OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 356 van 12.054 resultaten
    recensie
    Economie
    7 juli 2014
    Mireille Schrijnemaekers
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Windhandel’ reconstrueren Jorinde Schrijver en Siem Eikelenboom de opkomst en ondergang van Econcern. Het energiebedrijf uit Utrecht dat de wereld ging verbeteren en dat uit ideologie is ontstaan. Het is een enorme klus voor de twee journalisten van het FD om op basis van het curatorenonderzoek en interviews met bijna honderd direct en indirect betrokkenen de reconstructie van deze bedrijfsgeschiedenis op te tekenen.
    recensie
    4 juli 2014
    Peter Bosma
    1-2 minuten leestijd
    ‘Zelfsturende teams in de praktijk’ van Astrid Vermeer en Ben Wenting is geschreven mede op basis van succesvolle ervaringen met zelfsturing bij het overbekende. Buurtzorg Nederland. Zelfsturing anno 2014 lijkt een concept dat, in tijden van crisis, ons uit het slop moet halen. Vermeer en Wenting geven echter aan dat wanneer bezuiniging het uitgangspunt is en er onvoldoende vertrouwen is in de professional zelfsturing gedoemd is te mislukken.
    recensie
    Communicatie en media
    4 juli 2014
    Jeroen Rycken
    ‘Communicatie is een middel om doelen te bereiken’. Deze eerste zin achterop ‘Wat willen ze nou eigenlijk? (en wat wil ik?)’ wakkert mijn interesse aan. Ik wil mijn effectiviteit op het gebied van communicatie vergroten en om die reden is mijn oog dan ook gevallen op dit boek van drs. Hugo A. Roele.
    recensie
    Verandermanagement
    3 juli 2014
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    In Wat bezielt ons? Analyseert Lenette Schuijt in welke verouderde systemen we vast lijken te zitten en hoe het vooruitgangsdenken ons vasthoudt in deze structuren. Ze biedt nieuwe perspectieven en laat zien hoe ieder van ons kan bijdragen aan een nieuwe, meer humane wereld.
    recensie
    Werk en loopbaan
    3 juli 2014
    Wardy Poelstra
    Volgens de auteurs van ‘50+ en afgeschreven!’ voltrekt zich voor onze ogen een maatschappelijke ramp waarvan we de omvang nog maar nauwelijks kunnen overzien. Een hele generatie werknemers wordt ‘in de ban gedaan’, en volgens de tamelijk militante flaptekst van het boek wordt het tijd dat we daar iets aan gaan doen. Wegkijken is geen optie, we moeten nu actie ondernemen om de schade de komende jaren in elk geval nog enigszins te beperken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 juli 2014
    Wardy Poelstra
    Veerkracht (of, in het Engels: resilience) is een term die je de laatste tijd met enige regelmaat tegenkomt in boeken en artikelen over persoonlijke ontwikkeling en loopbaanplanning.
    recensie
    1 juli 2014
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Gerard Heineken de man, de stad en het bier’ is de volledige titel van deze biografie en die dekt de lading. Gerard Heineken is de oprichter van wat we kennen als het Heinekenconcern. Mijn kennis ging niet verder dan Freddy, waarvan ik natuurlijk wel wist dat hij niet de grondlegger was. Nu ben ik nieuwsgierig van aard en ben dus benieuwd hoe dit concern in de 19de eeuw ontstaan is. De geschiedenis is immers bepalend voor het heden en het heden bepaalt de toekomst.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    1 juli 2014
    Robbert Timman
    Het volgende herkent u vast wel: u heeft een goed verhaal met naar uw mening de juiste argumenten, en toch brengt uw betoog niet het gewenste resultaat. ‘Denk niet aan een roze olifant’ van Sarah Gagestein geeft handvatten op het gebied van ‘framing’. Hoe je verhaal zo te vertellen dat anderen het niet met je oneens kunnen zijn.
    recensie
    Leiderschap
    1 juli 2014
    Martin van Staveren
    4-5 minuten leestijd
    ‘Eén voor allen, allen voor één’ is het beroemde motto van de drie Musketiers. Het is ook de titel van een inspirerend boek van de nieuwe leiderschapsgoeroe Simon Sinek.
    recensie
    Marketing
    1 juli 2014
    Robert Buisman
    2-3 minuten leestijd
    ‘Customer Experience in de praktijk’ gaat verder dan klantbeleving alleen. Het gaat over de manier om de interactie en transacties tussen mensen en organisaties te beschrijven en te verbeteren. Een betere klantbediening en daarin kunnen innoveren. In het boek beschrijft Manfred van Gurchom, management consultant bij Capgemini, een aanpak om gestroomlijnde klantprocessen te creëren en proposities aan te bieden die daadwerkelijk waarde toevoegen voor klanten. Met als interessante kern: Customer Relevancy.
    recensie
    Leiderschap
    30 juni 2014
    Peter de Roode
    Een boek met een interessante titel maar met een matige inhoud. De auteurs slagen er namelijk niet in om het concept ‘vrees je sterke punten’ zo helder te krijgen dat een gevoel van urgentie ontstaat in termen van ‘hier moeten we iets mee’. Integendeel: het blijft na het lezen van het boek hangen op het niveau van ‘interessant’, waarna iedereen weer over gaat tot de orde van de dag.
    recensie
    Algemeen management
    27 juni 2014
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    ‘Leaders eat last’ van Simon Sinek is een boek over de zoektocht naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer.
    recensie
    Leiderschap
    27 juni 2014
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Hoe komt het dat sommige teams wèl functioneren als hecht team en andere teams slechts samenraapsels van individuen lijken? Waarom vinden zoveel mensen hun werk niet leuk en voelen zich niet betrokken bij het bedrijf?
    recensie
    Algemeen management
    27 juni 2014
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Hoe komt het dat sommige teams wèl functioneren als hecht team en andere teams slechts samenraapsels van individuen lijken? Waarom vinden zoveel mensen hun werk niet leuk en voelen zich niet betrokken bij het bedrijf?
    recensie
    Werk en loopbaan
    27 juni 2014
    Linda Poort
    ‘Van doemscenario naar droombaan’ is geschikt voor mensen die in de put zitten vanwege het verliezen van hun baan en er klaar voor zijn om die put weer uit te klimmen.
    recensie
    Internet en social media
    26 juni 2014
    Ger Post
    3-5 minuten leestijd
    Als we iets lezen over het effect van technologieën op hoe we denken, dan zijn er twee opties. Het is ofwel een wizzkid die vertelt hoever we achterlopen omdat we ons denken niet verrijken met de gadget die hij op dat moment in zijn handen heeft. Of we horen het relaas van een doemdenker die het allemaal maar niks vindt en in boeken als Het ondiepe of Digitale dementie schrijft dat het lezen van een langere tekst niet meer tot de mogelijkheden van de moderne mens behoort.
    recensie
    Marketing
    26 juni 2014
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Dienstenmarketingmanagement behoort sinds 1994 tot de toonaangevende literatuur van alle commerciële opleidingen in het hoger onderwijs. Dit jaar was het tijd voor alweer de zesde herziene editie. De veranderingen? ‘Internet, internet en nogmaals internet’.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2014
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Passie: een woord waar de een van gaat glunderen en de ander jeuk krijgt. Want het wordt te pas en te onpas gebruikt, en dat is zonde. Passie is immers een geweldige eigenschap met bijbehorend fijn gevoel.
    recensie
    Leiderschap
    26 juni 2014
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    ‘Een voor allen, allen voor een’ van Simon Sinek is een boek over de zoektocht naar de essentie van een veilige, florerende bedrijfscultuur aan de hand van biologie, antropologie en evolutieleer.
    recensie
    Communicatie en media
    25 juni 2014
    Raisa Hehenkamp
    2-3 minuten leestijd
    ‘Een kijkje in de keuken in de wereld van politieke lobby en belangenbehartiging’. Met die belofte werd ik gelokt het boek van Van Drimmelen te lezen.

      Personen

        Trefwoorden