OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 499 van 11.873 resultaten
    recensie
    Marketing
    12 juni 2009
    Eric van Arendonk
    'De Marketingbox' is een audioreeks met 11 cd's met een knappe prijs van zo'n 200 euro. Dat is meer dan je aan menigeen boek uitgeeft. Is dat het wel waard? Dat was wat bij me opkwam toen ik de box voor het eerst zag. Nu ik ze alle 11 heb beluisterd, kan ik hierop positief antwoorden. De goede uitleg en actuele informatie over moderne marketingonderwerpen maken deze reeks zijn prijs waard.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 juni 2009
    Perry Oostrum
    Het wordt tijd dat we na eenzijdige nadruk op financieel-economische ratio's (hoe actueel...) weer stil staan bij datgene waar het ook om draait in onze organisaties: de betekenis die mensen ontlenen aan het met elkaar werken in organisaties. Aldus filosoof en organisatieadviseur Joep Wijsbek in 'De dialogische organisatie'. De klassieke mechanistische metafoor heeft afgedaan. Zingeving van een organisatie kan door je te richten op drie kernvragen: wie zijn we, waar komen we vandaan en welke zijn onze ambities voor de toekomst? De antwoorden op deze vragen kunnen worden gevat in de vorm van een verhaal, een corporate story.
    recensie
    12 juni 2009
    Hugo Wegbrans
    We leven in het tijdperk van 'information overload'. Als u iemand iets schrijft, is het al moeilijk om de aandacht te krijgen. Zodra u deze dan heeft, wilt u natuurlijk dat de ontvanger uw tekst begrijpt. De essentie moet meteen duidelijk tot de lezer door dringen. In de praktijk gaat de boodschap echter vaak verloren in moeilijke woorden en lange zinnen. Hierdoor haakt de lezer snel af. In 'In negen regels naar een duidelijke tekst' geeft Paul Jurriëns handige tips om teksten simpel en leesbaar te maken.
    recensie
    Verandermanagement
    12 juni 2009
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, vertelt ons de Belastingdienst. Hans Vermaak vertelt ons in zijn boek Plezier beleven aan taaie vraagstukken feitelijk precies het omgekeerde: makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker.
    recensie
    Algemeen management
    12 juni 2009
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Zoals velen beschik ik over een flinke kast vol managementliteratuur. Overwegend met een grote laag stof erop. Een aantal boeken ontbreken in die kast, ze liggen permanent op mijn bureau. '75 managementmodellen' van Marijn Mulders is daar een van.
    recensie
    Internet en social media
    12 juni 2009
    Daniëlle de Jonge
    Het online netwerk van LinkedIn groeit als kool. Steeds meer mensen registreren zich en leggen contacten met verschillende mensen die ze kennen. Voormalige collega's, oud-studiegenoten, leveranciers en klanten, de mails om met elkaar gelinkt te worden gaan over en weer. Er komt een fraaie foto bij, werkervaring staat ingevuld, misschien zelfs wat aanbevelingen van zakenpartners en we worden lid van een aantal online-groepen. En dan? Afwachten tot de opdrachten vanzelf komen of is het gewoon leuk om tientallen of zelfs honderden LinkedIn connecties te hebben? Velen weten nog niet precies hoe ze succesvol met dit online netwerk om kunnen gaan. Jan Vermeiren, netwerkcoach in optima forma, schreef daarom 'Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken', boordevol tips om effectief online te netwerken.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 juni 2009
    Daniëlle de Jonge
    Veel organisaties koesteren hun vrijwilligers. Terecht, want het is een mooie eigenschap als mensen zich in hun vrije tijd inzetten voor mens, dier, milieu of andere maatschappelijke doelen. De organisaties waar zij voor werken zijn veelal dolblij met de aanmeldingen van nieuwe vrijwilligers: vele handen maken licht werk. Toch is het heel zinvol om een gedegen vrijwilligersbeleid op te zetten. Hilde de Brandt en Eva Hambach geven u in tien heldere stappen alle tools die u daarvoor nodig heeft. Daarnaast zijn de vele praktijkvoorbeelden uit 'IN-Team' erg inspirerend.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 juni 2009
    Wouter Schouten
    4-5 minuten leestijd
    'Hoe laat ik de talenten van medewerkers tot hun recht komen en hoe realiseer ik daardoor mijn bedrijfsdoelstellingen, terwijl mensen tegelijkertijd met plezier werken?' Dit is één van de belangrijkste vragen waarmee u zich als manager mee bezighoudt. Sir Ken Robinson, autoriteit op het gebied van innovatie en creativiteit, geeft in 'Het element' talloze voorbeelden van mensen die succesvol zijn in datgene wat ze doen, juist doordat ze zich beperken tot hun talent. De vele voorbeelden vormen de kracht én zwakte van dit boek...
    recensie
    Communicatie en media
    12 juni 2009
    Louis Thorig
    'Piano leren spelen doe je niet alleen uit een boek. Iemand die echt handig en muzikaal is en bovendien ook nog noten leert lezen, zal door de combinatie van theorie en praktijk zijn talenten in de regel nog beter kunnen aanwenden', zegt Evert van Wijk in zijn boek 'Mediagenie(k)'. Dat geldt dus ook voor dit boek met allerlei nuttige tips en praktische aanwijzingen hoe om te gaan met de media. Maar de auteur van 'Mediagenie(k)' illustreert zijn adviezen met allerlei sprekende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk. Evert van Wijk is een echte praktijkman, maar het is de vraag of Van Wijk erin slaagt om zijn ervaring over te brengen.
    recensie
    Organisatiekunde
    11 juni 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Gestructureerd projectmanagement is een project op een logische, planmatige manier managen, op georganiseerde wijze, volgens van tevoren bepaalde stappen. Een gestructureerde projectmanagementmethode is de geschreven uitwerking van een dergelijke logische, georganiseerde benadering. PRINCE2 is een methode die u daartoe handvatten biedt en 'Managen van succesvolle projecten met PRINCE2' is een van de meest uitgebreide boeken over het onderwerp.
    recensie
    Psychologie
    11 juni 2009
    Marius van Rijswijk
    2-3 minuten leestijd
    'De beste stuurlui doen het zo' van Derk de Kloet geeft handreikingen om zelf aan het stuur van je eigen leven te staan. Daarbij gaat het er vooral om jezelf te leren kennen, goed te communiceren, anderen te leren kennen en in te zien dat je je schuldig maakt aan zogenaamde zelfmisleiding, ofwel jezelf voor de gek houden. De auteur is bedrijfsadviseur op het gebied van persoonlijkheid, houding en gedrag. Hij geeft teamtrainingen en begeleidt op individuele basis topprofessionals.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2009
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek Bij welke reorganisatie werk jij? dat hij schreef in samenwerking met Hester Heringa, betoogt Jaap Peters dat organiseren en managen twee verschillende dingen zijn. ‘Mensen vinden mij vaak een dwarskijker, maar ik vind dat mijn visie getuigt van realisme voor de dagelijkse praktijk’, zegt hij. Eind juni ligt zijn boek op de schappen, maar Management & Literatuur sprak alvast even met de auteur.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 juni 2009
    John Daamen
    4-6 minuten leestijd
    Veel mensen merken veel te laat dat hun persoonlijke grenzen overschreden hebben. Maar wat zijn persoonlijke grenzen, wat is hun functie en vooral, wat gebeurt er als u ze overschrijdt? In 'Dit is mijn grens' vertelt Gaby Olthuis hoe dat kan gebeuren, maar vooral ook bij wat u daartegen kunt doen. De belofte is dat als u eenmaal uw grenzen gevonden heeft, u ze niet meer zult kwijtraken, hooguit even vergeten. De vraag is, of dat gemakkelijk zal gaan.
    recensie
    10 juni 2009
    Erwin van de Pol
    2-3 minuten leestijd
    Nog nooit heb ik er een half jaar over gedaan om een boek uit te lezen. En dat ligt niet aan de bijna 400 bladzijden van 'Zeg maar Ted'. Ted Turner heeft zijn leven, samen met Bill Burke, chronologisch beschreven. Er gebeurt van alles. In zijn leven vol drama is de oprichting van CNN niet eens het hoogtepunt. Dit boek is een opsomming van gebeurtenissen, vaak in detail, met de bijbehorende beschreven emoties. Als de gebeurtenis je simpelweg niet interesseert, dan kom je er moeilijk doorheen. Op andere plaatsen is het vooral een spannend jongensboek.
    recensie
    Verandermanagement
    9 juni 2009
    Gertjan de Groot
    4-5 minuten leestijd
    Medewerkers en leidinggevenden hebben de neiging om moeilijk te doen over wat Hans Vermaak 'tamme vraagstukken' noemt. Vraagstukken die niet ingewikkeld zijn en die zich met het gangbare veranderrepertoire goed laten oplossen. Als dezelfde interventies toegepast worden om taaie vraagstukken aan te pakken, gaan die daardoor niet weg, die worden er alleen maar taaier van.
    recensie
    Algemeen management
    9 juni 2009
    Ilja Jacobs
    3-4 minuten leestijd
    Bij procesmanagement denkt u wellicht ook aan 'sturen en beheersen' van een proces en aan meetbare indicatoren, meten en verantwoorden. En juist dat is bij het maken van beleid moeilijk. 'Procesmanagement: over procesontwerp en besluitvorming' gaat over het maken van beleid en hoe u daar procesmanagement op kunt toepassen. 
    recensie
    Personeelsmanagement
    9 juni 2009
    Marja Davids
    'Team in Beeld' is een productie van VOF Team in Beeld, en dat wil zeggen van Marijke Lingsma, Roy de Brabander en Monique Verhoeven. Marijke Lingsma is een bekende naam in het vakgebied van coaching. Ze heeft veel inspirerende boeken op haar naam staan. En nu is er dus een dvd over teamcoaching. Dat maakt nieuwsgierig. Immers, lezen over teamcoaching is leuk, maar daadwerkelijk zien hoe teamcoaching in de praktijk werkt, is veel spannender. Want mijn ervaring is dat in elk team lastige lieden zitten. En juist het gedrag van het individu is van invloed op het resultaat van het hele team. Hoe doe je dat als teamcoach?
    recensie
    IT-management / ICT
    9 juni 2009
    Martin Ortse
    2-3 minuten leestijd
    'Het Photoshop CS3 boek voor digitale fotografen' is een boek van de succesvolle schrijver Scott Kelby. Ditmaal over de laatste versie van Photoshop namelijk Adobe Photoshop CS3.
    recensie
    IT-management / ICT
    9 juni 2009
    Martin Ortse
    Adobe Photoshop Lightroom is de 'digitale doka' van de moderne (professionele) fotograaf. In het boek 'Adobe Photoshop Lightroom' beschrijft Johan Elzenga het Engelstalige software pakket op een duidelijke manier. Lightroom is als het ware een drie-in-één pakket. De volgende onderwerpen worden behandeld: het aanleggen van een fotobibliotheek (Library), het bewerken van foto's (Develop) en het maken van een fotopresentatie (Slideshow, Print en Web). Deze drie mogelijkheden worden door Elzenga stapsgewijs behandeld en duidelijk uitgelegd. Hij begeleidt de lezer door de menu's en instelmogelijkheden.
    recensie
    IT-management / ICT
    9 juni 2009
    Peter van Veen
    2-3 minuten leestijd
    In het voorwoord van 'Adobe Photoshop Lightroom 2' kondigt Johan Elzenga dat hij op de voor hem meest logische wijze door dit programma heen zal lopen. En dat u het dus niet per definitie met zijn werkwijze eens hoeft te zijn. Gelukkig geeft hij wel vaak aan waarom er voor een bepaalde aanpak is gekozen. De uitbreidingen en verschillen met Lightroom 1.4 worden met verschillende icoontjes steeds aangegeven -dat is handig.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden