OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 504 van 11.872 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    4 mei 2009
    José Otte
    Met 'De baas de baas' geeft Ria Harmelink ons een inkijkje in het leven van een aantal secretaresses van bekende bazen in Nederland. Door de grappige en soms ook intrigerende onderwerpen krijgt u inzicht in de relaties die we meestal slechts op afstand mogen bekijken.
    recensie
    Leiderschap
    4 mei 2009
    Ward Grootens
    Het boekje 'Help! Ik geef leiding' van Marijke Lingsma en Aty Boers is bedoeld voor professionals die leiding gaan geven. De schrijvers beloven tips, inzichten, checklists en one-liners om in beweging te komen en de eigen stijl te ontwikkelen. Als trouwe scheurder van de 'Coachingskalender' (van dezelfde auteurs) begin ik verwachtingsvol aan dit aantrekkelijk en uitnodigend vormgegeven boek. Zeer benieuwd over wat Lingsma en Boers over mijn favoriete onderwerp zouden vertellen wanneer zij meer dan een velletje van een kalender tot hun beschikken hebben. Maar na het lezen van het boek was, naar mijn mening, de titel 'kalenderpagina's gebundeld' passender geweest voor dit eerste deel uit de 'Help!-Coaching Bibliotheek'.
    recensie
    Marketing
    4 mei 2009
    Eric van Arendonk
    'Happen naar Peijnenburg' is een leuk boek, laat dat duidelijk zijn. Het leest vlot weg en mede door de regelafstand en de ruime opzet lijkt het boek meer dan het in feite is. Bart Kuiper is dan ook een reclameman en dat merk je in de opzet. De auteur draait daar ook niet omheen; hij is destijds begonnen met het reclamebureau 'Leukwerkt worldwide' en zijn eerste klant was de Koninklijke Peijnenburg BV. Het hele proces van werving van deze klant en het tot stand komen van de uiteindelijke campagne, beschrijft hij uitvoering in 'Happen naar Peijnenburg'.
    recensie
    Strategisch management
    4 mei 2009
    Dick Rochat
    4-5 minuten leestijd
    Kent Keith opent zijn boek 'Servant Leadership' met een verwachtingsvolle zin: 'Dit boek gaat over het scheppen van een betere wereld'. Keith noemt zichzelf een pleitbezorger van dienend leiderschap. Hij is CEO van het Greenleaf Center for Servant Leadership in de USA dat is vernoemd naar de geestelijke vader van dit leiderschapsmodel, Robert Greenleaf. Deze publiceerde zijn essay 'De dienaar als leider' al in 1970. Is dienend leiderschap daarmee geen oud model? In deze recensie probeer ik daar antwoord op te geven.
    recensie
    Inkoop en logistiek
    1 mei 2009
    Arie Buvens
    2-3 minuten leestijd
    Ook logistiek kent zijn vijf P's: perfect preparation prevents poor performance. Veel bedrijven hebben noodplannen, maar die zijn bijna altijd bedoeld om mensen in veiligheid te brengen of milieuschade te voorkomen. Plannen voor het op gang krijgen van de goederenstroom - en niet te vergeten de informatiestroom die deze moet aansturen- ontbreken vaak. En dat is riskant. Want de logistieke ketens worden complexer en kwetsbaarder door meer uitbesteding, globalisering of toenemende afhankelijkheid van ICT-systemen. Maar ook omdat alles steeds sneller, beter en goedkoper moet. Alles moet just-in-time. Als je de elastiek (resilience) uit de logistieke keten weghaalt, koppel je de schakels in de keten één op één aan elkaar. Elke verstoring werkt dan direct in de keten door.
    recensie
    Verandermanagement
    1 mei 2009
    Ton Horrevorts
    2-3 minuten leestijd
    Consultants maken in organisaties meer kapot dan dat ze goed doen. Het wordt hoog tijd dat we de consultants de deur uitzetten en zelf proberen de problemen van de organisatie op te lossen. De daarvoor benodigde kennis is immers in huis: veranderingen doorvoeren in je organisatie doe je zelf. Dat is de centrale boodschap van het boek met de alleszeggende titel 'Bye bye consultant' van Cees N. Min.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 mei 2009
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Als volleerd bioloog doet massapsycholoog en mediadeskundige Jaap van Ginneken in zijn nieuwste boekje De kracht van de zwerm uit de doeken. In analogie van het dierenrijk zegt hij dat we met z’n allen midden in de ‘zwerm der zwermen’ zitten. Het wereldwijde web 2.0. Het biedt ons eindeloze nieuwe mogelijkheden tot zelforganisatie.
    recensie
    Marketing
    1 mei 2009
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Marketeers zijn bang voor internet, is de overtuiging van Cor Hospes. ‘Op internet praten consumenten terug en daar kunnen marketeers niet mee omgaan.’ Dat is de reden dat hij Alle 13 goed! schreef, met 13 marketingtools die helpen beter gebruik van te maken van de mogelijkheden. Eind mei ligt het boek op de schappen. Management & Literatuur nam een voorschot en sprak met de auteur.
    recensie
    Advisering
    1 mei 2009
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Op dit moment maakt het boek Bye bye consultant van Cees Min enige furore. Een boek dat voor de zoveelste keer ‘gehakt’ poogt te maken van het advieswezen. Kennelijk heeft het kaf zich in de optiek van de auteur na de resolute shake-out eind vorige eeuw weer vermengd met het koren. Een mooie aanleiding voor Management & Literatuur om even terug te blikken.
    recensie
    Strategisch management
    29 april 2009
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    De titel is veelbelovend en dat wordt in dit geval ook volledig waargemaakt. Vooruitlopend op de conclusie van de recensie: auteurs Henry Mintzberg, Bruce Ahlstrand en Joseph Lampel hebben met 'Strategie slaat terug' een fantastisch boek geschreven en samengesteld over strategie.
    recensie
    Non-profit
    29 april 2009
    Peter Vermeulen
    4-5 minuten leestijd
    Waar gaat het momenteel om in de zorg? De magische woorden op het moment zijn: 'de patiënt centraal stellen.' De patiënt dient uitgangspunt te zijn bij de inrichting van de zorg: patiëntgerichte zorg. Maar hoe bereik je dit? Fred Lee heeft zich afgevraagd, wat de overeenkomsten en verschillen voor een patiënt / bezoeker zijn tussen een bezoek aan Disneyland en een ziekenhuis? Dat Lee zichzelf deze vraag heeft gesteld, is op zich niet vreemd, aangezien hij jaren de functie van senior adjunct-directeur heeft vervuld in het Florida Hospital in Orlando. Hét Disney ziekenhuis.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 april 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Het werken met fotokaarten kunt u op verschillende manieren inzetten bij kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. 'Water naar de zee dragen...' van Lia Bijkerk en Iris Loonen bestaat uit een set van zestig fotokaarten en een bijbehorend boekje, waarin zij twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops presenteren. 
    recensie
    Algemeen management
    29 april 2009
    Geurt van den Broek
    2-3 minuten leestijd
    Hoe groeien mensen, zoals u en ik, uit tot een goeroe? Bekend over de hele wereld, sprekend voor honderden mensen? En, wat zijn goeroes eigenlijk voor mensen? Rick Nieman geeft in zijn boek 'De goeroe methode' antwoord op deze vragen. Dit boek leest als een roman maar ondertussen leert u de belangrijkste managementlessen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    27 april 2009
    Daniëlle de Jonge
    Wie het verkoopvak een beetje onder de knie heeft, wil graag een stap verder om zijn of haar succes verder uit te bouwen. Want hoe zorgt u er nu voor dat u positief opvalt tussen alle andere aanbieders van uw product of dienstenpakket? Met de slimme tips uit 'Advanced verkopen voor Dummies' ontdekt u op inspirerende en makkelijke wijze hoe het in zijn werk gaat.
    recensie
    Strategisch management
    27 april 2009
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    De bedenkers van de Balanced Scorecard zijn bepaald niet achterover gaan leunen na de introductie van hun gedachtegoed ruim twintig jaar geleden. Inmiddels hebben veel organisaties over de hele wereld ervaring opgedaan met de BS en hebben Robert Kaplan en David Norton in diverse boeken hun inzichten verspreid. In dit boek staat de uitvoering van de strategie centraal. 'Van strategie naar uitvoering' is een overzichtelijk boek dat een goed gedocumenteerd beeld geeft van de wijze waarop organisaties het best tot uitvoering van hun strategie kunnen overgaan.
    recensie
    Algemeen management
    27 april 2009
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Hoe krijg je mensen in organisaties in beweging? Creatieve sessies kunnen daarbij helpen. Er zijn daarvoor talloze werkvormen beschikbaar. Rozemarijn Dols en Josine Gouwens hebben deze en eigen werkvormen samengeraapt en gebundeld in het boek: 50 werkvormen voor creatieve sessies. Ondertitel: een schatkist vol ideeën voor bijeenkomsten met resultaat.
    recensie
    Verandermanagement
    24 april 2009
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Zoals John Kotter al in zijn boek 'Leiderschap bij verandering' aangaf, start een geslaagde verandering met een gevoel van urgentie. We zijn volgens Kotter veel te zelfgenoegzaam, maar hebben we zelf niet in de gaten. Dus als we als een kip zonder kop druk gedrag vertonen, lijden we aan 'valse urgentie'. In 'A Sense of Urgency' roept Kotter organisaties op om échte urgentie na te streven. Een praktisch boek met veel nuttige tips rond een glashelder thema.
    recensie
    Marketing
    24 april 2009
    Michel Hoetmer
    Jos Burgers is een verhalenverteller pur sang. Daarnaast is hij een van de bekendste Nederlandse auteurs op het gebied van relatiemarketing. De keuze van Burgers om zijn kennis over klantgerichtheid met zijn lezers te delen in de vorm van een managementroman kon dus niet uitblijven. Burgers vertelt zelf dat hij jarenlang op het idee heeft zitten broeden. 'Hondenbrokken', een verhaal over een dierenspeciaalzaak, is hiervan het geslaagde resultaat.
    recensie
    Verandermanagement
    24 april 2009
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Zoals John Kotter al in zijn boek 'Leiderschap bij verandering' aangaf, start een geslaagde verandering met een gevoel van urgentie. We zijn volgens Kotter veel te zelfgenoegzaam, maar hebben we zelf niet in de gaten. Dus als we als een kip zonder kop druk gedrag vertonen, lijden we aan 'valse urgentie'. In 'Een gevoel van urgentie!' roept Kotter organisaties op om échte urgentie na te streven. Een praktisch boek met veel nuttige tips rond een glashelder thema.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 april 2009
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Dat overtuigend overkomen niet alleen zit in wat iemand te zeggen heeft, is algemeen bekend. Veel meer draait het om hoe de persoon overkomt en wat hij of zij uitstraalt. Of u het nu leuk vindt of niet: het beeld doet er toe. U kunt meer succes behalen met een sterke en aantrekkelijke uitstraling. En daarbij kunt u gewoon uzelf blijven, want authenticiteit is een vereiste voor een overtuigende uitstraling. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden