OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 350 van 12.055 resultaten
recensie
Economie
31 oktober 2014
José Otte
2-3 minuten leestijd
Wordt ‘flourishing’ het nieuwe duurzaam? Volgens de schrijvers van deze verzameling van verhalen zeker. In Flourishing Enterprise worden we getrakteerd op verhalen van mensen in organisaties die de volgende stap hebben genomen in duurzaam ondernemen.
recensie
Personeelsmanagement
31 oktober 2014
Peter de Roode
Na boeken als ‘Het drama Ahold’, ‘De Prooi’ en die over bouwfraudes, krijgen we met Operatie ‘Werk Arthur de deur uit’ een nog diepgaander kijk in de misstanden bij een organisatie. In dit geval betreft dat de overheidsinstelling NZa. Uniek en tragisch tegelijk aan het boek is dat de hoofdpersoon -tevens de schrijver- uiteindelijk zelfmoord pleegt. Het boek is bedoeld om de NZa te behoeden voor imagoverlies en niet om de vuile was buiten te hangen. Toch is dat gebeurd.
recensie
Marketing
30 oktober 2014
Remy van Gelder
1-2 minuten leestijd
Het eerste wat opvalt aan ‘Calimeromarketing 3.0’ is de mooie vormgeving. Het boek verleidt om erin te gaan lezen. Als zelfstandig ondernemer in de dop heb ik behoefte aan praktische inzichten op het gebied van marketing. Ik ben benieuwd of de inhoud net zo pakkend is als de vormgeving.
recensie
Verandermanagement
30 oktober 2014
Marianne Eussen
3-4 minuten leestijd
‘Moments of impact’ is een boek met een missie: het uitroeien van zoveel mogelijk tijdrovende en energieslurpende strategiemeetings. De auteurs Chris Ertel en Lisa Kay Solomon geven u tools om er inspirerende en productieve strategieconversaties van te maken, die een blijvende indruk achterlaten.
recensie
Verandermanagement
30 oktober 2014
Marianne Eussen
3-4 minuten leestijd
‘Moments of impact’ is een boek met een missie: het uitroeien van zoveel mogelijk tijdrovende en energieslurpende strategiemeetings. De auteurs Chris Ertel en Lisa Kay Solomon geven u tools om er inspirerende en productieve strategieconversaties van te maken, die een blijvende indruk achterlaten.
recensie
Coaching en trainen
30 oktober 2014
Mariska Fennema
2-3 minuten leestijd
Doe jij nog weleens dingen buiten je comfortzone? Iets wat je niet makkelijk vindt om te doen of iets waar je je onrustig of ongemakkelijk bij voelt?
recensie
Economie
30 oktober 2014
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Vergeet Piketty, Krugman of Stiglitz en denk Van Bergen. In haar zojuist verschenen boek Gouden jaren laat econoom, journalist maar vooral onze eigen ‘huiscolumnist’ Annegreet van Bergen zien dat het huidige doemdenken omgekeerd evenredig is aan onze comfortabele positie.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 oktober 2014
Nico Jong
‘Zou het niet geweldig zijn om altijd je zin te krijgen in plaats van steeds maar weer discussies te moeten voeren?’, zo opent Sarah Gagestein haar boek over de psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing.
recensie
Marketing
29 oktober 2014
Eric van Arendonk
'Dokter ik heb last van klanten' van Mike Hoogveld heeft een A5-formaat en ziet eruit als een lekker leestussendoortje. En dat is het eigenlijk ook, het boek is vlotgeschreven en de hoofdstukken zijn kort.
recensie
Personeelsmanagement
29 oktober 2014
Joost Naafs
Groei en krimp van organisaties is van alle tijden, maar de laatste jaren heeft in menige sector krimp de overhand gekregen. Denk aan de financiële wereld, de banken, of iets recenter de gezondheidszorg. Vaak gaat dat gepaard met een reorganisatie van bedrijven die moeten inkrimpen, verdwijnen er banen en worden mensen ontslagen.
recensie
Algemeen management
29 oktober 2014
Hanneke Tinor-Centi
‘Organiseren met toekomst’ gaat na hoe organisaties er in de toekomst uitzien, waar de leiders in deze organisaties zich op richten en welke instrumenten hen daarbij helpen. Guido van de Wiel reikt in dit boek nieuwe tools, taal en trends aan, voor de leiders van morgen.
recensie
Verandermanagement
27 oktober 2014
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Grote bureaucratische organisaties kapselen stelselmatig vernieuwingen in of ontkrachten ze. Er is meer controle dan ooit tevoren en in veel organisaties heerst angst.
recensie
Coaching en trainen
24 oktober 2014
Margreet Noordanus
2-3 minuten leestijd
Als coach is het heel belangrijk goed onderbouwd, de goede vragen te stellen. Zelf coach ik met paarden, de paarden zijn dan de spiegel voor hetgeen de mensen op dat moment, in het hier en nu laten zien. De coachvraag kan zo ongeveer overal over gaan, het (bedrijfsmatige) coachdoel is vaak heel verschillend en sommige coachees / teams hebben veel weerstand als zij met het paard aan de gang ‘moeten’.
recensie
Verandermanagement
24 oktober 2014
Joost Naafs
3-4 minuten leestijd
Misschien is het leren veranderen van mensen en organisaties wel het meest voorkomende onderwerp op managementcongressen. Logisch, want veranderen van individuen en organisaties is uitermate moeilijk.
recensie
Algemeen management
22 oktober 2014
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Er wordt ontzettend negatief over managers geschreven en dat is volgens Wouter Fioole niet terecht. Veel van die kritiek komt feitelijk voor rekening van de organisaties waar deze managers werken. Zij verzuimen het management in positie te brengen. In zijn nieuwste boek, Wat willen we nou van managers? (‘Op zoek naar de essentie van organisaties’) laat hij zien hoe management weer waardevol kan worden.
recensie
Internet en social media
22 oktober 2014
Corien Plaisier
1-2 minuten leestijd
Wilt u zelf een website maken in Wordpress dan is dit boek, gericht op de beginnende Wordpress gebruiker, handig om te lezen. Er staat stap voor stap, in toegankelijke taal beschreven hoe u te werk moet gaan. Wordpress is een zogenaamd ‘open source’ CMS waar inmiddels heel veel websites mee gebouwd zijn. Op de technische kant wordt niet al te diep ingegaan, vanwege de grote diversiteit aan Webhosters en de manier waarop zij technisch de site online zetten.
recensie
Algemeen management
22 oktober 2014
Margot van Trier
Iedere professional in de creatieve industrie zal zichzelf er eens op betrappen: een trucje herhalen, alleen omdat het goed werkt. Of omdat iets nieuws uitproberen afgestraft kan worden? ‘Fout’ kan zijn? In ‘Creativity, Inc.’ beschrijft Ed Catmull – president van Pixar en Disney Animation – zijn levensdoel: de zoektocht naar een bestendige bedrijfscultuur die creativiteit en het oplossen van problemen stimuleert.
recensie
Marketing
21 oktober 2014
Eric van Arendonk
Het marketingvak staat de laatste jaren niet stil. Nieuwe technologieën bieden volop mogelijkheden om marketingbedrijven steeds verder uit te breiden. Vooral op het gebied van gericht communiceren. Terwijl weer andere technieken ons nieuwe inzichten verschaffen zoals bij big data en neurowetenschappen. Als marketeers moeten we flink aan de bak om bij te blijven in ons vakgebied. Gelukkig helpen boeken ons daarbij.
recensie
Leiderschap
21 oktober 2014
Peter van den Boom
In De dageraad van de toekomst bespreekt ‘pensionado maar eens hoogleraar sociale pedagogiek en organisatieontwikkeling’ Cees Zwart hoopvolle transities en een menswaardige economie.
recensie
Organisatiekunde
20 oktober 2014
Fouad el Hajioui
3-4 minuten leestijd
Als junior adviseur en projectmedewerker heb je het plezier je iedere dag weer te kunnen verwonderen. Je verwonderen over hetgeen dat je ziet gebeuren bij de verschillende (project)organisaties die je binnentreedt: de verschillende stijlen van werken, de manieren van samenwerken, de verschillende sturingsmechanismen, de verschillende uitkomsten hiervan en al het andere dat een organisatie kleurt.