OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 563 van 11.859 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 mei 2005
    Wouter Reynaert
    Met de nodige scepsis ben ik aan dit boek begonnen. Aan de hand van het 'Whole Brain Model' van Nedd Hermann worden diverse toepassingen gegeven op uiteenlopende onderwerpen als creativiteit, leiderschap, verandering, innovatie en teamwerk. En dat naar aanleiding van een typologie die is gebaseerd op een vierdeling waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen Ratio, Innovatie, Orde en Emotie. Wat te doen met zo'n typologie die zo breed wordt ingezet? Naar mijn verwachting zou ik alleen een goedkope trukendoos treffen: alleen instrumentaliteit, waar meer fundamentele oplossingen nodig zijn. Waarom toch die aantrekkingskracht die dit soort vierdelingen (waarom toch steeds vier) hebben?
    recensie
    Strategisch management
    8 april 2005
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    De auteur beschrijft uitvoerig het proces van scenario-planning als basis en driver voor strategische conversatie.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 april 2005
    Michiel Soeters
    3-4 minuten leestijd
    In dit tijdperk van burnout en chronisch vermoeidheids syndroom is er een haast onstuitbare stroom zelfhulpboeken op gang gekomen. Velen volgden ook al cursussen time management en investeerden in papieren en elektronische organisers.
    recensie
    Algemeen management
    5 april 2005
    Harold Janssen
    4-5 minuten leestijd
    Elke tijd heeft zo z'n eigen mores. Het tijdvak vermeld in de titel wordt geduldig en minutieus tot leven gebracht door oud NRC-redacteur en hoogleraar perswetenschappen Harry van Wijnen. Hij doet dat aan de hand van het leven van George van Beuningen, die als havenbaron en mecenas een grote stempel drukte op de economische ontwikkeling van Rotterdam en wiens nalatenschap nog altijd doorklinkt in het tweede deel van de naam van het grote museum van de Maasstad. Ja die.
    recensie
    Algemeen management
    5 april 2005
    Michael Geerdink
    3-4 minuten leestijd
    Het ware verhaal van een wereldschokkende uitvinding of Waarom Roel Pieper net niet de nieuwe Bill Gates werd. Zo luidt de qua lengte naar samenvatting neigende subtitel van het boek van Eric Smit. 'De Broncode' is een journalistiek verhaal. 
    recensie
    Verandermanagement
    5 april 2005
    Michael Geerdink
    4-5 minuten leestijd
    Het lijkt wel of een bepaalde tak van sport pas serieus kan worden genomen, als zich er twee broers om bekommeren. Zo denk ik aan Erwin en Ronald Koeman en in de advocatuur aan de gebroeders Anker. In het vak Verandermanagement kennen we de gebroeders Wouter en Steven ten Have.
    recensie
    Leiderschap
    5 april 2005
    Harold Janssen
    5-7 minuten leestijd
    Een maestro over de maestro. McKinsey-frimant, lid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, hoogleraar en minister van VROM Pieter Winsemius schrijft over voetballer van de eeuw, topcoach, technisch directeur, commentator en gevraagd en ongevraagd adviseur Johan Cruijff.
    recensie
    Strategisch management
    5 april 2005
    Dennis van der Spoel
    4-5 minuten leestijd
    'It's more rewarding to study your failures than your victories' - Mao Zedong Toen ik werd gevraagd om dit boek te bespreken, was ik benieuwd of ik oude wijn in nieuwe zak zou aantreffen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 april 2005
    Sandra Barendrecht
    3-4 minuten leestijd
    Bent u in de veronderstelling dat u vrijwel altijd afgewogen keuzes maakt en weet waarom u tegen de ene verkoper 'ja' zegt, terwijl u de andere laat afdruipen? Dit boek helpt u uit die droom! Volgens Robert Cialdini reageren mensen namelijk veelal op zogenaamde sleutelprikkels, ook wel klik zoem reacties genoemd. 
    recensie
    Non-profit
    25 maart 2005
    Remko van der Honing
    Overheidsorganisaties moeten zich aanpassen aan de snel veranderende omgeving. De maatschappij stelt hogere eisen en burgers worden mondiger. De rampen in Volendam en Enschede (en de nasleep ervan) en de moord op Fortuyn hebben geleid tot forse kritiek op de overheid en overheidsorganisaties. Een drietal adviseurs van CapGemini heeft een boek geschreven over resultaatgericht management, dat (volgens de achterflap) de belangrijkste vraagstukken en oplossingen hiervan behandelt.
    recensie
    Verandermanagement
    25 maart 2005
    Remko van der Honing
    Verandertrajecten mislukken vaak, een bekend geluid! En meestal gaat dat gepaard met een nieuwe aanpak of methode. Aan de al forse reeks boeken over change management hebben heeft Dirk-Jan de Bruijn het boek 'De kunst van het implementeren' toegevoegd.
    recensie
    Coaching en trainen
    16 maart 2005
    Carolien de Monchy
    3-5 minuten leestijd
    In dit boek verkennen Marijke Lingsma en Francine ten Hoedt het hele terrein van conflicthantering, bezien vanuit de positie van managers, projectleider of interimmers. Dat verklaart de titel: conflict coaching. Met andere woorden: hoe kun je als manager ervoor zorgen dat je medewerkers erin slagen hun eigen conflicten op te lossen?
    recensie
    Algemeen management
    16 maart 2005
    Maarten van Rooij
    3-5 minuten leestijd
    'Management wordt net zo behandeld als seks: je zoekt het zelf maar uit. En het aanvankelijke resultaat is vaak hetzelfde: allerlei nare en onverwachte gevolgen.' Dit zegt wellicht iets over Minzbergs opvattingen over seks, maar zeker ook over zijn opvattingen over het opleiden van managers: managers worden niet opgeleid.
    recensie
    Leiderschap
    16 maart 2005
    David de Vriend
    3-4 minuten leestijd
    Na 'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap' presenteert Steven Covey nu zijn achtste 'eigenschap' in zijn boek: 'De 8ste eigenschap. Van effectiviteit naar inspiratie'. Hierin beschrijft hij hoe, in een informatietijdperk waarin de 'kenniswerker' centraal staat, mensen volgens hun volledige potentie (hun 'inner voice') kunnen leven en werken en anderen kunnen inspireren om hetzelfde te doen.
    recensie
    Leiderschap
    16 maart 2005
    David de Vriend
    3-4 minuten leestijd
    Na 'The 7 Habits of Highly Effective People' presenteert Steven Covey nu zijn achtste 'habit' in zijn boek: 'The 8th Habit: from Effectiveness to Greatness'. Hierin beschrijft hij hoe, in een informatietijdperk waarin de 'kenniswerker' centraal staat, mensen volgens hun volledige potentie (hun 'inner voice') kunnen leven en werken en anderen kunnen inspireren om hetzelfde te doen.
    recensie
    Leiderschap
    16 maart 2005
    David de Vriend
    3-4 minuten leestijd
    Na 'The 7 Habits of Highly Effective People' presenteert Steven Covey nu zijn achtste 'habit' in zijn boek: 'The 8th Habit: from Effectiveness to Greatness'.
    recensie
    Leiderschap
    16 maart 2005
    David de Vriend
    3-4 minuten leestijd
    Na 'The 7 Habits of Highly Effective People' presenteert Steven Covey nu zijn achtste 'habit' in zijn boek: 'The 8th Habit: from Effectiveness to Greatness'. Hierin beschrijft hij hoe, in een informatietijdperk waarin de 'kenniswerker' centraal staat, mensen volgens hun volledige potentie (hun 'inner voice') kunnen leven en werken en anderen kunnen inspireren om hetzelfde te doen.
    recensie
    Algemeen management
    8 maart 2005
    Jaap Peters
    3-4 minuten leestijd
    Dit boek leest als een spannend jongensboek. Het is echt een jongensboek, meisjes spelen de rol zoals ze die al eeuwen gewend zijn: ze worden vervangen door jongere exemplaren, mannen gaan aan de tweede leg, ze zijn vooral charmant als gastvrouw en als ze al een eigen carrière ontwikkelen is dat in het moderne Nederland als TV Babe.
    recensie
    Strategisch management
    7 maart 2005
    Ed Feijen
    De auteur geeft zelf aan dat dit boek, dat onderdeel vormt van de serie 'Communicatiedossier', gaat over de offensieve, strategische kant van reputatiemanagement. Zijn doelgroep bestaat enerzijds uit vakgenoten en studenten en anderzijds uit ondernemers en bestuurders.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Jacqueline Niewerth
    2-3 minuten leestijd
    Aangezien ik zelf een Calimero ondernemer ben heb ik dit boekje met interesse gelezen. Zou ik mijn werkwijze er in herkennen? Zou ik er wat van kunnen opsteken om mijn marketingaanpak te verbeteren? En zou het een handig handboekje met direct te gebruiken tips zijn om mijn aanpak te verbeteren? Dat waren enkele vragen die ik mij stelde alvorens ik het 'Calimeromarketing' ging lezen. Alle vragen kan ik na het lezen ervan bevestigend beantwoorden. Of ik het zal doen hangt van mijzelf af.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden