OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 316 van 12.055 resultaten
recensie
Psychologie
10 november 2015
Rob Lammers
Hét ultieme boek om inzicht te krijgen in het gedrag van mensen, óók dat van jezelf. Willem van der Does beschrijft – laagdrempelig en vooral plezierig – bijzondere gedragstypen, zodat je deze helder op je netvlies krijgt. De gedetailleerde beschrijvingen van de types worden ondersteund met treffende illustraties, die kenmerkend zijn voor het werk van Peter van Straaten.
recensie
Algemeen management
10 november 2015
Frank Munnecom
De economische dip is voorbij; ondernemers kijken weer vooruit. Oude plannen worden weer uit de kast gehaald. Of het nu gaat om investeren of verkopen: we mogen weer!
recensie
Non-profit
10 november 2015
Bert Thiel
3-4 minuten leestijd
'Om het voor te zijn dat mensen zullen zeggen: er was geen Hugo, er was geen team dat 60 in plaats van 36 uren per week werkte zonder betaald te worden. … Er was geen school die van de slechtste school van Nederland naar de beste havo ging. Om dit voor te zijn is dit boek geschreven' – met deze omineuze woorden eindigt Eric van ’t Zelfde zijn boek Superschool, Het succesverhaal van een bevlogen schooldirecteur. Een boek dat bewondering oproept, verontrust en boos maakt en een verpletterende indruk achterlaat.
recensie
Leiderschap
10 november 2015
Sjors van Leeuwen
Over leiderschap en ondernemen wordt veel geschreven. Een zoekopdracht over leiderschap leverde op Google.nl meer dan twee miljoen hits op en op Managementboek.nl meer dan 248 producten. Trainer/coach Robbert Gorissen voegt hier nu een boek aan toe met de titel ‘Leiderschap en ondernemen’.
recensie
Algemeen management
10 november 2015
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Ledenorganisaties zijn van alle tijden. Denk aan vakbonden, thuiszorgverenigingen, goede doelen, kranten, loterijen, videotheken, sportscholen en boekenclubs zoals het eens zo succesvolle Boek en Plaat.
recensie
9 november 2015
Peter de Roode
Een uitstekende zet van Home Academy om het hoorcollege van prof. Johan Braeckman op audio-cd te zetten. Diens welluidende stem, met prachtig Belgisch accent, zijn enorme kennis gecombineerd met de passie waarmee hij vertelt, maakt deze audio-cd zeer aangenaam en waardevol om naar te luisteren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 november 2015
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Een bekend thema waar we eigenlijk niets van af weten. Bekend omdat het vaak een advies is van een commissie dat eindigt met de aanbeveling ‘organiseer tegenspraak’. Onbekend omdat we geen idee hebben hoe we tegenspraak moeten organiseren. Peter van Lonkhuyzen voorziet met dit zeer goed leesbare boek in deze lacune.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 november 2015
Marloes Hoekman
3-4 minuten leestijd
Schaamteloos delegeren. Wat een heerlijke titel. Taco Oosterkamp geeft hiermee meteen het probleem weer waar veel leidinggevenden en ondernemers mee kampen: ze delegeren te weinig. Bijvoorbeeld uit angst om dingen los te laten, omdat het teveel tijd kost of vanwege de slechte kwaliteit van werk die medewerkers hen leveren.
recensie
Communicatie en media
5 november 2015
Hanneke Tinor-Centi
Storyteling is hét instrument voor de leiders van deze eeuw, althans dat is de visie van Raf Stevens. In zijn boek ‘Sterke verhalen sterke leiders tracht hij zijn lezers hiervan te overtuigen en rekent hij af met de weerstand die er tegen storytelling bestaat.
recensie
Algemeen management
5 november 2015
Eric van Arendonk
‘Transitie naar houdbaar concurrentievoordeel & duurzame waardegroei. Op weg naar een prodynamische onderneming’. Zo luidt de ondertitel van ‘Wat kan mij nou gebeuren?’ van Pieter Geelhoedt en Wil Jansen dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is. Hier zijn al heel wat marketingboeken over vol geschreven. Benieuwd naar wat de auteurs hier aan toe gaan voegen heb ik het boek ter hand genomen.
recensie
Marketing
5 november 2015
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Bedrijven proberen al eeuwenlang mensen te beïnvloeden om juist hun product te kopen. Marketeers laten geen middel onbenut om hun producten en diensten aan de man te brengen. Van oudsher met schreeuwerige reclames waarin consumenten gouden bergen worden beloofd.
recensie
Algemeen management
5 november 2015
Marieke Kruitwagen
2-3 minuten leestijd
Van nature ben ik een persoon die tijd investeert om collega’s en klanten echt te horen en te zien. Ik geef ze oprechte aandacht. Zo komen collega’s met mij sparren. Laat ik een collega groeien door naast haar te staan. En haar het vertrouwen te geven; je kunt het zelf. Een tijdje dacht ik bij mezelf, wat levert dit nu eigenlijk op.
recensie
Leiderschap
5 november 2015
Marieke Kruitwagen
2-3 minuten leestijd
Van nature ben ik een persoon die tijd investeert om collega’s en klanten echt te horen en te zien. Ik geef ze oprechte aandacht. Zo komen collega’s met mij sparren. Laat ik een collega groeien door naast haar te staan. En haar het vertrouwen te geven; je kunt het zelf. Een tijdje dacht ik bij mezelf, wat levert dit nu eigenlijk op?
recensie
4 november 2015
Noraly Wieldraaijer
2-3 minuten leestijd
Eén van de kerncompetenties van een adviseur is mijns inziens effectief kunnen schrijven. In concurrentie met vijf andere bureaus een offerte uitbrengen? Een levendig geschreven en aansprekende offerte zorgt ervoor dat jij als winnaar uit de bus komt. Iedere maand een voortgangsrapportage opstellen? Een heldere tekst zorgt dat de opdrachtgever vertrouwen heeft in de verdere uitwerking van de opdracht. Een organisatiebreed advies uitbrengen? Een effectief geschreven rapport zorgt dat deze niet in de ladekast belandt.
recensie
Organisatiekunde
4 november 2015
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Het actievliegwiel in organisaties gaat steeds sneller draaien. Doen wordt beloond, denken niet. Terwijl het juist die actiegerichtheid is die voor alleen maar meer van hetzelfde zorgt, en dus voor herhaling of verergering van de problemen die we ermee menen te bestrijden.
recensie
Leiderschap
4 november 2015
Paul Schollaardt
Job Christians en Jan Heijmans schrijven het voorwoord van ‘Leiding geven aan …’ en hebben negen auteurs bereid gevonden een hoofdstuk te schrijven.
recensie
Strategisch management
3 november 2015
Nico Jong
De term Thought leadership komt de laatste paar jaar regelmatig voorbij. Is dit de nieuwste hype in het communicatievak of is er sprake van een serieuze strategie die helpt het hoofd te bieden aan de alsmaar toenemende complexiteit en dynamiek waar organisatie mee te maken hebben vandaag de dag?
recensie
Organisatiekunde
3 november 2015
Pierre Spaninks
2-3 minuten leestijd
Kent u dat gevoel, dat u iets wilt veranderen binnen uw organisatie, dat u er alles aan doet om de boel in beweging te krijgen, en dat de weerstand alleen maar groter wordt? Dan gaat u zich helemaal begrepen voelen door Arend Ardon. En wat meer is: met Ontketen vernieuwing! helpt hij u nog verder ook.
recensie
Organisatiekunde
3 november 2015
Irna van der Molen
Risicogestuurd werken in de praktijk is een welkome aanvulling op bestaande literatuur. Een van de belangrijkste belemmeringen voor risicomanagement (namelijk constant tijdgebrek) wordt hierin expliciet benoemd, evenals de constatering dat organisaties constant aan verandering onderheving zijn, en dat ook dit gepaard gaat met grote onzekerheden.
recensie
IT-management / ICT
3 november 2015
Peter Streefkerk
3-5 minuten leestijd
Inkopers worstelen nog wel eens met het uitwerken van ICT-contracten. Dat is niet voor niets en de inkopers staan daarin niet alleen. Hoewel ICT-contracten juridisch gezien niet anders zijn dan andere contracten, komt er toch iets meer bij kijken.