OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 495 van 11.873 resultaten
    recensie
    Non-profit
    20 juli 2009
    Peter Vermeulen
    Vacante verantwoordelijkheid is een begrip dat auteur Roel Steenbergen introduceert. Hij licht in 'Vacante verantwoordelijkheid in het ziekenhuis' vooral zijn besturingsfilosofie toe. Steenbergen is een ervaren bestuurder die het omverwerpen van het twee-schoorstenenmodel en het bouwen van bruggen tussen de eilandenrijken binnen ziekenhuizen tot zijn handelsmerk heeft gemaakt. Een theoretisch boek met praktijkvoorbeelden. De filosofie van Steenbergen zet je tot denken en geeft je tools om hiermee aan de slag te gaan.
    recensie
    Organisatiekunde
    20 juli 2009
    Lex Bruijn
    Apollo 13 Consult is geen nieuwe loot aan de al behoorlijk volle adviseursboom, maar komt voort uit het aloude IME organisatieadviseurs. De schrijvers van 'Mindful organiseren' zijn allemaal verbonden aan dit bureau. Ze beogen met hun boekje handen en voeten te geven aan het versterken van het mindful denken en handelen van medewerkers. Het is volgens hen de sleutel tot succes voor een Hoog Presterende Organisatie (HPO).
    recensie
    Economie
    18 juli 2009
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Te weinig ondernemerschap en leiderschap, geen inspirerende toekomstvisie, te weinig samenwerking, een onderschatting van de waarde van de creativiteit voor het innovatieproces, te beperkte inzet van it en een te laag vermogen om de laatste stap naar de markt te zetten. Toch is het niet één en al somberheid dat Rob de Graaf, Ton Langeler en Patrick van der Duin neerzetten in hun boek Innovatie uit de polder. Ze bieden ook oplossingen: ‘Een Ministerie van Innovatie.’
    recensie
    Leiderschap
    17 juli 2009
    Marius van Rijswijk
    In 'Coachend leiderschap' laat Marieta Koopmans je nadenken over hoe je, door te delegeren, je medewerkers stuurt en coacht en hoe je dit kunt verbeteren. Het geeft concrete handvatten om de coachende stijl van leidinggeven toe te passen in de praktijk. De auteur is sociaal psycholoog en werkt als individuele coach van managers. Bovendien geeft ze leiderschapstrainingen.
    recensie
    Leiderschap
    17 juli 2009
    Marius van Rijswijk
    In 'Coachend leiderschap' laat Marieta Koopmans je nadenken over hoe je, door te delegeren, je medewerkers stuurt en coacht en hoe je dit kunt verbeteren. Het geeft concrete handvatten om de coachende stijl van leidinggeven toe te passen in de praktijk. De auteur is sociaal psycholoog en werkt als individuele coach van managers. Bovendien geeft ze leiderschapstrainingen.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 juli 2009
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Na de boekhoudschandalen bij Enron, Parmalat en Ahold is de aandacht voor corporate governance en risicomanagement groter dan ooit. In hun boek Greep op de zaak hebben Francis Bouman en zijn partners van 4Partners de belangrijkste instrumenten voor risicomanagement geïnventariseerd.
    recensie
    Strategisch management
    17 juli 2009
    Nico Vreeswijk
    3-4 minuten leestijd
    Terugkijken en vaststellen of je succesvol bent geweest, dat kan iedereen, maar wat brengt de toekomst en hoe speel je daar adequaat op in? Norbert Greveling heeft onderzocht wat het succes van organisaties bepaalt en komt met nieuwe inzichten die gericht zijn op succes in de toekomst.
    recensie
    16 juli 2009
    Bert de Wild
    Jurriëns heeft een prettig leesbaar boek geschreven over het schrijven van tekst. Persoonlijk ben ik altijd wat argwanend wanneer oplossingen worden voorgesteld als een set regels die je simpelweg moet volgen. Maar in dit geval maakt de auteur op overtuigende wijze duidelijk dat regels niet alleen nuttig, maar zelfs noodzakelijk zijn om goede tekst te schrijven.
    recensie
    Algemeen management
    16 juli 2009
    Ton Horrevorts
    Stakeholders zijn lastige mensen om mee om te gaan. Niet omdat ze zo moeilijk zijn, maar omdat je ze niet kunt dwingen om te doen wat je wil. Dat is in een notendop het probleem van stakeholders. Er zijn er ook steeds meer van: mensen en organisaties waar je wat van wil of die wat van jou willen, maar die je niet kunt dwingen. Je moet overtuigen, overleggen, onderhandelen of, gewoon op zijn Hollands: polderen. Over hoe je dat moet doen hebben zes adviseurs een heel toegankelijk handboek geschreven, 'Verbinden met vertrouwen'.
    recensie
    IT-management / ICT
    16 juli 2009
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Steeds vaker besteden bedrijven de uitvoering van IT-diensten uit aan derden. Daarbij is het zaak de nodige zorgvuldigheid te betrachten, want uitbesteden kost ook geld en het is altijd nog maar afwachten wat je ervoor terugkrijgt. Daarom laten nogal wat bedrijven zich bijstaan door een in outsourcing gespecialiseerde bureau. Waar dan, mutatis mutandis, weer hetzelfde voor geldt. Gelukkig is er nu De kleine CMMI voor acquisitie, een handboek voor succesvol uitbesteden.
    recensie
    Leiderschap
    16 juli 2009
    Daniëlle de Jonge
    Heerlijk, de vakantieperiode in de zomer. Maar ik heb, net als blijkbaar vele anderen, in het begin toch wel wat moeite om het werk helemaal los te laten. Even snel de mail checken of bruisend van de ideeën lijstjes maken met wat ik na de vakantie allemaal ga doen. Hardnekkig, maar gelukkig lukt het wel om eenmaal uitgestrekt op een strandbed de rust toch te vinden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    15 juli 2009
    Perry Oostrum
    3-4 minuten leestijd
    Iedereen heeft wel eens het idee opnieuw te willen beginnen. Dit opnieuw beginnen kan variëren van het laten aanmeten van een nieuw kapsel tot het verbranden van alle schepen achter je en met een nieuwe naam, een ander gezicht, desnoods een ander geslacht, de wereld tegemoet treden in een alternatieve omgeving. Marli Huijer en Reinjan Mulder constateren in 'Opnieuw beginnen' dat veel mensen dromen van een nieuwe start. Eén op de vijf wil ander werk, één op de drie verlangt naar een nieuwe liefde. Waar komt deze wil om het anders te doen vandaan en waar brengt het ons?
    recensie
    Organisatiekunde
    15 juli 2009
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Als serieus boekbespreker ben je voortdurend op zoek naar de juiste balans tussen niets ontziende eigenwijsheid en gepaste nuancering. Daarvan werd ik me weer eens bewust toen ik het boek Praktisch Lean Management van Bas Lohman en Jeroen van Os onder ogen kreeg. ‘Don’t judge a book by the cover.’ Of titel in dit geval!
    recensie
    Organisatiekunde
    14 juli 2009
    Marcel Boons
    Vooral in deze tijd van tegenvallende bedrijfsresultaten zullen bedrijven meer belangstelling hebben voor managementtechnieken die zich richten op kostenbesparing. Zo is er ook verhoogde aandacht voor Lean. Belangrijk is wel dat Lean niet zozeer een techniek is maar een filosofie, die weliswaar op korte termijn al tot resultaatverbetering kan leiden, maar die vooral op langere termijn ongeëvenaarde kostenbesparingen kan opleveren. Bas Lohman en Jeroen van Os beschrijven in hun boek 'Praktisch Lean Management' op een zeer heldere wijze wat Lean nu precies is, maar, belangrijker nog, wat je kunt doen om de Lean-filosofie in een organisatie te introduceren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 juli 2009
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Wederom een boek over vergaderen? Zeker. Ook De jacht op de vergadertijger van Guido Camps en Ilona Eichhorn handelt over hoe vergaderingen weer nuttig en leuk te maken zijn. Maar misschien kan dit boekje, anders dan andere boeken, wel voor een kleine hype gaan zorgen.
    recensie
    IT-management / ICT
    14 juli 2009
    Jaap Nijssen
    Photoshop-boeken.nl heeft Martin Evening's boek 'Adobe Photoshop CS4 for Photographers' eens goed onder de loupe genomen. Op deze pagina lees je onze recensie en kan je het boek bestellen.
    recensie
    Leiderschap
    13 juli 2009
    Dick Rochat
    4-6 minuten leestijd
    Wie het werk van Manfred Kets de Vries volgt zal net als ik in het boek 'Wat leiders drijft' een pleidooi vinden voor organisaties waarin mensen authentiek zijn en zich kunnen ontplooien. Het is een manifest voor de grote waarde van emotionele intelligentie (EQ) in en voor organisaties. 
    recensie
    Algemeen management
    13 juli 2009
    Jeffrey Goijers
    In 'Durf nee te zeggen' van Jim Camp wordt u een eenvoudige maar doeltreffende onderhandelingstechniek aangereikt. De stelling van Camp is dat in onderhandelingen 'Ja' het slechtste woord is en 'Nee' het beste woord is. Met een heleboel praktijkvoorbeelden onderbouwt Camp zijn techniek. Hij laat u hierbij het verschil zien en geeft u een manier om uw onderhandeling goed voor te bereiden. Kortom een boek waarmee u wordt uitgedaagd een andere onderhandelingstechniek in de praktijk toe te passen!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 juli 2009
    Perry Oostrum
    2-3 minuten leestijd
    'Waarom zou een leider zich moeite getroosten om achter zijn ware waarden te komen? Wat heeft het voor zin om stil te staan bij wat jou ten diepste drijft, en je af te vragen of je als leider ook handelt naar die drijfveren en waarden?' Met deze retorische vragen trapt ondernemer en adviseur Jan Boon zijn boek 'Waarachtig leiderschap' af. Na eerste lezing van dit fraai geïllustreerde boekje blijft de lezer achter met het gevoel slechts bevestigd te worden in een reeks waarheden, alsof de investering in tijd niets nieuws heeft opgeleverd. Mijn ervaring met dit boek is dat het dan pas begint. Boon wil zijn lezers aan het werk zetten. In wezen hebben we hier te maken met een doe-boek, of liever een denk-boek.
    recensie
    Communicatie en media
    10 juli 2009
    Louis Thorig
    'Crisiscommunicatie', geschreven door Gerard F. Boulogne, is een handig en compact geschreven handleiding voor het stapsgewijs ontwikkelen van een crisiscommunicatieplan of crisiscommuncatiehandboek voor elke organisatie. Het bevat geen anekdotes en voorbeelden uit de crisiscommunicatiepraktijk maar wel veel tips en niet te vergeten de tien gouden regels.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden