OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 358 van 12.054 resultaten
    recensie
    Verandermanagement
    4 juni 2014
    Carla Verwijs
    Mijn eerste indruk van ‘Innovate or die’ is: wat een mooi boek! Kleurrijk, verschillende fonts, mooie foto’s en vormgeving. En ik ben helemaal weg van de radiatorontwerpen, dus Kriekels maakt met dit boek ook goede reclame voor zijn bedrijf Jaga.
    recensie
    Algemeen management
    4 juni 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Nu traditionele organisaties steeds harder in hun voegen beginnen te kraken en bubbels en crises het besef doen groeien dat er het nodige moet veranderen, is Unboss een welkome aanwinst.
    recensie
    Verandermanagement
    4 juni 2014
    Antonia van Houdt-Stoel
    Door de drie decentralisaties bij de overheid is het voor vrijwel alle organisaties in het sociale domein op dit moment alle hens aan dek. Ze maken zowel een change door als een transitie. Maar wat is het verschil tussen de beide begrippen? En waarom wordt juist het teweeg brengen van de transitie vaak als lastig en ongrijpbaar gezien?
    recensie
    Strategisch management
    4 juni 2014
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Organisatieverandering kan sneller en met meer succes, concludeert Rudy Snippe in zijn boek Doorbreek uw bedrijfscultuur! (‘Hoe managers organisatieontwikkeling tegenhouden’). Dat vereist echter wel een paradigmashift: gedrag in organisaties wordt niet door mensen teweeg gebracht maar door de interacties tussen die mensen. Daarop moeten verandermanagers dus hun aandacht richten.
    recensie
    Algemeen management
    3 juni 2014
    Dick Bos
    ‘Teams van de toekomst’ van Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel, is een boek met een aansprekende titel. Het interessante gedeelte, de nieuwe scenario’s van de toekomst, vind je in de laatste hoofdstukken terwijl het boek zelf meer een beschrijving is van de huidige situatie in ontwikkeling.
    recensie
    Economie
    30 mei 2014
    Maarten Fijnaut
    ‘Heartful Banking’ is een boek over bankieren geschreven door een oud-bankier. De ondertitel is een trigger voor mij: Voor mens- en maatschappijgericht bankieren. Na alle media verhalen over de ‘fouten van bankiers’ ben ik benieuwd naar de oplossingen uit de bancaire wereld.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    30 mei 2014
    Marianne Eussen
    2-3 minuten leestijd
    De titel van 'Je eigen managementcoach' spreekt mij als managementcoach natuurlijk direct aan. Ik vind het altijd leuk om te zien wat mensen zelf kunnen doen om meer grip te krijgen op hun werk. Met het boek van Manu Busschots leert u leiding te geven aan uzelf. Het heeft niet voor niets als ondertitel ‘Leid jezelf naar meer voldoening en succes’. Het bevat veel praktijkopdrachten en voorbeelden, waarmee u de vertaalslag naar uw eigen situatie makkelijk kunt maken.
    recensie
    Verandermanagement
    28 mei 2014
    Martin van Staveren
    We acteren beter dan we zelf beseffen. Zo begint de proloog van ‘De Interne Veranderaar’, een boek dat de organisatie als dynamisch theater met meerdere gezelschappen neerzet. Het doel van het boek is om organisaties van binnenuit te veranderen, door het analyseren en veranderen van de rollen die er gespeeld worden. Dit alles om de persoonlijke en organisatie ambities met elkaar ter verbinden.
    recensie
    Internet en social media
    27 mei 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2014
    Wouter Fioole
    Weer een handboek over managementmodellen. Het is dat de manier waarop management in organisaties gebruikt wordt mijn grootste interesse is. Maar anders had ik dit boek waarschijnlijk in deze digitale boekhandel laten liggen. Gelukkig heb ik dat laatste niet gedaan.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2014
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Als ondernemer moet je vijf disciplines onder de knie hebben, betoogt Aad Ouborg in Anders Ondernemen, juist nú: sales, marketing, productinnovatie, creativiteit, en onderscheidend vermogen. Pas als je op al die disciplines een aanpak hebt ontwikkeld die past bij jouw persoonlijkheid, bij jouw product, bij jouw klanten - dàn ga je echt succes hebben.
    recensie
    Non-profit
    26 mei 2014
    Mark Hooftman
    De afgelopen jaren is marktwerking op allerlei plekken in de samenleving een toverwoord geweest. Er was weinig wat de tucht van de markt niet beter, of in ieder geval goedkoper, zou kunnen maken.
    recensie
    Economie
    26 mei 2014
    Simone Wevers
    Groen is hip. Ieder zichzelf respecterend bedrijf claimt tegenwoordig allerlei maatregelen om zuiniger te worden of minder afval te produceren. Nog afgezien van de vraag of het wel oprecht is, heb ik me regelmatig afgevraagd: helpt het eigenlijk allemaal wel? Kunnen we de klimaatcrisis oplossen als we overstappen op groene energie en waterbesparende toiletten? Dat is toch nooit voldoende? En als dit het niet is, wat moeten we dan wel? Kan ik zelf iets doen, iets dat verder gaat dan afval scheiden en doneren aan het WNF, of zijn we afhankelijk van de goodwill van grote bedrijven?
    recensie
    Projectmanagement
    26 mei 2014
    Milou Engelaer
    Na een intensieve training Projectmatig Werken, een workshop van een goeroe op dit vlak en een kijkje in de keuken bij verschillende projecten, liep ik met de vraag hoe het kan dat iets dat in de boeken zo simpel lijkt, in het echt toch nog zo vaak problemen oplevert. Net op dat moment kwam het boek ‘Het Perfecte Project’ van Bart Flos op mijn pad.
    recensie
    Communicatie en media
    26 mei 2014
    Nico Jong
    Communicatie mislukt vaak. Zeker als je ervan uitgaat dat het de ontvanger is die uiteindelijk betekenis aan een communicatieboodschap geeft. En dat is nogal eens een andere betekenis dan de zender bedoelt. Er kan veel mis gaan in de interactie tussen mensen, vooral als communicatieprofessionals blijven doen wat ze al jaren doen en de ontwikkelingen in en rond hun vakgebied niet bijhouden en gebruiken. Reden voor Harrie van Rooij een boek te schrijven met de prikkelende titel ‘Stop met communiceren!’
    recensie
    Verandermanagement
    26 mei 2014
    Nico Jong
    In onze economie zit al langdurig geen beweging en er is steeds minder sprake van dienstbaarheid en durf. Het aantal fraudegevallen neemt schrikbarend toe. Wij lijken te kampen met een mentale energiecrisis, veroorzaakt door een gebrek aan gemeenschapszin, verbeeldingskracht, realiteitszin en moed.
    recensie
    Algemeen management
    23 mei 2014
    Dick Bos
    ‘Het geheim van groeikracht’ van René Savelberg is een heerlijk boek om te lezen. Hier is een schrijver aan het woord met een schat aan ervaring en met een heel duidelijke boodschap: ‘De klant is geen onderdeel van je werk, de klant is je werk!’ Een boek dat je gelezen moet hebben!
    recensie
    Marketing
    23 mei 2014
    Iris van Maurik
    Allemaal komen we dagelijks in aanraking met reclamespotjes en marketingcampagnes. De ene campagne is sterker dan de andere, de een blijft beter hangen dan de ander. Zo blijft momenteel het (irritant) vrolijke deuntje van ‘Autotaalglas’ gemakkelijk in mijn hoofd hangen. Ik kan het inmiddels van begin tot eind helemaal meezingen. Dat reclames de interesse van veel mensen hebben blijkt ook wel uit de tentoonstelling ‘100 jaar reclame’ in de Beurs van Berlage die onlangs nog, wegens succes, is verlengd.
    recensie
    Leiderschap
    23 mei 2014
    Douwe Hatenboer
    Een paar dagen geleden stond ik na een lange werkdag in de file op weg naar huis. Een ‘lange’ werkdag, omdat die dag een nieuwe rapportagestructuur was geïntroduceerd. Dit leverde veel weerstand op bij projectleiders in de organisatie. Kortom, het was een dag van vragen beantwoorden, brandjes blussen en te proberen de weerstand weg te nemen.
    recensie
    Marketing
    23 mei 2014
    Robbert Timman
    3-4 minuten leestijd
    Dat de klant de spil is waar alles om draait, is anno 2014 toch wel bekend. Maar doen we hier dan ook iets mee, halen we hier wel het optimale uit? Het boek ‘Customer Experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom, geeft handvatten over het formuleren van een optimale klantenstrategie en klantbediening.

      Personen

        Trefwoorden