OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 357 van 12.054 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    23 juni 2014
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Is het erg als politici worden vergeleken met acteurs? Het politieke schouwspel wordt immers nogal eens vergeleken met ‘een groot theater ’. Vaak hebben die beelden een negatieve betekenis - en dat is niet altijd terecht, aldus voormalig acteur en politicus Boris van der Ham.
    recensie
    Communicatie en media
    23 juni 2014
    Marloes Hoekman
    2-3 minuten leestijd
    Doorgaans vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, maar op een feest van een oud-studiegenoo leken de gesprekken niet te vlotten. Toen ik naar huis ging, vroeg ik me af waarom ik het niet zo naar m’n zin had gehad die avond. De sfeer was goed, er stond prima muziek op en de drank en happen waren goed verzorgd. Na het lezen van ‘Basisboek luisteren en spreken’ van Harry van de Pol, kan ik hier beter antwoord op geven.
    recensie
    Algemeen management
    23 juni 2014
    Sanne de Haan - Smid
    2-3 minuten leestijd
    `Het ware wezen van de mens is zijn wil´, zei Schopenhauer ooit. `Je bent wat je wilt.´ Met deze introductie was mijn nieuwsgierigheid naar het boek ‘Drijfveren’ gewekt. Is het ook echt zo dat ik ben wat ik wil of laat ik mijn handelen ook beïnvloeden door mijn omgeving?
    recensie
    Verandermanagement
    23 juni 2014
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Klassieke organisaties zijn verstrikt geraakt in een web van regels, structuren en prestatie-indicatoren met als uiteindelijk doel: meer en beter. In haar nieuwste boek Wat bezielt ons? (‘Van verstarring naar vitaliteit’) beschrijft Lenette Schuijt hoe het vooruitgangsdenken ons in een wurggreep houdt, wat de gevolgen daarvan zijn én hoe tegelijkertijd nieuwe initiatieven tot ontwikkeling komen die wijzen op een kentering: de vitaliteit in de onderstroom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 juni 2014
    Sandra Kok
    Een boekje dat je laat zien hoe een blije eikel leeft, handelt en doet. Met een positieve levenshouding kunnen ze de hele wereld aan. Negatieve zaken gaan ze uit de weg, het draait enkel om positieve psychologie.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 juni 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek zet Joost Crasborn een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Maar wat vinden de lezers ervan? In deze aflevering van In Focus: Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!
    recensie
    19 juni 2014
    Nico de Meester
    ‘Het vervoer van morgen begint vandaag’ schetst drie toekomstbeelden voor personenvervoer in Nederland over 30 jaar en onderbouwt die met een uitgebreide scenarioanalyse. De schrijvers doen geen voorspelling voor de toekomst, maar schetsen mogelijke ontwikkelingen. In hoeverre deze toekomsten werkelijkheid worden is afhankelijk van een goede samenwerking tussen verschillende partijen.
    recensie
    Algemeen management
    19 juni 2014
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    De kern van ‘Het ABC van vertrouwen’ van Ken Blanchard, Cynthia Olmstead & Martha Lawrence is een selfassessmenttool over vertrouwen. Vertrouwen wordt uitgewerkt in vier componenten: competentie, geloofwaardigheid, betrokkenheid en betrouwbaarheid.
    recensie
    Algemeen management
    19 juni 2014
    Maarten Fijnaut
    In tijden van efficiëntie, lean-programma’s en strakke deadlines is deze titel een verademing. In ‘een goede manager zaait verwarring’ leggen Ori Brafman en Judah Pollack haarfijn uit dat het ‘niet plannen’ vaak tot waardevolle resultaten kan leiden. Waardevoller zelfs dan als er volop controle is en structuur. Een zeer inspirerend en makkelijk leesbaar boek met internationale succesverhalen.
    recensie
    Non-profit
    16 juni 2014
    Martin Walraven
    In Tot uw dienst van Nancy De Vogelaere, Joke Renneboog en Elke Wambacq, beschrijven de auteurs de overheid van de toekomst: een netwerkorganisatie doe over verschillende bestuurslagen heen antwoorden aan klanten biedt.
    recensie
    Leiderschap
    13 juni 2014
    Margreet Noordanus
    Ben je leidinggevende of manager? Ben je ondernemer? Sta je aan het hoofd van een team vrijwilligers? Als je het persoonlijke verhaal van Linda Kohanov leest zul je heel veel herkennen. De moeilijkheden die je tegenkomt in je team, de vele vragen die je te beantwoorden krijgt en de persoonlijke problemen van je teamleden, het staat in ‘De Kracht van de Kudde’.
    recensie
    Algemeen management
    13 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Dat dit boek verkozen is tot Managementboek van het Jaar 2014 is mij na het lezen ervan volstrekt duidelijk. Het boek is boeiend, inspirerend en als dit boek je niet tot denken aanzet dan doet geen enkel boek dat meer.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 juni 2014
    Sonja de Bruin
    2-3 minuten leestijd
    Op aanraden van een vriendin, die er erg enthousiast over was, heb ik het boek ‘Verwaarloosde organisaties’ van Joost Kampen gelezen en ik kan haar alleen maar gelijk geven; het is uitermate interessant en boeiend onderwerp.
    recensie
    Algemeen management
    12 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Het vorige boek van de auteurs Berry Veldhoen en Stephan van Slooten, De 9 + organisatie, haalde de shortlist van de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011. Naar mijn mening een terechte nominatie. In hun nieuwe Klanthelden in de 9+ organisatie maakt het auteursduo nu een verdiepingsslag, dit maak ik tenminste op uit de ondertitel: ‘excelleren in emotionele klantbeleving’.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Klantervaring als spil van uw bedrijf, als dat de marketeer niet aanspreekt dan weet ik het niet meer. Uiteindelijk draait het in ons vak daarom. Hier kan ik nooit genoeg van weten. Zo startte ik met het lezen van ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Drive roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Bas van Vlierden
    2-3 minuten leestijd
    Na zijn bestseller komt Daniel Pink wederom met een boek met bestsellerpotentie: 'Drive'. Pink schrijft in zijn nieuwe boek over intrinsieke motivatie. Hoewel de gedragswetenschap al decennia lang aandacht vraagt voor deze drijfveer, geeft het bedrijfsleven hier tot op heden geen gehoor aan. Wellicht dat Drive hier verandering in kan brengen.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2014
    Martin van Staveren
    Risk readiness is de rode draad in het boek Alert op risico. Het is geschreven door de managementadviseurs en trainers Thinka Bor-Reijinga en Gert van der Kolk.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Grondlegger van de kernkwadranten en bestsellerauteur Daniel Ofman verbaast zich over de ‘bewusteloosheid’ waarmee managers de ene na de andere nieuwe benadering klakkeloos accepteren en proberen in te voeren.
    recensie
    Leiderschap
    5 juni 2014
    Nico Jong
    Recente crises, maar ook de dagelijkse berichten in de media tonen aan dat we niet goed bezig zijn met onze wereld. We zullen daarom op zoek moeten naar nieuwe wegen. Om daarbij te helpen schreven Paulien Assink en Hein Gubbels ‘Een wereld vol mogelijkheden’.

      Personen

        Trefwoorden