OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 513 van 11.868 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 januari 2009
    Loes Dekker
    6-8 minuten leestijd
    Managers die weten dat hun werk meer inhoudt dan het vergaren van winst en macht kunnen aan het boek Business spiritualiteit van Paul de Blot en Petra Pronk hun hart ophalen. Niet alleen in overdrachtelijke zin, ook letterlijk. Want je moet wel een heel dikke schil om je heen hebben als dit boek je niet raakt en je hart niet bereikt.
    recensie
    Leiderschap
    26 januari 2009
    Pierre Pieterse
    13-18 minuten leestijd
    De president van de VS krijgt honderd dagen om zich te bewijzen, de gemiddelde manager maar negentig. De acties die een manager in zijn nieuwe functie in de eerste drie maanden onderneemt, bepalen in hoge mate zijn succes of falen. Met deze woorden schetst Harvard Business School professor Michael Watkins in zijn boek Slagen als leidinggevende de keerzijde van een promotie.
    recensie
    Algemeen management
    23 januari 2009
    Dick Pels
    4-6 minuten leestijd
    Het is een klassiek liberaal uitgangspunt dat mensen zelf het beste weten wat goed voor hen is. Als anderen dat beter denken te weten, valt al gauw het verwijt van betweterij, betutteling en paternalisme. Het individu (de burger, de consument) is in principe soeverein, kan en moet over zichzelf beschikken, is in staat om rationele keuzes te maken, en is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn daden en beslissingen.
    recensie
    Non-profit
    23 januari 2009
    Jan Boerstra
    Hoe pas je coachingstechnieken toe in organisaties waar medewerkers van oudsher gericht zijn op het onderwijzen van anderen? 'Coachen in het onderwijs' biedt handvatten aan de schoolleider die op een positieve en bemoedigende manier zijn medewerkers wil begeleiden in de uitoefening van hun vak.
    recensie
    Algemeen management
    23 januari 2009
    Loes Dekker
    U wilt als ondernemer, manager of leidinggevende niet langer dat uw organisatie op rat-achtige leest is geschoeid. U wilt verandering en u neemt daarom het boek 'De Vijfde Discipline' van Peter Senge ter hand. Als u het boek weglegt, merkt u dat u op een tra, een open plek in het organisatiebos terecht bent gekomen en u de art to organize, of beter nog de art to live in an organization heeft gezien. U heeft u, terecht, laten begeesteren door de ideeën van de 'lerende organisatie'.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 januari 2009
    Hans van der Loo
    Marcus Buckingham, een 41-jarige in Amerika werkzame en woonachtige Brit, is de nieuwe wonderboy onder de managementgoeroes. Van zijn eerder ook in het Nederlands verschenen boeken 'Weg met alle regels' en 'Ontdek je sterke punten' zijn wereldwijd vele miljoenen exemplaren over de toonbank gegaan.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 januari 2009
    Hans van der Loo
    Marcus Buckingham, een 41-jarige in Amerika werkzame en woonachtige Brit, is de nieuwe wonderboy onder de managementgoeroes. Van zijn eerder ook in het Nederlands verschenen boeken 'Weg met alle regels' en 'Ontdek je sterke punten' zijn wereldwijd vele miljoenen exemplaren over de toonbank gegaan.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 januari 2009
    Michel Hoetmer
    De moderne kantoortuinen worden bevolkt door grote groepen medewerkers die geestelijk ontslag hebben genomen. Ze zijn afgestompt door de eindeloze brei aan stroperige regeltjes en procedures. Elk initiatief is in de kiem gesmoord. Kan dat niet anders? De auteur van het boek 'De kracht van mensen', Roland Hameeteman, dacht van wel. Samen met zijn zakenpartner Rutger Stekelenburg richtte hij in 1991 het bedrijf E-office op. Het was een bedrijf zonder regeltjes, procedures, haantjesgedrag of hiërarchie. Een bedrijf waar kennis wordt gedeeld in plaats van afgeschermd.
    recensie
    Economie
    22 januari 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Medio 2007 zal de organisatie waar ik werk een gloednieuwe glasfabriek openen in China. Hoewel deze fabriek zich zal gaan richten op de Aziatische markt, krijg ik er ongetwijfeld ook mee te maken. We zien nu al een aantal mogelijkheden voor producten die, geproduceerd in China, op de Europese markt gebracht kunnen worden. Producten die aanvulling zijn op het bestaande assortiment. De titel van Kynge's boek 'China zet de wereld op z'n kop' sprak mij dan ook bijzonder aan.
    recensie
    Algemeen management
    22 januari 2009
    Pierre Spaninks
    4-5 minuten leestijd
    Een expeditie naar de top van de Kilimanjaro vormde de aanleiding voor het boek Summit - een gids voor managers op weg naar de top. Daarin neemt bedrijfseconoom Buck Jüch de lezer mee op reis langs zes deelgebieden die volgens hem essentieel zijn voor succes, in welke onderneming dan ook: Strategie, Urgentie, Mensen, Middelen, Indicatoren, en Triomfen.
    recensie
    Leiderschap
    21 januari 2009
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Twee hoogopgeleide jonge dertigers botsen in leven en werk aan tegen de structuren die zijn opgebouwd door de generatie van hun ouders. Dat moet anders kunnen, maar hoe? Geïnspireerd door het idee van ‘Servant Leadership’ gaan Wouter Hart en Harry Sonnenschein op zoek naar alternatieven. In een serie van negen gesprekken met mannen die hun vaders hadden kunnen zijn.
    recensie
    Organisatiekunde
    20 januari 2009
    Ruud de Jong
    Als oud-directeur van de Logica University heb ik mede aan de wieg gestaan van de ontwikkeling en toepassing van Business Process Management (BPM) binnen Logica, toen het Nederlandse bedrijf nog CMG heette. Dat verklaart deels ook mijn interesse voor 'Grip op processen in organisaties': wat is er nieuw sinds de jaren negentig en hoe kijken Gerrit-Jan Obers en Ko Achterberg tegen dit onderwerp aan? De titel suggereert ook dat er 'grip op processen in organisaties' mogelijk is en dat intrigeert me. Het boek geeft een goed beeld van de beschikbare modellen en technieken maar is te algemeen om echt grip te krijgen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    20 januari 2009
    Michel Hoetmer
    De titel van het boek 'Verkoopkunst' door Wim Aalbers belooft heel wat. De achterflap wekt de indruk dat de lezer een bijzonder boek in handen heeft. Het beschrijft hoe topverkopers meer en beter verkopen. Het is een verzameling observaties uit de verkooppraktijk. Hoe uitblinkers zich moeten gedragen. De auteur heeft geput uit zijn praktijk als manager, trainer en coach. Het wekt hooggespannen verwachtingen.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 januari 2009
    Sven Laudy
    De achtste aflevering van de 'Coachingbox' gaat dieper in op het coachen van groepen. Centraal staat de interactie tussen de groepsleden en de wijze waarop je groepen kunt coachen. Het groepsgerichte coachen wordt ingestoken vanuit het systeemdenken. Dat is natuurlijk lang geen nieuw gedachtegoed; is deze luistercd hiermee ook oude wijn in nieuwe zakken?
    recensie
    Organisatiekunde
    19 januari 2009
    Jaap Peters
    Nadenken over het Europese Rijnlandse model is weer in. Globalisering wordt een valstrik voor de democratie. Een onderneming kan over overbodige mensen spreken, een samenleving niet. Temidden van de kredietcrisis zien we de politiek aan beide kanten van de oceaan schipperen hoe daar mee om te gaan. Het turbokapitalisme blaast zichzelf op en ondermijnt de stabiliteit van de samenleving. Dat kan nooit bedoeling zijn geweest. Piet Moerman schreef het essay 'Rijnlanders, durft te denken en te twijfelen!' over de achtergronden van het Rijnlandse model.
    recensie
    Strategisch management
    19 januari 2009
    Kees Boodt
    2-3 minuten leestijd
    Chris Zook reikt in 'Onstuitbaar!' een methode aan om weg te komen of te blijven van stagnatie in de groei van bedrijven. Dit doet hij op basis van uitgebreide onderzoeken. Het grote aantal cases geven niet alleen vele herkenningspunten maar ook vele aangrijpingspunten.
    recensie
    Financieel management
    19 januari 2009
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    Niall Ferguson zag hoe het financiële drama, dat als ‘kredietcrisis’ al maanden de krantenpagina’s domineert, zich de laatste jaren langzaam ontvouwde en deed daarvan erudiet verslag. De Schot, onder meer hoogleraar aan de prestigieuze Harvard Business School en biograaf van de Rothschild-bankiers, is een vermaard historicus. Geld is zijn specialiteit. Zijn recent verschenen boek heet Het succes van geld.
    recensie
    Leiderschap
    19 januari 2009
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    We kenden al de piramide van Maslow. In het boek The Enlightened Leader van Peter ten Hoopen wordt een tweede driehoek omgekeerd bovenop de oude Maslow-piramide geplaatst. Het wordt namelijk druk in de top van de oude piramide en de wereld is op zoek naar nieuw houvast.
    recensie
    Verandermanagement
    16 januari 2009
    Rudy van Stratum
    4-6 minuten leestijd
    Matthijs van Nieuwkerk en Pauw & Witteman zullen de auteur van dit boek nog niet gebeld hebben met een verzoek iets over zijn nieuwe boek te komen vertellen. De boodschap is te complex om in een paar oneliners uit te leggen. De inhoud wijkt misschien ook te veel af van het mainstreamdenken, gaat te veel in tegen de gevestigde belangen. 
    recensie
    Coaching en trainen
    16 januari 2009
    Jan Boerstra
    3-4 minuten leestijd
    Alles wat je aandacht geeft, groeit. Dat geldt ook voor hoe mensen hun eigen gedachten en kwaliteiten waarderen. In 'Appreciative coaching' presenteren Orem, Binkert en Clancy een positieve coachingsmethode die mensen helpt het beste uit zichzelf te halen om hun dromen te kunnen realiseren.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden