OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 548 van 11.861 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    30 mei 2007
    Gertjan de Groot
    4-6 minuten leestijd
    Het barst van de gemeenplaatsen over leren, zoals: leren doe je in een veilige omgeving. Of: voor leren heb je afstand nodig van je dagelijkse werkzaamheden. Of: leren is een cyclisch proces (Kolb). Leren wordt veelal gelijk gesteld met opleiden. Geen van deze clichés staan na lezing van het boek 'Liefde voor leren' nog overeind. 
    recensie
    Leiderschap
    30 mei 2007
    Vincent Janssen
    3-4 minuten leestijd
    Veranderen kan en leiderschap is de manier waarop je het doet. Dat is het beeld dat blijft hangen na het lezen van het boek 'Leiderschap bij Verandering' van John Kotter. In dit boek betoogt Kotter dat leiderschap het beslissende verschil kan zijn tussen succes en falen bij verandering. Hij doet dit aan de hand van acht duidelijk uitgewerkte stappen.
    recensie
    Marketing
    30 mei 2007
    Yousri Mandour
    3-5 minuten leestijd
    Met het boek 'De groeimotor' hebben Roland en Rogier van Kralingen wat mij betreft de ultieme poging gedaan om een hedendaagse innovatiebijbel te schrijven. Ze zijn hierbij naar eigen zeggen niet over één nacht ijs gegaan: meer dan zeventig boeken, vierhonderd artikelen, zeventig websites en honderden magazines zijn gedurende achttien maanden bestudeerd.
    recensie
    Marketing
    30 mei 2007
    Rob Beltman
    4-6 minuten leestijd
    Goede service leveren aan klanten is moeilijk. Als die klanten ook nog eens zelf steeds moeilijker worden, omdat ze veeleisender zijn, individualistischer en ongeduldiger, dan is het niet verwonderlijk dat de kloof tussen verwachte en geleverde service steeds verder toeneemt. Robert Kroon neemt in zijn boek 'Wij pikken het niet langer' slechte service onder de loep. Hij beoogt een boek te schrijven voor ondernemers en managers die de service van hun bedrijf willen verbeteren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    30 mei 2007
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Valt het boek 'Ik ging weg bij Microsoft om de wereld te verbeteren' van John Wood wel onder de categorie managementboeken? Dat was de eerste vraag die ik me stelde toen ik het boek zag. In eerste instantie leek het mij meer een boek ter ontspanning. Nu ik het gelezen heb, kom ik tot de conclusie dat het zeker een managementboek is, alleen de verpakking van de inhoud is anders. Die verpakking lijkt een beetje op de boeken met de titel als 'Doel' van Eli Goldratt of 'Winnen' van Jack Welch. Dit soort boeken staan voor een hoge toegankelijkheid en een verrassende inhoud. Zo ook dit boek van John Wood.
    recensie
    IT-management / ICT
    29 mei 2007
    Martin Ortse
    1-3 minuten leestijd
    Uwe Steinmueller en Jurgen Gulbins beschrijven in 'RAW ongekookt' de kunst van RAW conversie met de huidige RAW-converters, zoals Camera RAW, Rawshooter, Aperture & de onlangs verschenen Lightroom). Elk hoofdstuk is goed samengesteld en behandelt het onderwerp duidelijk.
    recensie
    Coaching en trainen
    17 mei 2007
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    'Wie fysiek beweegt, gaat mentaal bewegen.' Met dit uitgangspunt maken Monique Hampsink en Nanette Hagedoorn, de auteurs van het boek 'Beweging in je brein', duidelijk dat ze interactieve werkvormen nastreven ter ondersteuning van trainingen, cursussen of workshops. Het zeer fraai vormgegeven boek nodigt trainers en cursusleiders uit om routinematige patronen te doorbreken en deze in te wisselen voor sprankelende, frisse en gemakkelijk toe te passen ideeën.
    recensie
    Personeelsmanagement
    17 mei 2007
    Peter de Roode
    Het boek ´Human Resource Champions´ van Dave Ulrich is een terechte bestseller geworden. Ulrich beschrijft in dit boek de toekomstige rollen voor HR/professional. De vraag die HR als afdeling zich moet stellen, is hoe zij waarde kan toevoegen en resultaten kan leveren voor de business. HR heeft te lang de rol van 'praatgroep' vertolkt en zal een andere koers moeten gaan varen gericht is op concrete output. Verplichte kost voor elke HR/professional!
    recensie
    Algemeen management
    17 mei 2007
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Bij de woorden 'pimp je afdeling' krijg ik gelijk een associatie met opleuken. Muren een knalkleur geven, hoogpolig tapijt erin, de deur behangen met wat 'bling bling', bureaus moffelen en vervolgens op een rare manier wegzetten. Enzovoort. Niets is echter minder waar in het boek 'Pimp je afdeling' van Jeroen Busscher. Er komt geen kwast of spijker aan te pas. In een zin vertelt dit boek hoe je meer uit je afdeling kan halen. Dit is ook wat de subtitel aangeeft, en dat wordt dan ook waargemaakt. Wat dat betreft is het begrip 'pimpen' toch iets anders dan wat ik verwacht had.
    recensie
    Algemeen management
    17 mei 2007
    Eric van Arendonk
    Bij de woorden 'pimp je afdeling' krijg ik gelijk een associatie met opleuken. Muren een knalkleur geven, hoogpolig tapijt erin, de deur behangen met wat 'bling bling', bureaus moffelen en vervolgens op een rare manier wegzetten. Enzovoort. Niets is echter minder waar in het boek 'Pimp je afdeling' van Jeroen Busscher. Er komt geen kwast of spijker aan te pas. In een zin vertelt dit boek hoe je meer uit je afdeling kan halen. Dit is ook wat de subtitel aangeeft, en dat wordt dan ook waargemaakt. Wat dat betreft is het begrip 'pimpen' toch iets anders dan wat ik verwacht had.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 mei 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Op uw bureau ligt een paar stapels documenten. Ergens daartussen ligt het rapport waar u commentaar op zou geven. Maar waar is het? Een collega komt binnen. Snel legt u een paar stapels papier op elkaar, om zo plaats te maken voor het kopje koffie van de collega. “Een clean desk policy zou hier ook wel ingevoerd kunnen worden”, schertst uw collega. Vanmiddag maar eens opruimen, denkt u. Het lijkt echter wel of u elke dag kunt opruimen, er komt gewoon geen eind aan de rommel.
    recensie
    Algemeen management
    16 mei 2007
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Zojuist is in de audioreeks Management Topics de aflevering Rijnlanders versus Angelsaksen verschenen met de intrigerende ondertitel ‘Ever the twain shall meet’. Deze aflevering van de hand van Jaap-Jan Brouwer (onder andere auteur van het boek Angelsaksen versus Rijnlanders dat hij samen met Piet Moerman schreef) is een essay in de beste Rijnlandse traditie geworden.
    recensie
    IT-management / ICT
    10 mei 2007
    Martin Ortse
    Zwar
    recensie
    Coaching en trainen
    23 april 2007
    Michaëla Wevers
    4-6 minuten leestijd
    De cover van het boek 'Workshops' van Nikki Highmore Sims claimt dat dit boek ideaal is voor iedereen die wel eens een workshop moet organiseren maar daar weinig ervaring mee heeft. Of te weinig tijd. En dat is ook zo! Voor beginnende maar ook voor ervaren facilitators is 'Workshops' inderdaad een handige leidraad.
    recensie
    Economie
    22 april 2007
    Remko van der Honing
    2-3 minuten leestijd
    Voor het lezen van het boek Kwaad Bloed wist ik niet dat de merken Adidas en Puma zijn opgericht door twee broers. En de rivaliteit tussen deze merken en de broers heeft tevens geleid tot een scheuring in het ouderlijk dorp van de broers Dassler. Een inwoner van Herzogenaurach is voor Puma of voor Adidas, een neutrale houding ten opzichte van de schoenenmerken is niet mogelijk.
    recensie
    Financieel management
    22 april 2007
    John Daamen
    Het vastleggen van de Administratieve Organisatie, kortweg AO, blijkt in de praktijk vaak erg lastig. Het gaat dan niet zozeer om de wijze waaróp als wel om het resultaat: het gebruik van de vastlegging. Dikke handboeken en ingewikkelde schema's nodigen bepaald niet uit. Maar zijn 'dik' en 'ingewikkeld' nu de belangrijkste factoren voor het niet gebruiken van de vastgelegde AO? In hun boek 'Handen en voeten aan de Administratieve Organisatie' behandelen Jeroen van den oever en Peter Noordam op de belangrijkste aspecten die een rol spelen bij een succesvol gebruik binnen de organisatie van de AO.
    recensie
    Algemeen management
    19 april 2007
    Rob Beltman
    De short break die ik voorzien had om eens lekker te gaan zitten en een paar goede boeken te lezen werd bij de eerste poging meteen verstoord. Oorzaak: 'Re-imagine!' van Tom Peters. Het is geen nieuw boek, want verschenen in 2003, maar stond hoog op het lijstje 'moet ik nog eens echt lezen'. …Maar 'Re-imagine!' is niet te lezen en dat is misschien het grootste compliment dat je dit boek kan maken.
    recensie
    Marketing
    19 april 2007
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek geeft de lezer een andere kijk op klanttevredenheidonderzoek. In de optiek van de auteur is bij klanttevredenheidsonderzoek uiteindelijk slechts één vraag belangrijk: Zou u als klant ons bedrijf of product bij anderen aanbevelen? Deze vraag staat centraal in dit boek. Het geeft aan dat paginalange vragenlijsten aan klanten tot het verleden behoren. Met sprekende voorbeelden zet de auteur alle aspecten van deze ultieme vraag uiteen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    19 april 2007
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    R. Meredith Belbin is dé auteur op het gebied van werken in teams. Voor menigeen is Belbin synoniem met teamrollen en werken in teams. De teamrollen van Belbin wordt dan ook in menig organisatie toegepast. In Managementteams wordt de theorie en toepassing van teamrollen toegelicht. De inhoud in het kortDe boodschap die het boek wil overbrengen is dat de juiste combinatie van mensen van essentieel belang is voor het goed functioneren van een managementteam. Het zoeken naar deze combinatie van mensen noemt Belbin teamrolmanagement.
    recensie
    Personeelsmanagement
    18 april 2007
    Joke Verplanke
    'Mediation voor managers' gaat over hoe je als manager je vaardigheden in het managen van conflicten kunt verbeteren en hoe je dus (beginnende) conflicten op het werk kunt oplossen. De auteurs zijn John Cramley en Katherine Graham, directeuren van het bedrijf Conflictmanagement Plus in Engeland. Het bedrijf is gericht op vaardigheidstrainingen voor managers. Van de bezoekers van hun website heeft –niet verwonderlijk- ruim 70% vooral vertrouwen in managers als het gaat om bemiddeling in conflicten.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden