OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 482 van 11.873 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 november 2009
    Perry Oostrum
    Of het nu in vergaderingen is, in de koffiecorner of vanaf een podium: presenteren is meer dan alleen inhoud uitspreken. Presenteren is non-verbaal en verbaal overtuigen, er voor zorgen dat de luisteraar na de presentatie anders doet of denkt dan doorvoor. Dat kan niet iedereen zomaar en toch is Ike Smitskamp, met 25 jaar ervaring als docent acteren, stem en Shakespeare, ervan overtuigd dat het wel is te leren. In 'Woorden laten spreken' heeft zij haar ervaring bijeengebracht en biedt ze de lezer een inkijk in de fijne kneepjes van het presenteren.
    recensie
    Leiderschap
    9 november 2009
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    De zoektocht naar echt menselijk leiderschap, dat niet alleen materiële waarden en doelen omvat, heeft de laatste jaren een nieuwe impuls gekregen. In 'De verlichte leider' zetten corporate culture consultants Peter ten Hoopen en Fons Trompenaars het mes in een aantal diepgewortelde managementtheorieën en wijzen de weg naar heling.
    recensie
    Leiderschap
    9 november 2009
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    De zoektocht naar echt menselijk leiderschap, dat niet alleen materiële waarden en doelen omvat, heeft de laatste jaren een nieuwe impuls gekregen. In 'De verlichte leider' zetten corporate culture consultants Peter ten Hoopen en Fons Trompenaars het mes in een aantal diepgewortelde managementtheorieën en wijzen de weg naar heling.
    recensie
    Economie
    9 november 2009
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    De profetische bestseller 'Als de dollar valt' (uit 2007) maakte van Willen Middelkoop een veelgevraagd spreker en televisiepersoonlijkheid. Nu presenteert hij de opvolger, Overleef de kredietcrisis, met vier scenario’s voor de toekomst van de economie van de westerse wereld.
    recensie
    Economie
    9 november 2009
    Arie Buvens
    Volgens de achterflaptekst is 'De waarde van onroerend goed' niet alleen bestemd voor makelaars en alle overige betrokkenen in de bouw- en onroerendgoedsector, maar ook voor iedereen die vanuit een bepaald belang inzicht wenst in de waarde van onroerend goed. Dat is dus een zeer brede doelgroep. En vaak dwingt een brede doelgroep tot een zekere oppervlakkigheid. Dat is helaas ook hier het geval.
    recensie
    Marketing
    9 november 2009
    Kees Groeneveld
    1-2 minuten leestijd
    Marketing is een leuk vak. Het gaat bij marketing niet zozeer om het kennen van de rijtjes als de 6 p's enzovoorts, maar het gaat om creativiteit: Hoe breng ik mijn produkt- en dienstenportfolio onder de aandacht bij mijn doelgroep op een wijze die leidt tot relatiebinding en omzet- en afzetvergroting.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 november 2009
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    De bestuurder krijgt de ondernemingsraad (OR) die hij verdient. Aan de hand van een achttal onderwerpen bespreekt BPO Adviesgroep de rol van de bestuurder in relatie tot de OR. De nadruk bij de audio-cd 'De bestuurder' ligt op de praktische toepasbaarheid van oplossingen vanuit bestuurdersperspectief. Een praktische cd voor bestuurders.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 november 2009
    Peter Vermeulen
    De mens moet centraal komen te staan. Een veel voorkomende kreet die je hoort in organisaties of leest in vele jaarplannen. 'Wij van organisatie x stellen onze patiënt / cliënt / medewerker centraal.' Bonne Wagenaar stelt ook de mens centraal en wil organisatie van binnenuit. Hij biedt een nieuwe kijk op organiseren en leidinggeven. Volgens hem moet het in een succesvolle en effectieve organisatie namelijk niet gaan om 'de dingen'. Dit boek opent uw ogen.
    recensie
    Verandermanagement
    6 november 2009
    Perry Oostrum
    Niet iedereen heeft de gelegenheid om boekwerken als 'Plezier beleven aan taaie vraagstukken' van Hans Vermaak of 'Het veranderboek' van Steven ten Have cs tot zich te nemen. Vooral niet drukke (verander)managers, die hun handen vol hebben aan het runnen van de dagelijkse gang van zaken in hun onderneming. Voor hen biedt 'Wat hebben ze nú weer bedacht?!' van Johanna Kroon wellicht uitkomst. Dit is een handzaam boekje, dat wel het wezen van een succesvolle aanpak bondig weergeeft. Zonder dat daarvoor een grote aanslag gepleegd wordt op de toch al beperkte tijd van de man of vrouw in de praktijk.
    recensie
    Financieel management
    6 november 2009
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Met enige regelmaat begeleid ik bedrijven bij een overname, fusie of strategische samenwerking. Soms kleinschalig, andere keren substantieel in omvang en waarde (tot 2,5 miljard). Met gemiddeld zo'n 25 jaar businesservaring weten we als partners van Iber Business Group met elkaar wel aardig hoe het spelletje gespeeld moet worden, daar komt geen literatuur bij op tafel. 'Waardering' is een mooie gelegenheid om onze manier van werken eens te spiegelen aan de wetenschappelijke benadering van Tom Copeland, Tim Koller en Jack Murrin.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 november 2009
    Jan Jacob Bos
    2-3 minuten leestijd
    Heeft u wel eens mee gedaan aan een intervisiesessie? Als u dat vaker gedaan heeft, kan intervisie steeds waardevoller worden. Als u echter steeds dezelfde methode gebruikt, kan de inspiratie wel eens op raken. Monique Bellersen en Inez Kohlmann bieden daarvoor een oplossing. De vele modellen bieden zowel afwisseling als diepgang. Het 'Praktijkboek intervisie' kunt u gebruiken om te starten met intervisie, maar biedt ook gevorderden nog genoeg nieuwe perspectieven.
    recensie
    Algemeen management
    6 november 2009
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Door Fortune Magazine is Patrick Lencioni uitgeroepen tot een van de tien nieuwe managementgoeroes die je moet kennen. Zijn recept: eenvoudige oplossingen voor complexe problemen.
    recensie
    IT-management / ICT
    6 november 2009
    Peter van Veen
    Adobe Photoshop Lightroom 2 is al weer enige tijd in de markt. Momenteel is de bètaversie van Lightroom 3 zelfs al te zien. Martin Evening heeft hiervoor zijn befaamde 'The Adobe Photoshop Lightroom 2 Book' voorzien van een update waarin hij de veranderingen naar Lightroom 2 de revue laat passeren. Dit is zo diepgaand en compleet dat het haast een naslagwerk is!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 november 2009
    Rob van Nes
    Wie net als ik gek is op een opgeruimd bureau waarop hooguit plaats is voor een enkel veel geraadpleegd boek, heeft er met Sander Schroevers' 'Taaltips voor de export' een verleiding bij. En dat zonder dat de vlag de lading echt dekt.
    recensie
    Marketing
    5 november 2009
    Daniëlle de Jonge
    Het eerste boek over Calimeromarketing heb ik gelezen, vol gekliederd met aantekeningen, er weer eens bij gepakt om wat op te zoeken over een specifiek onderwerp, nog eens gelezen en inmiddels staat het als standaardnaslagwerk vooraan in mijn boekenkast. Als kleine ondernemer ben ik dus heel blij met het vervolg op dat boek, vooral omdat ik me steeds meer in de digitale wereld begeef voor mijn bedrijf. Marketing is een vast onderdeel van het runnen van een bedrijf en tips blijven wat mij betreft altijd welkom. Met 'Calimeromarketing 2.0' slaat schrijfster Karen Romme een brug tussen het offline en online marketing. Het één kan niet zonder het ander voor succesvol zakendoen, dat maakt dit boek wel duidelijk. Lees, laat u inspireren en ga aan de slag!
    recensie
    Marketing
    5 november 2009
    Daniëlle de Jonge
    Het eerste boek over Calimeromarketing heb ik gelezen, vol gekliederd met aantekeningen, er weer eens bij gepakt om wat op te zoeken over een specifiek onderwerp, nog eens gelezen en inmiddels staat het als standaardnaslagwerk vooraan in mijn boekenkast. Als kleine ondernemer ben ik dus heel blij met het vervolg op dat boek, vooral omdat ik me steeds meer in de digitale wereld begeef voor mijn bedrijf. Marketing is een vast onderdeel van het runnen van een bedrijf en tips blijven wat mij betreft altijd welkom. Met 'Calimeromarketing 2.0' slaat schrijfster Karen Romme een brug tussen het offline en online marketing. Het één kan niet zonder het ander voor succesvol zakendoen, dat maakt dit boek wel duidelijk. Lees, laat u inspireren en ga aan de slag!
    recensie
    Organisatiekunde
    5 november 2009
    Monique Mulders
    1-2 minuten leestijd
    Onlangs mocht ik weer een bijeenkomst organiseren, dit keer voor Jong SZW. Het doel was te achterhalen hoe jonge medewerkers van het Ministerie van SZW denken over flexibel werken. Daarbij wilde ik graag dat de deelnemers out-of-the-box zouden denken. Wat geeft Lenny Kaarsgaren voor tips om een goed programma op te zetten? Toen ik de omslag van het boek 'Evenementen support' las, verwachtte hiervoor handreikingen te krijgen. Dit viel tegen.
    recensie
    IT-management / ICT
    5 november 2009
    Jaap Nijssen
    2-3 minuten leestijd
    'Zwart-wit' is één van de boeken die zijn uitgegeven in de nieuwe serie 'Digitale Fotografie'. 'Zwart-wit' is geschreven door Elja Trum: fotograaf en oprichter van de populaire website over fotografie Photofacts.nl
    recensie
    Internet en social media
    5 november 2009
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Na een jarenlange flirt is het dan toch zover: Microsoft en Yahoo trekken zelfs gezamenlijk ten strijde tegen de machtige zoekgigant Google. De twee bedrijven bundelen de komende tien jaar hun krachten op advertentie- en zoekgebied.
    recensie
    Non-profit
    4 november 2009
    Bram Kolk
    2-3 minuten leestijd
    Als nuchtere (Noord-)Nederlander frons ik regelmatig mijn wenkbrauwen bij het blijkbaar niet te temperen verlangen van (voormalige) overheidsorganen zich mee laten sleuren in de stroomversnelling van de marktwerking. Of het nu om reïntegratie gaat, energieleverantie, scholing of openbaar vervoer; blijkbaar ging dit in het verleden allemaal niet goed genoeg en is 'marktdenken' hier het toverwoord. Bij het verschijnen van 'De tien plagen van de staat' van Frank Ankersmit en Leo Klinkers dacht ik dan ook: 'Dat wordt smullen van een aantal sappige verhalen van mislukte privatiseringstrajecten'.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden