OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 351 van 12.055 resultaten
recensie
Algemeen management
15 oktober 2014
Wendy Reijnhoudt
Tijdens het lezen van ‘Zo simpel kan het zijn’ kon ik me levendig een gesprek tussen mij en mijn moeder voor de geest halen. Ik had net mijn HAVO-diploma gehaald en we hadden het over de examens. Ze vertelde mij dat mijn biologieleraar haar bij de uitreiking had gemeld dat ik ‘te moeilijk dacht’, en daardoor punten was misgelopen. Daar kon ik me wel in vinden, want mijn overheersende gedachte tijdens mijn examens was: Zo simpel kan het toch niet zijn? Guess again, zeker wel! En als je dit eenmaal door hebt wordt het leven, ondernemen en werken een stuk makkelijker.
recensie
Leiderschap
10 oktober 2014
Remy van Gelder
2-3 minuten leestijd
‘Kets de Vries over Mindfulness’ begint met een bijzondere passage van een ontmoeting tussen Sigmund Freud en de musicus Gustav Mahler in Leiden. Deze ontmoeting laat zien dat er altijd vormen van coaching geweest zijn.
recensie
Organisatiekunde
10 oktober 2014
Carla Verwijs
Voor me ligt een mooi vormgegeven, groen boekje met de titel ‘De kracht van high performance teams’. In net iets meer dan 100 pagina’s schijnen Ben Kuipers en Sandra Goeneveld het licht op High Performance Teams in de publieke sector.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 oktober 2014
Sonja de Bruin
Na mijn positieve ervaringen met ‘Een zaak van fans’ van Ellen de Lange-Ros, waren mijn verwachtingen hoog gespannen toen ik aan dit tweede boek van deze schrijfster begon. Die verwachtingen zijn zeker waargemaakt; het boek leest vlot weg en heeft me, als hardwerkende ondernemer, een spiegel voorgehouden. Dit ervaar ik zeker als waardevol.
recensie
Werk en loopbaan
9 oktober 2014
Linda Poort
3-4 minuten leestijd
Irriteer jij je ook altijd zo aan de mensen die zuchtend en steunend wachten tot het vrijdag is? Waarschijnlijk wel, anders zat je vast geen recensie van een boek met de titel ‘Thank God It’s Monday’ te lezen. Of misschien ben je zelf wel zo'n klager, die juist op zoek is naar meer inspiratie in je werk. Logisch, want ‘Als je werk niet leuk is, ben je zelf niet leuk’. Daarom is het niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen belangrijk dat je werk doet dat je leuk vindt. ‘Thank God It’s Monday’ biedt je dit inzicht.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 oktober 2014
Margreet Noordanus
De titel van ‘Dealen met je baas’ van Manon Bongers intrigeert me direct: veel coachees hebben in meerdere of mindere mate moeite met het ‘dagelijks dealen’ met hun baas. Goede werkrelaties met leidinggevenden en collega’s zijn lang niet altijd makkelijk en/of vanzelfsprekend. Ik vraag met meteen af: zou dit boek de juiste tools aanreiken, waarmee je direct uit de voeten kan?
recensie
Projectmanagement
9 oktober 2014
Renze J. Klamer
3-4 minuten leestijd
Mijn eerste reactie op het vluchtig bekijken van dit nieuwe boek over Scrum was: ‘het zal wel weer zo’n standaardboekje zijn waarin opnieuw uitvoerig wordt uitgelegd hoe Scrum werkt, maar dat kennen we wel’. Op de flaptekst stonden nog wel wat intrigerende vragen over hoe je Scrum eigenlijk moest verkopen maar toch…
recensie
Algemeen management
6 oktober 2014
Margot van Trier
In het ZZP Jaarboek 2014/2015 laat Jeroen Sakkers een groot aantal deelnemers van de FOTY Awards en de Opdrachtgever van het Jaar-verkiezing aan het woord. Elke professional geeft zijn/haar visie op een van de tien deelonderwerpen van ondernemerschap. Al deze meningen samen vormen een naslagwerk voor zzp’ers en moeten ervoor zorgen dat zij succesvoller worden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 oktober 2014
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Wie contact heeft met klanten heeft ongetwijfeld de wereldwijde bestseller Invloed van Dr. Robert Cialdini beduimeld in de kast staan. De zes principes van beïnvloeding doorvoeren in de dagelijkse praktijk levert zonder meer zakelijke successen op.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
1 oktober 2014
Jont Groenendaal
3-4 minuten leestijd
Of het nu gaat om kennis, competenties of pure mankracht, een belangrijk deel van het werk van een adviseur bestaat uit aanvullen waar het bij de opdrachtgever op dat moment aan schort. Je brengt rust en overzicht in rumoerige tijden, je structureert de gedachten en activiteiten van een zwaar belaste manager of je brengt frisse ideeën en oplossingsrichtingen in een organisatie die vast zit ‘in the box’. In dergelijke situaties moeten woorden en toon zorgvuldig worden gekozen om een positieve invloed uit te oefenen.
recensie
recensie
Werk en loopbaan
1 oktober 2014
Marleen van Langen
2-3 minuten leestijd
‘Thank God It’s Monday’ geschreven door Huub van Zwieten is zo’n boek waarvan je denkt ‘Waarom is dit boek niet eerder op mijn pad gekomen?’ Momenteel ben ik op zoek naar inspiratie in werk en dit is echt de perfecte handleiding tijdens mijn zoektocht. Want, zoals de hoofdpersoon Ber aangeeft ‘werk kan geweldig zijn en dat zou het ook moeten zijn, voor iedereen.’
recensie
Financieel management
30 september 2014
Wardy Poelstra
3-4 minuten leestijd
Accountants en controllers hebben de laatste jaren een slechte pers. Hun vakgebied, Management Accounting & Control (kortweg: MAC) wordt geassocieerd met malversaties en fraude, of anders wel met overdreven regelzucht en ondoorzichtige procedures. Dat moet anders, zo betoogt Kees Tillema in zijn boek ‘Van cijfers naar waarden’, dat in 2014 genomineerd werd voor de titel Managementboek van het Jaar.
recensie
Coaching en trainen
30 september 2014
Maarten Fijnaut
3-4 minuten leestijd
In ‘Meesterschap in coaching’ nodigen Arnold Timmerman en Ingrid Groot de ervaren coach uit om een stap verder te gaan. Het boek geeft een uitgebreid inzicht in wat er nodig is om de stap van vakmanschap naar meesterschap te maken.
recensie
Leiderschap
30 september 2014
Pauline Smit
2-3 minuten leestijd
We weten allemaal dat we in een razendsnelle tijd leven waar meer als ooit te voren wordt verwacht van de leiders en managers. Er worden hoge eisen gesteld aan de managers. Hierdoor kan het zijn dat de leider of manager doorschiet in zijn gedrevenheid om de organisatie draaiende en staande te houden, en de grote concurrentie voor te blijven.
recensie
Marketing
30 september 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Met ‘Verboden voor klanten, wij houden van fans’ ontdek je hoe jij waarde kunt toevoegen. Daar worden klanten fan van! Maar wat vinden de lezers ervan?
recensie
Strategisch management
30 september 2014
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Kees de Jong beschrijft in 'Groter groeien' zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Vier lezers beoordelen het boek.
recensie
Algemeen management
29 september 2014
Pierre Spaninks
2-3 minuten leestijd
We moeten onze bedrijven zo gaan inrichten dat niet meer de winst voorop staat maar de maatschappelijk waarde die we creëren, zegt marketeer Herman Toch. Happy profit is geen doel op zich maar de beloning die we krijgen als we met onze producten de wereld een beetje beter maken.
recensie
Verandermanagement
26 september 2014
Carla Derijck
Verandering in 90 dagen. Het klinkt gemakkelijk en energiek. Volgens van der Loo kan het. Door te ‘boosten’: een tijdelijke opkikker, een slimme en snelle ingreep. De focus in ‘Vaart maken’ ligt op positieve energie, op ambities en prestaties, op gedrag. Deze drie basiscomponenten brengt de versnelde verandering teweeg. Zijn aanpak: een optimistische actiestand. Veranderen omdat je het wilt. Niet omdat het moet.
recensie
Verandermanagement
25 september 2014
Louis Thörig
‘Hoe ruikt verandering?’ van Peter Terlouw en Mark van Twist gaat over de toepasbaarheid van verschillende taalregisters in al hun toonaarden om een verandertraject begrijpelijk en soepel te laten verlopen.