OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 341 van 12.055 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    16 maart 2015
    Tinka Bor-Reijinga
    Martin van Staveren is een senior risk professional in risicomanagementland. Op basis van zijn jarenlange ervaring schreef hij een boek dat zo stampvol met tabellen, lijstjes, tips en aanbevelingen staat, dat géén enkele project-, programma-, proces- of risicomanager er meer omheen kan: Risicogestuurd werken in de praktijk.
    recensie
    Leiderschap
    16 maart 2015
    Christel Deckers
    3-4 minuten leestijd
    ‘Leiderschap is cruciaal. Zeker in de zorg waar het niet gaat om zaken en papieren maar om mensen en manieren’. Over wat goed leiderschap is bestaan vele opvattingen en hangt mede af van het perspectief van waaruit we leiderschap willen belichten: vanuit diegene die leiding geeft of vanuit het ontvangersperspectief?
    recensie
    Verandermanagement
    16 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    Blijvend gedrag veranderen in teams en organisaties, daar gaat het boek ‘Cirkel van verandering’ van Steffan Seykens over. Het boek beschrijft zes factoren die van belang zijn bij het succesvol laten zijn van een cultuur- of gedragsverandering. Vervolgens wordt in het laatste hoofdstuk stilgestaan bij de ‘Intention Circles’, een praktische werkvorm waarin alle zes de factoren terugkomen en waarmee je echte gedragsverandering kunt waarmaken, zo schrijft Seykens.
    recensie
    IT-management / ICT
    13 maart 2015
    Margot van Trier
    3-4 minuten leestijd
    Over ieder onderwerp is wel een ‘voor Dummies’ te koop. Toch kreeg ik het voor elkaar nog nooit een boek uit de zelfhulpserie gelezen te hebben. Het boek ‘WordPress voor Dummies’ van Lisa Sabin-Wilson was mijn vuurdoop en had de belangrijke taak om een goed beeld over de inhoudelijke kwaliteit van de serie neer te zetten. En, om me helemaal zelfstandig WordPress te laten installeren en inrichten.
    recensie
    Leiderschap
    12 maart 2015
    Yolanda van Heese
    Met ‘Kets de Vries over mindfulness’ zet Manfred Kets de Vries zijn inzichten over coaching op basis van zijn loopbaan van tientallen jaren op een rij. Hij verwijst naar onderzoek en geeft praktijkvoorbeelden, afgewisseld met anekdotes uit de recente en oude geschiedenis. Boeiend voor ieder die zich richt op persoonlijke groei!
    recensie
    Organisatiekunde
    11 maart 2015
    Dick Bos
    ‘Handboek Lean Management’ van Marcel F. van Assen, geeft precies dat wat op de kaft wordt aangeboden. Een boek waarin uitvoerig de aanpak van Lean wordt beschreven, terwijl het daarnaast ook concepten en modellen bevat. Geen boek wat je even snel doorleest. Wel een boek wat een uitgebreid inzicht in Lean verschaft en een heldere waarschuwing aan het einde bevat.
    recensie
    IT-management / ICT
    11 maart 2015
    Peter van der Wel
    2-3 minuten leestijd
    Als futuroloog en voormalig directeur van het Platform voor de Informatiesamenleving is een boek met titel Wij Zijn BIG DATA en met als ondertitel ‘de toekomst van de informatiesamenleving’ natuurlijk een uitdaging om te lezen. Maken de auteurs (Sander Klaus en Nart Wielaard) deze uitdaging waar? Geven zij een goed beeld van de toekomst van de Informatiesamenleving? En zijn WIJ Big Data? Het antwoord is JA. Hoewel er natuurlijk altijd wel het een en ander is aan te merken op titel en inhoud is het boek een uitstekende inleiding over dit heel actuele verschijnsel.
    recensie
    Verandermanagement
    11 maart 2015
    Nico Jong
    Opnieuw een boek uit de stal van Leike van Oss en Jaap van ’t Hek. ‘Onderweg - Pragmatisch veranderen in robuuste organisaties’ is een handboek voor pragmatisch veranderen in robuuste organisaties.
    recensie
    Internet en social media
    10 maart 2015
    Linda Poort
    ‘SEO voor webprofessionals’ is een must voor iedereen die voor eens en voor altijd wil begrijpen wat SEO precies is. Het boek is geschikt voor lezers met enige achtergrondkennis, maar ook voor leken. SEO voor webprofessionals is echter geen praktisch handboek, daarvoor is de materie te uitgebreid en complex. SEO voor webprofessionals gaat namelijk breed in op alle onderdelen van SEO, waardoor het een ongeschikte bron is voor een gespecialiseerde lezer die op slechts één bepaald onderdeel de diepte in wil duiken. SEO voor webprofessionals is echter een zeer goed startpunt.
    recensie
    Economie
    9 maart 2015
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Joris Luyendijk interviewde een paar honderd medewerkers van banken in de Londense City. Het resultaat beschrijft in hij in Dit kan niet waar zijn. Als antropologisch opgeleide journalist ging hij op pad en viel van de ene verbazing in de volgende. Kuifje bij de bankiers.
    recensie
    9 maart 2015
    Peter Vermeulen
    Na de drie boeken van Bram Moszkowicz (‘Liever rechtop sterven dan op je knieën leven’, ‘Onkruid’ en ‘Maffiamaat’) in een ruk uitgelezen te hebben verrast ook zijn door velen verguisde broer Robert Moszkowicz mij met zijn verhaal.
    recensie
    Internet en social media
    6 maart 2015
    Peter Streefkerk
    LinkedIn is een van de meest succesvolle zakelijke sociale netwerken op het internet. Wereldwijd had het netwerk eind oktober vorig jaar 50 miljoen deelnemers. Inmiddels zal dat aantal weer enorm gegroeid zijn, want het laatste miljoen werd in 12 dagen gerealiseerd. Dat rechtvaardigt de vraag of je op LinkedIn aanwezig moet zijn en zo ja, of je alle mogelijkheden wel voldoende benut? In het boek ‘Hoe LinkedIn nu echt gebruiken’, gaat auteur Jan Vermeiren daar uitgebreid op in.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2015
    Peter Streefkerk
    3-4 minuten leestijd
    Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar ‘Animal Firm’ als boektitel is slim gekozen. Het lijkt qua naam op het boek Animal Farm dat jarenlang op veel literatuurlijsten het meest voorkomende Engelstalige boek was. Niet omdat iedereen zo geïnteresseerd was in wat die dieren daar op de boerderij allemaal uitspookten. Nee, het was zo’n lekker dun boekje.
    recensie
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Robert Buisman
    ‘Eén keer in de zoveel tijd verandert er zo veel fundamenteels op zo veel terreinen dat we niet spreken van een tijdperk van verandering, maar van een verandering van tijdperk.’ Rotmans’ stelling: ‘we leven nu weer in zo’n overgangsperiode. Een periode waarin niet alleen de samenleving, maar ook de economie ingrijpend en onomkeerbaar verandert.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    Regie (terug) pakken in je eigen leven, daar gaat ‘Fluitend veranderen’ over. Je kunt alles veranderen als je er maar zelf voor gaat staan en keuzes maakt. Niet alles tegelijkertijd aanpakken maar rustig aan, stap voor stap. Want dan worden de veranderingen duurzaam en kun je het volhouden om te veranderen.
    recensie
    Advisering
    5 maart 2015
    Peter Streefkerk
    4-5 minuten leestijd
    Sprookjes bestaan niet en professionals op witte paarden ook niet. Of het zouden Jeroen Dubbeldam, Anky van Grunsven of Edward Gal moeten zijn, maar dan hebben we het over een andere tak van sport, over een andere kleur paard en over een echte sport.
    recensie
    Verandermanagement
    5 maart 2015
    Peter Streefkerk
    Hoe vaak heb je dit zelf wel niet uitgeroepen over de collega’s binnen je organisatie. Wat hebben ze nú weer bedacht. Terecht staan er in de titel een vraagteken en een uitroepteken.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Peter Streefkerk
    Klantrelaties vormen een essentieel element voor het goed functioneren van de inkoop binnen een bedrijf of organisatie. Technologie speelt daarbij een steeds belangrijkere rol.
    recensie
    Algemeen management
    4 maart 2015
    Peter Streefkerk
    Bij het lezen van de boektitel ‘Zo simpel kan het zijn’ van Richard Engelfriet zullen inkopers niet direct denken ‘dat boekje ga ik kopen’.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    2-3 minuten leestijd
    De titel ‘Red de Winkel’ suggereert dat dit boek een ondernemer met een fysieke winkel helpt om vanuit een slechte business op te krabbelen en door te groeien naar een bloeiende business. Dit is echter niet de daadwerkelijke kern van het boek.

      Personen

        Trefwoorden