OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 480 van 11.873 resultaten
recensie
Algemeen management
1 december 2009
Linda Huijsmans
2-3 minuten leestijd
Wat zou u doen als u meer wilde verdienen? De meeste mannen zullen antwoorden: mijn uurtarief verhogen, terwijl de meeste vrouwen meer uren gaan maken. De angst om te onderhandelen over het eigen salaris, de eigen promotie en de eigen mandaten, kost vrouwen te veel, is de stelling van Yvette Berkel, Monic Bührs en Elisa de Groot, de auteurs van Strategisch onderhandelen voor vrouwen. Daarom heeft het de ondertitel ‘Krijgen wat je wilt, ook voor jezelf’ mee gekregen.
recensie
Inkoop en logistiek
1 december 2009
Thea de Feyter
2-3 minuten leestijd
Het is geen toeval dat managementfilosoof Eliyahu Goldratt er in de businessroman 'Het is geen toeval' weer in slaagt om verder los te komen van conventioneel denken. Goldratt beschrijft een ontwikkeling van denkprocessen die op zowel professioneel als persoonlijk vlak toe te passen zijn. Hij laat u kennismaken met de beperkingentheorie en technieken voor conflicthantering zonder het boek met een veelvoud aan managementmodellen te doorspekken.
recensie
Advisering
1 december 2009
Ton Horrevorts
Hoera, ik heb een opdrachtgever. Dat denk ik altijd als ik weer een nieuwe klant heb. Dat is niet ongewoon onder adviseurs. Dus een boek dat de titel heeft 'Help, ik heb een opdrachtgever' maakt dus alleen al om die reden nieuwsgierig. Dat heeft Nicoline Mulder met haar intrigerende titel in ieder geval al bereikt. Of ze mij met dit boek net zo blij maakt als ik word van een nieuwe opdracht is overigens de vraag.
recensie
Algemeen management
1 december 2009
Peter Vermeulen
Is Gordon Ramsay nu grof en achterbaks, of juist direct en open? Michiel Hogerhuis koppelt de basisingrediënten van succesvol ondernemen, veranderen en omgaan met mensen aan de vaak omstreden televisieserie 'Kitchen Nightmares'. In deze serie wordt Gordon Ramsay gevraagd om de eigenaar van een restaurant te helpen om zijn slecht lopend bedrijf weer rendabel te maken. 'Kitchen Nightmares' en dus dit boek gaan over adviseren. Maar gaan alle adviseurs na het lezen straks vloeken als Gordon Ramsay?
recensie
1 december 2009
José Otte
Verbeelding is een krachtige bouwsteen voor succes. Toch wordt de waarde hiervan vaak vergeten. In het boek 'Zenobia', een management boek in de vorm van een novelle, laten Matthew Emmens en Beth Kephart zien hoe één persoon het verschil kan maken.
recensie
Algemeen management
1 december 2009
José Otte
1-2 minuten leestijd
Verbeelding is een krachtige bouwsteen voor succes. Toch wordt de waarde hiervan vaak vergeten. In het boek 'Zenobia', een management boek in de vorm van een novelle, laten Matthew Emmens en Beth Kephart zien hoe één persoon het verschil kan maken.
recensie
Marketing
1 december 2009
Maria Genova
3-4 minuten leestijd
Een schreeuwerige felgele boekomslag met maar liefst twee uitroeptekens. Op deze manier probeert schrijver Cor Hospes de aandacht te trekken voor online marketingtools. En met succes, want dit druk opgemaakte boek 'Alle 13 goed! De beste online marketingtools!' valt zeker op. De inhoud is gelukkig zakelijker van toon.
recensie
Juridisch
30 november 2009
Nico Beenker
Aernout Schmidt en Stephan Corvers bieden een nieuwe methodiek voor het specificeren van de inkoopbehoeften voor het (innovatief) aanbesteden van ICT-projecten middels 'Legal Requirements Engineering'. In de inleiding van 'Aanbesteden en innovatie' snijden de auteurs direct het meest heikele onderwerp bij dit type aanbesteding aan. Is het mogelijk dat een aanbestedende dienst bij het specificeren van haar IT-inkoopbehoefte alles wat ze van te voren moet weten ook kan weten?
recensie
Verandermanagement
30 november 2009
Ton Bakker
De meeste goed opgeleide managers hebben in hun managementopleiding de bekende motivatie en leiderschapstheorieën gehad. Veel van u hebben goed naar hun leraar geluisterd, maar is er bij de modellen ook gesproken over de component gedrag en de mogelijkheid van beïnvloeden van dit gedrag, of nog erger, hoe uw eigen gedrag het gedrag van de mensen (medewerkers) om u heen beïnvloedt? Of is dit niet zo belangrijk voor u? Marius Rietdijk vertelt in 'Gedragsverandering in organisaties' hoe u door middel van gedragverandering nog succesvoller kunt worden.
recensie
Internet en social media
30 november 2009
Perry Oostrum
Het hebben van een netwerk - in wat voor tijden dan ook - heeft nog nooit iemand gehinderd. En de technische middelen via internet hebben het ons alleen maar makkelijker gemaakt. Althans, zo leek het. Tot we door de bomen het bos niet meer zagen en de Plaxo's, Facebooks en LinkedIns uit de grond spoten. Voor veel serieuze gebruikers van sociale netwerken is laatstgenoemde, LinkedIn, nog altijd het meest gebruikte. Ikzelf ben toch echt al een tijdje actief op LinkedIn, maar heb mijzelf nimmer de tijd gegund alle mogelijkheden eens goed te ontdekken. Jan Vermeiren helpt hierbij, met zijn uiterst praktische boek 'Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken'.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 november 2009
Linda Huijsmans
1-2 minuten leestijd
De titel Ik kies voor mijn talent doet vermoeden dat Luk Dewulf een soft zelfhulpboek heeft geschreven. Eenmaal opengeslagen blijkt het een praktische gids voor een zoektocht naar persoonlijke ontwikkeling te zijn. Dewulf belicht het fenomeen talent van alle kanten en schetst de omstandigheden waarin dat het best tot bloei komt. Om de theorie tot leven te brengen, noemt hij vele voorbeelden en voegt vragenlijsten bij om zelf in te vullen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 november 2009
Peter de Roode
Een zeer vlot geschreven boek dat boeit van begin tot eind. Het geheim? Veel wetenswaardigheden, interessante anekdotes uit goede maar vaak onbekende bronnen, en voldoende humor. 'Hebt u een CEO-brein?' van Marc Buelens is aan te bevelen voor mensen die leider zijn, leider willen worden of hun eigen leiders beter willen begrijpen.
recensie
Non-profit
27 november 2009
Arie Buvens
Een tiental adviseurs van Plexus Medical Group beschrijven in 'Scherp aan de wind - Toegevoegde waarde in de ggz' hoe de geestelijke gezondheidszorg meer toegevoegde waarde kan leveren in alle facetten van hun bedrijfsvoering. Van strategische beslissingen tot de praktische inrichting; levert deze fusie echt waarde op voor de maatschappij en moet het hele team wel bij dit overleg zitten om het gewenste effect bij patiënten te bereiken?
recensie
Algemeen management
26 november 2009
Pierre de Winter
2-3 minuten leestijd
Het boek Bankroet - Hoe Fortis al zijn krediet verspeelde van de Belgische economisch journalisten Stefaan Michielsen en Michaël Sephina is de Belgische evenknie van De prooi van Jeroen Smit. En het is al net zo spannend.
recensie
Psychologie
24 november 2009
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
De voormalige speechschrijver van Al Gore mocht onlangs bij Oprah Winfrey zijn verhaal doen over zijn nieuwe boek. Critici zullen dan snel beweren dat hij geluk heeft omdat zijn boek de interesse heeft van één van de meest invloedrijke vrouwen ter wereld. En zeker: het helpt als Winfrey 4.500 boeken van Daniel Pink bestelt en die uitdeelt onder Harvard-studenten. Maar Pink heeft niet alleen geluk, hij heeft wel degelijk iets te melden in 'Een compleet nieuw brein' en doet dat op een zeer aangename wijze.
recensie
Non-profit
24 november 2009
Enrico Sterken
2-3 minuten leestijd
U zult wellicht denken: 'Resultaatverantwoordelijk werken hebben we in de non-profitsector tien jaar geleden toch al geprobeerd?' Maar is dat wel zo? Verwarring met het begrip zelfsturing is gauw gemaakt. Is resultaatverantwoordelijkheid dan anders? Jazeker! Maar het belangrijkste is dat deze verandering organisch plaatsvindt.
recensie
Leiderschap
24 november 2009
José Otte
Ronald van Domburg geeft met 'Het waarderend oog' een eerste Nederlandse kennismaking met de methodiek van Appreciative Inquiry (AI). Het is geen uitgebreide omschrijving van hoe en wat u kunt doen met deze methode, maar geschikt als eerste kennismaking. Door de opzet van het boek wordt het een mooi cadeau of relatiegeschenk voor relaties die u wilt verrassen met de mogelijkheden die AI het bedrijfsleven heeft te bieden.
recensie
Marketing
24 november 2009
Hans van der Klis
4-5 minuten leestijd
Meer dan ooit tevoren zoeken mensen emoties doelbewust op. Dus willen bedrijven en organisaties hun klanten blijven begrijpen, dan moeten zij zich in het fenomeen van de ‘Emotie Economie’ verdiepen, is de overtuiging van Roland van Kralingen en Rogier van Kralingen. In hun zojuist verschenen boek Emotionele innovatie - Over het bouwen van inspirerende merken presenteren ze een methode om emoties meetbaar te maken. Ze hebben er zelfs een nieuw bedrijfje voor opgericht: Emote.
recensie
Personeelsmanagement
23 november 2009
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
U heeft vast ook een LinkedIn-account om uw netwerk gemakkelijk te onderhouden en om snel een nieuwe baan of opdracht te vinden als dat nodig is. Loopbaanprofessional Aaltje Vincent en LinkedIn-expert Jacco Valkenburg geven in Solliciteren via LinkedIn tips om uw netwerk slim in te zetten voor uw carrièreplannen.
recensie
Algemeen management
20 november 2009
Rob Hartgers
3-4 minuten leestijd
In De vastgoedfraude dalen FD-redacteuren Gerben van der Marel en Vasco van der Boon af in de beerput van het vastgoed. Het resultaat is een spannend en verbijsterend.