnen helpen om de ontwikkeling van mensen in organisaties te sturen. Waarmee zeker niet gezegd is dat dit überhaupt, laat staan eenvoudig, te doen is.
    recensie
    Personeelsmanagement
    15 april 2004
    Peter de Roode
    4-5 minuten leestijd
    Werken in teams maakt een steeds belangrijker deel uit van organisaties. Hierdoor zouden organisaties in staat zijn om flexibel te reageren op de prikkels vanuit de externe omgeving om zodoende duurzaam concurrentievoordeel te behalen. Het blijkt evenwel dat teams vaak vastlopen en de neiging hebben vast te houden aan bekende structuren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 april 2004
    Peter de Roode
    4-5 minuten leestijd
    'Creativiteit Hoe?ZO!' is niet alleen een heel interessant boek om te lezen en om in te doen, het is vooral de schitterende vormgeving die als eerste opvalt. Veel kleurenfoto's, schema's en tekeningen maken dat je als lezer even het gevoel hebt weg te zijn uit de wereld van managementliteratuur.
    recensie
    Verandermanagement
    14 april 2004
    Bert Peene
    Stel je bent manager en bent bezig de jongste reorganisatie binnen je bedrijf af te ronden. Je hebt tot nu toe vaak gebruik kunnen maken van ervaringen uit het verleden, maar het aantal vragen dat zich gaandeweg opdrong, is toch weer verrassend groot. Nou ja, reorganiseren blijft een zaak van vallen en opstaan, heb je jezelf steeds voorgehouden. Maar dan krijg je op een dag een boek in handen dat volgens de flaptekst 'een nuttig naslagwerk [wil zijn] voor bestuurders en managers van organisaties die aan het voorportaal van een veranderingsproces staan of daar al mee bezig zijn.' Je besluit het te kopen, want hoe meer nieuwe vragen beantwoord worden, hoe sterker je staat als ooit de zaak intern opnieuw op de schop gaat.
    recensie
    Algemeen management
    14 april 2004
    Arthur Gemert
    2-3 minuten leestijd
    Zoek t en u zult niet vinden Wat is het toch een droevige vertoning die mensheid. Voortgedreven door de bezitsparadox lopen we vast in een hopeloos web van verstrooiing. Het is niet echt een geruststellende gedachte dat bezit niet gelukkig maakt.
    recensie
    Strategisch management
    14 april 2004
    Hans Strikwerda
    5-7 minuten leestijd
    Na hun invloedrijke boek over de balanced scorecard gepubliceerd in 1996 en hun boek over de 'strategy focused organization', gepubliceerd in 2001, hebben Robert Kaplan en David Norton nu een derde boek gepubliceerd: 'Strategy Maps'. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden